lua hiba

Indította Distraught, 2017-03-14, 19:01:29

Sziasztok,
Beraktam pár quest funkciót, de minre ezeket a hibákat kapom:

SYSERR: Mar 14 18:50:39.43464 :: RunState: LUA_ERROR: [string "sefarm"]:8: attempt to concatenate field `get_ip' (a nil value)

vagy

SYSERR: Mar 14 18:45:46.700546 :: RunState: LUA_ERROR: [string "sefarm"]:2: attempt to call field `set_coins' (a nil value)


Sőt, valamiért az alapból bent lévő petrendszer se működik, arra is ugyanezt dobja fel, minden funkcióra (úgy, hogy egyetlen egyszer működött, utána minden módosítás nélkül már ezzel a hibával nem).
Beírtam a fájl végén lévő táblázatba is a funkciókat, be kell olvasnia, de valamiért mint ha mégsem akarná lecompilálni (pedig utóbbikat a pc-be raktam).

Bármi ötlet?

C++ programmer at Gameloft

láthatnánk a teljes quest-et?

quest sefarm begin
state start begin
when 30004.chat."teszt" begin
say("IP: "..pc.get_ip())
end
end
end

Nem a quest a hibás, a funkció, és valamiért a petrendszernél is ugyanez van, pedig az az alap, semmit sem módosítottam benne.

C++ programmer at Gameloft

szerintem így kellene:


quest sefarm begin
state start begin
when 30004.chat."teszt" begin
say("IP: "..pc.get_ip().."")
end
end
end

Mégis mi értelme van annak a k*rva üres sztringnek írd már le vagy valaki írja le. :|

say("asd ".."")
BULLSHIT az egész értelmetlen, felesleges, ocsmány, le kéne szokni már róla.

Ezt most kinek írtad?  ???

Pisti, nem a questel van a hiba. Egy üres string a végén nem módosít semmit. Itt a compilálásnál lehet vmi szerintem :/

C++ programmer at Gameloft

Ennyinek elégnek kellene lennie:


int pc_get_ip(lua_State* L)
{
lua_pushstring(L, CQuestManager::instance().GetCurrentCharacterPtr()->GetDesc()->GetHostName());
return 1;
}



a fájl végén lévő tömbbe:

{ "get_ip", pc_get_ip },

a funkció biztosan jó, másnak is működött, itt nem ebben van a hiba, hanem abban, hogy miért nem hajlandó lecompilálni a funkciókat, még azokat sem amiket a pc-hez írok hozzá

C++ programmer at Gameloft

Pontosan milyen forrást használsz? Esetleg nincs valami warning erre utalóan mert olyan mint ha nem kezelné a metatáblákat a fordítód.
Gondolom error biztos nincs, mert lefordul esetleg valami run-time error még játszhat, de akkor crashelne a game és nagy valószínűséggel lenne game.core.

Semmi hibát nem jelez a fent írtakon kívül :( Lehet probléma az, hogy stripelve van a game file? Meg az a fura nekem, hogy a pc questfunkciókból csak az utolsó 4-et nem kezeli, amit hozzáadtam. Mint ha azt a pár sort nem akarná beolvasni. Maga a funkció biztosan jó, mert másnak is működött.

C++ programmer at Gameloft

Null, null elé tegyél minden új sort a fájl végén lévő tömbbe!

2017-03-14, 21:48:35 #12 Utolsó szerkesztés: 2017-03-15, 09:46:32 Szerző: Distraught
ott van, na újracompiláltam strip nélkül, már a pc-s funkciók jók, viszont a petes nem

Üzenet összefésülés: 2017-03-15, 09:46:32

megoldottam, átraktam a petfunkciókat az npc-be

C++ programmer at Gameloft