Metin2, avagy RPG verzió

Indította fabtam11, 2017-10-04, 11:46:04

2017-10-04, 11:46:04 Utolsó szerkesztés: 2017-10-04, 11:49:40 Szerző: fabtam11
Üdv
Már nem tom mikor írtam, de találtam egy txt-t a gépemen, ami a címben említett tartalommal foglalkozik:
Vázlatos sorok:
[spoiler]kitééé miről írok, akit érdekel az megnézi[spoiler]Az egyedüli dolog, amit még nem csinált(ak) meg a kövi lenne ennél a játéknál: kivágod a multiplayer opciót és meghagyod a játékosnak, hogy egy maga szívjon az RPG-s világban és csak akkor engeded vissza a multiplayer opciót, ha  random pvp-s ellenfeleket vagy esetlegesen egy adott boss elleni segítséget igényelnél a rendszer által választott +5 v -5 szinthatáron belülről. (ja a kaszt elleni erős kövek  vagy mobként betöltött karaktermobokat gyengítenének vagy az általam írt pvp-s izében jobban mennének)
Mé lenne ez így egyszerűbb? Na tippeljetek, nem lenne annyi lag, hogy más playerek pozícióját betöltögessük, továbbá a játékban lehet nem lenne kereskedés, de innentől kezdve minden fegyver egy kiváltságos dolog lenne és ennél a játékvariációnál nem kéne olyan kovács, aki betöri a cuccokat, hisz a playernek magának kell a yangot és a tárgyakat farmolni és kraftolni.Mostjönazhvalakilecsesz,mertunalmasvagyilyesmi.Hát igen most jön az h de hát ez nem izgalmas meg alapvetően csak egy mazochista nyűglődés a játék világában és ráadásul a szervert fenntartóknak sem éri meg. Viszont ha tegyük fel a játékhoz nem kéne szerver, hanem alapvetően a kliens képes lenne kezelni a szerver által kezelt elemeket is ~ adatbázist, questeket és mappokat akk tuti eladható lenne a játék...jó igen de mégis miért? Mert egy MMORPG-ből RPG-t csinálni kevesebb multiplayer elemmel nagyobb kunszt, mint RPG-ből MMORPG-t csinálni.
-De hát mégis miért írom én ezt?Az igazat megvallva ha belegondoltok egy RPG-ben nem minden megölt mob droppol cuccokat, a metin is alapvetően ilyen, csak ugye az a fránya kapitalizmus és a multiplayer opció randítja a dolgokat.Ha más játékosokkal vetélkedsz az még rendjén is van, de a játék direkt feladatokat adott régen is h húzz fegyót meg minden és ez mint tudjuk nem is probléma, teljesíthető az elvárt feladat.Csak ugye a játékon belüli kereskedés részint az a dolog az egészen belül, amivel aztán ezt az egészet ki lehet kerülni;Tehát minden mindennel összefügg~ lassú fejlődés, lassú grinde-olás,lassú kovácsolás, lassú séta a map1-en... ezek mind szép rpg elemek, de ugye a kereskedelem és a kovács nem függhetnek össze, ezért ront az a fránya npc.
[/spoiler][/spoiler]
Vázlatos sorok2.rész:
[spoiler]Ha tegyük fel mód lenne arra, hogy a játékosoknak maguknak kelljen kiütni a játék fejlesztőitemeit és saját maguknak kelljen grindolni és kovácsolni(100%-kal) akkor biztos megölnénk a játék ingame kereskedelmét, ami eggyel kevesebb problémához vezetne. Maradna az, hogy multiplayer a játék és van pvm meg pvp opciója.
Eztán jönne az, hogy forrásban csak pár mapra lenne kiosztva, hogy lehet pvpzni és ugyebár azokon a pvpmapokon több csatatér lenne.(ért szerűen egyidejűleg több pvp is lehet) Na most tippeljünk milyen probléma van ezzel a variánssal és mégis hogyan.Kizártunk pár opciót és még mindig megvan az h multiplayer és h a játékosok képesek KS-elni (killsteal-elni, tehát mobok ölésénél más droppját levadászni) na most jön erre a dologra az h a játékban vagy egységesíthető lenne, hogy ugye ha ketten ütötték az expmennyiség fele-fele arányban megy és mindkét fél kaphat cuccot (fejlesztőtárgyat v bossládát) és ez eddig érdekesen hangozhat, tehát nincs kereskedelem de mindenki jól jár?
A yangdroppot kivághatnánk és automatikusan megadhatná a számukra adott yangmennyiséget, ha ketten ütöttétek akk felezhettek, ha hárman, akkor 33%jut mindenkinek...vagy alternatívaként ez a yang dolog csak mellékes és mindenki ugyanannyi yangot kaphatna a mobok megöléséért és nem lehetne probléma azzal h most valaki szedje a yangot.Ez most így könnyítés vagy nehezítés?Mindkét opció él, miszerint nincs KS és nincs Droplopás sem, minden egy csapatban levő játékos egységesen jól jár és ebből jön a kérdés, hogy mégis mi értelme van ennek?Passz ha a játék ennyire fair-és-unfair lenne az több kihívással kecsegtetne, kezdve azzal, hogy a céhwaroknak lenne értelme, a csoportos runoknak is és még talán a másokkal való co-operatív játéknak is lenne értelme, hogy legyen kikkel rulézni és vadászni és most mégis miért írtam én ezt? Nézzetek rá a játékra, eredetileg az egésznek az volt a lényege h csapatban volt sok lowHP-s lowdamage-s játékos és ezek közösen próbáltak fejlődni és segítettek egymásnak, ahogy csak tudtak az egyes szintek elérésében.
