Skilldesc magyarázat

Indította Pisti95, 2016-02-06, 10:37:46

2016-02-06, 10:37:46 Utolsó szerkesztés: 2016-02-06, 22:05:51 Szerző: Pisti95
Sziasztok!

Sokan kérték tőlem, hogy kis leírást tudnék e írni a skilldesc.txt-ről, hogy egyes oszlopok mik lehetnek.

Nos íme a leírás:

1. oszlop:
Itt látod a skill-ek vnum-jait. (pl.:  6 )

2. oszlop:
KASZT aki használhatja: (pl.:  WARRIOR )
Különleges esetben vannak: SUPPORT képességek (Bányészat, Vezetés stb.), valamint GUILD (Céh) készségek.

3. oszlop:
NEVE (alap)

4. oszlop:
NEVE (Mester (M) esetén)

5. oszlop:
NEVE (Grand Master (G) valamint Perfect Master (P) esetén)

6. és 7. oszlop: (Lehet 8. oszlop is, attól függ mennyi a magyarázat)
A skil magyarázata. (Támadási sémája, stratégiai szempont)


8. oszlop:
Meghatározod a skil fajtáját.
Például:
Támadó skill:  ATTACK_SKILL
Célpont szükségessége:  NEED_TARGET
Ki-be kapcsolható skill funkció (Elv. Penge):  TOGGLE
stb.
Ezeket el tudod választani ilyen függőleges vonalakkal: ( ALT GR + W) =  |

9. oszlop:
Itt meghatározza milyen fegyverrel használható az adott skill.
Például:
DAGGER  =  Tőr
SWORD  = Kard
TWO_HANDED  =  Kétkezes
FAN = Legyező
BELL  =  Harang
BOW  =  Íj
stb.

Ló skillek és céh skillek esetében találkozhatsz mással is.
Példa (ló skill)
DOUBLE_SWORD  =  Dupla kard


10. oszlop:
Itt határozod meg a koreai nevet (PC és pc2-be való skill fájlok), amit playersettingmodule.py-ban is megtalálsz hozzárendelésként.


11. oszlop:
Az adott skill hanyadik skillje a karakternek. (Pl.: 32-es skill ninjának a Villám csapás, az a ninja 2. képessége a listában) Így 2-es írsz ebbe az oszlopba. Ez ugye a fajból az első készség pack. (Tőr ninja)
Ugye van Táv íjász ninja is, itt már nem 1-től 6-ig számolja a képességet, hanem 16-tól 21-ig. Így az ő esetében a 46 (Ismételt lövés) 16 lesz hiszen az az ő első képessége a listában.


12. oszlop:
Ebben az oszlopban határozódik meg, hogy melyik tartozik a karakterhez és melyik a céh skillekhez.
Karakter alap képességek ( Mindig 4 )
Céh skilleknél ( Mindig 1 )


13. és 14. oszlop:
Üres, kivéve a Táv íjász 1-1 képességénél.


15. oszlop:
Megadja a skill erejét (lehet védelem, fizikai támadás, mágikus támadás, buff, vagy bónuszos)
Pl.:
Támadó skill:   Támadó erő %.0f-%.0f   VAGY   Támadó érték %.0f-%.0f
Ugyan ilyen a Visszaverés (Esély, testi témadás visszaverése %.1f%%)


16. és 17. oszlop:
Megadhatod a skill Minimum és Maximum erejét.
Buff skillek esetén csak Minimum van.


18. oszlop:
Különböző esélyek megadása, amik hatással vannak az ellenfélre.
Ájulás esélye
Mérgezés esélye
Varázslat kioltó esély:  Varázs kioltó esély %.0f%%


19. oszlop:
A karakter valamely elmozdulása a (floor) talaj mentén. Tulajdonképpen nem tudom mi lehet ez.
Elnézve a távíjász értékét (Ismételt lövés), ugyan ez van a 13. és 14. oszlopban is.


Körülbelül ennyit jelentenek a dolgok.

Ha új képességeket akarsz csinálni érdemes lemásolni egy adott skill értékeit, és azt módosítanod, mint magadtól írni egyet. Magadtól is lehet írni, mert nem nehéz csak TABolni kell és kell kis matematikai tudás a min és max attack-nál.


Pisti95