Metin2 avagy Vállalkozás

Indította Pisti95, 2015-12-09, 13:03:28

2015-12-09, 13:03:28 Utolsó szerkesztés: 2015-12-09, 13:05:20 Szerző: Pisti95
Metin2 avagy a Vállalkozás.

Sziasztok!

Szeretnék kicsit belemélyülni a Metin2-be, és annak vállalkozói oldalról való megtekintését.

Nos a Metin2 alapjában profit szerzés céljából létesült, amit a Ymir-Webzen társulás fejleszt (koreaiak), és eladta a forgalmazó jogokat a GameForce-nak (németek),
Ez ugye a mi esetünkben, hiszen Európa. Máshol más-más a forgalmazó. Szingapúrban TEC2 a forgalmazó stb.
Nem is erre térnék inkább, hanem piaci részlegről tekinteném meg a dolgokat, hogy a Metin2-nek mi lenne az alapvető jövője,
"Lehet e ebből profitot kihajtani?", "Mi a játékosok igényei/szükségletei?",
"Mire tudjunk hasznot keresni?" és "Hogyan csináljuk mindezt?".

Sokan ott esnek el, hogy nem csinálnak közvélemény kutatást, hiszen ez fontos egy vállalkozás szempontjából,
hogy felmérje a piaci helyzeteket. Lényeges dolog, hiszen az emberekből úgy lesznek játékosak, hogy játszani kezdenek.
Tudom, furán hangzik, de ez így van. :D
A másik felmérés pedig az, hogy megnézem milyen szerverek vannak a napjainkban.
Azok milyen dolgokkal/tulajdonságokkal rendelkeznek?! Ezeket felmérve kell körültekintve járnunk.

A második legfontosabb dolog a megfelelő tőke. Nos a tőke szó hallatán mindenkinek a pénz jut eszébe, nekem is higgyjétek el,
de nem csak az lehet tőke. Kifejteném, hogy a tőke lehet fizikai tárgy is és szellemi tulajdonság is.
Fizikai tárgy lehet a pénz, vagy megtakarításunk, ami IDŐ elteltétel tőke lesz. Nem véletlenül emeltem ki az "IDŐ" szót,
hiszen idő kell ahhoz, hogy valamiből valami legyen. A szellemi tulajdonság is tőke, hiszen amit kitalálunk az saját
javunkra fog szolgálni. Ha már szóba jött a "javak" szó, akkor ezt is megmagyarázom.
A szükségletek kielégítésére a gazdaság javakat termel. (Nem röhög :D)
Vagyis a szükséglet és igény az emberekben kialakul, ezt ő meg akarja szerezni minden lehetséges módon.
Ha már kitértem az igényekre, akkor azt is megmagyaráznám. Az igény, az nem alapvetően szükséglet,
hiszen mindenki vágyik/igényel egy szebb, jobb kocsit, vagy házat. De nem biztos, hogy erre van elég pénze.

Visszatérve a tőkére, amit egyszer befektetünk. Igen, befektetünk, hogy azt felhasználva valamit megcsináljunk, elérjünk.
Megjelenik a befektetésnél a kockázat, mint fogalom. Ha profitot akarsz, akkor kockázatot kell vállalnod,
vagyis a befektetést bármikor elveszítheted, ha nem vigyázol!

A munkaerő, pedig egy fontos tényező egy vállalkozásnál. Egyedül nehéz mindent csinálni.
Ha alkalmazol, vagy felkérsz embereket segíteni, akkor fele/negyed/nyolcad annyi időt tudsz megspórolni.
Persze fontos a szakértelem az emberek felvételekor, nem akárkit lehet alkalmazni.



A Metin2 szerver észítés terén elindult 3 elmélet. Oldschool, Middleschool és a Newschool.
Kicsit kivesézném ezeket, meg meg is értetem, ha valaki nem értené. Sokan beleesnek a fogalmi hibákba, ezért szeretném tisztázni.

Az oldschool, egy olyan fogalom, ami azt jelentené, hogy "régi érzés", vagyis az eredeti játékmenetet szeretné követni.
Igazán oldschoolnak DDMT2-t mondanám, hiszen ott minden egyes fejlesztés ugyan úgy megjelenik, mint a szimpla Metin2-ben is.
Olyan, hogy GF mint fogalom elég tág. Sokan a "GF" szót használták oldschool helyett, pedig ez mást jelent.
Ennek teljes mértékben hasonlítani kell az eredeti játékra, mind inézetre, mind játékmenetre, azért oldscool.

