[CORE] Alapvető Develop kérdések

Indította vashiriii, 2019-05-31, 01:07:49

2019-05-31, 01:07:49 Utolsó szerkesztés: 2019-05-31, 01:12:29 Szerző: vashiriii
Hi!

Manapság jártam erre-arra, pár jó/rossz szerveren. Lényegében engem az érdekelne, mert szervert terveztem nyitni a közeljővében mint HOBBI vállalkozás, hogy az alapvető dolgokat ha kivennénk mennyire befolyásolná a szerver alapvető működését HARDWARE alapon. Természetesen itt nem arra kell gondolni, hogy sporolunk az erőforrásokon, hanem arra, hogy megválunk a felesleges dolgoktól..

- 1: Például minek menjen a kigyórét, tűzfőld, lélek123, DT stb, ha egyszerűen azokhoz nem nyúltunk és nem is terveztünk vele semmit csinálni, mert NEWSCHOOL szervert építünk? A "menjen" kifejezés alatt azt értettem, hogy totál el is lehetne távolítani, hogy ne zavarja a vízet nem?

- 2: Illetve milyen felesleges dolgok vannak a "kész" szerveren, amely az alapvető dolgokat befolyásolhatja?

- 3: Meglévő Systemek esetében, amit az ember megvásárol normálisan fejlesztőktől, az mennyire van optimalizálva? Ez csak azért érdekel, mert nem nagyon szeretnék a közeljövőbében INDIAI programozok által készített SYSTEMeket.. Ez csak azért érdekel, mert voltam egy két szerveren leskelődni, és egészen jó volt mikor bekapcsoltam egy Panelban, hogy az összes harmatot/sárkányisten dolgokat aktiváltam, majd utána rá deaktiváltam és egyszerűen volt 3-4 másodperc ameddig a karakterem csak állt egyhelyben, mint akit rendesen le FREEZeltek volna! Szóval, ezért is érdekelne.

- 3.1: Létezik-e optimalizálatlan MAP/felszerelés?

- 4: Magyarországon egyedül P3NG3Rt ismerem, mint elismert Developer/egyéb, van rajta kivűl más is aki pénzért vállal ezt-azt? (Nem tudom, hogy P3NG3R vállal-e ilyet, szóval nem utalás rá meg semmi hozzáfűzendő dolog.)

+ Nem zárom a témát,ha valaki válaszol,mert most csak ennyi jutott eszembe, de még van pár érdekes kérdésem..

Ha minőségi content-ekkel akarod megtölteni a szerveredet, javaslom fabtam-ot felkeresni.
Ő amolyan guberáló szerűség, szerintem több terrabájtnyi minőségi contentje van, és érdekes módon (Ami Magyarországon meglepő dolog) Nem sajnálja a másiktól. Nincs olyan a metin2-n belűl ami neki ne lenne meg.
Több néven volt fent itt a fórumon, sok-sok éve szerintem reggeltől estig, gyűtji be a contenteket, mint valami mágnes a vasat, de mégis mindig mindent megtalál, eddig bármikor kellett nekem valami, valami rég elfeledett dolog, vagy akár valami új, amit valahol láttam, fabtam perceken belűl adta. Szóval, nem tudom hogyan csinálja a srác, de nagyon durva, NEWSCHOOL szerverhez, ajánlom őt felkeresni, nem bánod meg:)
Az ember csak fiatalon találhat ki igazán új dolgokat. Utána már túl tapasztalt, túl híres (...) és túl ostoba.

2019-05-31, 18:30:32 #2 Utolsó szerkesztés: 2019-05-31, 18:53:22 Szerző: fabtam11
Idézetet írta: vashiriii Dátum 2019-05-31, 01:07:49
Hi!

Manapság jártam erre-arra, pár jó/rossz szerveren. Lényegében engem az érdekelne, mert szervert terveztem nyitni a közeljővében mint HOBBI vállalkozás, hogy az alapvető dolgokat ha kivennénk mennyire befolyásolná a szerver alapvető működését HARDWARE alapon. Természetesen itt nem arra kell gondolni, hogy sporolunk az erőforrásokon, hanem arra, hogy megválunk a felesleges dolgoktól..

- 1: Például minek menjen a kigyórét, tűzfőld, lélek123, DT stb, ha egyszerűen azokhoz nem nyúltunk és nem is terveztünk vele semmit csinálni, mert NEWSCHOOL szervert építünk? A "menjen" kifejezés alatt azt értettem, hogy totál el is lehetne távolítani, hogy ne zavarja a vízet nem?

