Milyen Metin Szerverekre lenne igény napjainkban?

Indította Jhinetta, 2017-01-19, 18:59:46

Idéz...ha új élményt szeretnének a játékosok, akkor kell változtatni, mert nekem az a tapasztalatom, hogy a játéksook a Kard+0-tól a Szellemfog pengéig mindent kidobálnak, tehát nincs értéke egy kard+9-nek sem már egy privát szerveren. Annyira túlmentünk az ilyen dolgokon már, hogy akkoribban jó játékos "vonzó" volt a full +9, de ma már ezek sem érdekelnek senkit.

Amondó vagyok, hogy ez a szerver összetételétől is függ, illetve az ottani fejlődéstől, annak hogyan és mikéntjétől. Ha a rendszer ügyesen van összetéve és igényesen, akkor pl. van jelentősége mondjuk a 30 és a 65 körüli, illetve feletti szintű fegyvereknek is (itt ugye ezek beszerzésének módja is rendkívül sokat dob az értékén). Tegyük fel, hogy a +9-es kezdő felszerelésnek nincs. De, ez miért van? Mert egyértelmű, hogy a korai szinteket könnyedén átugrod, nem időzöl sokat, így nincs értelme azzal bajlódnod.

Ha pedig egy szerver folyamatosan bővül, fokozatosan halad előre így a sztori, és jönnek ki ahhoz igazodva a helyszínek, felszerelések, interakciók, mobok stb., akkor pedig egyértelmű, hogy addig az adott dolgokkal vannak lefoglalva a Játékosok. Gondoskodni kell róla, hogy ne unatkozzanak így se, ill. a következő nagy Patchig.

IdézMikor az alap vértek átmennek díszvértekbe, és helyettük a robotikus cuccok a menőek, ridack féle rippelt cuccok, nekem nem az eseteim, de a mobok sem.

Ha egy szerver eljut addig a pontig, hogy a megszokott GF-es tárgyakon túlnő, mivel átér a 105 szint felett, akkor egy ponton elkerülhetetlen, hogy ne legyenek jók bizonyos vértek díszvértnek is akár (erre van is egy remek ötletem). Szerintem ezzel nincs baj. Egy felgyorsított játékmódban a játékosoknak valóban nincs ideje minden egyes vértnél időzni, mint az alap Metinen.

Viszont ebben az esetben lényegre törő az igényesség és a színvonal megtartása (legalább megtartása!).

Idézde ha nyílik egy jobb, akkor el fognak menni, tehát az a koncepció, hogy minél jobb szerver legyen a "miénk".

Szerencsénkre, az ízlések és igények nem egyformák. Így minden játékos ott lesz, ahol jól érzi magát és amelyik szerver jobban hajaz saját igényeinek képére. Sokszor került már szóba ismerős körökben, hogy X szerver jobb, mint Y, de valahogy az X se vízszintesen, sem pedig függőlegesen nem akart lecsúszni a torkomon, így én Y szerver játékostáborát bővítettem (a 'közös partymmal' együtt, naturally). Miért? Mert én pl. igényt tartok arra, hogy a Metin az Metin maradjon, ámde kihozzak belőle olyan dolgokat, amiket amúgy ki lehetne.

Már jó régen metineztem én is utoljára, igazából még magam sem tudom, hogy keveredtem újra ide...

Szerintem a GF féle metinnek már annyira rossz a hírneve, hogy ami hasonló, attól menekülnek az emberek. Talán ez is vitte arra a P szerver készítőket, hogy elrugaszkodjanak ettől a "valóságtól". Mindenképp kell tudjon a szervernek újat mutatni. A régi dolgok már nem működnek.

Ha most elkezdenék szervert készíteni, elsősorban az igényességre mennék rá. Inkább legyen 2 gomb a weboldalon, de az igényesen nézzen ki stb-stb. Sok nagyon jónak beállított játékot azért nem próbáltam ki anno, mert igénytelen volt az "arculata". Gagyi weboldal, gagyi launcher, stb... Persze programozóként tisztában vagyok vele, hogy ezeket nagyon nagy meló megcsinálni, de ez ilyen szakma.