A middleschool kicsit elszakad a "régi érzés" fogalmától, hiszen itt újítások is megjelennek.
Sokan (szerver futttatók) abba a hibába esnek, hogy az oldschool átmegy middleschool-ba.
Marad igaz a metin2 alap, de tesznek be saját küldetéseket, emelt optokat, valamint új fegyvereket/vérteket, amitől
az egész middleschool-á válik, és az teljesen más. Ezért a legtöbb szerver ide tartozik, pedig ők lehet nem is tudják.

A végére maradt a Newschool. Nos a Newschool kicsit más mint a middleschool.
Ugye, nehéz ezt meghatározni, hiszen a játék alapja mindig megmarad, de ez már más alapokra épül. Gondolok itt
a küldetésekre, esetleges teljesen új fejlesztésekre is, amik másfajta érzetet keltenek. Ebben már megjelenhetnek új karakterek is,
vagy a régiek helyett teljesen újak. A történet kiépítése itt már teljesen rá van bízva a fejlesztőkre, hiszen ez egy teljesen új
dolog. Innentől fogva, már megváltozik az egész játékmenet. Akik ebbe belefognak, azok dolgoznak a legtöbbet is, és nagyobb kockázatot
is vállalnak.


Arra szerettem volna a témámmal felvilágosítani az embereket, hogy nem kis feladat egy szervert felépíteni.
Sok minden tényező befolyásolhatja a működést.


Legfontosabb egy szerver készítésénél:

1, Közvélemény kutatás
2, Idő
3, Tőke vizsgálat
4, Munkaerő
5, Kockázatvállalás


Remélem így már átláthatóbb a Metin2 és a vállalkozás! Jobban átgondoljátok majd a tényeket. ;)

Üdv, Pisti95

Tetszik amit leírtál bár sulis nettel jo ideig töltötte:D de egyszerűen kifejtették a lényeget
ElsÅ' az elsÅ'k között, Az emberek istent játszanak engedély nélkül.

Mivan Pisti ki rugtak a munkahelyrol ?
Ami ma meggyötör,holnap gyÅ'zni segít.

2015-12-09, 13:58:50 #3 Utolsó szerkesztés: 2015-12-09, 16:34:28 Szerző: DobracsMartin
Nem mondom hogy rossz a leírás, de leírtad azt, amit mindenki tud.

[spoiler]Csak megválogatom az embereket, akikkel társalgok. Csak akkor vagyok ellenséges, ha támadást ismerek fel magam ellen. :)

Nem, TheproneOne, de ez hogy jön ide? :D [/spoiler]

Főként a témát azért indítottam, hogy kicsit beszélgessünk, és egyfajta rálátásunk legyen a dolgokra. Itt lehetne tanácsot kérni, hogy hogyan induljunk el egy Metin2 szerver fejlesztéssel. Néhány tanács sokat számít az emberek részére. :)

Én az Oldschool-ra szavaztam , bár tök mindegy... Jelenleg egy 2005-s játékról beszélünk ... ugye manapság mi számít a Grafika aztán ennyi.... nehezen lehet Magyarországon összekaparni 300-400 online játékos számú szervert. Sajnos itthon nagyon halott az egész , míg külföldön még mindig rengeteg játékos van, főleg az angol nyelvű szervereken , mert rengeteg nemzetiségű játékos játszik.
Mellesleg ami még itthon fontos az hogy egy JÓ csapattal rendelkezzél, a játékosok gyűlölik az olyan szervereket ahol nem kapnak kérdésükre választ a GM-ektől , másik dolog pedig a szerverfejlesztőknél van, a játékosok nem szeretik ha valamilyen nehezen megküzdött itemük vagy bármilyen más dolguk elveszik valamilyen oknál fogva, ilyenkor nem kezdik újból, lelépnek a szerverről...

Nem tudom hogy mi a terved, de sok sikert :)

2015-12-09, 16:31:44 #6 Utolsó szerkesztés: 2015-12-09, 16:35:43 Szerző: Pisti95
Írtam azt is, hogy Munkaerő. Ebbe beletartozik a GM és fejlesztők is.

