Vértek és mások :)

Indította Razyal, 2017-11-04, 06:27:21

2017-11-04, 06:27:21 Utolsó szerkesztés: 2017-11-04, 06:44:36 Szerző: Razyal
Sziasztok!

Valószínüleg nektek ezek banális kérdések lesznek de én még új vagyok a szerver készítésben...

Igazság szerint meguntuk a gameforge féle pofátlan p2w (metin2 UK-n játszottunk hát idestova 8 de lehet van az már 10 éve is..) rendszert és a párommal a saját szórakoztatásunkra elkezdtünk csinálni otthon egy saját kis szervert.
Alapnak a Deneme2 féle szervert haszálom mivel ehhez találtam fent forrás részt is. Kipróbáltam néhány szerverfájlt de rá kellett jönnöm ,hogy majdnem pont mindegy melyikkel kezdi el az ember mert mindegyikben lesznek hibák és furcsaságok de ez részletkérdés.

Van néhány jelenség amivel nem igazán tudok mit kezdeni még a jelenlegi tudás/tapasztalat szintemmel.

Első; Vértek

Próbálkoztam kényelmesebbé tenni a játékot számunkra így néhány itemben az alap bónuszokat átírogattam. Ezzel nem is volt semmi gond viszont feltűnt ,hogy például a vértekben a védekezési értéket nem találom sehol!
Tehát ha én csökkenteni szeretném mondjuk a király vértekben a defet vagy húzhatóvá tenni azt +0 - +9 ig akkor halvány lila fogalmam sincs arról  ,hogy az adott item a defét hol/honnan kapja meg.(csatolok egy képet)
Fegyverekkel kapcsolatban találtam kismillió témát és az tiszta is ,hogy value1+2+5 = mágikus , value3+4+5 = fizikai Viszont hasonló módon se(!) meg sehogyan sem(!) kapom meg az adatbázis alapján azt az értéket amit a kliens szerint az adott vért ad. Mivel txt-s protokat használok így azok mind2 oldalon egyeznek. Egyszerűen nem értem mi alapján vagy ,hogy kalkulálja ki azokat a számokat...

Második;

Bár ezt elképzelhető ,hogy én vágtam haza valamivel... A katakomba. Feltűnt ,hogy az első szint végén valamiért 2 darab szobor van és teszi is a dolgát részben (!) ,mert ha nem vagyok csoportban akkor közli ,hogy kell stb. Viszont ha minden frankó akkor hiába húzom rá a kulcsot ,nem csiál semmit és még hibát sem generál a syserrbe. Fura. Megint csak érdekes ,hogy manuálisan sem tudtam warpolni arra a koórdinátára ahová a questnek elvileg vinnie kellene. Ezt sem tudom ,hogy lehetne javítani.

Harmadik;

Ez a legnagyobb és legbosszantóbb mindközül!
Mint ahogy említettem feljebb ,néhány szerverfájlt kipróbáltam és sok esetben azért vetettem el őket mert amikor lefordítottam a gamefájt akkor a méretek nem egyeztek.
Tehát példának okádék...; az alap ami van a szerver alatt mondjuk cirka 60 megás. Nekem fordítás után (mainline) lett 3 mega se. Holott bepakoltam mindent amit úgymond forrás címszóval mellékeltek a szerverfájlokhoz.

Na és itt jön a hiba. Deneme2 nél viszont nem akar lefordulni a gamefájl sehogy sem! Már próbáltam sokmindent a hiba orvoslására többekközt a gcc downgrade-et is 49 ről 47 re de az sem oldotta meg a dolgot. Sajnos nem otthon vagyok most így a pontos hibát nem tudom bemásolni de az OBJDIR el makog valamit. Azt viszont tisztán látom abból ami lefut ,hogyha valahogy sikerülne ezt orvosolni akkor vélhetően megfelelő méretű(és ezáltal tartalmú) gamefájlt kapnék de az egészen biztos ,hogy jóval nagyobbat mint 2-3 Mb...

Ha esetleg bárki bármelyik részében a problémáknak tudna segíteni azt nagyra értékelném!

Előre is köszönöm!

Sziasztok! :)

2017-11-04, 07:53:34 #1 Utolsó szerkesztés: 2017-11-04, 08:48:41 Szerző: mikee0121
Adott vértek védelmi értéke: sosem a aplly_none 0 résznél kell keresni. A value értékeknél fogod megtalálni a value 1-ben még hozzá ami a linkelt képeden jól is mutatja az 350 vlamint még a value 4 és 5 értéke összeségében.

