[Núb tut]Új vértek fénylése

Indította Alissa, 2012-11-24, 18:20:12

So... Tele van pakolva epvp meg a többi fórum mindenféle, játékosok által készített vértmodellekkel, amik egyszerre többféle textúrát használnak. Ezeket általában így adjuk meg az msmben:

Group ShapeData1
{
ShapeIndex 1
Model "modell.GR2"
}

...és akkor minden perfetto, nagyon örülünk, de szerintem nem csak nekem tűnt fel, hogy az item protoban hiába tekerjük akár 2mrd-ig is a speculart, egyáltalán nem kezd el fényleni. Aki szeretné, hogy a +9-es vérten azért látszódjon is valamennyire, hogy az +9, az egyszerűen megoldhatja.

Nyissuk meg Granny Viewerrel a modellünket. Kattintsunk a Texture List fülre, itt felsorolja, melyik textúrákat hívja be a modellünk.
Pikcs:


A képen az első textúra a karakter arca, azzal nem kell törődnünk. Ha azon kívül mindössze egy textúrát hív be a modellünk, akkor könnyű dolgunk van, mindössze megírjuk az msm-et valahogy így:

Group ShapeData1
{
ShapeIndex 1
Model "modell.GR2"
SourceSkin "textúra.DDS"
TargetSkin "textúra.DDS"
}

Elérési út nem kell, csak a textúra neve és kiterjesztése. Sourceskin az, amit grannyben leolvasol, ha másikat akarsz a helyére rakni, akkor a targetskinhez már a másik nevét írod, ha nem, akkor meg az eredetiét.
Ha több textúránk van, azokat is ugyanígy írjuk bele:

Group ShapeData1
{
ShapeIndex 1
Model "modell.GR2"
SourceSkin "textúra1.DDS"
TargetSkin "textúra1.DDS"
SourceSkin2 "textúra2.DDS"
TargetSkin2 "textúra2.DDS"
SourceSkin3 "textúra3.DDS"
TargetSkin3 "textúra3.DDS"
}

Annyit írhatunk bele, amennyit csak akarunk.

Elmentjük, felmegyünk a játékba... Mit látunk? Vagy nagyon örülünk, vagy az egész karakter fehéren villódzik. Utóbbi akkor, ha a modellező elég igénytelen volt, de no problemo, erre is van megoldás.

Nyissuk meg a textúrákat Photoshoppal, vagy valami olyan programmal, ami kezeli a csatornákat.
Kattintsunk a csatornák fülre. Látunk RGB, vörös, zöld, kék csatornákat, és alfa 1 pedig vagy nincs, vagy szinte teljesen fehér. Na, ez a probléma oka, úgyhogy most csinálunk neki egy normális alfa csatornát.

Az alfa csatornán vérttextúrák esetében azt adjuk meg, hogy a bizonyos pontok mennyire legyenek fényesek, ha feltekerjük a speculart. Ha teljesen fehér, akkor van az a villogás, ezért nem ajánlott olyanra alkotni, a fekete pedig teljesen matt, ezért általában a szürke árnyalataival dolgozunk. Én most a legegyszerűbb megoldást fogom nektek megmutatni.

Példának ezen a textúrán fogok dolgozni:


Kattintsunk a rétegek fülre, és másoljuk le a háttérréteget.
Kép -> korrekciók -> színezet, telítettség -> telítettséget vigyük le -100-ra, hogy teljesen szürkeárnyalatos legyen a kép.
Pikcs:


Ha túl világosnak találjuk, vagy utólag rájövünk, hogy túl fényes/sötét, akkor állíthatunk a kontraszton is.

Ahol a textúra a karakter "bőrét" tartalmazza, vagy olyan pontokat, amiket nem szeretnénk, ha fénylenének, azokat egyszerűen feketítsük el.
Pikcs:


Ha készen vagyunk, jelöljük ki a képet, Ctrl+C, menjünk a csatornák menüre, és illesszük be a képet Ctrl+V-vel az alfa csatornára, vagy hozzunk egyet létre, és arra. A fekete-fehér réteget tegyük láthatatlanná, hogy ismét színes legyen a képünk.
Pikcs:


Ha ezzel is megvagy, mentsd el a textúrát a helyére. Fontos, hogy olyan mentési beállítást használj, ami elmenti az alfa csatornát is, és generál mip-mapeket. Ha mindent jól csináltál, visszacsomagolás után pontosan úgy fog fényleni a vérted, ahogy szeretted volna. :)