VBOX-on jó, VPS-en nem... ötlet?

Indította Zorg, 2017-09-27, 11:03:21

Sziasztok.

Szeretném a segítségeteket kérni egy probléma megoldásában.
A gond a következő....

Van egy "hibátlan" szerverem amit régebben már használtam, de idő hiány miatt felfüggesztettem futtatását.
VPS-en futott hiba nélkül, viszont most elővettem a fiókból újra, fel is tettem Virtual BOX-ra, tökéletesen működik, csatlakozik a kliens is. Syserr 1-2 apró dolgot feldob de ezeket majd orvosolom VPS-en (gondoltam én). Ezek után feltettem a game+mysql-t (ugyan úgy ahogy VBoX-on), beírtam a BIND_IP-t, restart megvolt... jöhet a szerver indítás. sh start.sh, feliratnak örülünk a végén " A szerver elindult! " viszont a kliens bejelentkezéskor "Kapcsolódás" kb 5másodpercig, majd Hiba a szerver kapcsolatban.

A kliensben az IP átírva, portokhoz nem piszkálva....
Valakinek lenne ötlet erre, mert az agyam kisült a sok próbálkozástól már :|

Előre is köszönöm a válaszokat!!!

melyik indítóforrás és melyik game+db forrás?:D

Egy anno Samurai-al készített SF+Kliens, övé a Core és VZ alapból épített 40K.

jó, tom h nem kérdezek semmi lényegeset, de a syserrek és a syslogok leginkább milyen információkat adnak?

Am nálam fix IP-vel configure networking interface IPV4 y ipv6 n elven egy 192.168.0.1 -es netmask és  192.168.0.189-es IP van beconfigolva és nálam csatlakozik a ch1(pláne serverinfo.py-ben is 192.168.0.189 van) + a router portmapjában is ehhez van beconfigolva a tesztszerverem;
Nálad is gondolom hasonló van, nem?

2017-09-27, 11:25:16 #4 Utolsó szerkesztés: 2017-09-27, 11:49:23 Szerző: Zorg
A syserr semmi konkrét hibát nem ír:
Load:  DirectQuery failed(SELECT IP_FROM, IP_TO, COUNTRY_NAME FROM iptocountry)

A VPS szuperül bekonfigurálva (egy letöltött sf tesztelésként kapcsolódott).
Valamit a config-ban rontok el? vagy kliens oldalon?(bár serverinfo.py-ben egy IP címet átírni a FIX vps ip címére nem nagyon rontható el) :| :D

Még annyit hozzátennék, hogy ha a kliensen belül a belépésnél rossz adatokat adok meg akkor írja, hogy "hibás felhasználó vagy jelszó" tehát adatbázishoz kapcsolódik, de a helyes adatokkal hiba a szerver kapcsolatban. :|

és az sf-ed alapja 40kv2-es tar.gz alapú ?

Megegyeznek az sf és kliens dolgai :-X együtt futottak működő szerverként egy jó ideig, jelenleg is működik de csak Virtual Box-on... "but i don't know why only with vbox?"
Nem lehet, hogy forrásban kellene valamit megkukkantanom/átírnom? bár akkor itthoni hálózaton sem kapcsolódna szerintem, ha ott lenne a gond.... ahjj tanácstalan vagyok teljesen..  :-\

ja hogy vps  ;D ...ha a libek a jó helyen vannak, a portok is megvannak és a cím is, akkor kérdéses, hogy hol akad meg a kliens csatlakozása vagy éppen az a start.sh fálj mit honnan indít el...  :o

start.sh
#!/bin/sh


echo -e "\033[31m 
Hany bites a FreeBSD-d? \n
1 - 32bit\n
2 - 64bit\033[0m"

read chs

case $chs in
1*)
clear
cd /usr/game
sh start32.sh
;;
2*)
clear
cd /usr/game
sh start64.sh
;;
esac


start64.sh
#!/bin/sh


echo -e "\033[31m 
Hany CH-t inditasz? \n
1 - 1CH\n
2 - 2CH\n
3 - 3CH\n
4 - 4CH\033[0m"

read chs

case $chs in
1*)

echo -e "\033[31m Adatbazis inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/db
./db &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Auth inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/auth
./auth &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Game99 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/game99
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[32m \n A szerver elindult! CH1\033[0m"


;;
2*)

echo -e "\033[31m Adatbazis inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/db
./db &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Auth inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/auth
./auth &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Game99 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/game99/
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[32m \n A szerver elindult! CH1-2\033[0m"