- 2: Illetve milyen felesleges dolgok vannak a "kész" szerveren, amely az alapvető dolgokat befolyásolhatja?

- 3: Meglévő Systemek esetében, amit az ember megvásárol normálisan fejlesztőktől, az mennyire van optimalizálva? Ez csak azért érdekel, mert nem nagyon szeretnék a közeljövőbében INDIAI programozok által készített SYSTEMeket.. Ez csak azért érdekel, mert voltam egy két szerveren leskelődni, és egészen jó volt mikor bekapcsoltam egy Panelban, hogy az összes harmatot/sárkányisten dolgokat aktiváltam, majd utána rá deaktiváltam és egyszerűen volt 3-4 másodperc ameddig a karakterem csak állt egyhelyben, mint akit rendesen le FREEZeltek volna! Szóval, ezért is érdekelne.

- 3.1: Létezik-e optimalizálatlan MAP/felszerelés?

- 4: Magyarországon egyedül P3NG3Rt ismerem, mint elismert Developer/egyéb, van rajta kivűl más is aki pénzért vállal ezt-azt? (Nem tudom, hogy P3NG3R vállal-e ilyet, szóval nem utalás rá meg semmi hozzáfűzendő dolog.)

+ Nem zárom a témát,ha valaki válaszol,mert most csak ennyi jutott eszembe, de még van pár érdekes kérdésem..

1. Tartalékhelyszínként szolgálhatnak a sidequesteknek\minibosshuntoknak vagy magasabb szinten ezen a területen tök jól lehet eventet tartani, ha ugye a playerek bírják a terep alapmobjait.
--alternatív funkciójuk nincs, max a DT összefüggésbe hozható a fekavasakkal, mert ugye a Kaszás elleni összefogásért viselik a népek-- Ha újraépíted a játékot és tod, hogy mit kell kivenned, akkor csak nyugodtan vedd ki őket! ;)

2. Attól függ, hogy van-e valami system vagy funkció, ami a haszontalannak tűnő tárgyaknak értelmet és értéket ad.

3. A fejlesztőktől, a tapasztalataiktól és a meglévő rendszerektől függ a dolog.

3.1 Ez egy régebbi játék, így fix lehetnek kisebb hibái, de ha nem kész alapról építed, hanem saját forrásról buildeled, akkor idővel optimalizálhatod. Szal ne lepődj meg ha 30 FPS körül klappol a game'

4. Jó kérdés, 'ennél a fórumnál tudtommal alapvetően nincs fizetős dolog, max kéz kezet mos elvű segítség(?)
de öhm... ha jól rémlik akadhat jópár fejlesztő, csak nem fix h időben és térben sikerülhet elérni őket (idk melyik napszakban ).
Tippnek.:Ha még Pisti95 vagy MásodikBéla színen van, akkor talán lehet munkába állíthatod őket.

visszajáró infó:
Ha a szervered elüt a megszokottól és a dolgaidnak van valami eszenciája, akkor esélyes lehet a sikered. Tho nem létezik tökéletes szerver, mert az az állapot elérhetetlen. A playerek meg majd úgyis respektelni fogják az effortodat.

PS:
A kövi hónapban majd feltöltök pár csomagnyi kontentet.

Idézetet írta: TheSLESH Dátum 2019-05-31, 17:35:27
Ő amolyan guberáló szerűség, szerintem több terrabájtnyi minőségi contentje van, és érdekes módon (Ami Magyarországon meglepő dolog) Nem sajnálja a másiktól. Nincs olyan a metin2-n belűl ami neki ne lenne meg.
Több néven volt fent itt a fórumon, sok-sok éve szerintem reggeltől estig, gyűtji be a contenteket, mint valami mágnes a vasat, de mégis mindig mindent megtalál, eddig bármikor kellett nekem valami, valami rég elfeledett dolog, vagy akár valami új, amit valahol láttam, fabtam perceken belűl adta. Szóval, nem tudom hogyan csinálja a srác, de nagyon durva, NEWSCHOOL szerverhez, ajánlom őt felkeresni, nem bánod meg:)
Köszönöm az introdukciót'  :o Egy amolyan gyűjtő vagyok, de azért akad pár dolog, amit nem tudtam beszerezni/megőrizni/kibontatni (Exodius2, Siriusmt2, UniversalElements, a 2016-os UGMt2)
Ja amíg megvannak a cuccok addig lehet fel tom őket tölteni; Az én tartalékaimért részben a külföldi fórumok, Roxalissa, P3NG3R, Samurai és még jópár itteni nagyágyú közreműködése és támogatása felelt; ja meg néha én is szoktam kísérletezni a dolgok átszínezésével és átszerkesztésével is.  ;)


tho' én valahol inkább klienses fejlesztő/tanácsos (?) vok szal ne ítélj el amiatt mert én nem optimalizálgatok annyira, max bizonyos fejlesztési folyamatokat ismételgetek időről időre.