Ez a szerverkészítő vezető hibája, mert olyan embereket alkalmaz, akik nem végzik jól a munkájukat.

Lenne rá Magyarországon is esély, hogy jó szervert összehozz. Ha kell, akkor nemzetközin csinálod meg a szervered, hogy legyen játékosod. Lényeg, hogy sokat kell vele dolgozni, és igényes munkát végezni, és akkor jó lesz minden.
Ezért is tértem ki az időre, hiszen kevés van rá az embereknek fejlesztésre, vagy túl sok időt használ fel/emészt fel.

Itt a forrás, lehetne NewSchool szervereket tömkelegével csinálni, van rá lehetőség. ;)
Nem az oldschool a nyerő már.

Na Szia Pisti. Olvastam a témádat ma suliban de telefonon nem leeht hosszabb üzenet váltást írni hely. hiba nélkül ezért most írok csak. Gondolom olvastad a témám lehetséges, hogy onnan jött ez az ötlet?


Mindegy... :D

Én véleményen szerint azóta játszok amióta Magyarországon megnyílt az első szerver 2009?? óta játszok ami lassan 7 éve tart és követem az eseményeket. Első priv. szerver amin megfordultam kb 2010-11-ben lehetett és rákaptam, mint a vadliba mert egyszóval a rendes Metin2 2013 óta nálam értelmét vesztette amikor is olyan újítások jöttek be ami nekem elrontotta a játék élményemet és hááááááát... azóta nem GF-eztem.
Mivel már felnőtt fejjel gondolkozok de sajnos még nem érettségiztem el a válallkozás szó nálam annyit jelent hogy 2-3 év és nem csak online játékokkal foglalkozna, de mivel ha okosan csinálod akkor ól profitálsz a többi értékesítés mellett, de ha Bt.-d van akkor csak a könyvelőnek meg ügyvédnek kell fizetni és kb ennyi... Szóval a Kft-t csak úgy metinre nem érdemes.Sőt.. egyáltalán nem.[spoiler]Jó példa erre sajnos a Laniatus Kft. mivel ők csinálták a magic to mastert de már nem jön annyi bevétel, hogy az alkalmazottakat és egyéb juttatásokat tudják fizetni, ezért felszámolás alatt van/volt?!.[/spoiler]
Tervem, hogy van 1 ismerősöm akivel 50-50%-ba dolgozunk és mint IDŐ az tőke és a tőke meg IDŐ (what? sokat ittam? áá nem) Szóval a nagy eltervezések végett teljesen szétbabráltam a klienst csak olyan dolog van bent ami a működéshez feltétlenül szükséges. Szépen sorjában haladunk, web-> saját php scriptek,modellek,design,jscript,jquery,sql s a többi... Egyszóval megvan a terv, amivel ha 98%-ba készen vagyunk jön a következő lépcső, a szerverfájlt rendbe hozni, a miérteket áttanulmányozni, és így tovább. Ha megvan a terv onnantól jöhetnek a lépcsők és a részletekig belemerülni a Metin2 hátterébe. Mivel ez egy többszereplős mmorpg nem biztos, hogy lövöldözős játékot fogsz készíteni, hanem ehhez hasonló MMORPG-t (mint mi, Fantasy MMORPG ami tényleg fantasy... :)) Utána jön a nehezebb része, neked át kell tanulmányozni a programkódokat és ha van ismerősöd bele kell vonni, hogy segítsen, a másik út meg, hogy te tanulsz meg magad programozni, mint én. Csak én rosszul csináltam/om. Mindenből egy picit tanultam meg, hogy mindenhez konyítsak pár átírást ... De! sajnos nem úgy, hogy jobban is értsek hozzá, ezért jöttek jól ezek a fórum leírások amiből sokat lehetett tanulni kezdőként. Mivel nagy a játékban a potenciál a vásárlásra ezért ki kell használni az alkalmat és pénz, időt, energiát belefektetni egy olyan munkába ami sikeres is lehet és EGYEDI! mivel (a kódok felét kivéve) mindent mi magunk csinálnánk (ps,modell,stb..) egyszóval remélem érthető.

