Játék optimalizálása

Indította Zhyte, 2019-01-26, 20:45:54

Sziasztok!

Hogy lehet optimalizálni a játékot?

Illetve az FPS számot növelni?

Üdv

Elméletileg azért voltak a "lod"-os GR2 fájlok, hogy igaz, hogy növelik a kliens pack mappájának méretét, de segítenek a távolabbi modelleket egyszerűbben betölteni. Am mit is nevezel optimalizációnak? Mikor kinyomod az árnyékokat és a ködöt közelire rakod?

Az FPS részért meg a forrás felel, de meg ne kérdezd tőlem, hogy hol. https://metin2dev.org/board/index.php?/topic/8419-helpunlock-60-fps/

dehogy is hanem

Pl azt hogy ha be jön egy másik játékos a képbe ne faggyon le a kliens ,
ha sok ember van egy helyen pl ch1 map1 ne szaggason vagy ha boltot raksz le ne fagyjon ki a kilens,
mikor el akarsz jutni A pontbol B be ne szaggason,
ha köpizel ne akadozzon annyira,
ha sok az effekt (pl poti,buff,mobok általi) ezeket ki lehesen kapcsolni szerintem ezek is sokat javitanának rajta.
de biztos van még valami ami segit gyorsitani,optimalizálni,élvezhetöbbé tenni a játékot.

teszt jellegel ki probáltam egy laptopon (i7,4GB ram,integrált 512MB DDR3,HD felbontás kb 15-30fps) csak a kilens futott és nagyon szaggatot

ugyan igy egy másik asztali gépen is szagatott (AMD A6 3670,4GB ram, 1GB DDR3, FHD felbontás  20-36fps)
csak a kilens futott és szaggatot

de pl a "szerver" gépen kellemesen futott (AMD 5350 8GB ram,2GB DDR5 FHD felbontás 25-57fps) közbe ment a VB,kliens,youtbe stb de még mindig nem 60 vagy 60+fps vagy egy stabil 30

ez mind városban mozogva lett mérve lehet sőt biztos hogy ha pl farmolnék rosszab értekeket kapnék.

lehet hogy ez már a gyorsitás kategoria de az is elöny lenne ha pl teleportálok vagy karakter csere akkor a betöltési időt meg gyorsitani.

Ehhez újra kéne írni az egész játék forrását mert a kód kb 98-as évekig nyúlik vissza nem csoda hogy akadozik...

[spoiler]am fingom sincs mire kell valakinek 60FPS egy 30FPS-es moddolt retro mmorpg-hez a youtuben levő videók többségén még jó ha 15-20 FPS se volt 2009-2014 között a playerek gépén... Max néhány gazdagabb alaknak volt energiája jól rögzíteni a dolgokat úgy h 30-al kijöjjön pl Metju23xMetin[/spoiler]

Kikapcsolod a mobspawn effektet
Lowbudget objektumokat használsz
Jobb VPS-t veszel és a játékosaidra is ráerőszakolod, hogy igenis ez a szolgáltató jobb netet ad, vegyék meg vagy ne akadékoskodjanak azért, hogy ha már nem SÉ-znek, akkor legalább a hülye internetükre kölcsenek már próba képp egy hónapnyi tesztér párezer forintot...
Az effekt kikapcsolós rendszer létezik, P3NG3R-től sztem megszere- bár lehet kint van türkmmo-n
a köpire aszondom csinájj forrásban egy mágnes nevű tárgyat azt húzasd magadra a közeledben levő mobokat.
a játék helyenként eleve optimalizálatlan és többékevésbé instabil, alapvetően csoda, hogy megéltük azt, hogy a kóreai rain sf előkerüljön. 'mer japánban és kóreában már pár privi szeró kivételével sztem mindenki lehurrogja az ymir wörk munkáját.
én az i7-es procit indítóforrásfordításra használtam, 8GB DDR3ram... 60FPS-el fordult le a debug és a többi és a gém 30fps-t stabilan vitt böngészővel és discorddal együtt.

am ha nincsen annyi syserr, se memory leak akkor szépen szokott futni az sf...
am van egy vadkutya mód, ami dettó antilagg miatt létezik, turkmmo-n is kinn van csak egy googlefordítózás és megy is... :D
Ó és lehet gyorsítani a dolgokat, megint csak törökül keresel és turkmmo-n
https://www.youtube.com/watch?v=XP_2AWpFFjM



Am a legelső feladatod megoldanod h hogy futhasson 32biten és 64 biten ez a vacak mind szerver, mindpedig kliensoldalon
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=112lol.png lol értem már mér lett ratyi a metinpunk2077