Quest hiba

Indította kinder20, 2017-05-16, 11:32:47

Sziasztok!

Van ez a karácsonyi quest sokak számára biztos ismerős krampuszt öld meg....
A quest működik de mégsem :D
NPC-re kattintva ablak előjön stb és most jön a baj... beportol a pályára ami működik és azonnal ki is portol egy lejárt az idő szövekkel...
Mobok ellenőrizve bent vannak és működnek, a map is!

Quest részeit linkelem lent, ha akarja valaki fel is használhatja bár map nélkül nem fog menni, de azt könnyű változtatni.

Köszönöm előre is
QUEST !

Idézquest xmas_boss_enter begin
   state start begin
      when login or levelup or enter with pc.get_map_index() == 102 begin
         local v = find_npc_by_vnum(20255)
         if v != 0 then
            target.vid("__TARGET__", v, "Belépés a krampuszhoz!")
         end
         set_state(information)
      end
   end
   
   state information begin
      when 20255.chat."Belépés a krampuszhoz! "  begin
         target.delete("__TARGET__")
         say_title("Kedves kalandor!")
         say("A mikulás bánatában nem beszél senkivel, ")
         say("addig amíg vissza nem kapja a zsákját. ")
         say("Én vagyok a tolmácsa! Az itt élő emberek ")
         say("elmondása szerint arra következtethetünk, ")
         say("hogy a mikulást megtámadó tettes, nem ")
         say("lehet más mint a Krampusz, most itt a ")
         say("lehetőség, hogy végére járj az ügynek. ")      
         say("Bejuthatsz hozzá 3 óránként, ha ")
         say("birtokodban van 10db Mikulás Csizma ")
         say("vagy időkorlát nélkü, ha van nálad 1db ")
         say("virgács. Vedd el tőle a zsákot, hozd ")
         say("vissza a Mikulásnak, ki cserébe ")
         say("ajándékokkal halmoz majd el. ")
         say("")
         wait()
         say("Szeretnél bejutni? ")
         say("")
         
         ---Választási lehetőségek
         
         local valasztas = select ("Igen", "Nem")
         if valasztas == 1 and game.get_event_flag("csakegyember_xmas") == 2 then -- be akar menni
            say("Mivel szeretnél bejutni? ")
            say("")
            local which_item = select("Mikulás csizma ", "Virgács ")
            if which_item == 1 then --ha mikuláscsizmával akar bemenni
               if get_time() > pc.getf("xmas_boss_fight","xmas_boss_timer") then
                  if pc.count_item(50133) > 9 then
                     game.set_event_flag("csakegyember_xmas",1)
                     game.set_event_flag("xmas_time",get_time())
                     say("10 db Mikulás Csizmát adtál, ugyanezzel a belépővel ")
                     say("bejutásod 3 óránként lehetséges! ")
                     say("Vigyázz, mert a Krampusz agyafúrt lény, ")
                     say("nem biztos, hogy egyedül van. ")
                     say("")
                     wait()
                     pc.warp(19000, 530900)
                  else
                     say("Nincs nálad 10 db Mikulás csizma! ")
                     say("A Mikulás csizmával 3 óránként tudsz belépni! ")
                     say("Erre a tárgyra lesz szükséged: ")
                     say("")
                     say_item_vnum(50133)
                  end
               else
                  say("Nem járt le a 3 óra! ")
                  say("Légy türelmes! ")
                  say("")
               end
            elseif which_item == 2 then -- ha a virgácsot választotta
               if pc.count_item(40148) >0 then -- van virgácsa
                  game.set_event_flag("csakegyember_xmas",1)
                  game.set_event_flag("xmas_time",get_time())
                  say("1 db Virgácsot adtál, ugyanezzel a belépővel ")
                  say("bejutásod időkorlát nélkül megtehető. ")
                  say("Vigyázz, mert a Krampusz agyafúrt lény, ")
                  say("nem biztos, hogy egyedül van. ")
                  say("")
                  wait()
                  pc.warp(19000, 530900)
               else
                     say("Nincs nálad 1 db virgács! ")
                     say("A virgáccasl időkorlát nélkül tudsz bemenni! ")
                     say("Erre a tárgyra lesz szükséged: ")
                     say("")
                  say_item_vnum(40148)
               end
            end
            
