[DIFF] 34k horgászat mapindex diff

Indította masodikbela, 2015-08-20, 17:05:27

2015-08-20, 17:05:27 Utolsó szerkesztés: 2015-08-27, 15:44:28 Szerző: masodikbela
Szép napot!

Nos először is elnézést, hogy új témát nyitok, legszívesebben a gyűjtőtémába írnám, de mivel utoljára én szóltam hozzá és nem akarom egy hszben a kettőt így jobbnak láttam egy új topicot nyitni. Amennyiben a modok szintén feleslegesnek találják az új témát legyenek szívesek összevonni.

Szóval vágjunk bele. Aki nem akar semmi mást, csak berakni egy horgászós mappot ahol halat is lehet fogni, annak itt a diff: (ez a 10-es mapindexen engedélyezi a halfogást)00426110: D2 F3

Akik egy kicsit szépíteni akarnak rajta azoknak itt egy kis leírás:

Szóval alapjáraton ezzel a módszerrel 1-től 43-as mapindexig engedélyezhetjük a halfogást.
[spoiler=Hogy miért?]Nos ahogy a 1.5 órás assembly tudásommal kilogikáztam, a "switch" funkciót úgy fordítja le a linker, hogy létrehoz egy akkora méretű táblát, amekkora a maximum lehetséges "kiválasztható" opció. Azaz jelen esetben a 43-as case a legnagyobb, ami előfordulhat (lásd: 40k forrás->fishing.cpp->GetProbIndexByMapIndex funkció)
Az így létrehozot tábla tartalmazza azokat a "jump"-okat, ahova az adott feltételnek megfelelő case esetén ugrik a program.[/spoiler]

Nyissuk meg a windows csodálatos számológépét, állítsuk át programozó módra (nézet fül), majd állítsuk hexadecimális üzemmódba, ezután illesszük be ezt: 00426110 (ugyebár ez a 10. mapindexre érvényes)
Ezután vonjunk ki, vagy adjunk hozzá annyiszor 4-et, ahányadik mapindexet akarjuk engedélyezni. (persze 0-nál nagyobb de 44 nél kisebb) (gyengébbek kedvéért ha 4-et hozzáadunk, úgy a 11. mapindexre lesz érvényes)

Nyissuk meg a gamefájlunkat egy HEX editorban, és navigáljunk el a számológép által kidobott offsetre. (Általában ctrl+g)
Amennyiben azon az offseten D2-őt látunk, abban az esetben azon a mapindexen nem lehet horgászni. Amennyiben így van, írjuk át F3-ra, ha azt szeretnénk hogy a halfogás esélye olyan legyen mint map1-eken, vagy írjuk át EC-re, amennyiben azt szeretnénk, hogy a halfogás esélye olyan legyen, mint map2-őkön.

Külön köszönöm TheSLZ-nek, hogy volt hajlandó csak azért, hogy kipróbálja leszedni a vz-t mindenestül és beüzemelni.

Ezzel meg is volnánk, mentsük el, és próbáljuk ki. Ha ezzel kapcsolatban kérdés van, dobjatok meg egy PM-el, vagy tegyétek fel a segítség részlegben ;)
Ha nem látod a válaszom, valamit elrontottál: