Segítség

Indította Zhyte, 2018-08-12, 17:18:28

Sziasztok lenne egy pár hiba amit nem tudok meg oldani :D

-Térkép hibák

hiába vágom méretre a képet (256x256) akkor sem működik meg felelően: https://kepkuldes.com/images/c9a209ee10f87dbd2e4f97d9923de25a.png

kis térkép pedig nem átlátszó: hogy lehet átlátszóvá tenni?
https://kepkuldes.com/images/65679ba0471cd9887acc4c340b2fd590.png

-Item hiba

ugyebár vannak a sima és pluszos tárgyak azt hogy lehetne meg oldani hogy a +-os tárgynak más milyen ikonja legyen mármint legyen ott az item képnél egy +-jel
meg próbáltam de nem sikerült mind két tárgyra rá ment a +-jel és nem átlátszó a kép:
https://kepkuldes.com/images/77a537edca8a4d5c47ba5e0b276aafa3.png


-NPC fix áthelyezés

hiába írom át a kordinátát pl: Octavionak "nem megy arébb" ugyan ott áll

-Effek pixelesedés

valamiért ha távolodok minden effekt be pixelesedik nem tudok rá jönni hogy mi az oka mert WE-be jó ha ez számít

-Épület hiba

ahol át lehetne menni alatta ott fél úton meg akad a ház alatt de van olyan épület amihez nem tudok közelebb menni mint ha egy fal lenne ott

https://kepkuldes.com/images/60f3ebe166a1893c36af5223a1a9ffbc.png
https://kepkuldes.com/images/83bc82744b57e2f6798214c4be4b4d4d.png

Előre is köszönöm a segítséget!

2018-08-12, 17:41:04 #1 Utolsó szerkesztés: 2018-08-12, 17:45:19 Szerző: K3zX
Térkép: map_neve/atlas.sub-ba van megadva a nagytérkép képi méretei.
            Kis térkép: Szerintem megnyitottad a minimap.dds-ed valami béna képszerkesztő programmal és
            levette az átlátszóságát. (mivel négyezetes a feketeség) Tegyél vissza egy mentést.

item+: Passz, vagy a leírás sz@r, vagy te tetted be rosszul. (Link?)

npc: Volt restart? Mert ilyen nincs :D Max ha nem is Octavio kooridnátáját írtad át, esetleg nem is a jó mapban vagy.

Effekt: csatolj képet

Épület: Vagy járhatatlan a terület, vagy van .mdatr fájla az objectnek (.gr2 mellett kell keresni), ami nem pontos.
Megoldás: kiveszed az mdatr-t amennyiben bele/rá nem kell menni, és járhatatlanná teszed.
Ha híd vagy nyitott épület tehát rá/bele kell menni, akkor muszáj mdatr-t készíteni, segíteni nem tudok benne, nem vagyok modellező.


-Térkép meg oldottam :D
a kis térképnek meg vissza raktam az eredetit

-Item alap tárgyak mint minden szerveren
item_protoba ugyebár más az ID (pl sima 10. + 21.) de az icon eix/epk-ba csak egyhez van ID szerintem mind két tárgy egy képről olvassa be a képet remélem érted :D
de ezt hogy lehet meg oldani hogy a két tárgynak külön ikonja legyen?

-npc
persze volt
https://kepkuldes.com/images/a44e7751d76846e2ccda61d71099db0e.png
és pedig nem itt kéne lennie hanem itt
https://kepkuldes.com/images/d2225ed83ef11de76dec3a3998fd2dde.png

-Effekt
https://kepkuldes.com/images/20ab9a8bafbc75b8b157a5a636f29d08.png

-Épület hiba
a terület járható zone fájlokba kell keresni ugye? ott nem találtam mdatr-t


2018-08-12, 19:24:16 #4 Utolsó szerkesztés: 2018-08-12, 19:51:05 Szerző: K3zX
Octavio:

Ahol jelenleg állsz a minitérkép alatti rész szerint: 629, 621
Az közel sem 722, 461

Újból: Biztos jó map ncp.txt-jét nézed? Mert semmi szám nem passzol, még szemmértékre sem mert 621 és 461 között nagy a különbség, nem 10 lépés mint a képen.
+ esetleg ha tényleg jó mapban vagy, nincs kétszer benne octavio, és épp nem a "jót" csinálod?
Biztos van ennek valami magyarázata, csak meg kell találni ;D




Az a kapu effetk mindenkinél olyan. Normálisabban meg kellene csinálni a képfájlait, tehát a szélei fele teljesen átlátszónak kellene lennie. (Vagy használsz másik kaput, asszem nem mind ilyen, van amibe nincs olyan effekt és ezért ilyen "bug" sincs.)

