Néhány quest írással kapcsolatos kérdés

Indította vipzoli, 2018-08-30, 09:01:56

Hali

Mivel kénytelen vagyok újra írni néhány questet illetve meg is akarom ezt tanulni így felmerült bennem néhány kérdés amikre nem tudtam rájönni eddig bizonyos quest funkciókról. Tehát a funkciók működésére lennék kíváncsi, hogy megértsem hogyan használható, módosítható vele valami. Példákkal írom nem csak magát a funkciót.

1: --party.setf("ellenseg_halott",1)
Elképzelésem róla, hogy aktiválja az "ellenseg_halott" flag-et. Viszont hol van ez a flag? Illetve hogyan hozható létre például egy új? (De lehetséges hogy tévesen gondolom és nem flag (a setF-ről gondolom ezt)


2: pc.getqf("crazymino_kill")==1 then
Itt a questből kinézve lekérdezi a "crazymino_kill" adatait és ha az érték 1 akkor nem veheti fel a jutalmat. Viszont a "crazymino_kill" az mégis mi lenne benne és honnan olvassa azt be?


3: game.set_event_flag("minoszoba_enter",1)
Ebből annyit értek hogy aktiválja a "minoszoba_enter" event flag-et. Viszont hol található ez és hogyan módosítható, hozható létre új?

Egyenlőre ennyi lenne köszönöm a választ előre is.

Player/quest táblában tárolja ezeket, de nem kell ott léttehozni, létrehozza magától ha még nincs benne. Sőt ne is piszkálj bele ott.

Az első példád egy csoportra vonatkozik, a második egy adott játékosra, a harmadik pedig "a szerverre", pl eventeknél szokás.
Mindnek van get és set-je.

Amúgy setnél nem csak 1-et lehet állítani, hanem bármilyen számot, 0-t is ha épp arra van szükség.

Teljesen rosszul írtam le amit akartam reggel álmosan  ;D ;D


pl: game.set_event_flag("minoszoba_enter",1)

Akkor itt pontosabban a "minoszoba_enter" szerepe érdekelne abban az értelemben, hogy ha pl újra írom a mino belépést és pl valami rövidebbet akarnék oda írni vagy bármi akkor valahol állítanom kell erre valamit vagy az event_flag is mysql-be mentett adat csak mint pl a lélekpontos cucc? (az setqf). Tehát konkrétan az érdekel, hogy az event_flag is csak adatmentésre szolgál vagy pedig bizonyos adatokat megkell írni benne? (pl hány fős csoporttól lehet belépni, stb)

Mivel a runra alapból most 3 fős csopottól kezdve lehet belépni, de sehol nem találtam a questben ilyet így onnan gondolom, hogy bizonyos dolgok nem csak a questben vannak eltárolva hanem máshonnan hívja elő pl game fájlból. Ez lehet hülyeség de a game.set.... miatt gondolta merre ha már a mysql is így van jelölve pl: log.mino_log

Lehetséges, hogy ezt is csak túlkomplikálom mint a legtöbb dolgot és sokkal egyszerűbb mint hiszem :D

2018-08-30, 16:26:01 #3 Utolsó szerkesztés: 2018-08-30, 16:27:42 Szerző: K3zX
Igen, az eventflag is ugyanúgy működik mint a questflag, annyi a kivétel hogy az nem adott karakterre, hanem a szerverre érvényes. Abban te nem fogsz csoport létszámot ellenőrizni alapból, de arra van külön funkció, pl
if party.get_near_count() >= 2 and party.get_near_count() <= 4 then
Ezzel azt lehet elérni hogy 2 és 4 közötti csoport létszám kell.

Aztán van még ilyen: party.is_leader() <-- ezzel azt lehet ellenőrizni hogy aki beszél az NPC-vel az a csoport vezető-e, ha nem kötelező a vezetőnek beszélni az npc-vel akkor meg van ilyen: party.is_party()
De igazából a quest_functions fájlba nézz bele "party."-al kezdődőekhez, van még egy csomó hasznos funkció amit tudsz majd használni.