2019-05-31, 18:37:51 #3 Utolsó szerkesztés: 2019-06-01, 16:58:56 Szerző: masodikbela

  • Alapvetően amennyiben kiveszed az oda vezető portokat ezeket nem hiszem, hogy bármi más használná. Természetesen előfordulhat, hogy forrásban valahol valami soha nem látott feature mobot spawnolna oda vagy istentudja mit csinálna, de ezek elég hamar kiderülnek, és általában látod is a syserrben. (Hasonló például: karácsonyfa, mikulás és társai, ezek ugyan nem mappok, de a vnumjuk bele van írva a forrásba, így ha új idre rakod őket nagy valószínűséggel nem fognak működni, illetve néhány map, mint például a kezdő map1-ek vagy az esküvő/war mapok idje/koordija szintén bele van kódolva a forrásba, így ha ezeket módosítod forrásban is érdemes rájuk keresni).

  • Most így hirtelen nem igazán jut eszembe semmi, a legtöbb dolog nem befolyásolja a szerver teljesítményét amennyiben semmi nem használja. Lényegében így épül fel 1-1 cycle mind a db, mind a game corek esetében:

  • mysql resultok fetchelése: Alapvetően ez az egyetlen olyan dolog, ahol a core külön szálat használ. A mysqlhez történő csatlakozás esetében minden connection egy külön thread. Erre azért van szükség, mert maga a mysql szerver egy teljesen különálló folyamat, és sokminden csatlakozik oda (web, többi core, etc), ebből adódóan időközönként leterhelt is lehet. Hogyha mindig arra várna a fő szál, hogy a mysql válaszoljon nem igazán lenne smooth gameplayünk.

    Ebből adódóan ha queryt futtat a kód így néz ki (direct queryt leszámítva, mert mint azt a neve is sugallja, ennek az eredményére várni fog a kód, tehát ez nem külön szálon fog futni):

  • a fő szál kiadja a queryt egy másik szálnak
  • a segéd szál folyamatosan pörög, és tolja ki a mysql szervernek a queryket a listából
  • amint megérkezik az eredmény a mysql szervertől a segéd szál elmenti
  • a fő szál minden cycleben egyszer ránéz a segéd szálra, hogy van e kész eredmény, majd amennyiben igen ezeket feldolgozza

  • A db esetében 3 connection van minden adatbázishoz (player, common, etc): async (olyan querykhez amelyek végeredménye nem érdekel minket (pl UPDATE)) return (olyan aminek érdekel a végeredménye és később fel szeretnénk dolgozni, de nem vár a fő szál az eredményre) direct (ha érdekel a végeredmény, ha nem, a fő szál addig nem megy tovább, míg a mysql szerver fel nem dolgozta)

    Esetleg feltűnhetett, hogy a direct query kissé veszélyes... nagyon sok rendszerben használják, holott kerülendő lenne... szerencsére az alap forrásban viszonylag rendben van a használata, de a publikus rendszerekben szinte csak ilyen queryket használnak. Értelem szerűen ha egy komolyabb SELECT függvényt használunk, vagy a mysql szerverünk leterhelt akkor az a fő szálban akár 1-2 másodperces "szünetet" is eredményezhet, amit természetesen a playerek úgy érzékelnek, hogy nem mozognak a mobok, nem mennek az üzenetek, nem megy a sebzés.