Vértek fejlesztésének beállítása. Elsőnek is navicetan a refine_protoban meg kell adnod mi legyen a fejlesztés. Ha ezzel meg vagy akkor item_protoban két féle oszlopot kell keresni, az első a refined_vnum itt kell megadni mi lesz belőle ha fejleszted. Valamint a Refine_set ez pedig az a sor szám amit elözőleg meg adtál refine protoban.

Második katakomba belépés. Valószínüleg a quest lesz rossz keresni kell egy jót. Ha manuálisan sem enged be akkor már az első részre se engedne be valószínüleg nem jól irtad a /warp parancs után a koordinátákat.

Harmadik eset mivel alapjáratban a gamefile a cpp. h stb filok tömörített verziója így ne is csodálkozz rajta. Egyes szerver készítők ezt még jobban szeretik tömöríteni, (valószínüleg hogy ne tartson olyan sokáig a feltöltés.) szóval valószínüleg stippelt gamefilról lesz szó ez ugyan úgy működik rövidebb idő alatt töltöd fel vps vagy szerver esetében az enyém is mindössze 4,7 mega a db meg alig éri el a fél megát.


Deneme sf ottholi szórakozásra talán jó gondolom azért esett arra a választás mert szeretnél pánt rendszert is. Viszont amit tudnék ajánlani az gamefile és db esetében inkább használj Samurai Core v 3.0 sokkal stabilabb és nincsen tele butaságokkal, rögtön lefordul.

Először is köszönöm a válaszodat mikee!

Másodsorban még mindíg nem tiszta nekem ez a vértes dolog mert nem tudom honnan varázsol még oda magának a fekete vért esetében +54 defet ,a királynál meg +200 at.

A linkelt képemen a felső ugye az a feketevas+9 és ott value1 ben 90 van holott a vért játékon bellül 144 defet ad. Ugyanez a helyzet a másiknál is.. Value1 az 350 de a királyvért az ingame 550 et ad. Oké meg lehet ezt oldani "tesztelgetős ,taláromra írok oda egy számot és megnézem ingame mi lesz az eredmény" módszerrel is de biztos van ennek valami átláthatóbb és tervezhetőbb módja is. Szeretném majd bepakolni az új kyanite cuccokat a szerverbe és ezzel a módszerrel (mármint ,hogy lutrizgatok mikor kapok ingame 440 defet...) elég körülményes lenne. :S

Katakombánál elképzelhető ,hogy a quest a ludas de erős a gyanúm ,hogy inkább én voltam balfék... Ugyanis ,nekem nem annyira fontos a vállpánt rendszer főleg így ,hogy kissé bugos ami benne van. (nincsenek csonthoz kötve a modellek és elég idétlenül tud kinézni mikor hátasról üt az ember sálban az meg szépen mint egy boltív áll a karakter feje felett.. Meg az abszorciós értékek sem egészen stimmelnek benne. Úgy tűnik valamiért ha fegyvert rakok bele akkor a minimum támadó értéket csak 15% al számolja annak ellenére is ,hogy a sál maga 25% os és a többi szám stimmel is benne. Meg persze nem kerekít ,csak lefele. Tehát mondjuk kiszámolva 7,9 re jön ki valami akkor is csak 7 et fog adni a sálon ,nem 8 at.)
Tehát annyira nem fontos nekem ez a vállpánt rendszer és gondoltam naívan ,kiveszem belőle... Kiszedtem a hozzá tartozó questeket meg az acce fájlokat a szerverből majd sh make.sh... Persze a sál meg a quest meg minden bent maradt a játékban (ingame volt reload q is..) tehát nem sikerült megszabadulnom tőle viszont később olvastam valamelyik másik topicban ,talán másodikbéla írta ,hogy a make.sh az esetleg hiányos questeket meg objecteket szépen kitakarítja a szerverről.. Lehet ,hogy nálam is ez rörtént.

Kérdés; Ugye a Deneme2 alaphangon randy core-al operál. Ami ugyebár nekem nem akar lefordulni.... Samurai az fordult rendesen ,ott a méretbeli eltérés miatt vakartam a fejem és tértem vissza a deneme fájlhoz (mert próbáltam a HungaryV1 es szerverrel is) ,a kérdés az ,hogy kicserélhetem-e én a már meglévő deneme2 es szervem alatt a gamefájlt mondjuk samurai-ra mindenféle adatvesztés nélkül? Ha igen akkor hogyan?

