[EPIC HOW-TO]Hogyan készíts teljesen új mapot

Indította вυɢ™, 2012-08-01, 15:56:22

2012-08-01, 15:56:22 Utolsó szerkesztés: 2012-08-02, 12:54:00 Szerző: вυɢ™
Sziasztok. Gondolom sokaknak megfordult a fejében hogy hogyan is kell mapot készíteni..
A dolog nagyon egyszerű :)

Mire lesz szükségünk?

WTR,ATTR Editor
DL: http://www.elitepvpers.com/forum/metin2-pserver-guides-strategies/598957-pvall-attr-wtr-editor.html
Ehhez jár egy videó tutorial is. :)


Kicsomagoló

DL: http://www.2shared.com/file/4wEBOVM5/kicsomagolo.html

Photoshop (lehetőleg CS5)
DL: Keresel gugliba

Mik ezek?

WTR Editor: Evvel a vízszintet tudod szabályozni, vagy azt hogy egyáltalán legyen-e víz.

ATR Editor: Evvel az olyan területeket tudo kijelölni ahol lehet és ahol nem lehet pvpzni, és azt hogy hova lehet menni a karakterrel.

KicsomagolóSzükséges egy map kicsomagolásához aminek a példájára csinálod meg a saját mapod.(és persze a visszacsomagoláshoz is kell)

Akkor kezdjünk is hozzá!

Legelőször a kicsomagolóra lesz szükségünk.
Válassz ki egy tetszőleges mapot a pack mappából. Legyen az ,,OutdoorC1".
Nézzük csak...Mekkora mapot szeretnél? (először 1x1eset ajánlok)
Tegyük fel hogy 1x1 eset.
Az összes mappát töröld a ,,metin2_map_c1" mappából csak ez maradjon:  00000
Ebből a mappából erre van szükségünk: attr.atr,height.raw,water.wtr,tile.raw,minimap.dds
Na szóval..Gondolom van elképzelésetek hogy hogyan nézzen ki a mapotok. Ezt tartsátok a szemetek előtt és tényleg ugyan olyanra meg lehet csinálni. :)
Most nyissuk meg a Fotóboltot(gyengébbek kedvéért Photoshop), és vele együtt a height.raw fájlt is.
Nyomjatok egy Ctrl+4 kombinációt az Alpha 2 höz mivel azt kell szerkesztenünk a továbbiakban.
Ezt a fájlt kell szerkeszteni ha domborzatot akarunk a szerverünkre. Ha nem szeretnénk annyi a dolgunk, hogy az egész képet beszínezzük fehérre és elmentjük.
Ha szeretnénk domborzatot: 

Ecset eszköz kell hozzá, és tudni kell melyik szín melyiket hozza létre a kettőből (mély,magas).
A fekete szín a legmélyebb.Világosításával tudtok magasabb területeket létrehozni.  A legmagasabb a fehér szín. Ennek a két színnek a mélyebb/világosabb változataival kell a domborzatot módosítani.
Ha megvan milyet szerettetek volna, elmentitek ugyan úgy height.raw néven.
Ha hibádzik miután betetted akkor a hiba ott van hogy nem törölted ki az Alpha1et. Ha nem hibádzik akkor nem kell kitörölni. (nekem mindkét módszerrel jó)
Nah a domborzattal már meg is vagyunk.
Következő dolgunk legyen a víz.
Megnyitjuk a WTR editort.
Nyissuk meg vele a water.wtr fájlt.
A videó alapján csináljátok meg.
Ha megvagyunk lementitek water.wtrbe.
Következő az ATR editor.
Itt a pvp mentes övezetet és a nem járható részeket tudjuk megjelölni.
Nyissuk meg vele az attr.atr fájlt.
A videó alapján csináljátok meg.
Mi mit jelent?
Begehbar=járható
Brücke=Híd (járható)
Gebäude=Épület (NEM járható)
Gebierge=Hegység[hegy] (NEM járható)
SaveZone=PvP mentes zóna (járható)
Unbegehbar=Nem járható terület
Wasser=Víz (NEM járható)

Most jön a minimap.dds fájl.
Ezt is lehet photoshoppal  módosítani csak kell hozzá egy dds plugin amit nem találok mostanság, úgyhogy inkább egy másik programmal csinálom.
Találtam Photoshophoz DDS plugint.
Letöltő link: http://www.2shared.com/file/T--u5b1D/dds.html
A Paint.net el. Letöltő link: http://www.getpaint.net/download.html
Erre a fájlra azért van szükségetek hogy lássátok hogy a mapon hol vagytok pl. Ehhez már kell egy kis fantázia..Persze nem muszáj megcsinálni a minimapot.