Ebből kifolyólag az rpg elemek bevezetése és a fentebb írtak kivitelezése nem ront az egészen, csak az parásabb, hogy a dolod ugye ahoz vezet, hogy okosan kell kiadni és még mindig kellhet valami, ami a következő tipp lenne:  Az expgyűrű és a tárgy és yangdroppdupla szolgálna a játék fizetős barmolmányaként, ergó a játékban lenne esély arra, hogy valaki "előrébb jusson" de ugyanúgy emellé jön az is, hogy a csoportnak is lehet egy adott mennyiségű tegyük fel +10-20%-os expbónusza, 
továbbá ha már úgy is van forrás lehetséges lenne egy olyan opció hogy ugye 1 adott új tárgytípúst v csak 1 időre menő tárgyat csapatboosterré alakítsunk.
A cucc 15%-os expboostot ad, ha a csapatod egyik tagjánál aktíválva van.
A cucc tájékoztathat arról, ha valakinél már aktív a booster tárgy a csapatodban.
A cucc ideje csak akkor tellik, ha a csapatoddal egy mappon és egy azonos csatornán vagy, nem kell azonos pozíción lennetek, szal nem kell elfoglalnotok egy termet;
A cucc hatása csak a csoportban működik és csak adott ideig aktív a dolog ~30perc
Ha valaki kilépne a csoportból, akkor ez a boost nem marad rajta,
Ha az lép ki a csoportból, aki aktiválta, akkor a tárgy hátralevő ideje nem csökken és a csapatos bónusz nem ragad a karakterére (értsd nem buggoltathatja magát)
Ha az egyik csoporttag más ch-n vagy más mapon van, akkor a játék rendszerüzenetei közölhetik, hogy pontosan melyik mapon vadászik a csapata és melyik ch-n.
Na most megint jönne az a fránya de hát miért is kéne ez, ha van sd2 gyorsterem meg lb2 gyorsterem?Az egész hülyeség, mindenki gyorsan megfejlődné a 80-90-es szintet?Ja ezért szokták nehezíteni a játék mobjait, több TP vagy több védelem vagy adott fegyvertípúsok elleni védelmek, értme?
dettó ennél az rpg-nél a lovasküldiken túl még a húzható és kiképezhető petek is szerepelhetnének, amik egy adott szint után akár még támadhatnának is...pl fogsz 1 vadkutyát és elsőnek szelidített, majd 11.szinttől edzett és 21.szinttől őrző-védő megnevezést kaphatna, aminél már esetlegesen a pet támadhatná is a mobokat és hát most tényleg miért is ne lenne jó ez? + párszázas sebzést adhatna és ha nagyobb kihívást adsz neki, akkor esetlegesen ő is képes lehetne meghalni és ahogy a lovaknál, úgy ennél a vadkutyás rendszernél is valamilyen dungeonban (lásd pl sd2-ben) kéne valami olyasmit kiütnöd, ami a lómedál és a lónövény petes megfelelője lehetne.Ja vagy erre is mehetne az itemshop elmélet, de az most megint csak egy a sok értelmetlen opcióból...különben is a játéknak ha jól rémlik vannak questjei, szal a lovak és petek halálakor kaphatnál egy magánküldit, hogy ölj ezt meg azt és beszélj ezzel az npc-vel meg azzal, aztán majd csak sikerül ebben a metinköves világban meglelni a sárkányisten bizalmát, hogy feltámassza a peted és lovad.Mer logikus, nem? Nem csak holmi tárgyak ezek a dolgok, ha nem eteted v nem fejleszted és nem foglalkozol velük, meghalnak.[/spoiler] RPG elemek.lol boi
[spoiler]Na igen a KK-k beszerzése ebben a felállásban küldizéssel és fejlődéssel lenne elérhető, a könyvolvasó holmiké dettó, segítesz a városiaknak visszaszerezni a fekete szél meg a fehéreskü által meglovasított dolgokat és nyerhetsz egy csomó kk-t vagy koncit vagy ördögűzőt azért, hogy majd fejleszthesd a skilleidet+ megismerheted a 3 birodalom történeteit, mondjuk ha nem is birodalmanként, de a város mendemondái alapján tuti van 1-2 jó sztory és kaland az npc-k életében...[/spoiler]
Jó akk ezt így túltárgyaltuk,tehát a játék bizonyos elemei hiányoznak még, bár kétlem, hogy az ingame ts3 és a rádió meg a questek és runok hátralévő idejét jelző rendszer bármin is változtathatna egy RPG-ben, ha már kasztokra bontva kaphatunk küldiket és vállalhatunk is küldiket, a polcos npc-s dolog ebben az esetben kiválóan illeszkedhet a questekhez, ha megszeretnénk nyitni egy npc-t és nem akarunk a questjeibe botlani anélkül h mindet végigolvasnánk akk épp ideális "körülmény lehet"...

Ki milyennek látná a maga metines RPG koncepcióját?