[HOW-TO] Szerver újraindítás gyorsan, adatvesztés nélkül

Indította Anonimiti, 2015-02-05, 18:18:32

2015-02-05, 18:18:32 Utolsó szerkesztés: 2015-02-05, 18:27:37 Szerző: Anonimiti
Sziasztok!

Egyre több olyan téma kerül felhozásra, hogy szerver újraindításnál ez tűnt el, az tűnt el...

Többek tévhitekben élnek az egyszerű leállítással kapcsolatban, sőt olyanok is vannak akik túlbonyolítják az egészet és leállítás után 5-10 perceket várnak arra, hogy "/shutdown" után minden adat mentődjön és csak utána állítsák le a futó folyamatokat, ami teljesen felesleges.


Sokak használják a "sh close.sh" paranccsal meghívott automatikusan végigfutó leállítást, viszont ennél lépésnél kezdődnek a gondok, mivel általában nem ellenőrzi, hogy a csatornák (CH-k) leálltak-e már a késleltetésről ne is beszéljünk... (sleep) és előfordulhat az, hogy miközben még futnak
a "gamefilek  |  csatornák" (kinek hogyan tetszik) leállítja az adatbázist (DB).


A videóban, amelyet egy jó barátom készített a kérésemre (Se VPS-em, se videózásra nincs gépem most), szemléltetésre kerül egy gyors és egyszerű leállítás menete, amely 400-600 játékosszámnál sem okozott adatvesztést, sem más problémát.


A videóban látható parancsok:

Futó folyamatok és egyéb rendszeradatok valós idejű megjelenítése (Bal konzolablak):
top


Futó folyamatok megjelenítése:
ps


Minden "gamefile" elnevezésű folyamat leállítása (a videóban (gamefile), általában game, elnevezéstől függ kinek mi):
killall gamefile
Jelen esetünkben ez a parancs a Csatornákat (CH) és az Autentikációs / jobban ismert nevén a Bejelentkezési (Auth) szervert állítja le.


Adatbázis leállítása: HA MINDEN CSATORNA LEÁLLT!
killall db


Konzol megtisztítása / letörlése: (A tisztább átlátás érdekében)
clear


*megosztott fiók, ketten használjuk