"TÖKÉLETES" szerver

Indította BakeRolls, 2014-05-03, 22:19:31

Eddigi tapasztalataim szerint, a legtöbb szerver készítő eleinte teljes erőbedobással veti magát a dologba, bőszen hirdeti a szervert, ad egy igényes alapot (jó esetben) az egésznek. Kiemeltétek, a probléma a "Hogyan tovább?" részénél van. Hogy a szerverbe utána, sokan már nem visznek annyi újdonságot, nem figyelnek oda rá, elhanyagolják és így szétesik, megszűnik az egész.

Ennek több oka is van, ami való igaz, részben a hozzáállásból fakad. Az ember lényegében szereti előre megtervezni, mit tesz, és arra épít, amire ő maga számít, hogyan a dolgok alakulnak. Viszont a Metin szerver készítés (mint amúgy bármi más, általánosabb dolog is) kiszámíthatatlan úton fut, és nem feltétlenül alakul a helyzet úgy, ahogyan és amire mi számítunk.

A szerverkészítők java része, akik munkája pár hét alatt a kukában landol, lényegében alábecsülték ezt az egészet. Nem tudatosult bennük teljes mértékben az, hogy mivel jár egy szerver. Nem tudja, mik a buktatók, milyen hibák merülhetnek fel, mennyi munka van vele mindaddig, amíg be nem következnek a fentebb elsoroltak. Amikor a számításainkkal ellentétes dologgal találjuk magunkat szembe, sokszor nincs egyszerűbb annál, mikor az irányítás már végképp kicsúszott a kezünkből, a munka lebecsülése végett, hogy feladjuk, és inkább kidobunk mindent. Igen, tipikus jellemvonása a ma élő legtöbb embernek, hogy rengeteg mindent lebecsül. Sokan azt hiszik, tapasztalatuk hiányossága végett, hogy elég, ha csak összedobnak egy szervert, ami szerintük gond nélkül menni is fog, és majd a működtetése is éppúgy hibamentes, egyszerű lesz.

És mit lát ebből a legtöbb játékos? Semmit. Mert ezeket nem feltétlenül írják meg, ahogy az okokat sem, hogy miért szűnik meg. Ez egy olyan szituáció, és igencsak durván jelenlévő probléma, ami sok szervert a végzetébe söpört, csak épp nem dicsekszik ezzel az, aki érintett tulajdonos.

Ezt első sorban személyes tapasztalatok árán sikerült megértenem, másrészt logikusan is kikövetkeztethető (nem csak ez az egy) ok, ami végett ilyen gyorsan elhanyagolódik egy szerver.

Gyakran hangzik el az is, védelemként általában a készítők oldaláról, hogy "Van magánéletem." Nos ez valóban így van. Sokan úgy kezdenek bele egy szerverbe, hogy még nem tudják, mit várhatnak a magánéletükben, mi fogja lekötni idejüket, de vannak akik tisztában vannak ezzel, és úgy gondolják, pár órácska naponta vagy hetente bőven elég ahhoz, hogy a szerver fusson, a pénz jöjjön, ő pedig hátra dőlve várja, hogy a munkája meghozza gyümölcsét. Csak ez nem olyan, mint a búza vetés, hogy elvetem a magokat fáradtság árán, és hátradőlve várok rá jövőig. Nem, ez egy olyan termés, amit folyamatosan locsolni és gondozni kell, szépíteni, mert másképp elhervad, elenyész.
"A legjobb éppen az, ahová aznap teszem a mércét."
Draven