Amikor a fenti helyzeten túllendült a felhasználó, akkor jön az igazi probléma: olyan játékot kell alkotni, hogy ott is maradjon. __SZERINTEM__ itt nem az a lényeg, hogy 9999999 lvl legyen és 3333333333333 féle item, meg stb... hanem szintén, legyen kevesebb, de MŰKÖDJÖN és igényes legyen.
A császárért!

2017-01-29, 00:11:40 #22 Utolsó szerkesztés: 2017-01-29, 00:24:29 Szerző: fabtam11
Idézetet írta: fulgrim Dátum 2017-01-28, 18:20:06
Amikor a fenti helyzeten túllendült a felhasználó, akkor jön az igazi probléma: olyan játékot kell alkotni, hogy ott is maradjon. __SZERINTEM__ itt nem az a lényeg, hogy 9999999 lvl legyen és 3333333333333 féle item, meg stb... hanem szintén, legyen kevesebb, de MŰKÖDJÖN és igényes legyen.
Szal ami hiányzik az életünkből: a játék 1-50-es és 50-100-as kidolgozottsága és az értelmes, nem átugrandó mappok,tájak, npc-k, gyaloglás a mappokon, miegymás.
+A hiányzó fegyverek(30-as sura kard és 70esharang/75ös legyi), a hiányzó effektek(kereskedésre/lila ződ potira)
+az egyes "kozmatikai" dolgok, miszerint ha van fekete, fehér, zöld , lila, kék, sárga/szőke/ narancssárga/pink/piros haj, akkor mért nincs elég hajfesték vagy épp pár + frizura?
...ami igazából hiányzik az életünből: egy PVE szeró, ahol minden tűrhető, nem gyors, de nem olyan lassú, van kihívás és lehet vagy 10féle célunk, amik csak a játék bizonyos részeinél adnak motivációt.

Üdv,
Szerintem a probléma nem a szerver beállítottsága (nyilván az is), hanem inkább az, hogy nincs játékos.
Mindenki idősebb lett, jobb számítógépe és jobb/élvezhetőbb/szebb játékok jöttek ki amikkel lekötik magukat, én bevallom régen csak azért metineztem, mert rá voltam utalva olyan szinten, hogy nem ismertem mást illetve mást nem bírt a kis mezei laptopom amin kezdtem. ;D
A másik, ma már az emberek rutinból játszanak, mindent kiráznak a kisujjukból ez nagyon-nagyon unalmas tud lenni, nem próbálják meg élvezni a játékot (ebbe mondjuk benne van a már túl kiismert játékmenet), ha valami olyat alkotsz ami a megszokottól teljesen eltérő és élvezhető, vannak céljai a játéknak, olyanok amikért megéri esetleg egy nap játszani 1-2 órát, meg tudja tartani az ember érdeklődését az biztos siker (legalábbis engem már akkor meggyőztél ;D )

Írták már, hogy olyat alkoss amin te is szívesen játszanál, olyat egyébként sem tudsz csinálni ami mindenkinek jó lenne :D
Ha megengedsz egy példát, most pénteken nyílt egy német szerver:
[spoiler=keress rá, érdekes szerver lett, hátha találsz ötletet belőle]Zentoria 2[/spoiler]

UI: bocsi, hogy nem tudtam sokkal előrébb vinni a terveidet a kommenttel. :'(

2017-01-29, 00:38:16 #24 Utolsó szerkesztés: 2017-01-29, 00:42:30 Szerző: fabtam11
az előző részek tartalmából: http://metin2hungary.net/index.php/topic,181580.0.html és
http://metin2hungary.net/index.php/topic,197724.msg1045788.html#msg1045788 újabb témává váltak itt: http://metin2hungary.net/index.php/topic,197973.msg1047750/topicseen.html#new
.__. a legújabb hsz.:
A tökéletesség és igényesség szép dolog, de ne feledd, nem lehet egyszerre mindent bevilágítani, kell pár vakfolt is, ami a játék misztikus jelenségeiért "az eventekért" és az indokolatlanul felbukkanó "brutális" mobjaiért felel.
Ha tényleg nagy meglepetést v csak játékosmágnest akarunk okozni, akk olyan opciókat és elemeket is meg kell ragadni, amik eddig csak távol álltak a játékmenet egyes pontjaitól, de ha belegondoltunk volna tuti elértük volna őket. === Sivatagi Róka pet / Fekete Elit pestis mobok / Lángoló entek / Indokolatlan kapukhoz rakott titkolózó őrök és npc-k, akik csak magasabb szinten hajlandóak elmagyarázni, hogy mért nem engednek át a kapun...stb


mielőtt még úgy elfelejtjük tehát: a játék alapjait ragadd meg és próbáld úgy kiegészíteni, hogy az megtartsa a játékosokat, akár pecázás, akár bo-party, akár bányászás, akár a céhtelek épületeinek bővítése vagy tudom is én egy új céhépítési system... a lényeg, hogy feldobja és felhúzza a játék iránt érdeklődő egyének figyelmét, energiáit.(dettó a halas-pillangós-madaras effektek is meghozzák a maguk sikerét, ha nem spammeled velük tele a játékot)

2017-01-29, 12:45:40 #25 Utolsó szerkesztés: 2017-01-29, 12:47:38 Szerző: Adrian
Napokban bementem egy [GM]szerverek facebook csoportba, hogy körül nézzek...


Infect2,Mt2Classic,Inferno2,Zepion2 sorolhatnám estig hány metin nyílik ismét, erre van kereslet? Nevetséges, hogy már SÉ eventet rendeznek 1 hét után, mintha mindenkit csak a pénz érdekelne.(Ja igen mert csak az!). Gondoltam megnézem a fórumot, hogy oda milyen hírek vannak kiírva, legalább van-e fórum? Dehogy van, még ahhoz is lusták, hogy egy normális SMF fórumot összehozzanak. Weboldal letöltött. Mit várunk ezektől a szerverektől?

Nem védés céljából, mivel közel sem érdekelnek azoknak a szervereknek a sorsa melyeket felsoroltál, de szerintem ez egyáltalán nem a témához fűződik.. Mivel ha nem tévedek építőjellegű válaszokat kért a témanyitó, nem pedig vélemény szerűt!

Szerintem abban nincs semmi rossz, hogy sok embert a pénz hajt mivel ebben az értelemben kisebb vállalkozásnak is tekinthetőek azok a szerverek melyeket üzemeltetnek és biztos várnak némi megtérítést ha már csak arra fordították az idejük nagy részét. (ez viszont nem mindenkinek jön össze) + jóval motiváltabbak azok az emberek akiket a pénzt hajt, mivel megtesznek bármit azért, hogy az előbb említett "kisebb vállalkozás" sikeresen üzemeljen és jól jövedelmezzen.

A fórum témát pedig egyáltalán nem értettem, mivel szerintem nem felettébb szükséges egy játékszervernek, hiszen mostanában megannyi mód van a társalgásra illetve ott vannak a közösségi oldalak, melyek jóval nagyobb figyelmet kapnak mint egy fórum.

<-- Nos ezt úgy írtam, hogy nem vettem figyelembe az említett szerverek nevét.

Ha figyelembe veszem az általad említett szervereket, akkor csak annyi mondandóm van, hogy egyáltalán nem a szerver minősége szabályozza a játékosok mennyiségét, mivel lehet egy hiper-szuper szervered de attól nem biztos, hogy játékos is lesz rajta. Leginkább a közösség miatt vágynak egy szerverre avagy nincs más választásuk.

2017-01-29, 15:35:33 #27 Utolsó szerkesztés: 2017-01-29, 15:37:33 Szerző: Jhinetta
Őszinte leszek, SÉ-t a tiszavirág életű Szervereken is rendelnek. Aki úgy látja, hogy márpedig tart ilyesmit, az a szíve joga. A saját szervere, azt tesz vele, amit akar - a következmény pedig nem marad el. Nagy valószínűséggel az SA-t nem a felháborodásod fogja érdekelni, hanem az, hogy még több SÉ-t zsebelt be azon, amit te kritizálsz.

Mi pl. egyértelműen hagyunk lehetőséget a SÉ Rendelésére, és előfordulhat, hogy bizonyos időközökben nagyobb kedvezmények lesznek. Miért? Mert elsősorban úgy terveztük, hogy számos dolog, ami vehető, úgy funkcionál majd, mint pl. a Lolban a Skinek. Kosztümök, egyedi hajak, akár egyedi arcok, stb. ezek egy része tegyük fel, csak ItemShopos, és nem is eladható mással.