    Személy szerint direct queryket csak néhány speciális esetben használok, mint például:

  • bootolásnál (ilyenkor teljesen mindegy mennyit áll a core 1 cycleben, mivel még semmi nem csatlakozik hozzá, szóval nyugodtan szünetelhet a fő szál
  • bizonyos update queryknél, amikor a későbbi queryk eredményét befolyásolja az update query, és biztos akarok lenni benne, hogy azonnal lefut, még a többi select query előtt (teszem azt felül akarom írni egy karakter goldját, de utána be is akarom tölteni a karaktert... ha az update később fut le mint a select, akkor a régi gold menyniséget fogja betölteni)

  • Na most ez szép és jó, de a segéd szál is lehet leterhelt. Tegyük fel, hogy egyszerre 1000 player akar bejelentkezni. A karakterek betöltése a dbben zajlik, és return queryt használ, azaz a következő fog történni: szépen ahogy a packeteket dolgozza fel egymás után betol 1000+ queryt a segéd szálba, majd fut szépen tovább és teszi a dolgát. A segéd szálunk pörög ezerrel, tolja be a mysql szervernek a queryket ami készségesen dobálja vissza az eredményeket. Eközben pörög a fő szálunk is, és szépen dolgozza fel a már kész eredményeket. Mint ahogy ez érezhető, eltarthat egy darabig míg mind az 1000 felhasználó betöltődik (mondjuk 500 ms reális lehet jelen esetben). Eközben természetesen a playerünk nézi a login képernyőt.

    Na tegyük fel, hogy van egy rossz querynk (például az item_malt is ugyan az a segéd szál tölti be minden 5. másodpercben a dbben, mint a karakter betöltő queryket). Tegyük fel, hogy véletlenül nem minden 5. másodpercben tölti be az item_malt, hanem mondjuk minden cycleben (a db hearth fpsétől függően ez 10-15 query / másodperc). Az amúgy is tökéletes querynk ami valami olyasmi, hogy "SELECT * FROM item_award WHERE taken_time IS NULL and id > g_dwLastCachedItemAwardID" akár 50ms-ig is futhat. Namost a segéd szál egyszerre csak 1 queryt tud feldolgozni, szóval meg kell várnia ezt az időt, amíg választ kap a mysql szervertől, ez idő alatt a listában lévő másik 1000 query ül a seggén.

    Mivel ebből a queryből van 10-15 darab ezért jócskán megdobja a feldolgozási időt. (Jelen esetben ez csak egy példa volt hibás queryre, de akár valós probléma is lehet nagyobb systemek építése esetén) Éppen ezért ha valaki valami nagyobb rendszert csinál, mondjuk offline shopot vagy hasonló dolgot, érdemes + szálakat készíteni, ahova csak az adott rendszerhez tartozó queryk mennek be, így a meglévő dolgokat nem lassítja.

    Mivel mint mondtam nem igazán multithread a tákolmány, ezért én azt mondanám, hogy nagyobb órajel > több mag.


  • packetek feldolgozása: lényegében ilyenkor kerül át a program memóriájából az OS-hez az elküldendő packetek tömkelege, illetve kerül át az OS memóriájából a program memóriájába a mások által küldött csomag. Természetesen ezt minden kapcsolatnál megtörténik minden cycleben, azaz ha ugyan arra a game corera 1000 kliens kapcsolódik, akkor ez 1000-szer fog megtörténni.

    Na persze itt még nem áll meg a dolog, mert azon kívül, hogy az adatokat áttöltjük, még fel is kell őket dolgozni. Mondanom sem kell, hogy ha lag van a szerveren, az nagy valószínűséggel itt fog bekövetkezni. Ugyan is, ha valaki elküld egy üzenetet, az itt kerül feldolgozásra (elemezni kell, hogy milyen üzenet, esetleg le kell fordítani másik birodalom nyelvére, hívásba írta-e, ha igen akkor be kell másolni az összes élő kapcsolat kiküldendő csomagjai közé, el kell küldeni a többi game corenak (mert hát minden chn szeretnénk látni a hívást), ha parancsot küldött akkor végre kell hajtani (pl leltár rendezés, partyba hívás, war indítás és még sorolhatnám).

    És ez csak 1 fajta csomag volt, ott van még 100 másik, mint a mozgás, ütés, stb... Ja, és ha végeztünk akkor ott van még a másik 999 játékos, és ez még mindig csak 1 cycle volt (hearth fpstől függően ezt egy másodperc alatt úgy 25x csinálja meg a core).

    Egyszóval ha sok játékos csatlakozik ugyan arra a corera, az előbb utóbb problémát fog okozni. Ezért kiemelkedően fontos, hogy megfelelően osszuk el a mappokat, és csináljuk több coret 1-1 chhoz. Nagyobb nemzetközi szervereknél bevett módszer, hogy a map 1-eknek nem csak, hogy külön core van, sokszor még külön szervergép is.