Idézetet írta: Roxanne Dátum 2014-05-25, 18:06:37
Ha jobban megnézed az itteni bemutatásokat, 500 és 20000 közötti intervallumon mozog a megtekintések száma, ami szerintem nem kevés, ha úgy számolunk, hogy ezeknek mondjuk a fele ki is próbálja (amennyiben meggyőzte őket a téma), és mindenki hív 2-3 havert is, mert mégis ki akarna egyedül játszani? Ha egy 10000-es megtekintésű témát veszünk ez alapján, akkor az jelentsen 10000 játékost is, ha a fele kipróbálta és mindenki hozott magával egy havert is. 10000 játékosból még nem lesz ezer online játékos, de nem is kevés szám. Főleg, hogy a hozott haverok is hozzák az ő haverjaikat, aki meg véletlenül a weboldalra téved, annak a számlálón akadhat meg a szeme. Ahol sokan vannak, mindig kecsegtetőbb. Inkább az a művészet, hogy ezeket a játékosokat nem csak oda kellene csábítani, hanem meg is kellene tartani. Az, hogy ezen a fórumon bemutatnak egy szervert, mindenféle reklám nélkül jelentheti önmagában egy siker kezdetét, amennyiben az adott szerver jó. De ha nem jó, akkor jöhet mellé a Facebook-reklám, a Google Ads, a rengeteg spam random email-címekre, a fizetett bannerek más szerverek oldalain, semmit nem fog érni, ha a kipróbálók 90%-ának az első 10 szint után shift+del a reakciója.

A lényegen nem változtat, miszerint a magyar szerverkészítők többsége magasról tojik az egészre miután bemutatta az alkotását. Nem véletlenül írtam, hogy ez az egyik fő ok, amiért a többség nem ér el semmit a szerverével. A másik, hogy nem képesek megtartani a játékosokat, aminek több magyarázata lehet, viszont ez is inkább a lustaság irányába hajlik, illetve rájönnek a játékosok, hogy semmit nem ér maga a szerver, akármennyire is jól van bepromózva. Persze fontos szerepet játszik ebben a csapat tagok hozzáállása is, hiszen sokszor az okozza a problémát, azonban ezt már korábban megbeszéltétek itt. Mindenesetre én arra akartam kilyukadni az előző posztommal, hogy a többség túlságosan el van szállva magától, azt gondolják elég itt bemutatni a szervert, és azt követően megannyi játékosuk lesz.

@Gray: Ez így igaz, ahogy leírtad. Többek között ezért is igyekszem minél nagyobb csapatot építeni, hogy tudjunk egymásra támaszkodni. Ha az egyikünk valami ok folyamán kiesne, még mindig van, aki "pótolhatja". Sokkal kisebb az esélye, hogy a játékosok huzamosabb ideig nem találnak online GM-et, vagy nem lesz, aki megszervezi az eventeket, vagy továbbgondolná a játék fejlesztését.
Emellett még arra is erősen hajazok, hogy minél összetettebb legyen, hogy még az utolsó szint elérése után se unatkozhassanak, mert legyenek olyan összetevők, amiket még mindig nem sikerült kiismerniük, vagy ha mégis, hát ezután is lefoglalja őket. Az unalom a legnagyobb játékosgyilkos még egy jónak mondható szerveren is.
Persze, vannak, akiket a pvp-zés meg non-stop optolás évekig le tud kötni, vagy hogy kiáll a főtérre a maximáis szintű karakterével, és azon élvezkedik, ahogy bámulják. De a legtöbb játékos nem ilyen, őket valami mással kell megnyerni. És ezt nem lehet pusztán a közösségre bízni, hogy majd megtalálják a maguk elfoglaltságát - erről a fejlesztőknek kell gondoskodniuk.

