A szellem kövek ( m )

Indította tornado0814, 2010-09-17, 19:19:06

2010-09-17, 19:19:06 Utolsó szerkesztés: 2011-04-29, 09:05:17 Szerző: [MOD]Niix
Ezt a topicot azért nyitom h leírjak benne minden követ h mit ad minden szinten és mihez a legjobb használni.

Először is a vértbe rakható kövekkel kezdeném.

Sietség köve:Ez a szellemkő vértbe helyezve a következőképp fejti ki a hatását:

[*] +0 mozgási sebesség: +5%
[*] +1 mozgási sebesség: +10%
[*] +2 mozgási sebesség: +15%
[*] +3 mozgási sebesség: +20%
[*] +4 mozgási sebesség: +30%
[*]+5 mozgási sebesség: +40%
[*]+6 mozgási sebesség: +40%
[/list]
Életerő köve:Ez a szellemkő vértbe helyezve a következőképp fejti ki a hatását:

[*] +0 Max TP +50
[*] +1 Max TP +100
[*] +2 Max TP +150
[*] +3 Max TP +200
[*] +4 Max TP +300
[*]+5 Max Tp +1000
[*]+6 Max Tp +1000
[/list]Kitérés köve:Ez a szellemkő vértbe helyezve a következőképp fejti ki a hatását:Testi támadás elöl való kitérés.Ha az említett %-os esély bejön, akkor a MISS felirat jelenik meg a sebzés kiírása helyett, ilyenkor az ellenfél nem talál el.

[*] +0 esély 1%
[*] +1 esély 2%
[*] +2 esély 3%
[*] +3 esély 5%
[*] +4 esély 8%
[*]+5 esély 15%
[*]+6 esély 15%
[/list]Fortély köve:Ez a szellemkő vértbe helyezve a következőképp fejti ki a hatását:
esély nyilak elkerülésére


[*] +0 esély 1%
[*] +1 esély 2%
[*] +2 esély 3%
[*] +3 esély 5%
[*] +4 esély 8%
[*]+5 esély 15%
[*]+6 esély 15%
[/list]Védelem köve:Vértbe helyezve a következőképp fejti ki a hatását:

[*] +0 védelem nő +2
[*] +1 védelem nő +4
[*] +2 védelem nő +6
[*] +3 védelem nő +10
[*] +4 védelem nő +15
[*]+5 védelem nő +100
[*]+6 védelem nő +100
[/list]Ezek a kövek h +5-n ill. +6-n mennyit adnak az csak kliens függö de am ugyanaz+5-n és 6-n.


Fegyverbe helyezhető kövek.

Szörnyek köve:
Fegyverbe illesztve:Az összes szörnyre és metinre hatásos.

[*] +0 szörnyek elleni erő +1%
[*] +1 szörnyek elleni erő +2%
[*] +2 szörnyek elleni erő +3%
[*] +3 szörnyek elleni erő +5%
[*] +4 szörnyek elleni erő +8%
[*]+5 szörnyek elleni erő +15%
[*]+6 szörnyek elleni erő +15%
[/list]
Visszatérés köve:Varázs sebesség nő, azaz a képességek feltöltési ideje csökken. A 200% varázs sebesség jelenti azt, hogy a képességek fele annyi idő alatt töltenek.Szerény véleményem szerint surák ellen nagyon hasznos ha sok a varázssebességünk.Fegyverbe illesztve a következő hatást fejti ki:

[*] +0 varázs sebesség +5%
[*] +1 varázs sebesség +8%
[*] +2 varázs sebesség +12%
[*] +3 varázs sebesség +17%
[*] +4 varázs sebesség +25%
[*]+5 varázs sebesség +40%
[*]+6 varázs sebesség +40%
[/list]
Áttörés köve:Az átható találat röviden úgy fogalmazható meg, hogy amikor bejön, akkor az aktuális ütésnél figyelmen kívül fogja hagyni a célpont védelmét.
Hasznossága

A kritikus találat duplázza a sebzést, tehát annak nagyobb előnye van kis védelmű célpontoknál. Ha egy metinkőnek, szörnynek, vagy más játékosnak nagyobb a védelme mint a sebzésünk, akkor az átható találattal érhetünk el nagyobb károkat. PvM-re inkább a krit ajánlott, mivel a mobok és metinek védelme nem olyan nagy, de a boss-okra (főnökökre) és más játékosokra PvP-ben vagy céhháborúban az áthatónak lehet nagyobb sikere a sima ütéseknél ( a képességeknél a kritikus, mivel a sebzés sokkal nagyobb mint az ellenfél védelme, tehát egy 2.000-et sebző skill 4.000et fog krittelni, de ha 1.000 védelme van az ellenfélnek és bejön az átható, akkor csak 3.000 sebzést produkálhatunk)