;;
3*)

echo -e "\033[31m Adatbazis inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/db
./db &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Auth inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/auth
./auth &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH3 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel3
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH3_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel3_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Game99 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/game99
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[32m \n A szerver elindult! CH1-2-3\033[0m"



;;
4*)

echo -e "\033[31m Adatbazis inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/db
./db &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Auth inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/auth
./auth &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH1_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel1_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH2_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel2_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH3 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel3
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH3_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel3_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH4 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel4
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n CH4_1 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/channel4_1
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[31m \n Game99 inditasa ..\033[0m"
cd /usr/game/game99
./game &
sleep 2
clear
echo -e "\033[32m \n A szerver elindult! CH1-2-3-4\033[0m"

;;
esac


usr/game/share/ helyén a db+game

Lib-ek be lettek pakolva a lib32 mappába(64 bites a freebsd és 10.3 verzió) amiket kért.

Auth CONFIG:
HOSTNAME: auth
CHANNEL: 1
PORT: 50000
P2P_PORT: 51000
DB_PORT: 60500
DB_ADDR: localhost
TABLE_POSTFIX:
ITEM_ID_RANGE: 000000001 000000002
PASSES_PER_SEC: 25
SAVE_EVENT_SECOND_CYCLE: 180
PING_EVENT_SECOND_CYCLE: 180
AUTH_SERVER: master
PLAYER_SQL: localhost mt2 mt2!@# account
COMMON_SQL: localhost mt2 mt2!@# common
LOG_SQL: localhost mt2 mt2!@# log
LOCALE_SERVICE: hungary
BIND_IP: "itt a VPS IP címe van"


CH1 CONFIG:
HOSTNAME: channel1
CHANNEL: 1
PORT: 50010
P2P_PORT: 51010
DB_PORT: 60500
DB_ADDR: localhost
MAP_ALLOW: 1 3 4 5 21 23 24 25 43 41 44 45 61 63 65 64 66 67 68 69 70 71 72 73 104 108 109
TABLE_POSTFIX:
PASSES_PER_SEC: 25
SAVE_EVENT_SECOND_CYCLE: 180
PING_EVENT_SECOND_CYCLE: 180
PLAYER_SQL: localhost mt2 mt2!@# player
COMMON_SQL: localhost mt2 mt2!@# common
LOG_SQL: localhost mt2 mt2!@# log
LOCALE_SERVICE: hungary
adminpage_ip: 127.0.0.1
adminpage_password: "itt a jelszó van"
TEST_SERVER: 0
MALL_URL: google.hu/?/?
VIEW_RANGE: 8000
CHECK_MULTIHACK: 0
empire_whisper: 0
MAX_LEVEL: 99
BIND_IP: "itt is az IP van"


Kliens serverinfo.py:
SERVER_1 = "S1"
SERVER_IP = "ITT IS A VPS IP CÍME VAN"
CH_1_NAME = "CH1"
CH_2_NAME = "CH2"
CH_3_NAME = "CH3"
CH_4_NAME = "CH4"
CH_1 = 50010
CH_2 = 50020
CH_3 = 50030
CH_4 = 50040
AUTH = 50000
MARKADDR = 50010


STATE_NONE = "..."

STATE_DICT = {
0 : "....",
1 : "NORM",
2 : "BUSY",
3 : "FULL"
}

SERVER01_CHANNEL_DICT = {
1:{"key":11,"name":CH_1_NAME,"ip":SERVER_IP,"tcp_port":CH_1,"udp_port":CH_1,"state":STATE_NONE,},
2:{"key":12,"name":CH_2_NAME,"ip":SERVER_IP,"tcp_port":CH_2,"udp_port":CH_2,"state":STATE_NONE,},
3:{"key":13,"name":CH_3_NAME,"ip":SERVER_IP,"tcp_port":CH_3,"udp_port":CH_3,"state":STATE_NONE,},
4:{"key":14,"name":CH_4_NAME,"ip":SERVER_IP,"tcp_port":CH_4,"udp_port":CH_4,"state":STATE_NONE,},

}

REGION_NAME_DICT = {
0 : "",
}

REGION_AUTH_SERVER_DICT = {
0 : {
1 : { "ip":SERVER_IP, "port":AUTH, },

}
}

REGION_DICT = {
0 : {
1 : { "name" :SERVER_1, "channel" : SERVER01_CHANNEL_DICT, },
},
}

MARKADDR_DICT = {
10 : { "ip" : SERVER_IP, "tcp_port" : MARKADDR, "mark" : "10.tga", "symbol_path" : "10", },
}