Ez kinek hátrány? Senkinek. Aki költ rá, azon mondjuk egy ilyen külsőm módosító tárgyak formájában meglátszik. Nem lesz tőle erősebb, nagyobb szintű stb.
Nyilván lehetnek limitált ideig beszerezhető kiegészítők, amik azon időpontig vehetők, vagy a nagyobb Eventek (Háborúk a két rend között, Story Quest alapú globális Event stb.) után kapott tárgyak, amiket másfajta színezésben (amennyiben valakinek még is tetszik) megszerezhet pár napos periódus alatt.
Meg persze egyéb tárgyak de pont úgy és pont olyanok - hogy azért a valóban fontosaknak legyen értéke és mondjuk érdemes legyen megtenni azokat a lépéseket, amik a megszerzéséhez vezetnek (Quest kivégzése, Boss elpusztítása, Run végigfutása stb.).

Az ItemShoppal kapcsolatos kérdés, mindig is egy kritikus kérdés volt sok ember előtt. De, én úgy érzem, hogy lehet egy olyan aranyközéputat találni, ami nem vezet zsákutcába.

Az itemshop mindig kényes kérdés. Sajnos szerintem sem elhanyagolható a létezése, mert hiába... jófejségből nincs server hosting. Egy komoly nem laggos szerver üzemeltetése nagyon drága is lehet (pl.: amazon aws, sose lesz laggos, de cserébe nem évi 1200ft...).

Amit Jhinetta felhozott szerintem tényleg egy jó megoldás az arany középútra. Nagyon sok játékban működik ez a koncepció.
A császárért!

Szerintem meg pusztán túl bonyolítjátok, hiszen amennyiben hosszadalmas játék során el lehet érni ugyan azt amit SÉ rendeléssel, így teljesen korrekt a dolog. Hiszen aki pénzt áldoz a játékra az minden bizonnyal megdolgozott azért a pénzért, és akinek a játékban sikerült hosszú küzdelem során elérni azt a dolgot, az is szintén megdolgozott érte.

Az tény, hogy ilyen nem létezhet "x összegért kapsz y szintet, avagy felszerelést" de prémium pályákra való belépő avagy egyéb olyan eszköz amivel egyszerűbb a küzdelme az mind kivitelezhető.

Vagy megdolgozott érte, vagy a kedves szülők adtak rá. Én úgy gondolom, hogy egy ilyen játékban ne legyen megvehető az erőd, sem az időd egy bizonyos határon túl, mert akkor effektíven értelmét veszti a Játék egy része, ha a szerver típusa olyan.

A Metin meg egy olyan világ, ahol túl sok ügyesség mondjuk képességek használatához, PvP-hez nem kell. Abszolút eltörpül mondjuk több Skillel rendelkező, összetettebb harcrendszerű Játékok mellett (pl. Tera, Revelation Online, Skyforge, Blade & Soul, DN etc.). Ha amúgy sincs túl nagy kihívás a PvP/PvM-ben, mert annyi lehetőséged nincs nagy Playeket tolni, akkor legalább az értékekért legyen okod küzdeni.

Mert van a ló túloldala szerintem, amikor gyakorlatilag már nem játszani mész, létrehozni és erősíteni a karaktered, hanem egy az egyben megvenni azt. Ezért tartom fontosnak, hogy legyen egy határ. Akinek nincs ideje költ, akinek nincs pénze többet játszik. Ki van egyenlítve. Mindkét félnek van kevésbé kivitelezhető lehetősége, amik miatt a küzdelem küzdelem marad. Ez így fer.

Itemshop mint előttem is írták nagyon kényes, nagyon kevés jól beállított szervert láttam eddig, tapasztalatom az, hogy vagy nagy pénzt akar az SA és 1-2 hónapon belül bezár, de minden be van vágva itembe, és aki sézik, az életbe nem éri utol egy olyan ember aki nem.