Amire rá szeretnék világítani az az, hogy (nem tudom?! :D) Pisti csak jót akar nektek ezzel a témával aki szerverkészítő/fejlesztő akar lenni tudjon elindulni valamilyen úton/módon. Lehet, hogy Pisti is pont ezt szeretné, mint én csak éppen másik formában. Ezt tök természetes dolog és, hogy ha így áll akkor sok sikert ;).

További szép estét.
Skype:Csedwik

[spoiler]* típús: metin2 besorolás 30%pvm 30%pvp 30%pvm 10%lycan,aminek semmi értelme.[/spoiler]
Aludjatok úgy,hogy tudjátok mi fog történni legközelebb (  o ) _ (  o )
nincs megosztható adat

Idézetet írta: Outsider100 Dátum 2015-12-09, 18:33:00
Na Szia Pisti. Olvastam a témádat ma suliban de telefonon nem leeht hosszabb üzenet váltást írni hely. hiba nélkül ezért most írok csak. Gondolom olvastad a témám lehetséges, hogy onnan jött ez az ötlet?

Nem rémlik, hogy olvastam volna hasonló témát, itt amit összefoglaltam. Ezek a tanulmányaim hagyatékai. :D

Én arra akarok törekedni, hogy az emberek gondolkodjanak el, mit és hogy csináljanak. Ne legyen az, hogy értelmetlenül csinálnak szervereket, és bezárnak sorba.
Nekem ne fogják rá, hogy hackertámadás meg hasonló. Ha hackertámadás lenne, nem kezdi el megint építeni a másik szerverét, általában ugyan azon IP-re.


Igen ezt olvastam, és kommenteltem is hozzá.  ;D

Itt az új szerveren volt a hangsúly, hogy te Newschool szervert akarsz, mindenféle engedélyekkel, és jogok sértése nélkül. A témámban erre is kitértem, lehet, hogy volt valami összefüggés a newschool-os résznél, amit te is kérdeztél/érdeklődtél, és ez lehetséges módon érlődött bennem. Lehet ez volt ami elindította a gondolatmenetemet. Átgondoltam az egészet, és leírtam. :D

Van -e pénz benne?
Szerintem Magyarországon ha játékból pénzt akarsz húzni akkor WoW vagy Mt2.
Hihetetlen sok pénzt le -lehet csonkítani a Metinből,múlt héten beszélgettem egy nem olyan ismert szerver tulajdonossal akinek hetente 15-20 ezres bevétel jött,aztán csak 30-40 player játszott rajt.
Érdekes igaz? :D
Mystic of Masterbe ne is gondoljunk már bele szerintem,400-500 ezres profit biztos,hogy van belőle!
Nem az számít már manapság,hogy milyen egyedi,hanem ,hogy mekkora a hirdetési háttér.
Lehet alap metin,ha van rajt 3500 kedvelő akik várják,aztán csak egy alap metin,lehet egy full új modellekkel készült metin ha van rajt 40 like és várja 20 ember :)

Tapasztalataim szerint egy jó régi 2009-es metin2 stílusú szerveren elég sokan játszanának, vagy a mostani Metin2 szerver stílusán ahol a maximum szint 120, van farkas, pánt, Alkímia stb..
Névtelenek vagyunk, légiót alkotunk, nem bocsátunk, nem felejtünk, számíts ránk!

Pénz van benne, hogyne lenne. :)  ;)

Igen a marketing, erről nem is beszéltem annyira sokat. Ez lényeges egy vállalkozásnál, hogy mennyire összeszedett és reklámra képes.
Marketing lényege, hogy amit nyújtunk szolgáltatást jelen esetben, azt úgy nyújtsuk az embereknek, hogy azt akkor is megvegye, ha nincs szüksége rá. :D Ez lenne a lényege a reklámnak. Persze ez is kerülhet pénzbe, mint a facebook-os hirdetések is, azt hiszem 1000Ft 1 hónapra. Mondjuk ez nem nagy összeg, ha van 30-40 playerből is bevétel, akkor megoldható, meg önköltségből is. :)

