Sura Build

Indította daviez, 2010-03-15, 18:39:06

Üdv. A Sura buildja:


Kardmágus

Közelharc-karakter, elsőrangú PvM-es, békésebb játékosoknak való. Kb lvl40 táján kezd a rohamharcosnál is jobban szintelni, de csak lvl 60-70 után kezd rendesen kibontakozni, mikor a harcosok már egyébként is kicsit kevesebbet érnek.

Mások ellen lvl50-60 alatt sem csapnivalóan rossz (főleg jó védelemmel), de a saját szintjén nem lehet túl komolyan venni - igaz, kisebb karakterek csapata ellen jól dolgozik. Nagyobb szinteken jó csapattaggá válhat, a 'kioltás skill céhes háborúkat fordíthat meg.
Kardjának kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy a mágikus, vagy a fizikai erővel viszi többre. (Az "elvarázsolt penge" a fizikai sebzést erősíti!)
Könyvei közepes árban maradnak, az elvarázsolt penge emelkedhet meg kicsit, a 'kioltás szinte ingyen lesz.

Építése
Alapvetően kétféle lehet.

A VIT kell a közelharc miatt.
Az INT a Surák MP-je mellett varázserejüket (összes skill-hatékonyság, kivéve Félelem) is növeli, tehát elsődleges!
A ERŐ itt a gyenge elem, kezdetben segít, aztán meg általában hátráltatnak az INT-hiány miatti gyenge skillek, és a kevés MP.

Építését mindenképp VIT és INT (mondjuk 1:2 arányban) alapokon érdemes kezdeni, ERŐ-t kezdőknek nem ajánlok. Elvarázsolt pengével sem érdemes INT helyett tenni rá, mert M1 fölött már az INT többet emel a kard sebzésén.

Készségek

Az Elvarázsolt penge erősíti a támadásokat, folyamatosan MP-t fogyaszt, de ki-be kapcsolható, nincs újratöltés (viszont idővel magától kikapcsol), és persze ennek is az INT növeli az erejét. Mellesleg a vele okozott sebzés egyre növekvő (nem túl nagy) részét hozzáadja a saját TP-hez! Nagyobb szinteken és nagy tömegben, lóról harcolva az is előfordulhat, hogy nem csökken, hanem nő az életerőd! Kezdetben nagyon gyenge, nem teljesíti a kiírt értéket. Később erősebbé válik a harcos kard-aurájánál is.

Az Ujjcsapás egy mágikus ütés, területre hat, gyorsan tölt újra és nagyon erőssé válik. Mozgó célpontot könnyen téveszt, de begyakorolva halálos. Növekvő eséllyel áthatol az ellen páncélzatán is.

A Sárkányörvény tornádószerű támadás, ellöki az ellenfeleket, tömegből kitörni is jó.

A fenti három készségből bármelyikkel kezdhetünk. A 'penge mindenre jó, az ujjcsapás inkább PvP, az örvény inkább PvE. Az utóbbi kettőre mindenképp érdemes 1-1 pontot tenni.

Félelem: A bevett sebzést %-ban csökkenti, a kiírt "félreütési esély" nem működik egyértelműen.
INT-től független, ezért 100% VIT kezdéssel és erős fegyverrel jó első M lehet. Így saját szintjének szörnyeivel hatalmas tömegben is megbírkózik (igaz egyre lassabban), kevés potot használ. Megfelelő páncélzattal, persze.

Elvarázsolt vértezés: Egyre növekvő védelmet ad, és némi sebzés-visszaverést. "Többfunkciós" surának is hasznos lehet, főleg félelemmel kombinálva. Első skillnek nem ajánlott, mert INT nélkül kevés az ereje, ERŐ nélkül meg nem lesz mivel támadni!

Varázslat-kioltás: csak PvP-ben jó, és csak M1 fölött. Támadóereje valószínuleg sosem lesz túl emberevő, de növekvő eséllyel leveszi a "buffokat", egyszerre akár több emberről is. Akit elkap a hatás, arról minden támogatás leesik - a saját, és a sámánoktól kapott buffok.
Leginkább a Kard Aurája, Harci Mámor, Erős Test, Félelem használók veszíthetnek ezzel, mert ezeknél töltési időt kell várni. (A mágus lánglelkét nem veszi le!)
A kioltás-felhő kb 10-15 másodpercig az áldozaton marad, addig semmilyen buffot nem tud felvenni (sok harcost látok ilyenkor elpocsékolni az Aura-skilljét)
Sebzése INT-függő, a kioltás esélye viszont nem. (M1: 25% esély, újratöltés: 12 mp). Támadóereje nem nagy, de a páncélzat és a VIT nem véd ellene.

Lovas build:

Ha szinte le sem akarsz szállni a lovadról, félelem+elv.penge+elv.vértezés sorrendben haladj. Szörnyek ellen így leszel a legjobb. Párbajban nem, de csoportos harcban (pl céhes háború) megint csak hasznos leszel ("tank" karakter, nagy kardcsapásokkal és védettséggel.)
Kezdetben sok VIT kell a Félelem mellé, majd INT az elv.pengéhez, mikor pedig ezek megteltek, az ÜGY jó kitérést és +támadást, +védelmet ad, vagy az ERŐ több támadóerőt. A kettőt keverni itt sem érdemes.