Az igazat megvallva a párom meg a lányom valószínüleg kiakadna ha megint teljesen 0 ról kellene kezdeniük az egész játékot mert én "már megint" egy új szervert kezdek el csinálgatni... Tehát ezt próbálom elkerülni ha lehetséges. :)


2017-11-04, 09:45:46 #3 Utolsó szerkesztés: 2017-11-04, 09:47:17 Szerző: mikee0121
Vértek esetében az egy dolog hogy mit ír ki ingame-be a tárgy leírásánál azt okozhatja azt is hogy a kliensoldali protoban más szám van írva. Viszont ha dump_protoval készíted akkor egyeznie kell. Mint irtam számít a value4 és 5 értéke is. Ingame-be nézd meg a karakter oldalon hogy tényleg megadja az 550-et vagy csak a 350-et ami ugye bár a value 1-ben van megadva.

Hát mivel deneme klienst használsz így elég bonyolult a game és db file csere samurai-ra. Ki lehet viszont nem tudom Deadly hogy oldotta meg a pánt rendszert bocsánat Randy. Mert kicseréled szerver oldalon a gamefilet rögtön nem fog indulni mivel nem fogja ismerni a itemprotoban lévő pántokat, szóval azt ki kell venned itemprotoból biztosan. Kliens terén ha a Samurai indítóját rakod be valószínüleg folyamatosan fogsz kapni syser-t a klienstől mert nem ismeri a Samurai indító a pántot.

Valamint még csere után  egyébgondok is adódhatnak mert a két forrás alkotó elemei eltérnek egymástól és a kliensben jöhet bár fura syser és nem működő dolgok

Viszont ha fogol egy alap spektra klienst amit pisti rakot ki abba fordítasz egy indítót valamint kicseréled a game és db filet működhet. Mysql-t nem törlöd le akkor nem változnak a akrakterek által megszerzett tárgyak questek stb.

Viszont ha magát az sf-et nem cseréled ki akkor lehetnek gondok az eléréssel és a linkekkel anno bele lestem Deadly féle sf-be és eléggé megvoltak ott kavarva a mappák.

Egy szómint száz ki lehet cserélni más game db-re kliensre csak sok munkával jár.

Majd meglesem mennyit ad ténylegesen statlapon de valószínű azt amit ír. Igaz én írtam ,hogy txt-s protokkal dolgozom csak nem tettem hozzá ,hogy nem vagyok mazohista úgyhogy igen ,dump protoval konvertálom kliens oldalivá a szerver oldali txt-t. Annak elméletileg ugyanannak kell lennie mindkét oldalon.

Akkor a továbbiakban annyi lenne a kérdésem ,hogy az kivitelezhető-e valahogy ,hogy ha áttérek mondjuk a HungaryV1 re mert ugye az Samurai Core os akkor a most meglévő denemés karakterek átvihetőek-e abba(3 db van összesen) vagy minden start elölről újra?

Illetve ugye a samurai core 3.0 át javasoltad nekem de hungary v1 az ha jól emlékszem 2.0 val került ki. Lesz-e problémám abból ,ha csak úgy kicserélem alatta a gamefile-t 3.0 ra azon kívül ,hogy egy új indítót kell fordítanom a Spektra klienshez VS ben?

Meg ha már így benne vagyok a gamecore témában akkor érdekelne az is ,hogy Pl.; Samurai a core-ját azt mainline ra írta vagy novaline ra mert sok helyen találtam leírást novaline szerverhez pedíg whiteworld csak a kliens részeket preferálta a leírásában a novaline-ból... Az igazat megvallva nekem teljesen mindegy milyen szerverfájlal meg forrással kezdek el dolgozni csak működjön és tudjam alakítani! Az én célom csupán csak annyi ,hogy otthon a családdal el tudjunk bohóckodni rajta ,még netre sem akarom kiengedni csak belső hálózatba. (mondjuk így az itemshop része kissé macera de azt majdcsak megoldom valahogy..) Mivel párommal kb az UK szerver indulása óta játszottunk azon a szerveren ezért azokat a dolgokat amik a hivataloson vannak próbálnám belepakolászni majd a sajátba is. Tehát kb. ilyesmi kellene nekem. Mondjuk a pánthoz meg a transzmutáláshoz nem ragaszkodom foggal-körömmel mert ahogy hallottam a pánt nem tud rendesen együttműködni a "new pet system"-mel (a kismajmos ,kispókos ,kisrazadoros stb. rendszerrel...)

Üdv. ismét!

A minap megvilágosodtam! Megtaláltam a megoldást a vértes dologra... Ha esetleg valaki még lenne olyan amatőr ,hogy beleszalad ebbe a kérdésbe akkor a válasz: Value1 + (Value5 x 2)
Azt nem tudom miért szorozza fel 2 vel de ez a képlet megáll az összes vérte a Deneme2 szerverfájlban. (Valószínűleg más szerverfájlokban is.)

az a baj, hogy olyan hosszan ecseteltétek a dolgot, hogy kár lett volna az elején közbekommentelni :'D