#DONE


Kell még valami? o.O :D

Megnézted a top vagy ps paranccsal, hogy fut-e a game és a db a rendszeren?

a libeket rakd át egy az egyben vboxról, valamint nézd meg a bsd verziószámát a vps-eden és vboxban is a uname -a paranccsal

C++ programmer at Gameloft

2017-09-27, 12:59:12 #11 Utolsó szerkesztés: 2017-09-27, 13:07:10 Szerző: Zorg
elvileg fut
last pid:  1181;  load averages:  0.29,  0.20,  0.21    up 0+02:22:20  10:56:55
27 processes:  1 running, 26 sleeping
CPU:  0.4% user,  0.0% nice,  1.6% system,  0.4% interrupt, 97.6% idle
Mem: 219M Active, 222M Inact, 104M Wired, 1084K Cache, 108M Buf, 411M Free
Swap:

  PID USERNAME    THR PRI NICE   SIZE    RES STATE    TIME    WCPU COMMAND
1090 root          9  23    0 57112K 13208K usem     1:39   0.20% db
  606 mysql        53  20    0   532M 39104K select   0:16   0.00% mysqld
1099 root          4  24    0   315M   229M usem     0:12   0.00% game
1102 root          4  24    0 52232K 20848K usem     0:07   0.00% game
1093 root          4  24    0 27656K  2676K usem     0:06   0.00% game
  715 root          1  20    0 86580K  2240K select   0:00   0.00% sshd
  651 root          1  20    0 24152K  1596K select   0:00   0.00% sendmail
  908 root          1  20    0 86580K  1724K select   0:00   0.00% sshd
  913 root          1  20    0 50384K  1332K select   0:00   0.00% sftp-server
  718 root          1  20    0 23600K  2004K pause    0:00   0.00% csh
  371 root          1  20    0 14520K   724K select   0:00   0.00% syslogd
1181 root          1  20    0 21948K  2652K RUN      0:00   0.00% top
  658 root          1  20    0 16624K   488K nanslp   0:00   0.00% cron
  911 root          1  29    0 23600K    16K pause    0:00   0.00% csh
  534 mysql         1  52    0 17096K    16K wait     0:00   0.00% sh
  648 root          1  20    0 61312K  2016K select   0:00   0.00% sshd
  287 root          1  20    0 13628K  4184K select   0:00   0.00% devd


a verzió számok pedig
VBOX: 9.2 - VPS: 10.3

Megpróbálom a libek átpakolásával

A VBOX usr/lib32 mappája üres :O az usr/lib mappában vannak libek
VISZONT
a VPS-en usr/ lib32 mappába kérte a dolgokat
mind2 rendszer x64

a lib és a lib32 mappát is egy az egyben tedd át (azt hiszem a lib32 mappa az /usr/lib32 és valahol más részen is megtalálható)

vagy ha így sem jó, kérd, hogy tegyenek a vps-edre 9.2 rendszert (10 felettieket én sem szeretem, és állandóan van valami probléma)

C++ programmer at Gameloft

2017-09-27, 13:45:14 #13 Utolsó szerkesztés: 2017-09-27, 15:31:57 Szerző: Zorg
Cserélve a libek, minden syserr hiba javítva (már csak azt írja mindenhol, hogy elindult.. PID), hiba és Connection refused mentes indulás...
Kliens rossz adattal " Hibás felhasználónév vagy jelszó "
Kliens jó adattal " Hiba a szerver kapcsolatban "
:'(
50k+ porttal lenne gondja a VPS-nek? Már nem tudom mire gondoljak... felteszek egy 9.2 BSD-t hátha.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
Újratelepítés után jelentkezek a fejleményekkel!


MÉGSE TESZEK FEL, A SZOLGÁLTATÓ CSAK 10.3 és nagyobbat tesz fel.. :|
Más ötlet kell erre :|


Szerver indításnál(auth,ch) figyelmes lettem egy Public_IP feliratra Virtual BOX-on ami 192.168.1.7(ez az itthoni teszt szerver IP címe ami a kliensbe írva működik is), viszont VPS-en ez a PUBLIC_IP nem a szerver IP címét írja ki indításkor hanem 28.28.0.0 ... nem lehet, hogy itt lenne a gond?
Esetleg ötlet valakinek, hogy ezt meg tudom e változtatni valahol?


SIKERÜLT MEGOLDANOM!! A CONFIG FÁJLOKAT LECSERÉLTEM EGY MÁSIK SZERVERÉRE! Köszönöm a segítségeket, tippeket!