  • eventek feldolgozása: Vannak dolgok, amiket bizonyos idő elteltével szeretnénk megtenni. Pl ha lejár egy item, akkor szeretnénk ha törlődne, vagy van egy quest timerünk, ami 5 másodperc múlva kellene lefusson. Ilyen dologból rengeteg van, meglepően nem is gondolna rá az ember, hogy mennyi. Például a mobok mozgására is eventek vannak... És hát egy mapon elég sok mob szokott lenni... és hát map is elég sok szokott lenni egy coreon...

    Ez eléggé egyszerűen van egyébként kivitelezve, van egy priority queuenk, amikben az eventek rendezve vannak lejárati időtől függően növekvő sorrendben. Minden cycleben annyit dolgoz fel a core, amennyi eventnek az ideje már lejárt. Ergó ha sok jár le egyszerre, sokáig tart egy cycle -> lag.

  • Gondolom mondanom sem kell, hogy az egész dolog alapja a háború előtti időkben íródott, így nem meglepő, ha azt mondom, hogy már alapból nem a legoptimálisabb dolgok vannak használva az utolsó két pont esetében sem. Például az eventek és a kapcsolatok kezelésére én inkább libeventet használnék mostmár, mivel az sok kacsolat esetén is nagyon gyorsan végig tudja darálni ezeket a listákat.

    Természetesen nem kell megijedni, ezt sehol senki nem cserélte még le mindenki ugyan így használja, és vannak szerverek több ezer aktív játékossal, csak a teljesség kedvéért írtam le.

  • + 3.1. Lényegében a nagy részét leírtam már az előző pontban.(mondjuk így utólag kicsit lehet, hogy el is tértem annak a témájától, meg talán túl részletes is lett) Nagyon kevés olyan kódot láttam az elmúlt években, amibe valamilyen szinten ne lehetne belekötni (természetesen ide tartozik jópár saját vívmányom is, pl lásd kereskedőház...). Vagy ocsmány a kód, vagy optimalizálatlan, vagy hibás, vagy pedig ezeknek a kombinációja. Már alapból jó python kódot sem nagyon látok, amire meg azt mondanám hogy na, ez adja, arról a végén általában kiderül hogy memory leakes és nem törlődik rendesen az object...

    Természetesen ez nézőpont kérdése is, legtöbben megelégednek azzal, hogy jóvan ott az ablak megnyílik bezáródik rá lehet kattintani azt jóvanazúgy. Ilyenből van sok... a legtöbb rendszer ami publikus vagy lehet kapni nagyjából ebbe a kategóriába esik... működik, esetleg 1-2 esztétikai bug van benne, esetleg nincs optimalizálva.

    Nagyon kevés profi van, aki tényleg qualityt készít és ismeri a játék kódját. Ezeknek a nagyrésze valamelyik nagy nemzetközi szervernél fejlesztő vaskos órabérben, vagy pedig hobbi szinten amikor van kedve tolja, vagy pedig már nem is foglalkozik metinnel. Néha néha felbukkan 1-1 ember akiről soha senki nem hallott és különb kódot ír mint bárki más a metines szférában, de ez nem gyakran történik meg.

    A mapon nem igazán lehet mit elrontani, viszont ha dugig van high poly modellekkel, akkor több memóriát zabál, és esetlegesen az xp-s kenyérpirítókon nem fog menni a játék, vagy tolni fogja a runtime errort. Felszerelések hasonló kategória... az effektekkel is érdemes vigyázni egyébként, mivel ha sok van az is elhúzhatja a render timeot -> kevesebb fps ha mikróról játszik az ember.

  • Csak a programozókról tudok beszélni (mint ahogy ezt eddig is tettem és már feltűnhetett): profi nincs, egyébként meg ha eldobsz egy követ biztosan egy fejlesztőre esik. Utóbbiak felkutatására javaslom a gm csoportot.

  • Azt hiszem ezzel letudtam az éves hozzászólási kvótámat, de ha valami kérdésed lenne ezzel kapcsolatban tedd fel.
    Ha nem látod a válaszom, valamit elrontottál:

    Köszönöm szépen az igényes minőségi választ. Mindenre választ kaptam kivére arra, hogy mi az a GM csoport. Természetesen mindenkivel egyetértek aki írt. Későbbiek folyamán biztosan felkeresem az illetőket.

    A GM csoport egy hatalmas facebookos metin csoport, elösszőr Lénárt Dávid, a creative mmo tulaja csinálta, 2010 táján a saját GM-jeinek csak véletlen nyílt volt a csoport, aztán azóta több tízezerre duzzadt, ott szoktak hírdetni szervereket.
    Az ember csak fiatalon találhat ki igazán új dolgokat. Utána már túl tapasztalt, túl híres (...) és túl ostoba.