A lámpákra már csináltak amúgy fixet: https://www.elitepvpers.com/forum/metin2-pserver-guides-strategies/4033784-release-lampen-beleuchtung-fix.html

A portálkapu meg közel sem annyira vészes mint a lámpa, azért nem nagyon foglalkozik vele senki.




Ha nincs mdatr, akkor WE-ben "A" fül "Block" részét nézd meg és korrigáld.




item+: nincs időm betenni most tesztelni. De viszonylag régi leírás, szerintem te írtál el valamit betételkor, más már biztos jelezte volna T0gy3R felé.

Idézitem_protoba ugyebár más az ID (pl sima 10. + 21.) de az icon eix/epk-ba csak egyhez van ID szerintem mind két tárgy egy képről olvassa be a képet remélem érted :D
de ezt hogy lehet meg oldani hogy a két tárgynak külön ikonja legyen?

Nem így működik a rendszer, félreérted. A tárgy nevében keresi a + szót.

itemName=item.GetItemName()##.strip()
itemNameP=item.GetItemName().rfind('+')

2018-08-12, 20:04:10 #5 Utolsó szerkesztés: 2018-08-12, 20:18:17 Szerző: Zhyte
https://kepkuldes.com/images/51cf667a9eacb00ff6098a46f67acf49.png
nincs itt :/ de a régi helyén meg ott van
a képen pedig rajta van hogy metin2_map_a1
vagy is tuti jó  ncp.txt-t szerkesztek
meg néztem kékeket/sárgákat hátha ott van valami változás de ott sincs

az Effektek meg mind ugyan olyan mármint távolról a tűz effekt is kockásodik
https://kepkuldes.com/images/4fe84aaf38cb8ef6df146025c1b71755.png

we pedig:
https://kepkuldes.com/images/da92be7df26fb94cbd105072b16bc41a.png

Üzenet összefésülés: 2018-08-12, 20:18:17

az itemes részt pedig nem értem

van 2 tárgy orkfog és orkfog+
két külön id-n

30006   Orkfog
30077   Orkfog+

de csak az egyiknél találtam icon képet az itemhez a sima orkfognál
így hát meg csináltam a +os mását azt be raktam 30077-es tga képnek az icon eix/epkba de mind kettő meg változott csak nem értem hogy hogy miközben csak a 30006-os tárgynak volt iconja
és hát innét gondolom hogy 2 tárgy 1 képről olvassa az adatot

lehet hülyeséget kérdezek de nincs olyan opció ahol ki választjuk hogy pl
a sima kardnak amiből 10db van (+0 tol +9 ig) és pont +9nél változna az ikon
mert itt egy tárgy 10x olvassa ugyan azt a képet
remélem érted hogy mire szeretnék ki lyukadni :D


Orkfogas dolognál az itemlist.txt-ben tudod hozzá rendelni az ikont.

2018-08-12, 20:21:08 #7 Utolsó szerkesztés: 2018-08-12, 20:30:43 Szerző: K3zX
Akkor lehet hogy nem is metin2_map_a1? Hisz nem egy alap szerverfájl.
Írd be /state, lesd le a mapindexet, majd a hungary/map/index fájlba keresd ki.




Oké, így már látom hogy sz@r az effekt. Lehet hiányoznak a képfájlok, szedj egy másik alap kliensből etc.eix-epk-t és egyeztesd össze a tieddel. Ha mégse hiányoznak, és közvetlen mellette meg megjelenik a "sárgásság" akkor nem lehet hogy túl sok a köd?




WE: Passz akkor, kép alapján vagy nem is járhatatlan, vagy csak a modell alatt. Tehát jónak kellene lennie. Nem írja felül valami patch véletlen? Index fájl legtetejére tedd a tiedet és kiderül.

köszi,az orkfogas sikerült már csak átlátszóvá kéne valahogy tenni :D

/state dolgot nem értem
https://kepkuldes.com/images/3a08b6deb95dfa3820d7130d0027ac5e.png
map indexbe ezt írja: 1 metin2_map_a1

pl melyikből ?
hát a köddel nem hiszem hogy baj lenne mondjuk hiába álitgatom nem olyan eget verően nagy a váltózás köd téren

WE nem hiszem hogy felülírja valami nem csináltam az "új" dolgoknak külön patch fájlt

2018-08-12, 21:03:39 #9 Utolsó szerkesztés: 2018-08-12, 21:05:38 Szerző: K3zX
Nem szeretek TeamViewerezni, de ha gondolod dobj TeamViewer-t PÜ-ben és megnézem az NPC-s hibát.
(még 30percig vagyok)


NPC-s rejtély megoldva, volt egy usr/home/game/(..) és egy usr/game(..), a rosszba próbálta szerkeszteni.