Feketemágus    (BM Sura)

Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva lealázhatja saját szintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást (hasonlóan felszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze másképp is építhető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi vadállat gazdag harcosok +9 szerelésben Méltó ellenfele lehet az íjász, vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.
Egy nagyobb és egy kisebb hátránya van: borzasztó rosszul szintel és farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami viszont nem kevés!).

Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban, a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni (kevesebb kell belőle).

Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!
Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.

Építése

VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik. Általában az 1:2 arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2 ilyen suráról hallottam, ők dícsérték).
Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebb VIT-tel egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult a helyzet.
60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti a skilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmit magában azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...

Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunk VIT-INT és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.

Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét inkább "varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus értékre figyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké az első. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője! Egyformák, csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A Telihold-kard alapjában véve szintén a surának kedvez, annál a készség-értékre figyeljünk vásárláskor.
Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A jó mágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok ERŐ-t. Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot felplusszolni, hacsak nincs jó FMS-ünk)

Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, a játék messze legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, de vigyázzunk, mert újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiány miatt áll le, egy ideig nem lehet újra hívni.
Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, ő minden 3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszor a leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak a beállított PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.
Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet! Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb - el kell csalni üres helyre!

Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód állító menüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.
Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!
Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig kezdetben azok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a megnövelt ERŐ-vel.

A Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, de fejlesztve igen erőset üt, tehát főleg párbaj elejére, vagy céhes háborúba való. Egy ellfenfelet sebez meg.

A Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivel csak ez a skill löki fel az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemes legfeljebb, mert bár PvP-ben jól használható több célpont ellen (is), nagyon be kell gyakorolni, pontosan milyen messze hat! (Kb láng lelke-hatótáv)

A Szellemcsapás nagyobb területre hat, de gyengébb - viszont jó eséllyel lelassítja az ellenfeleket - ez jól jöhet párhajban is, a harcos ütéseit kerülgetve. Több karakter ellen harcolva jó taktikai skill, mivel tömegesen is lassíthat, illetve sebezhet. Könyvét általában fillérekért lehet beszerezni.

A Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.

A szöveg nem eredeti, de nem volt ott a CopyRight szöveg:)
Témát zárom ne terheljük a fórumot.

2012-04-07, 09:55:31 #1 Utolsó szerkesztés: 2012-04-07, 10:41:11 Szerző: TheOneAndOnly
Sziasztok !

PVM

A játékot egy Lv 1-es karival kezdjük el, menjünk el ölni a vadkutyákat, medvéket, fehér esküket kb. lv 25ig. Ha sikeresen felszinteltünk 35-re akkor lesz elegendő yangunk optolni. Ha akarod, akkor csináld meg a 2 P skillt, de az nem fontos, csinálj P-s átváltozást. Előnyben vagy, ha van egy jó ÁK-s fmsed, ha ezek megvannak akkor mehetsz SD2 nagy termébe fejlődni 71ig. Lesz annyi jangod, hogy beoptolj yangeldobásos cuccokat, 71en a következő skilljeid legyenek P-sek !!! Penge - Félelem - Örvény - Ujjcsapás !!! Ezek elengedhetetlen skillek lélekbarlangba. Kifarmolod az értékes cuccoknak az árát. Sura feka, méregkard, szarvas sisak, +9 mennyei könny füles, +9 mennyei nyakas, +9 quilin cipő, +9es 61es pajzs, és a +9es égkönnye karos. Ezekre a cuccokra lesz szükséged, a fejlődéshez jó optokkal

Ha a cuccaink jó optokkal rendelkezésünkre állnak, akkor Lv 75-ön buff nélkül már fejlődhetünk egy olyan Lélek 2-es terembe ami tele van Zin katonákkal. Ha elértük a Lv 90-et akkor mindenképp tanácsolom a szinten maradást, hogy farmolj démoni hamvakat. Ha összejön az elegendő mennyiségű jang, akkor lehet vásárolni a 6-7 opt forgatókat, és beletenni mindenbe a 10 mob 50 támadót !!! Az 5 opt a titka a jó fejlődésnek, ha nem akarunk a suránkra különösebben időt áldozni akkor nem is kell neki 6-7 opt. Ha ezek is megvannak, akkor menj fel Lv 99-re és csinálj egy videót úgy mint BlackFocus !!!

Ha megvan a Lv 99 és van 16k feletti rangod akkor megcsinálhatod az 5. P skillt is!!!
PvM: Ha nem szeretnénk egyáltalán PvP-zni akkor nyugodtan mehet a vértezés, de az nem fogja befolyásolni barlangban a karakterünk tűrőképességét.

Majd videókkal illusztrálok

PvP/Céhes harcok: Hát, ha ezek mellett döntünk, akkor mindenképp érdemes a varázslat kioltást P-zni!!! Barlangban nem járunk vele jól, mert full mob + támadóértékkel a tritonkarddal kb. 3k-t sebez lélek3-ban, mivel távoli skill nem is sokat ér. De mint ahogy mondtam, egy vértezés sem befolyásolja a dolgot, csak annyit ér, hogy picit többet áthatóznak, de valamennyivel tompitja a sebzést ami nem jelentős.