@Antal: Neked is igazad van abban, amit írsz, de pont ezért koptatjuk ennyire a billentyűt (legalábbis én így vagyok vele), hogy némi tanácsot adhassunk másoknak, hogy ne essenek bele a felsorolt hibákba, és kicsit másképp álljanak a dolgokhoz. A nagyképűség ragályos, amikor néhány nap alatt szinte rekordszámú regisztráció érkezik, az online játékosok száma pedig folyamatosan nő, az embernek könnyen a fejébe száll a dolog. Ezt sajnos a saját káromon tudom. Ezért is kell úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy egy szerver az indulás pillanatában nincs kész. Talán az előre megszabott tervekhez képest igen, de egy jó játék sosem lesz kész. Mindig kell csinálni valami újat, valami izgalmasat, és az igazat megvallva, indulás után sokkal több a munka, mint előtte. Amíg nem nyitod meg a szerveredet, nincsenek kötöttségek, az összes nyaggatás a "mikóindúmá" c. gyakori kérdés, de ezt leszámítva semmi. Haladhatsz a saját tempódban, a saját elveid szerint. Egy szerver elindulása után ez gyökeresen megváltozik. A játékosok mindent akarnak és azonnal, és ha nem tudod tartani a tempót, vesztesz. Ezért kell rendkívül felkészültnek lenni mindvégig.

A probléma az, hogy azok az emberek, akik ebbe a hibába hajlamosak beleesni, nem valószínű, hogy ennyi, és ilyen hosszú kommentet hajlandók lesznek elolvasni. Ez már pusztán abból is kikövetkeztethető, bizonyos százalékban, hogy azok hozzáállása eleve más, akik így fognak lemondani a saját szerverükről, mert túlságosan naivak, kivételesnek tartják magukat, vagy lebecsülik ezt az egészet,.

A másik gond az, hogy akármit teszünk, vannak, akiknek az egója mindaddig önmaga helyett beszél, amíg bele nem esik abba a hibába, amit mi már előre leírtunk, csak az illető úgy gondolta, hogy ő más, mint a többi, ő képes arra, amire más nem. És itt kezdődik a gond.

Mindaddig én sem tudtam, mennyi gond van egy szerverrel, amíg először nem dolgoztam, komolyabban. És igazából nincs olyan, hogy mindenki már úgy ugrik bele, hogy minden felmerülő hibával lelkileg előre számol. Nem... mindig történik olyan dolog, amire nem számítunk. Pont ezért ilyen nehéz, és épp ezért buknak el annyian.

Előnye viszont van. Csak a legjobbak maradnak talpon, és hosszú távon úgyis eldől az egész. Bár tény, hogy azért jó szerverek is a süllyesztőbe tévedtek. De a hibák és problémák nem válogatják meg, kiket érintenek.
"A legjobb éppen az, ahová aznap teszem a mércét."
Draven

Számomra egy 'tökéletes' szerver volt, a neve: Royal2
Itt MINDEN egyben volt! Pvp-alapok, de a fő cél: a kéksárkány kiiktatása!
Amire most szükségem van, azt nem lehet szavakba önteni... de pohárba igen! ;.D

2014-05-25, 19:57:27 #45 Utolsó szerkesztés: 2014-05-25, 19:59:05 Szerző: Couthbert
Idézetet írta: PaySafeCAR Dátum 2014-05-25, 19:53:10
Számomra egy 'tökéletes' szerver volt, a neve: Royal2
Itt MINDEN egyben volt! Pvp-alapok, de a fő cél: a kéksárkány kiiktatása!


IngyenMt2 sf + béta cuccok + értelmetlen hülyeségek = Kimész a körből és egyből kapsz egy 200k-s skillt az arcodba. Röviden, tömören.

Ebben mi a "tökéletes"?
Aki nem fizetett, nem ért semmit.
Szép idÅ'k voltak...

Igen, azonban csak számodra. Nincs tökéletes szerver, hiszen nem lehet olyan szervert készíteni, ami mindenki igényeinek eleget tesz. Mindenkinek más elvárásai vannak.

Idézetet írta: Couthbert Dátum 2014-05-25, 19:57:27
Idézetet írta: PaySafeCAR Dátum 2014-05-25, 19:53:10
Számomra egy 'tökéletes' szerver volt, a neve: Royal2
Itt MINDEN egyben volt! Pvp-alapok, de a fő cél: a kéksárkány kiiktatása!


IngyenMt2 sf + béta cuccok + értelmetlen hülyeségek = Kimész a körből és egyből kapsz egy 200k-s skillt az arcodba. Röviden, tömören.

