3ds max 14 textura convert keresek

Indította Corsten, 2018-10-23, 18:51:31

sziasztok!:
segitségetekre lenne szűkségem mert lenne egy kettő hibám amire nem nagyon tudok megoldást találni :(
Első sorban 40k-szerverbe model verzio berakása érdekelne meg az inditoba!.
és még lenne egy olyan hogy a texturához egy convertel mert viszont a textura jpg-fájl a modelnek!. :)
előre is kőszőnőm! :)

2018-10-23, 19:08:28 #1 Utolsó szerkesztés: 2018-10-23, 19:10:58 Szerző: fabtam11
 A Tutorial  eredetileg dev-en volt kint, de huzsi az egyik felét kirakta a fórumra, én hozzáadtam a végén levő "kommenteld v töröld ki részt."
Emezt a tutorialt Én magam is elméletben és gyakorlatban is teszteltem, ha hibát észlelsz akk a szerver készítésnél a Segítség kérő témáknál nyiss témát a problémáddal.:
http://metin2hungary.net/index.php?action=post;board=42.0




A TUTORIAL:

NE FELEJTS EL BIZTONSÁGI MENTÉST CSINÁLNI, AHOGY SLZ IS LEÍRTA, LEGALÁBB A MODOSÍTOTT FÁJLOKRÓL!

1. lépés:

Menj a Filezillán/Winscp-n elért 9.2-es vdi-d /usr/src/novaline/Srcs/Tools/RAD Game Tools/granny/common/ elérésére és bontsd ki a granny_common_2_9_12_0_release. zip-et.
Menj ezen belül az include mappába és másold ki a  granny.h-t a bined include mappájába.
most menyj a  lib/win32 mappába és másold ki az összes *.lib és *.pdb fájlokat a kliensed lib mappájába



2. lépés:

EterGrnLib.

Mesh.cpp.

Keress rá erre

int * boneIndices = GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(pgrnMeshBinding);

Írd felül ezzel:

int * boneIndices = (int*)GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(pgrnMeshBinding);

Keress rá erre

return GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(m_pgrnMeshBindingTemp);

Írd felül ezzel:
return (int*)GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(m_pgrnMeshBindingTemp);

Keress rá erre

m_pgrnMeshDeformer = GrannyNewMeshDeformer(pgrnInputType, pgrnOutputType, GrannyDeformPositionNormal);


Írd felül ezzel:

m_pgrnMeshDeformer = GrannyNewMeshDeformer(pgrnInputType, pgrnOutputType, GrannyDeformPositionNormal, GrannyAllowUncopiedTail);


Nyisd meg a  ModelInstanceUpdate.cpp.

Keress rá erre

GrannyUpdateModelMatrix(m_pgrnModelInstance, fSecondsElapsed, (const float *) pMatrix, (float *) pMatrix);

Írd felül ezzel:

GrannyUpdateModelMatrix(m_pgrnModelInstance, fSecondsElapsed, (const float *) pMatrix, (float *) pMatrix, false);

Nyisd meg a  Material.cpp.

Keress rá erre

granny_variant twoSideResult = GrannyFindMatchingMember(pgrnMaterial->ExtendedData.Type, pgrnMaterial->ExtendedData.Object, "Two-sided");

if (NULL != twoSideResult.Type)
GrannyConvertSingleObject(twoSideResult.Type, twoSideResult.Object, TwoSidedFieldType, &twoSided);

Írd felül ezzel:

granny_variant twoSideResult;

if (GrannyFindMatchingMember(pgrnMaterial->ExtendedData.Type, pgrnMaterial->ExtendedData.Object, "Two-sided", &twoSideResult) 
&& NULL != twoSideResult.Type)
GrannyConvertSingleObject(twoSideResult.Type, twoSideResult.Object, TwoSidedFieldType, &twoSided, NULL);


Nyisd meg a  ModelInstanceModel.cpp

Keress rá erre
return GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(m_vct_pgrnMeshBinding[iMeshBinding]);

Írd felül ezzel:


return (int*)GrannyGetMeshBindingToBoneIndices(m_vct_pgrnMeshBinding[iMeshBinding]);


Menyj az userinterface projectre.