Objectek lerakása: (sima leírás program nélkül)
Megnyitjátok a 00000 mappán belül lévő "areadata.txt" fájlt. Nyittok egy új sort (ha már van..ajánlom hogy töröljétek ki teljesen)

IdézStart Object000
12400.000000 -13200 17066.169921875.000000
4095860535
0.000000#0.000000#0.000000
0.000000
End Object
Színek mit is jelentenek? [/color]
Lime zöld: Object számozása (000tól 999ig)
Zöld: X Koordináta
Lila: Y Koordináta
Kék: Z Koordináta (forgatáshoz kell)
Narancs: Elmozdulást határozza meg
Tengerkék: Az object "száma"
Ha kicsomagolod a property-t a pack mappán belülről, akkor a .prb fájlokba találod az objectek számát a második sorba.

Elmented és lám ott is a hőn áhított objected. Ez volt a kicsit bonyolultabb objectelési mód.

Legegyszerűbb módja az objectelésnek:
Hát igen. Musicinstructor mapeditorjára gondolok az egyszerűbb mód alatt.
Letöltése: http://www.2shared.com/file/xqOf7nrE/mapeditorhun.html

GFes python patcher letöltése(sajnos csak evvel megy rendesen nekem):
http://www.2shared.com/file/cy-oIJd4/pyloader.html

Rakd ki az Asztalra a mapeditorhun.rar fájlt és csomagold ki (ha lehet ne mappába). Ezek után a pyloader.rarból a fájlt a kliensed főkönyvtárába mentsd. Ez után ha elindítod a kliensed egyből tudsz tallózni nem kell külön megnyitogatni a python patchert.
Indítsd el a klienst amiben szerkeszteni akarod a mapot. Tallózd be az Asztalról a mapeditor.py-t. És már szerkesztheted is  a mapot. (teljesen magyar a mapszerkesztő és tökéletesen ment is) Ehhez sok sikert kívánok mindenkinek. :)

Settings.txt módosítása:

ScriptType MapSetting

CellScale 200
HeightScale 0.500000

ViewRadius 128

MapSize 1 1
BasePosition 78000000 78000000
TextureSet textureset\metin2_n_desert_01.txt
Environment milgyo.msenv


MapSize: Map mérete (nekünk most 1x1 kell)
BaspePosition: Koordinátája a mapnak(2 nulla kell a végére) (avagy mikor GMel teleportálsz evvel a koordinátával kell. Pl.: Warp 780000 780000)
Textureset: A map textúrája. Én most a sivatag textúrájára állítottam de ezt bármelyik mapéra lehet.

Tile.raw:
Evvel lehet az utakat megcsinálni. Szürke színnel ajánlatos. :)

Ha mindennel megvagy a kliens oldalon akkor:
Most csomagoljuk vissza a fájlt, de előtte nevezzétek át a mappát ,,metin2_map_mapneve"(ez alatt azt értek...Arra nevezitek át amire akarjátok csak a metin2_map_mapneve-t írjátok át az xmlbe, arra amit kitaláltatok a mapnak.)-re,  és itt egy xml hozzá:
<Buildfile version="1.1">
<Action type="create" output="1">
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/areaambiencedata.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\areaambiencedata.txt]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/areadata.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\areadata.txt]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/areaproperty.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\areaproperty.txt]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/attr.atr" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\attr.atr]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/height.raw" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\height.raw]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/minimap.dds" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\minimap.dds]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/shadowmap.dds" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\shadowmap.dds]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/shadowmap.raw" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\shadowmap.raw]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/tile.raw" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\tile.raw]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/000000/water.wtr" type="1"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\000000\water.wtr]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/mapproperty.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\mapproperty.txt]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/regen.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\regen.txt]]></File>
<File archivedPath="metin2_map_mapodneve/setting.txt" type="2"><![CDATA[Source\metin2_map_mapodneve\setting.txt]]></File>
</Action>
</Buildfile>

Csomagold be, és rakd be úgy a szerveroldalba/kliensoldalba ahogy Alissa is leírta.
Ha valaki nem találna (hiszen milyen nehéz az első oldalon megtalálni valamit):
http://metin2hungary.net/index.php/topic,140393.0.html

Sok sikert kívánok mindenkinek, jó map készítgetést!
Remélem hasznotokra vált. :)
Ha tényleg látom hogy sokaknak tetszik leírom hogyan rendelj egyedi textúrát egy maphoz. :)
Ha valami nem sikerült itt egy villám videó arról hogyan csinálj mapot: http://www.youtube.com/watch?v=Y7SKZ-gpDe8&feature=player_embedded

Üdv Droug