Mondjuk sokan abba a hibába esnek, hogy itt fórumon is annyira igénytelenül hirdetnek, hogy az ember megnézi, hogy milyen neve van, na ez valamit akar nyújtani, erre egy szimpla firkálás fogadja, se képek, se semmi. Igen a névre is kitérek, ha már itt tartok, hogy egy jó névvel is lehet híresnek lenni. Persze nem olyannal, ami már létezik, mert az nem elég jó, főleg ha ismert volt.
Visszatérve a szerver reklámra, az a tapasztalat, hogy egyszerű, szimpla firkálmányok a fórumon meghirdetett hirdetések. Ha valamit el akarok adni, akkor azt úgy kell tegyem, hogy az ember arra késztetést érezzen, hogy ő játszon. Képekkel, kis trailer videóval is lehet bemutatni itt fórumon is szervert. Nem köti ki semmi sem, hogy nem lehet. Egyből feldobná a szerver hírességét, mert látják azt, hogy nem egy "kis senki" nyitotta a szervert, hanem igen is komolyan gondolják, mert ennyit dolgoztak vele.
Azután ha ezt sikerült kivitelezni, akkor lehetne játékban is megvalósítani a jó körülményeket, mint például a GM-ek megválogatása. Olyan GM-eket hívni, akik tényleg végeznek közösségi munkát, nem csak addolják a kiskarit.

Mutatnék egy hasonlatot erre, persze nem reklámozni szeretnék, de valamivel szemléltetnem kell! :D

Ez egy jó bemutatás:
http://metin2hungary.net/index.php/topic,192829.0.html

Ez egy rossz bemutatás:
http://metin2hungary.net/index.php/topic,192427.0.html


Láttunk két bemutatást, amik teljesen elütnek egymástól. Mindenkire rábízom, hogy mi a különbség, hiszen "szemmel látható"! Nem véletlenül tettem idézőjelbe! ;)

Én is hozzászólok, ha már megemlítettetek :D

Leírom a tapasztalataimat így a "szerverbirtoklás" terén:

A Facebook reklám inkább napi szinten 1000 Ft sajnos, úgyhogy nekünk tabu volt, de aki nagy terveket szövöget, annak biztosan be fog válni, meg megéri majd.

Ha nem akarsz pénzt ölni a reklámba, meg nincsenek komolyabb terveid akkor pedig vess be mindent amit tudsz. Szervezz csapatot, hirdetőket, indítsd megosztós versenyeket (mi ezen a téren elég viccesek voltunk és tényleg mindent bevetettünk)

Én igazából rohadtul nem értem rá foglalkozni a szerverrel és sajnos a csapat sem fejlesztőkből áll, szóval igen elég hamar el is néptelenedett.

Tanácsok:

Egyedül, ha nincs elég kitartóerőd, meg időd, mint nekem, akkor ne vágj bele 1-2 hozzáértő csapattárs nélkül.

Ha akarsz egy kis pénzt keresni és hozzá tudsz férni az sms-es pénzhez, akkor mindenképp vágj bele, mert elég jó biznisz és tényleg van benne máni.

Ne félts költeni a szerverre, szervergépre, weboldalra, mert mint írtam van benne pénz és bőven visszahozza az árat, már az első pár héten (~50 online player)

Érd el, hogy legyenek "hűséges" játékosaid, akik még akkor is játszanak, ha rajta és a mobokon kívül nincs senki a szerveren. Bennük van a legnagyobb pénz

Legyen valami "saját" betűtípusod, meg egy bg-d a hirdetéshez, ez is tükrözi a szervered egyediségét

Elég gagyi kis leírás lett, de máshol jár az agyam, szóval aki valamire nem kapott választ az kérdezhet itt, vagy privátban.

Idézetet írta: DobracsMartin Dátum 2015-12-09, 13:58:50
Nem mondom hogy rossz a leírás, de leírtad azt, amit mindenki tud.

Pont hogy nem tudja mindenki!
Ha bele gondolsz ma nyit egy szerver az holnap bezár.
Tehát Pisti ezzel azt akarta megmagyarázni hogy a metin2 szerver készítés is nagy felelősséggel jár.
Amit sokan nem tudnak hiszen feltesz egy FreeBSD- re egy 34k vz sfet fellép a szerverre 65628 youtube videó megnézése után. Csinál egy képen map1 -en az "[SA]Admin" karakterrel úgy hogy a leltárba bele van írva, hogy  "vz-client" És telefonnal vagy jobb esetben ismeri a PrintScreen -t és kiposztolja a szerverkészítés csopiba, hogy holnap nyitás! Én azt mondom ne nyisson olyan szervert aki nem ért hozzá.
Na ez az amit Pisti megpróbált elmagyarázni szebb szavakkal !

