mdatr

Indította TTMaster112, 2018-10-27, 15:05:23

Sziasztok épületnek megcsinálom az mdatr-t jó is meg minden,annyi a baj hogy nem oda kerül ahova kellene max ba jó helyen mutatja ingame nem,mitől lehet?

Szia

nem lehet, hogy a pivot point van rossz helyen ?

Épület modellnél is kell használni?: azt tudom hogy fegyvernél kell de épületnél is?

Persze, minden modellhez kell, ha több elemből áll akkor is

Tudnál példát mutatni? mert élületnél foglalmam sincs hogy hogy is kéne naggyábol állnia a dolognak

az első kép a végleges pivot
https://imgur.com/a/ZxJoylK

a másodikon az elemek
https://imgur.com/a/dQhwb7J

jellemzően ha sok az elem csoportba foglalom (group menu)
ez nem kapcsolja össze az elemeket csak összefogja egy objektumnak

Magyarán allign to word nemde?

2018-10-27, 16:34:58 #7 Utolsó szerkesztés: 2018-10-27, 16:37:22 Szerző: GoodFace
magyarán igen, az a 0,0 pontba igazítja a cuccot :)
de nézd végig, hogy helyes igazítson

Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 16:37:22

ja igen, és nézd, hogy a pivot nyilak és a koordi nyilak azonos szinűek legyenek (egyszerűen fogalmazva)
koordináta a vékony nyíl, pivot a vastagabb

Elméletileg az objecten jó helyen van de ingame mégis máshova kerül.Most jelenleg igy néz ki probaként leraktam 3 planet de így se jó.

2018-10-27, 16:46:28 #9 Utolsó szerkesztés: 2018-10-27, 16:54:16 Szerző: GoodFace
Neked nem a modell van rossz helyen hanem a collision ?

katt a collisionra és vidd a pivotot a legaljára, hogy a 'földön' legyen (pontosan)
ha pl magasabban van hiába van ott alatta átfér a játékos, azt határozza meg a pivot, hol a null pontja az objektumnak



Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 16:54:16

így talán érthetőbb

https://imgur.com/a/RyX8ZKF

így a földön van a collision

Úgy is probáltam,nem az a baj hogy át megyek alatta hanem arréb kerül mintr kerülnie kellene

Ne változtasd meg a Plane (collision) pivot részét illetve a méretét se növeld pl. 200%-ra, mert exportáláskor a tool vissza állítja 100%-ra és változni fog a pozíciója.
Tehát széthúzás helyett csak a Paramétereknél változtasd a hosszúságot és szélességet.

Ezeket a módosításokat kerüld, mert a tool nem kezeli:


Végezetül jobb kipróbálni, miután exportáltad az .mdatr fájlt importáld is be, hogy megbizonyosodj a pozíciójáról.

Mindig be importáltam és a helyén volt bár ténylegesen használtam a szét húzás opciót lehet az lesz a bibi

Egy kis demonstráció a dologról:

[spoiler=Pivot szerkesztése]
0 értéken a pivot 3ds max-ban:


Vissza importálva:

[/spoiler]

[spoiler=Széthúzás]
200%-ra növelve az értéke 3ds max-ban:


Vissza importálva:

[/spoiler]

és hogy forgassam a planet ha nem ajánlott használni a forgatást?(rotate)

2018-10-27, 19:22:23 #15 Utolsó szerkesztés: 2018-10-27, 19:26:12 Szerző: D4RR3
Idézetet írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 19:18:14
és hogy forgassam a planet ha nem ajánlott használni a forgatást?(rotate)

Abba az irányba hozod létre, ahová szeretnéd forgatni

Lehetőséged van több szögben nézni a dolgokat:


UI: A Rotate-el nincs gond, azt használhatod de a széthúzást ne

Még mindig arréb droppolja a mdatr-t beimportáltam az mdatr fájlt is és a helyén van..szóval nem értem

Egy ötlet

az object listában keress olyat , hogy root vagy dummy, az eltolhatja esetleg

2018-10-27, 20:27:10 #18 Utolsó szerkesztés: 2018-10-27, 20:34:25 Szerző: TTMaster112
Nincs :)

Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 20:34:24

próbaként kiprobáltam egy alap boxxal mi a helyízet.raktam rá mdatrt és azzal is ugyan az a szar helyzet van.

Nem a collisionnal van a gond, akkor max átmész rajta, az épületben van valami elmászva
mivel egy objektum , hát passz
bár ha nem akarsz bemenni az épületbe, felesleges a collision

miféle exportert használsz ?