          elseif valasztas == 1 and game.get_event_flag("csakegyember_xmas") != 2 then
            if get_time() - game.get_event_flag("xmas_time") > 30 then
               say("Hiba történt, majd próbáld meg újra! ")
               game.set_event_flag("csakegyember_xmas",2)
            else
               say("Sajnáljuk, de tartózkodik már bent egy harcos! ")
               say("Várj egy kis idő amíg végez a Krampusszal! ")
               say("Ha végzett te is betudsz lépni! ")
            end
         end
         if valasztas == 2 then
            say("Szóval sok gyerek marad ajándék nélkül! ")
            say("Nincs szíved! Gondold újra! ")
            say("Cserébe jutalmat kaphatsz! ")
            say("")
            say_item_vnum(40148)
            say_item_vnum(50133)
         end
         
      end
   end
end
.start file a 20255 ös NPC-n
Idézif pc . get_map_index ( ) == 195 and game . get_event_flag ( "csakegyember_xmas" ) == 0 or pc . get_map_index ( ) == 195 and game . get_event_flag ( "csakegyember_xmas" ) == 2 then
pc . warp ( 22300 , 490600 )
elseif pc . get_map_index ( ) == 195 and game . get_event_flag ( "csakegyember_xmas" ) == 1 then
pc . setqf ( "xmasfight_timer" , get_time ( ) + 600 )
game . set_event_flag ( "csakegyember_xmas" , 0 )
pc . setqf ( "xmas" , 0 )
d . new_jump_all ( 195 , 190 , 5309 )
end
if pc . get_map_index ( ) >= 1.95e+06 and pc . get_map_index ( ) < 1.96e+06 then game . set_event_flag ( "csakegyember_xmas" , 2 )
local rest_time = pc . getqf ( "xmasfight_timer" ) - get_time ( )
if rest_time > 0 and pc . getqf ( "xmas" ) ~= 2 and get_time ( ) > pc . getf ( "xmas_boss_fight" , "xmas_boss_timer" ) then
d . notice ( "Mérkőz meg a Krampusszal, és győzd le! " )
d . notice ( "Maradék időd: " .. round ( rest_time / 60 , 0 ) .. " perc! " )
if pc . getqf ( "xmas" ) == 1 then
else
pc . removeitem ( "50133" , 10 )
d . spawn_mob ( 7035 , 180 , 195 )
d . spawn_mob ( 7035 , 189 , 195 )
d . spawn_mob ( 7035 , 183 , 188 )
d . spawn_mob ( 7035 , 179 , 183 )
d . spawn_mob ( 7035 , 172 , 186 )
d . spawn_mob ( 7038 , 159 , 180 )
pc . setqf ( "xmas" , 1 )
end
timer ( "fight_xmas" , rest_time )
elseif rest_time > 0 and pc . getqf ( "xmas" ) ~= 2 then
d . notice ( "Mérkőz meg a Krampusszal, és győzd le! " )
d . notice ( "Maradék időd: " .. round ( rest_time / 60 , 0 ) .. " perc! " )
if pc . getqf ( "xmas" ) == 1 then
else
pc . removeitem ( "40148" , 1 )
d . spawn_mob ( 7038 , 159 , 180 )
d . spawn_mob ( 7035 , 180 , 195 )
d . spawn_mob ( 7035 , 189 , 195 )
d . spawn_mob ( 7035 , 183 , 188 )
d . spawn_mob ( 7035 , 179 , 183 )
d . spawn_mob ( 7035 , 172 , 186 )
pc . setqf ( "xmas" , 1 )
end
char_log ( 0 , "rest_timer" , rest_time )
timer ( "fight_xmas" , rest_time )
elseif rest_time > 0 and pc . getqf ( "xmas" ) == 1 then
timer ( "fight_xmas" , rest_time )
d . notice ( "Maradék időd: " .. round ( rest_time / 60 , 0 ) .. " perc! " )
else
pc . setqf ( "xmas" , 0 )
d . notice ( "Sajnáljuk, lejárt az időd! " )
d . notice ( "Kiteleportálunk! " )
pc . warp ( 22300 , 490600 )
end
return end
Szintén .start file
Idézpc . setqf ( "xmas" , 0 )
d . notice ( "Sajnáljuk, lejárt az időd! " )
d . notice ( "Kiteleportálunk! " )
pc . warp ( 22300 , 490600 )



[spoiler]



[/spoiler]


Mégis mit kezdjünk a .start fájlokkal?