Ebben mi a "tökéletes"?
Aki nem fizetett, nem ért semmit.


Hehe, van benne valami, azt jól összegányoltuk, mondjuk ahoz képest hogy 2-3 óra munka volt benne ahoz képest volt bevétel xdxdxdxdxdxdd ( üdv, egy volt GA ^^ )

Ha az ember úgy alakítja ki a játékot hogy lehessen ingame sés cuccokat szerezni akkor is sírni fog a sok low szája, lásd Royal2 (volt tulaj)

Idézetet írta: Andromeda Dátum 2014-05-25, 20:14:07
akkor is sírni fog a sok low szája

Tökéletes "milyen adminok ne legyünk" példa

Jah igen, azt el felejtettem írni hogy akármilyen sok befektetett munka van a szerveredben, mindenkinek akkor sem tetszhet, mellesleg kezd kifutni a divatból a Metin2, az új gamer generáció már rá sem nézne az ilyen játékokra.

Tökéletesen igazad van Roxanne, köszönöm hogy írtál! Nagyon nagyra értékelem szellemi jelenléted.

Soha senkinek nem kell megfelelnünk, ahogy a munkáknak sem kell, hogy mindenkinek megfeleljen. Az ok egyszerű, és már szóvá tették. Mindenkinek más az értékrendje, és valljuk be, ahány ember, annyi értékrend. Senki nem várhatja el tőlünk, sőt, mi sem várhatjuk el magunktól, hogy másnak feleljünk meg (Metin szerver esetében általában több száz, esetleg ezer ember). Könnyű rávágni egy olyan emberre, hogy szűk látókörű, vagy hogy tesz a másik véleményére, aki tisztában van azzal, hogy nem tud mindenki elvárásának eleget tenni, így nem is foglalkozik az olyannal, amit nem lát ő maga előnyösnek, vagy a többség számára előnyösnek (például egy szavazás alapján).

A negatív kritikákat tűrni kell, mert végig kíséri az életünk, és a Metin például egy remek edző lehetőség ahhoz, hogy megtanuljunk szelektálni, mert értelmes emberek éppúgy akadnak (kisebb mértékben ugyan), mint a halmozottan hátrányos helyzetűek. Az utóbbi tábort pedig meg kell tanulni indulatmentesen kezelni.

Persze az sem előnyös, ha egy Team tulajdonos rögtön ugrik minden légből kapott ötletre, mert akkor ízekre bontja a szervert.
"A legjobb éppen az, ahová aznap teszem a mércét."
Draven

2014-07-18, 11:34:11 #52 Utolsó szerkesztés: 2014-07-18, 11:35:55 Szerző: Knife
Sziasztok, hát megpróbálom megfogalmazni a számomra tökéltes szervert, ami szerintem létezik is, de én még nem találtam meg, és valaki hátha tud ebben nekem segíteni ;)

Na szóval a lényeg:

-A szorzók 100-200%-osak
-Gf alapú
-Az ÖSSZES dolog benne van, ami eddig a GF-en megjelent, minden, még akkor is, ha csak pár napra volt bent
-Nincsen saját készítésű, vagy epvp-ről letöltött, kifordított békabélre hasonlító cucc
-Benne van az összes rendszer: pet,mount(az összes, ami eddig megjelent),sárkánykő alkímia, hatások,stb...

Oldalak, amik segíthetnek megérteni, mire gondolok:

- http://tinyurl.hu/cVeq/
- http://tinyurl.hu/BkO3/
- http://tinyurl.hu/aa1v/
- http://tinyurl.hu/vZcc/

Az összes dolog, ami ezeken az oldalakon megtalálható, legyen benne.

U.i.: Természetesen tudom, hogy lehetetlen, hogy létezik ilyen szerver amit leírtam, de ha van olyan szerver 90-95%-ban hasonlít arra amit leírtam az már tökéletes.