Kiknek jelent előnyt

Ninja karakterek esetében a török relatív alacsony támadó értéke miatt a kritikus találat nem növeli nagy mértékben a sebzést, viszont a sebesség miatt az átható találat esélye gyakrabban következhet be mint más játékosoknál. A testi harcosok a harci mámor képességük miatt üthetnek még sokat viszonylag rövid idő alatt ezért nekik is előnyükre válhat. A mentális harcosok az erős test adta nagy védelem miatt erősebb mobokon is képesek fejlődni, ezért előfordulhat, hogy átható találattal nagyobbat sebeznek mint kritikussal.

Védekezés ellene

Kitérés köve és a főnix cipő ad esélyt arra, hogy az ellenfél miss-eljen, azaz mellénk üssön, így elkerülhetővé válik mindennemű sebződés, illetve a fekete mágus surakarakterek sötét védelme is hasznos lehet.

Átható találat kiszámítása

A %-os esélyek nem összeadódnak, hanem a maradék "nem átható" találatból vonódik le a többi esély. Például tegyük fel hogy van 5+10+5 % esélyünk átható találat elérésére.100%-ból 5% áthat, marad 95%
95%-ból 10% áthat, tehát még 9,5% levonódik, marad 85,5%
85.5%-ból még 5% levonódik, tehát 81,225% ami nem átható
azaz 20% helyett 18,775% esély lesz átható találatra. A felszerelési tárgyakból elérhető maximum átható találat esélye 42,62%, ami az áttörés kövével és italokkal még 62,62%-ig növelhető.A sorrend lényegtelen, mindenképp ugyanazt az eredményt kapod.

Hogyan növelhetjük?
Vannak bizonyos tárgyak, amik alapból rendelkeznek az átható találat esélyének növelésével (Ilyen pl. a Mennyei-könny nyaklánc is). Bónuszként a következő tárgyakban lehetnek: Karkötők, nyakláncok és fegyverek (Maximum 10%-al növelik az esélyt, amit a fent látható módon lehet kiszámolni.)
Egyéb:Fegyverbe illesztve a következőképp fejti ki a hatását:

[*] +0 átható találat esélye 1%
[*] +1 átható találat esélye 2%
[*] +2 átható találat esélye 3%
[*] +3 átható találat esélye 5%
[*] +4 átható találat esélye 8%
[*]+5 átható találat esélye 15%
[*]+6 átható találat esélye 15%
Halálos csapás köve:A kritikus találat azt jelenti, hogy a célpont a sima sebzés dupláját szenvedi el, tehát ha 500 sebzés krittel, akkor 1000 sebzés lesz belőle.
Mikor hasznos

A kritikus találat a játékban általában mindíg nagy előnyt jelent, de vannak helyzetek, amikor az átható találat többet sebez. Például a sebzés legyen 300, a célpont védelme 500.Krit: 300x2=600Átható: 300+500=800Természetesen ez csak abbaz az esetben van így, ha a célpont védelme nagyobb mint a támadó értéke a játékosnak. PvM (player versus monster - játékos a szörnyek ellen) módban a kritikus találat esélye nagyon fontos nagy előnyt jelent.

Védekezés ellene

A kritikus találat ellen magas védelemmel lehet védekezni, illetve a kitérés esélye lehet hasznos (olyankor "Miss-el" az ellenfél), valamint az x% esély közvetlen testi támadás kivédésre bónusz az, amivel elkerülhető egy esetleges kritikus találat.Kitérés köve és a főnix cipő ad esélyt arra, hogy az ellenfél miss-eljen,  illetve a fekete mágus surakarakterek sötét védelme is hasznos lehet.

Kritikus találat esélyének a növelése

Ennek többféle módja van, készítetthetünk italt NPC-vel, halálos csapás köve, bónuszként is előfordul és a sárkány sámánoknak a "sárkány segítsége" nevű képessége növeli még. A maximális kritikus felszerelési tárgyakból 46,32%, italokat is szellemkövet is használva 65,65%.