Post Merge: 2012-04-07, 10:14:39

PVP

Ha PvP-re szeretnénk épiteni a WP suránkat akkor kötelező az utolsó pontunkat a kioltásra tenni. Ismétlem erre csak 99en kerüljön sor! Mert, ha nő a szint nő a bevitt sebzésünk is. A suránkat leginkább céhes harcokban tudjuk hasznositani, de ha használsz támadós harmatot, mágia defeset akkor a legjobb PvP-s karakter. 

Sura vs Harcos/WP Sura: Ha ilyen szituációba kerülünk akkor mindenképp érdemes az optimális védelmet összehozni, úgy 900 körüli értékre, és támadó értékes harmatot használni, és akkor mi vagyunk a nyerők. Ha harcossal pvpzel akkor mindenképp érdemes, hogy harcos ellen külön legyen kétkezeses szetted és kard defes is, persze mindent duplákkal.
Ezekre a bónuszokra lesz szükségünk tárgyanként, de azért úgy mondom el, ami hasznos és beforgatható

Szarvas Sisak: 10% félember, 8% mérgezés, 8% támadó sebesség
Mennyei Fülbevaló: 10% félember, 15% kard védelem, 5% méreg ellenállás
Hwang/Kékacél Vért: 15% kard, 50 támadóérték, 2k tp, 20% varázs (Varázs sebesség is nagyon jól jön, de a támadó érték fontosabb, mert ezt ki tudod pótolni más tárgyakkal is, nem kerülsz hátrányba, ha nincs benne varázs sebesség)
Quilin Cipő: 15% kard, 10%  krit, 2000 tp, (ha van még ezek mellé 5-8 ájulás esély akkor abszolút top1)
Sólyom Pajzs/ Oroszlánél pajzs: 15% testi támadás kivédése, 10% félember, ájulás immun, ezek mellé még a 8 int is, jó (Úgy érzem, hogy a testi támadás kivédése optot azért választottam, mert ha egy testi harcos ellen duelezel akkor ő úgyis ütni fog, és az az 500-1,5kig terjedő sebzés nem elhanyagolható részéről)
Triton kard: 10 krit, 12 int, 10 félember (ha ezek mellé még bele teszel 10 áthatót is akkor isten vagy :) )
Égkönnye karkötő: 10% krit, 10% félember 10% átható (ezen kivül más nem is kell bele)
Mennyei nyaklánc: 10% krit, 15% kard védelem, 2k tp, (ha megy bele 8 ájulás jók vagyunk)

UI: Igen ellenzem a kinget, de a kék acél vért TP regjével nem érünk semmit sem, ha az ellenfél bemérgez, de most king párti leszek, mert tompitja a sebzést (bár néha áthatóznak) szóval meg éri a king vért,  amit TP, Def, és Kitérés kővel rakunk meg:) A tritonkard kövezése Harcos, Krit, Visszatérés

WP vs BM

Ha WP-vel PvP-zünk BM ellen akkor mindenképp érdemes figyelembe venni a következő tényezőket, a BM támadása kizárólag mágia alapú, az int csökkenti az elszenvedett károkat, és növeli az általunk bevitt sebzést. Azt is számitásba kell venni, hogy ha nincs kard defed és a BM rád üt 1et akkor ő sima ütéssel nagyobbat sebezhet rád, mint akár te szkillekkel. Ellene is érdemes duplákkal érdemes menni :p
Sura epic:   20% varázs sebesség, 2k tp, 50 támadó érték (ide 10-15% kard def is elég, ha azt is szeretnél)
Mennyei fülbevaló: 15 kard, 10 félember
Égkönnye karkötő: 10% félember, 10% átható, 15% mágia védelem, 2k tp (bár, ha sajnálunk rá jangot költeni akkor, Fehérarany karkötő: 10% félember, 10% átható, 15% mágia védelem)
Triton kard: 10% félember, 10% krit, 12 int, (ha akarunk valamit 10 átható  ) (Varázs sebesség elhanyagolása szinte szándékos, mert úgy is több ütés fogja érni a bmet mint skill)
Gyöngy nyaklánc: 10% krit, 10 átható, 2k tp, (ha gondolod 10-15% kard def is mehet ezek mellé)
Eufória cipő: 10% krit, 2000 tp, 15% kard, (ájulás esély is jól jöhetne, de még tüzijátékkal sem mindig ájul;) )
Oroszlánél pajzs: 10% félember, 12 int, immunis az ájulásra, 12 erő (Sajnos BM ellen is számolni kell az ájulással, de ha nem szeretnénk 2d surás Oroszlánélt, akkor maradhat a wp ellenis  )
Szarvas sisak: 15% mágia védelem, 10% félember, 8% támadó sebesség, (mérgezés esély már csak hab a tortán)



WP vs Sámánok:)
(Hamarosan)

WP vs Ninják ;)
(Hamarosan)