Én tudjam ? Már ne haragudj én villamosságit  végeztem nem úgy születtem mint sok fórumos.  A segítség topikban  segítséget kértem. Nem hiszem hogy ez nagy bűn lenne.
Sok mindent tanultam már itt jó pár rendes embertől de nem vagyok akkora Einstein  mint Te. Szóval aki tud segíteni a krumplit  kivéve az Kérem jelezze :)

2017-05-16, 14:57:15 #3 Utolsó szerkesztés: 2017-05-16, 15:51:15 Szerző: Step
Először is a krumpli arra vonatkozott hogy [quote][/quote] helyett [code][/code] tag-et használj.

Másodszor igen lett létrehozva a questeknek egy gyűjtőtéma, de mindenki szarik bele még az aktuális aktív moderátorok is.

Harmadszor ha már oly sok mindent tanultál "rendes emberektől" akkor azokat a rendes embereket kérdezd meg ők kiktől tanultak, kik témái által okosodtak? Há' ez az Penger BIZTOS köztük van.

De ha már villamosságin végeztél, tehát van LEGALÁBB 8 általánosod az olvasás mellett már rég meg kellett volna tanulnod a szövegértelmezést is.

Végezetül
a .start file-t felesleges bemásolni elég a .quest kiterjesztésűt a fentebb említett [code][/code] tagek közé például:


###HOGYAN KÉRJÜNK SEGÍTSÉGET QUESTTEL KAPCSOLATBAN TUTORIAL###


Sziasztok!
Itt van ez a quest xy-n a problémám vele ezt és ezt csinálja/ nem csinálja, szeretném segítségetek kérni ebben.
quest ima_tard_boi begin
state start begin
when 101.kill begin
say("GG u noob u killed a dog u r a emperor slayer god king :| ")
say("KIND REGARDS")
end
end
end

Bizonyára sokkal okosabb vagy mint mindenki :)
Oktatásból  jeles adok Köszönöm a fej mosást.
Ellenben a topik  lényege a segítség nyújtás  tudtommal és nem az oktatás  ha már az értelmezésnél  és a "lealacsonyításnàl" tartunk. "Legalább 8 általános ". Felvilágosítást  nyújtok neked ez ügyben :) A villamossági mérnök "legalább egyetem " nálunk legalábbis vidéken :)

Ha nem a megfelelő topikban  írtam Elnézést  kérek és lehet szépen fogalmazva elmondani. .. legközelebb figyelek rá. Nem ebben a formában és stílusban . Attól mert valaki tud szervert csinálni vagy moderátor még  ember társunk felé  legyünk olyanok amilyen Ő  velünk :)....

Köszönöm hogy végig olvastad.

U.i. A .start  filet azért csatoltam mert nem tudtam hogy nem kell. Inkább legyen több infó ott a hibáról mint kevesebb...

Napi szinten nyílnak ostobábbnál ostobább kérdések, amik kiverték már a biztosítékot az idegeinknél szóval ez a reakció már zsigerből jön. A quest amit bemásoltál csak a belépő, a .start fájl meg már maga a dungeon quest, ránézésre is vannak benne olyan részek, amik a beléptető questben nincsenek.

Rendben köszönöm. Átnézem és veszek egy quest gyorstalpalót abból van a fórumon elég leírás.
Ami az idegrendszert illeti. Mindenhol előfordul a nagyvilágban, hogy valaki valamit nem tud és kérdez!
Attól, hogy a kérdés nem biztos, hogy jó, attól még valamilyen módon nyújthatunk segítséget :)

Azt hiszed én nem találkozom ilyenekkel ?
Mégsem mondhatom, az ügyfélnek, hogy Te ****.****.*** miért 3 fekete kábelt húztál a falba most nyald meg, hogy melyik a fázis :D 

Türelem. :) Köszönöm azért okosabb nem lettem de legalább tudom, hogy hibás valahol :)  Zárom !