[LowTut]Modellek, Textúrák cseréje

Indította [VIP]Disco, 2011-12-28, 02:23:15

2011-12-28, 02:23:15 Utolsó szerkesztés: 2013-05-30, 15:27:28 Szerző: [VIP]Disco



Modellek kicserélése, textúrák váltása...


Szükséges letöltések:

Modell megtekintéséhez: Granny viewer,
DDS Fájlok megnyitása: Adobe Photoshop, illetve megfelelő DDS pluginnal. DDS Plugin letöltése: http://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop



Szerintem mindenki tudja mit jelent a modell illetve a textúra szó, ezt nem kell különösebben részleteznem.


Első lépésben csomagoljuk mi mondjuk kliensünk NPC.eix, NPC.epk fájlait. Miután kicsomagoltuk menjünk el eddig a kicsomagolt fájloknál:
ymir work\npc. Itt láthatunk sok-sok mappát az NPC-k angol neveivel. Én mondjuk a kovácsot szemeltem ki, Angol nevén blacksmith.
Keressük meg ezt a mappát, és lépjünk bele.




Itt láthatunk DDS, illetve GR2 fájlokat. blacksmith.gr2 tartalmazza a kovács modelljét.

Nézzük is meg:


Nézzük meg a textúráját is. blacksmith.dds néven található ugyanitt.



Mint látható tökéletesen meg tudjuk nézni a DDS kiterjesztésű fájlt.

Most keressünk egy nekünk tetsző modellt, amire le szeretnénk cserélni a kovácsot.Én egy hóembert választottam, mert már úgyis téli szezon van.

Nézzük meg a hóemberünk GR2 modelljét:



Ehhez a hóemberhez nem DDS kiterjesztésű textúra van, hanem BMP, illetve JPG fájlok. Ezeket egy sima mezei képnézegető programmal is meg tudjuk tekinteni:





Nost, akkor kezdjük is meg a modellcserét. Ennek a hóembernek jelenleg ez a neve: snowman_big.gr2

Mint tudjuk a GR2 a modellt jelöli. Nevezzük át: blacksmith.gr2-re. Írjuk felül a blacksmith mappában.

Most nyissuk meg újra Granny viewerben, és nézzük meg, hogy a textúra hova mutat. Texture List fülre kattintsunk a Granny Viewerben. Ennek a hóembernek a textúrái:
D:\ymir work\npc2\snowman\rot.bmp ( holz.jpg, karotte.jpg, schwarz.bmp )

Mint látjuk NPC2-be kell csomagolni a textúrát.

Csomagoljuk az NPC2.eix/epk fájlokat a megszokott módon. Menjünk el ide a kicsomagolt fájloknál:

\ymir work\npc2. Itt hozzunk létre egy snowman nevű mappát, és rakjuk bele mind a 4 képet. holz.jpg, karotte.jpg, schwarz.bmp, schnee.jpg


Most menjünk vissza oda ahol csomagoltuk. Nyissuk meg Notepad++-al a pack.xml fájlunkat.Írjuk hozzá ezeknek a fájloknak az elérési útvonalait is, hogy képes legyen becsomagolni.



<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/holz.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\holz.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/karotte.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\karotte.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/schnee.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\schnee.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/schwarz.bmp" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\schwarz.bmp]]></File>


Most mentsük el. Húzzok rá a pack.xml-t az m2.exe-re, ezzel megkezdődik a becsomagolás.

Miután elkészült a csomagolás, nevezzük át a 2 fájlt npc2.eix/epk-ra, ( AMENNYIBEN VÁLTOZOTT A NEVE )

Írjuk felül a kliensünk pack mappájában és kész.

Az elsőnél amikor csak a modellt cseréltük, akkor nem kell semmit hozzáírni az XML-hez, mert csak CSERE volt nem raktunk hozzá újat.Egyszóval azt csak simán csomagoljuk be.