Köszi Pisti jó kis leírás!
"A színpadon törtek elÅ' belÅ'lem a sötét erÅ'k!"

A kommentem után mindenképpen átfogom tanulmányozni a hozzászólásokat, addig is ezt a kis szösszenetet itt hagyom.

Alapjáraton, ha van időd, és egy kis kezdőtőkéd, ötleted és programozási tudásod, a Metin2 mai napig egy "kis" +-nak nem rossz ötlet, hisz mindenki tudja, milyen összegek mozognak némely szerver mögött!

Közvélemény kutatásról a véleményem az, hogy nem teljesen fontos, persze, nem utolsó dolog, de nem is az első, aki már eltöltött jó pár évet a játék karjai között, az tisztában van azzal, hogy a jó népnek mire van szüksége, látott már ezt-azt, tudja mi az, amire kapnak az emberek.
Aki komolyan gondolja, nem teljesen a közvéleményre fog adni, hiszen nem lehet teljesen minden olyan, amit a nép akar, ezt mindenki tudja.

Említette Chevi, hogy 1-2 hozzáértő ember nélkül ne vágj bele, talán itt fekszik az egyik legnagyobb igazság, egyedül egyszerűen és szépen mondva k*rva nagy teher, addig ellehet jutni, hogy magát a szervert elkészíted otthon, de nyitás után egyedül már belefogsz fáradni abba, hogy egyedül kell mindent csinálnod, és 450 fele kell figyelned legalább... Hidd el, ha van melletted valaki, akivel összhangban vagy, aki érti a dolgát, és melletted van, segít ha már a f*szod kivan mindennel, ott van, támogat, ez az ami elengedhetetlen egy szervernél.

Arról, hogy ne sajnáld rá a pénzt, vissza fogod kapni, teljes igazság van, az első pár napban már visszafogod kapni, sőt, ha beindul az egész, hidd el, sokkal többet kapsz, mint amire számítasz.

Marketing... Na igen, marketing az egész... Etetni kell az embereket, minden széppel, minden újjal, holott te a szerver mögött csak a FT-okat látod, ne tagadjuk, így van, hisz miért is csinálnánk?
Az emberek etetése, hogy jó időzítéssel %-os rendelési "eventet" készíteni, jó időzítéssel tárgypiacra berakni olyan tárgyakat, ami csak x ideig elérhető, rakni valami újat, valamit ami nem sok +-t ad a játék könnyítéséhez, de mégis az emberek veszik, mert "egyedi"-nek fognak tűnni...

Időzítés.. Az egyik legfontosabb dolog, amit sokan elfelednek... Egy szerver indításnál pénz ügyileg egyik legfontosabb tényező, az időzítés.
Amikor szervert nyitunk, próbáljunk mindig olyan időszakra időzíteni, amikor az embereknek van pénzük, ünnepekkor a fiataloknak, esetleg azoknak az embereknek, akik 13/14. havi fizetésben is részesülnek decemberben. Hónap elején. Szünetekkor...

Sokat gondolkoztam ezeken az egészen, és arra jutottam bármerről is indultam neki, hogy minden esetben, kőkemény átb*szás az egész... Mindenki akinek szervere van, tudja, hogy lehúzás az egész... De mégis csináljuk, mert tudjuk, hogy nem 1-2 FT van az egész mögött!

-Összegzés-
1-2 ember aki segít, támogat
Kezdőlöket
Kezdőtőke
Idő
Időzítés
Hozzáértés
Elszántság
Egy kis ész, hogyan játssz a játékosok "gondolkozásával"

Sok sikert mindenkinek, ezt itt hagyom...

Bármilyen szörnyűnek is tűnik az élet, mindig van valami, amiben sikeres lehetsz.

Továbbá elengedhetetlen, hogy legyen egy fiókod erre a fórumra meg ilyenek :)

pistikém nem jött be ahogy látom.