Több ablakos npc help (K)

Indította Gábor, 2011-08-06, 15:57:22

2011-08-06, 15:57:22 Utolsó szerkesztés: 2011-11-04, 11:05:44 Szerző: [MOD]Wolfy
Sziasztok

Van egy több ablakos NPC és ilyen ablakokkal: Harcos vértek, Nindzsa vértek stb...
Az lenne a kérdésem hogy tudom egy ablaknak a nevét átírni?

A választ előre is köszönöm!

Üdv: Gábor

Szia!
Hát ez egy kissé hosszadalmas munka,az elején,de ha belejössz gyorsan is tudod majd csinálni!
Na akkor ez alapján írd le:
1. Csatlakozz a szerveredre MySQL-el ( pl : Navicat )
2. player-->Keresd meg a mob_proto-ban az általad kiválasztott npc-t, majd az on_click sorban ha 0 vagy 2 vagy akkor írd át 1-re.. ha amúgy is 1 volt ne piszkáld
3.player--> shop   fájl.. na most létre kell hoznod egy új sort.. Hogy hova mit írj? hát ezt :


vnum : ide egy számot amit abban a fájlban nem visel más npc ez teljesen mindegy mi lesz csak később fog kelleni
name : Ide azt írod amiről megjegyzed a boltot.. pl : Itt vannak a Kövek
npc_vnum : ide írj bátran 0-át.. majd később elmondom miért..


4.player--> shop_item -ben létrehozol egy új sort.. Hogy hova mit írj? ezt :


shop_vnum : Amit az előbbi fájlban a vnum-hoz írtál
item_vnum : A tárgy ID-je amit akarsz az adott boltba
count : Darabszáma a tárgynál ( ezeket csak olyan itemeknél írjunk 1-nél többet amit egybe lehet rakni.. pl : vörös ital mögé célszerű 200-at írni az 1 db helyett.. így a boltban 200-as packok-ban lesz pl..


Ha ezzel kész vagyunk mentsük el ezeket.


5.Csatlakozzunk egy FTP Klienssel a szerverünkhöz ( pl: FileZilla )
6.Keressünk fel ezt a mappát : /usr/rain/channel/share_data/locale/english/quest/object <-- Ha GF-es EXP mennyiség van ez az útvonal ha pedig Alap koreai a Kliens akkor meg ez : /usr/rain/channel/share_data/locale/hongkong/quest/object
7. Keressük ki azt a számot ami annak az NPC-nek a száma amibe a boltot akarjuk .. Most mondok 1-et.. pl : Aranyo ennek az ID-je ez : 20002 Tehát keressük meg a 20002-es számú Mappát
8. Nyissuk meg a mappán belül Chat mappát
9.Találunk néhány ilyen fájlt : npc_talk.start.0.arg , npc_talk.start.0.script , npc_talk.start.0.when 
10.Nos ezeknek a nevét ne piszkáljuk hanem ami benne van : az .arg fájlban található szöveg akkor lesz látható amikor rákattintunk az adott npc-re és Pl az ablakban vannak lehetőségek.. és akkor ezeknek a lehetőségeknek a neveit tudjuk ebben a fájlban szerkeszteni pl : irjuk a 2 db " közé hogy Italok ilyenkor majd ha rákattintunk az Aranyó-ra kijön egy ablak amiben ez a gomb lesz : Italok
11. a .script fájlba irjuk be ezt :


npc . open_shop ( 20011 )
say ( "Itt találsz sok Italt." )


Fontos a szövegek után nyomjunk 1 Space-t ,, az open_shop  után van egy zárójelben lévő szám ( 20011 ) na ezt írd át arra a számra amit még a legelső fájl szerkesztése közben írtál a shop-hoz ( Navicat-ban player-->shop és ebben a vnum-őt elöl )
Ennek az a fontossága hogy amikor Rákattintunk az Italok felilatra megfogja nyitni az a shopot aminek a "shop" fájlban ez a "vnum"-ja. a say utáni zárójelben a 2 db " jel közötti szöveget tetszés szerint átírhatjuk.. pl amikor megnyitod a boltot kijön egy ilyen szöveg : Itt találsz sok Italt. A .when fájlhoz nem kell hozzányúlni.. az csak akkor lenne fontos ha GM shopot akarunk hogy csak GM tudja megnyitni az adott Shopot..


Ha nem csak 1 gombot akarunk az npc-n belül akkor ugyanitt létrehozunk 3 db új fájlt :


npc_talk.start.1.arg , npc_talk.start.1.script , npc_talk.start.1.when


A lényeg csak az hogy a .0. szám -nál 1-el nagyobb legyen azaz az Italok gomb után ennek a az uj .arg fájlnak a neve jön..Ide pl most az .arg-ba Itemshop-ot írsz a script-nél meg a ( 20011 ) helyére beírsz egy ÚJ vnum-ot amit létrehoztál a "shop" fájlban mint bolt.. ez esetben azt a boltot fogja megnyitni és az lesz benne amit a "shop_item" fájlban beleraktál.
Köszönd a leírást Dávidnak a kezdetért és kiegészítést Skychike -k!
Bye!

Köszönöm a választ.
Témát zárom!