Nyisd meg a  UserInterface.cpp.
kommenteld ki v töröld a következő részt az adott fájlban

static void GrannyError(granny_log_message_type Type,
granny_log_message_origin Origin,
char const* File,
granny_int32x Line,
char const *Error,
void *UserData)
{
TraceError("GRANNY: %s", Error);
}


granny_log_callback Callback;
Callback.Function = GrannyError;
Callback.UserData = 0;
GrannySetLogCallback(&Callback);

   
Buildeld a projectedet!

Az eredeti téma:  http://metin2hungary.net/index.php?topic=197894.0
Az eredeti deves téma: https://metin2dev.org/board/index.php?/topic/837-update-granny-24-to-29/
Az én hülye módosításom h ne logoljon és ne akadjon ki ez a vacak: http://metin2hungary.net/index.php/topic,197894.msg1046910.html#msg1046910



Textúra converter... a) https://www.dotpdn.com/files/paint.net.4.1.2.install.zip
b) ha van kéznél legális v próbaverziós photoshopod c) ha van gimped és fent van a dds ill tga pluginja...

2018-10-23, 21:55:22 #2 Utolsó szerkesztés: 2018-10-23, 22:30:21 Szerző: Corsten
még egy olyan kérdésem lenne hogy a 3ds max 14-es model verziohoz jo-e? :)


És hogy lehetne egy Granny 2.11.8-as verzióju modell textúrájának elérési útját megváltoztatni? Mivel az alap texture changer-ekkel nem igazán akar menné még úgyse hogy granny 2.11.8-as dll-elt raktam a texture changer mellé.

2018-10-23, 23:30:52 #3 Utolsó szerkesztés: 2018-10-23, 23:35:16 Szerző: fabtam11
Hát az én leírásom a 2.9-es változathoz volt, halvány lila fogalmam se volt arról, hogy te már gr2 2.11-et használsz... a texture changernél dettó halv lila dunsztom sincs.

Am minek kell egy "versenyautó" szintű grafikus motor, ha alapvetően még a modellek textúráit se tudtad a jó elérésre elhelyezni és onnan betöltetni? Tom h kevés hely van a mai gépeken és tom h órákba telik mire átnevezi az ember a D: lemezkezelőt E:\-re v másra...  meg a C lemezből zsugorít egy kis memóriát és csinál vele egy 1-2 Gigás D:\-t... De most komolyan honnan jött az, hogy egy 2.11-es motorral kísérletezz? Nem sértésből írom, nem ócsárlásból vagy zaklatásból, de úgy nem fogja fel az eszem azt, hogy minek is kell 2.9 feletti motor és exportálás, ha a modellek többsége a játékban 2.4-es és 2.6-os meg 2.9-es exportálású, na ha meg a leírások többsége gyakran hiányzik a mi látókörünkből?



Láthatom h Meli rakott ki egy 2.11.8-as gr2-es updatet de kb annyira FONTOSNak éreztem a hátam közepén azt a viszkető 2.9-es grafikát, hogy már inkább nem updateltem sorry. :/ Maradi vagyok és ezért csak a társadalmat okolom. lol

2018-10-23, 23:39:23 #4 Utolsó szerkesztés: 2018-10-24, 08:51:02 Szerző: [BA]THymea
Sziasztok! Bocsi, hogy ide írok de ha jól gondolom akkor a 3D-s max. 14 már a 2.11 modell verziót használja? Javítsatok ki ha tévedek.

2018-10-23, 23:45:06 #5 Utolsó szerkesztés: 2018-10-24, 17:03:30 Szerző: fabtam11
fuck my life ruined komment  >:( @Alt+F4



a kommentem szerkesztésének oka: még csak szerda van és elvesztettem a fonalat ott, hogy a Moderátor szavait kijavította a Boardmanager.

Akkor szerencsés vagyok, mert én ingyen hozzájutottam :D


még lenne egy olyan problémám de leginkább kérdésem hogy amik a 3ds max 14 ben készültek modellek 40k-s szervernél hogyan lehet életre kelteni ha lehetséges akkor egy leírást szeretnék ha van róla valami :)
de beleértve a textúrázást is :)
előre is nagyon szépen köszönöm :)