Én azt tudom ajánlani, itemshoppal kapcsolatban, hogy:
- Minden legyen elérhető játékon belül
- Itemshopba legyenek elérhetőek a tárgyak, de legyen olyan, ami csak játékon belül
- Ha van olyan tárgy ami csak itemshopban érhető el, ne adjon "isten módot" (remélem érzed az iróniát) annak aki megveszi
- Legyen elérhető a játékon belül a sé szerzési lehetőség, hogy legyen esélye annak is megvenni, aki nem tud a játékra költeni

Ezzel most szembemegyek azoknak akik úgy vannak vele, csak sét vegyenek költsenek legyen minnél több bevétel, de én úgy látom, hogy ha van sé szerzési lehetőség játékon belül, akkor lehet kevesebb a rendelés, viszont többen vannak, mert nem mondják azt hogy najó megyek innen sés a szerver, és esélyem nincs nekem is olyat venni, amit azok meg tudnak venni akik költenek a szerverre


2017-01-31, 16:41:32 #32 Utolsó szerkesztés: 2017-01-31, 16:44:16 Szerző: Adrian
Ezzel most szembemegyek azoknak akik úgy vannak vele, csak sét vegyenek költsenek legyen minnél több bevétel, de én úgy látom, hogy ha van sé szerzési lehetőség játékon belül, akkor lehet kevesebb a rendelés, viszont többen vannak, mert nem mondják azt hogy najó megyek innen sés a szerver, és esélyem nincs nekem is olyat venni, amit azok meg tudnak venni akik költenek a szerverre

Teljesen igazad van, viszont ez a szerver üzemeltetőjének tényleg nem jó, ha SÉ-vel lehet kereskedni akkor okos ember megemeli az árakat, tegyük fel a king nem 1500 SÉ (tegyük fel 1500SÉ 1500Ft) hanem 3000SÉ lesz, direkt azért, hogy kifarmolható akkor legyen drágább, így már úgy tűnik, hogy "jajj, de jó arc a tulajdonos lehet SÉ-t farmolni". beállítod, hogy drop legyen 1:1000-hez, aztán esély is kevés lesz.

Látszatra csodálatos szervernek tűnik, de közben rájössz, hogy szinte esélytelen, hogy SÉ-t dobjon.

Miért kezdett el ez a téma a pénz körül forogni? Szerintem nincs azzal baj hogy van SÉ és nem elérhető a játékban pár dolog, mivel a szervernek vannak kiadásai így kell a bevétel is legalább olyan szinten hogy nullszaldós legyen a dolog. Csak sajnos sok a retardált f*sz pörgettyű, akik nem képesek azt belátni hogy ez nincs ingyen és senki sem tud /akar/ szervert futtatni bevétel nélkül /ha esetleg lenne ilyen adok számla számot ott jobb helyen lesz a pénzed/ mert miért szórná az ember a pénzét, ez olyan mintha felgyújtanád kb.
De ha van olyan lehetőséged hogy kiadás nélkül futtasd a szervered akkor ne kérj SÉ-t.

Itt a legnagyobb baj, hogy páran addig futtatják a szervert míg X összeg nem gyűlik neki bezárja kezdi előröl.
De hát a játékosok is hibásak mert nem tájékozódnak a szervertulajdonos felől és rögtön az első hónapban annyi SÉ-t rendelnek, hogy a tulajdonos megtehesse ezt.

Tehát az ItemShop mint bevételi forrás elengedhetetlen, ezt is lehet csinálni okosan, hogy viszonylag sok sé a feltöltésért és viszonylag olcsó sé-s tárgyak, meg lehet ennek az ellenkezője is.

Meg ugye jó pár év metinnel a hátam mögött rengeteg szerverrel ami csak itemshopba elérhető az a játékban is az lesz, mert remek yang szerzési lehetőség ha nincs időd, de van pénzed töltesz sé-t veszel xy-dolgot mivel nincs a játékban/vagy csak nagyon nehézen kifarmolható/ értékes magától értetődően, ezért kidobod a boltba és yang. Az meg hülyeség hogy egy SÉ-s playert nem lehetne utolérni, csak rengeteg idő, de hát ő a pénzét áldozta Te meg az idődet ezért nem kell rinyálni soha, ha meg reménytelennek hiszed hagyd ott a szervert so simple.