U.i.2.: Az OldMT2-t és az OldFast-ot ne írjátok, a FreeMT2-t meg főleg ne.


amúgy a ddmt2 pont olyan amilyet leírtál...

Ezion: Sztem nem olyan szervert keres ahol már mindenki fullos!

Számomra tökéletes szerver:

Szinte teljesen GF feeling, még is valamivel gyorsabb.. Szóval 1 nap alatt elérjem azt a bizonyos 30-35lvl-t, de aztán v 2-3 hétig farmoljak :D

Én nagyon sok metint kipróbáltam, sőt mindennap valami újat kipróbálok, meg lehet kérdezni a barátaimtól...Egyik sem fogott meg annyira. :) És mostanában csak külföldi szerverek között keresek.. De nagyon erősen gondolkozok rajta hogy sima metinre térek..Mert ott még nem volt 75-ös karakterem, p skillekkel +9 méreg - csata karddal, és egy feka+9-el legalább.. :D

2016-04-03, 08:39:30 #57 Utolsó szerkesztés: 2016-04-04, 16:03:38 Szerző: 66Dragon99
Na srácok íme a második kör az első kört BakeRollls indította!
« Dátum: 2014-05-03, 22:19:31 »

A GF és a forrás is beletapos az fejlesztő lelkébe...Holott csak a photoshophoz,a 3dsmaxhoz,a speedtree-hez és a worldeditorhoz meg a paint.nethez, a notepad++-hoz, a vizualstudiohoz és még pár programhoz és a pythonhoz,a lua-hoz, a c++-hoz, a php-hoz  és még a sql-hez kell csak érteni és az ennek megfelelő elvárásokkal szemben eleget kell tenni.(pluszminusz 1-2 program és még pár programnyelv ismerete nem árt vagy gyakorló vagy haladó szinten...)


NEWSCHOOl / Oldschool / Retro / PvM / PvP / FUN ill egyéb megválasztható műfajokból is lehet sorolni!


Nos kinek mi lenne az a tálcán kínált opció,amitől tényleg tökéletesnek látná már a metin2 privát szervereit!?
Milyen fajtán mit látnátok szívesebben vagyis pontosabban milyen systemeket,runokat,játékmenetet? Egyáltalán kazamatákkal és más egyéb elemekkel megtűzdelve vagy csak pár mappal és megannyi egyéb motiváló elemmel?
nincs megosztható adat

#Vázlat csatolva
nincs megosztható adat

2016-04-26, 15:17:34 #59 Utolsó szerkesztés: 2016-04-26, 15:22:27 Szerző: ZEK
Mondjatok nekem tökéletes embert :) HA 1 tökéletes embert is tudtok mondani akkor azt mondom van tökéletes szerver is.
Miért akar minden "Tulajdonos" megfelelni másoknak? Ti csináljátok a szervert?! Vagy a játékosok?!
Ez olyan mint egy cég,igazából a vezető  dönt és nem a terméket megvásárlók.
Ha az Apple hallgatna a vevőire akkor nem lenne ilyen híres ,mint ahogy a Google és más cég sem!
Mindenkinek más a "TÖKÉLETES",nekem más lány a tökéletes,nektek is más a tökéletes lány.
Ahány ember annyi vélemény,nem mindenkinek fog tetszeni a szervered ebbe bele kell törődni,van aki oldschoolt akar van aki nem. !De egy biztos! Ha mások elvárásainak akarsz megfelelni akkor van egy rossz hírem :)

Mesteren miért játszottak olyan nagyon sokan? Valaki megtudná nekem mondani?!
Véleményem szerint azért mert mertek egyediek lenni,ez a "Tökéletes" szerver amiről beszélsz. Az EGYEDISÉG.

Döntsd el ,hogy beállsz a sorba és leszel a 250. vállalkozó aki ugyan azzal próbálkozik,vagy végre azt mondod,hogy IGENIS! Én leszek az aki megvalósítja azt amit más nem mert?!