Kritikus találatok számolása

A játék nem összeadásos módszerrel számolja ki a kritikus találat esélyét - aki ezt állítja, annak erősen megkérdőjelezhető a hozzáértése. A végleges százalék kiszámítására a Metin2 olyan algoritmust használ, amelynek eredményeképpen nem érhető el a 100%-os kritikus találati esély, legjobb esetben is csak megközelíthető - hogy ez jó vagy rossz, azt döntse el mindenki maga.
Tehát a játék módszere az, hogy a soron következő tárgy nem a teljes 100%-nak, hanem az előző bónuszok 100%-ból kivont értékének adja bizonyos százalékát. Íme egy sablonos leírás a számításhoz:

[első bónusz] +
[100%-ból első bónusz értéke]*[második bónusz] +
[100%-ból előző kettő értéke]*[harmadik bónusz] +
[100%-ból előző három értéke]*[negyedik bónusz] +
...
[100%-ból előző n-1 bónuszok értéke]*[n-edik bónusz]

Mindjárt írok példákat is, hogy lássátok, hogyan működik. Az egyes példákon belül a színek segítségével jelöltem, hogy melyik százalék melyik tárgytól jön.

1. példa:
Tegyük fel, hogy van két tárgy, mindkettő ad 10%-ot. ([HIGHLIGHT=#000000]cipő[/HIGHLIGHT], [HIGHLIGHT=#000000]fegyver[/HIGHLIGHT])
[HIGHLIGHT=#000000]10%[/HIGHLIGHT] + (90%*[HIGHLIGHT=#000000]10%[/HIGHLIGHT]) = 19%
Hogyan üsd be a számológépbe: 1-(1-[HIGHLIGHT=#000000]0,1[/HIGHLIGHT])*(1-[HIGHLIGHT=#000000]0,1[/HIGHLIGHT])
Az első 10%-ot a cipő adja, a 90%-ot a cipőtől kapott bónuszt a 100% kivonva kapjuk (100-10=90), a második 10% pedig a fegyver bónusza miatt van ott. Összeadva 20% lenne a bónusz, viszont valójában ez csak 19%.
Fegyverbe illesztve a következő hatást fejti ki:

[*] +0 kritikus találat esélye 1%
[*] +1 kritikus találat esélye 2%
[*] +2 kritikus találat esélye 3%
[*] +3 kritikus találat esélye 5%
[*] +4 kritikus találat esélye 8%
[*]+5 kritikus találat esélye 15%
[*]+6 kritikus találat esélye 15%
Harcosok elleni kő:Fegyverbe illesztve a következőképp fejti ki hatását:

[*] +0 harcosok elleni erő +5%
[*] +1 harcosok elleni erő +8%
[*] +2 harcosok elleni erő +12%
[*] +3 harcosok elleni erő +17%
[*] +4 harcosok elleni erő +25%
[*]+5 harcosok elleni erő + 35%
[*]+6 harcosok elleni erő + 35%

Ninja elleni kő:Fegyverbe illesztve a következőképp fejti ki hatását:


[*] +0 ninják elleni erő +5%
[*] +1 ninják elleni erő +8%
[*] +2 ninják elleni erő +12%
[*] +3 ninják elleni erő +17%
[*] +4 ninják elleni erő +25%
[*]+5 ninják elleni erő + 35%
[*]+6 ninják elleni erő + 35%
Sámánok elleni kő:Fegyverbe illesztve a következőképp fejti ki hatását:

[*] +0 sámánok elleni erő +5%
[*] +1 sámánok elleni erő +8%
[*] +2 sámánok elleni erő +12%
[*] +3 sámánok elleni erő +17%
[*] +4 sámánok elleni erő +25%
[*]+5 sámánok elleni erő + 35%
[*]+6 sámánok elleni erő + 35%
Surák elleni kő:Fegyverbe illesztve a következőképp fejti ki hatását:

[*] +0 surák elleni erő +5%
[*] +1 surák elleni erő +8%
[*] +2 surák elleni erő +12%
[*] +3 surák elleni erő +17%
[*] +4 surák elleni erő +25%
[*]+5 surák elleni erő + 35%
[*]+6 surák elleni erő + 35%

A kasztok elleni kövekhez szerintem nem kell leírás mivel egyértelmű mire jók.:D

Remélem mindenkinek tetszeni fog és hasznos lesz sokatok számára.Örülnék ha nem fikáznátok mert elég sok munkám van benne.
Külön köszönet:AbsoluteZero-nak és Hercegednek(kérésére ideírom h ELHUNYT!!:S)


Ui:Köszönöm a felkérést [SMOD]THymea-nak!Remélem elég jó lett.




Forrás:http://www.metin2wiki.info/index.php/Kezd%C5%91lap