    Linket esetleg tudnál küldeni?

    Facebookon van egy olyan opció, mint itt a keresés, amennyiben felnézel, ott látható egy sáv, olyan mint a böngészőben ahova beírod a weboldal címét pl amikor erre az oldalra tévedsz, namost a funkciója más, inkább ehez az oldalnak a keresőjéhez hasonlítanám. Első lépésben üss le egy G-betűt, ezt a billentyűzeted közepe felé találod, ez után, szükséges lesz egy M-betű, a shift lenyomása mellett tedd meg (ezzel nagy betűt fog leütni) a billentyűzet jobb oldalán az alsó sorban találod, ezután egy nagyon könnyű lèpés következik, középen lent, található egy hosszú gomb, most ennek a leütésére kerül sor. Következő lépésben, egy S-betűt kell leütni, az elötted található eszközön, ezt bal oldalon, a középső sorban találod, ezt követően, egy nagyon rafinált betűt kell keresned, néhány eszközön bal oldalt lent található, ám sejteseim szerint, a te eszközödön ez középen fent lesz és îgy néz ki :z, ezután egy e-betűt kell keresni, ez bal felül található, de jól jegyezd meg mert még szükség lesz rá. Ezután egyből a mellette lévő, R-betűt kell leütni, majd középen lent található V,'majd ismét e megjegyzett e betűt, ezután ismét a mellette található már jól ismert R betűt, ezután, található egy furcsa alakú gomb, a billentyűzeted közepén az van ráirva "Enter" amennyiben minden billentyűt jól ütöttél le, ez a gomb elő fogja neked hozni a csoportot. Sok sikert.
    Az ember csak fiatalon találhat ki igazán új dolgokat. Utána már túl tapasztalt, túl híres (...) és túl ostoba.

    Idézetet írta: TheSLESH Dátum 2019-06-02, 17:40:30
    Facebookon van egy olyan opció, mint itt a keresés, amennyiben felnézel, ott látható egy sáv, olyan mint a böngészőben ahova beírod a weboldal címét pl amikor erre az oldalra tévedsz, namost a funkciója más, inkább ehez az oldalnak a keresőjéhez hasonlítanám. Első lépésben üss le egy G-betűt, ezt a billentyűzeted közepe felé találod, ez után, szükséges lesz egy M-betű, a shift lenyomása mellett tedd meg (ezzel nagy betűt fog leütni) a billentyűzet jobb oldalán az alsó sorban találod, ezután egy nagyon könnyű lèpés következik, középen lent, található egy hosszú gomb, most ennek a leütésére kerül sor. Következő lépésben, egy S-betűt kell leütni, az elötted található eszközön, ezt bal oldalon, a középső sorban találod, ezt követően, egy nagyon rafinált betűt kell keresned, néhány eszközön bal oldalt lent található, ám sejteseim szerint, a te eszközödön ez középen fent lesz és îgy néz ki :z, ezután egy e-betűt kell keresni, ez bal felül található, de jól jegyezd meg mert még szükség lesz rá. Ezután egyből a mellette lévő, R-betűt kell leütni, majd középen lent található V,'majd ismét e megjegyzett e betűt, ezután ismét a mellette található már jól ismert R betűt, ezután, található egy furcsa alakú gomb, a billentyűzeted közepén az van ráirva "Enter" amennyiben minden billentyűt jól ütöttél le, ez a gomb elő fogja neked hozni a csoportot. Sok sikert.

    Köszi a 8 féle közül, mindegyikbe jelentkeztem hátha :D

    Ha megnézed a tagok számát, nagyon hamar kiderül melyik a megfelelő számodra:)
    Az ember csak fiatalon találhat ki igazán új dolgokat. Utána már túl tapasztalt, túl híres (...) és túl ostoba.

    Szerintem a "GM csoport" alatt nem a facebookos csoportot említették fentebb, hanem a fórumon található gyűjtőtémát.

    Link hozzá:

    [spoiler]http://metin2hungary.net/index.php/topic,129383.0.html[/spoiler]

    De nyugodtan javítsatok ki ha tévednék.

    [spoiler]Szerintem a facebookos gm csoportra gondoltam, de javítsatok ki, ha tévednék.[/spoiler]
    Egyébként csak viccnek szántam a gm csoportos dolgot, bármelyik facebookos csoportban akad végtelen számú "szerver fejlesztő" meg "programozó".
    Ha nem látod a válaszom, valamit elrontottál: