Vitassuk meg! Szerver készítés 2014/2015-ben. Minek kell ma megfelelni?

Indította Logan, 2014-12-22, 01:13:50

2015-08-11, 00:00:14 #40 Utolsó szerkesztés: 2015-08-11, 00:04:10 Szerző: Critter
Idézetet írta: 66Dragon99 Dátum 2015-08-10, 23:54:33
l> Üdv nálunk ,szolgálhatunk nyári esőzéssel és hőséggel. :(
[spoiler]
Idézetet írta: Critter Dátum 2015-08-10, 20:32:53
Az a 90% csak a pénzért csinálja, nem csodálom, ami most van magyarországon borzalom.
Kérlek,nem látok milliárdosokat,akik az égből vps-eket meg szervertermeket dobálnak vagy pénzeszsákokat. (hál' istennek a végén még valakit csúnyán fejen találna az égi áldás  ::) )[/spoiler]
Az egyetlen 2009/10/11/-es non-profit szerver ...Nos az nem vps-ről futott és csúnya véget ért,mikor nem tették meg a kellő óvintézkedéseket.(tanulság.: a túláram ellen célszerű felkészülni,ha otthonról akarod futtatni a szervered)

Cerberus:
"Bye Bye Babylon."

félreértelmezhető volt amit írtam én azokra a szerverekre gondoltam akiket tényleg csak a pénz érdekel és leszarják hogy mivan a szerverrel esetleg hónaponta nyitnak újat mert ugye kezdésnél 500 online (lehet ezzel sokat is mondtam) player ebből pedig megszedik magukat:d

2015-08-11, 00:09:07 #41 Utolsó szerkesztés: 2015-08-11, 00:17:05 Szerző: 66Dragon99
Én is azokra gondoltam, csak nem tudom elkapni azt a fazont,aki képes nonstop ezt a fel-le épülő, más formát öltő kártyavárat benépesíteni fizető playerekkel / Egy kis "cement" és nem épül több kártyavár se le ,se fel,csak el kell találni azt a mennyiséget,ami elűzi a népet.
nincs megosztható adat

2015-08-11, 09:10:52 #42 Utolsó szerkesztés: 2015-10-04, 18:35:12 Szerző: bnmmm1
Ne álmodjon senki nonprofit szerverről mert annak 100% sűjesztő lesz a vége.
A metin2-t nem unalomból alkották az eredeti fejlesztöi hannem egy jövedelmező játéknak lett alkotva.
Tudni  kel azt is hogy ma még a wc-papír sincs ingyen .
Az hogy miként kezelik a szervertulajdonosok a pénzhez kapcsolódó dolgokat az megint egy újabb nagy feladat.
Mindenkire kel figyelni a fejlesztőkre és a játékosokra is .
Személy szerint mocskos dolognak tartom azt aki mások bőrén,idején akar ingyen sikeres szervert magának.

2016-07-05, 22:46:37 #43 Utolsó szerkesztés: 2016-07-05, 22:48:52 Szerző: Adrian
Mi kell 2016/2017-re?

Mindenkiből már hiányzik az egyedi gondolatmenet, mindenki arra vágyik , hogy minél több pénzt zsebelhessen be egy olyan szervertől aminek az alapjait nem is érti, egy olyan várat épített maga köré aminek a falait nem ismeri, nem ismeri, hogy milyen anyagból készült a vár vagy esetleg a várat védő fal, csak fut előre , hogy hajszolja a pénzt hajszolja azt amit később úgyis elérne, ha az álmait követi. Viszont az emberek sajnos már csak ilyenek 2016-ra, elmaradt már az a varázs 2013-tól kezdve ami a hétköznapi szervereket kiemelte, amitől ragyogott a szerver. EZ MÁRA MÁR NINCS. Nincs ragyogás a tulajdonos szemébe és nincs ragyogás a játékosok szemében sem már, hiszen tudják ,hogy bármikor egy támadás áldozata lehet vagy éppenséggel a szerver tulajdonosa publikálja a szerver adatbázisát.

IdézHa a pénz jelenti számodra a függetlenséget, soha nem éred el. Az egyetlen igazi biztonságot, amit egy ember elérhet az életben a felhalmozott tudás, tapasztalat és képesség jelenti.
Henry Ford

A vicc az, hogy játékosként, én egy tök szimpla pár évvel ezelőtti szerverrel is megelégednék :D

PvM szerverekhez azért nincs kedvem, mert 99%, hogyha sikerül elérnem ott valamit a szerver csakúgy bezár..
A PvP szerverekkel pedig az a gond, hogy túl vannak csicsázva, csak a SÉ-re mennek és hiába PvP akkor is farmolnod kell :D:D:D ja és természetesen ugyan az az eshetőség itt is fent áll, hogy hiába optolod ki a szettedet, mielőtt elindulhatnál kihívni vkit párbajra, a szerver bezár/letámadják és kereshetsz újat :/

Szóval ami szükséges:
- eltökéltség [nem unok rá a szerverkészítésre, ha már elkezdtem akkor ki is tartok mellette]

- biztonság [6 év után is... API még mindig működik pár szerveren? .-. ]

- nem kell túlbonyolítani [ mikor nemrég felléptem csak néztem, hogy mindenki waros szettben öldököl, mivel amikor én kockultam még a kaszt volt a menő és az, hogy ki használja jobban a kasztját.. most meg.. alkímia? övrendszer? nyakpánt? :D:D istenem.. jó volt a játék úgy ahogy volt. az alap játékmenettel semmi gond nem volt.. azzal volt gond, hogy egy idő után már meguntad mindig ugyanazt végig csinálni kétnaponta másik szerveren.. mintha szervert se váltottál volna, mert szinte ugyanaz, mint az előző volt :D:D:D]

- megfelelő gondolkodás [ amikor szervert készítesz akkor nem csak magadra kell gondolnod.. egyszerre több dolgot kell figyelembe venni.. mégpedig, hogy mi a jó a szervernek, mi a jó a játékosoknak és, hogy neked tetszene-e? :D ]

- 'normális' staff team [ erről nem lehet mit mondani :D:D szerintem adja magát. ]

- használd ki a szerver teljességét [ ha felmegyek egy szerverre, szeretném vmi oknál fogva látni a többi mapot is map1-en kívül. Amíg ez nem teljesül addig ne rakosgassanak már be teljesen új hiperszuper mapokat, mert teljesen felesleges :D ]



ps: ez csak az én véleményem.

Adrián mondta még nekem.

IdézSzerverkészítésnél nem kell másnak megfelelni. Betűszámbetű miért volt sikertes? Mert megmerte tenni azt, hogy a saját feje után ment és magára hallgatott és nem a játékosokra. Neked tetsszen az a lényeg.
Skype:Csedwik


Idézetet írta: Hook Dátum 2015-01-29, 22:24:23
A korrupcióhoz illetve a korrupt viselkedésről szeretnék én is írni pár sort.

Nekem is volt szerencsém ilyen kis "körbejáráshoz" mint amiről Pisti95 is beszél.
Megközelítőleg 6-7 hónapja dolgozok egy projekten és természetesen figyelemmel kísérem a hazai és a nemzetközi kínálatot. Sajnos jómagam is azzal találkoztam a legtöbbet, hogy a szerver alapvető szabályrendszere hiányos vagy éppen nincs is (ez a legjellemzőbb) így a nagy közösségi oldalon agyon Hipe-olt [spoiler]Hipe jelentése a szlengben: Reklám[/spoiler] szerverekre tévedő egyszerű játékot/kikapcsolódást kereső személy nem azzal szembesül amit ígérnek..

A GM (GameMaster) már nem azt a funkciót látja be amire ő hivatott lenne, sokkal inkább egy "kivagyokén" őrültet. A hierarchia felsőbb személyeiről nem is beszélve.

Az a játékos aki csak szeretne egy kis kikapcsolódást a nehéz és fárasztó munka/iskola után, valamilyen módon elakad a játékmenetben ezért a Support-hoz fordulna aki jelen esetben az a személy aki nem tud kellő tisztelettel segítséget nyújtani a játékosnak mert ő a helyi "félisten" a logó miatt a feje fölött.

Továbbmenvén az útvonalon felkerestem pár külföldi szervert is, hogy legyen összehasonlítási alapom.
A probléma nem az, hogy Magyarországon sok a szerver és szét oszlanak a játékosok mert nagyon sok Német/Román szerver van amik egytől egyig 200 feletti játékosszámmal rendelkeznek.
A Magyar szervereknél a probléma, nagyon kifejező a játékosok elmennek ha:
- Nincs vagy nem megfelelő minőségű a Support
- Hibás vagy rosszul átgondolt a kliens (???)
- A csapat nem tartja be a szabályokat
- Ha nincsenek szabályok

A legnagyobb probléma viszont tényleg az, hogy a tulajdonosok elvárják a játékosoktól a pénz ráfordítását a szerverre. Pedig ez egy olyan ördögi kör, aminek nem a pénzzel kell kezdődnie hanem a munkával. Fejlesztés-teszt-teszt-játék-fejlesztés-pénz. Kis hazánk szerver tulajdonosainak jelentős része nem azért dolgozik a szerveren, hogy az a lehető legtökéletesebb legyen hosszútávon, hanem az a lehető legtöbb pénzt adja számára rövid távon.
Ezt a sort napestig folytathatnám és már nem is tudom honnan indultak a gondolataim.
Lényegében a GM-eket kell nagy odafigyeléssel meg választani akkor ha nem is teljesen, de minimálisra csökkenthető a korrupció. Ha pedig a hal fejétől bűzlik a hely.. Nincs mit tenni tova kell röppenni egy másik helyre.

Kedves [CPT]Hook.
Gondolom rájöttél hogy honnan tudom a neved.
Nos,neked se ment sokáig a szervered.(Ami nagyon ott volt)
Aminek az okát sajnos tudom..(Nem kellett volna az a visszatámadás)
Nyomon követtem a munkásságod illetve a szervered fejlődését.Minden elismerésem hozzá.
[spoiler]
Például itt is volt hogy lelőtték a szervered...

[spoiler]https://www.youtube.com/watch?v=utP7gkb6mSE[/spoiler]
[/spoiler]
Remélem azért nincs harag :D

Vissza térve a témához:
Például: Old***2
Volt hogy a klienst megbontottam esetleges hibát jelentettem és SÉ-t kaptam érte.Ami a többi játékossal szemben eléggé nagy ge***** volt.
No meg a Szerver tulajdonosokra is vissza térve:
Egyik ismerősöm (személyesen is): tízen akárhányadik szerverét nyitotta meg...
Régi nagyon  kafa befutó szerverek neveit használja fel,meg nyitja újra,max 3 hónapig megy.(bevétel miatt)
Legutóbbi beszélgetésünknél:
Dene**2 kivégezte "Bezárta"
M2Mes**,Pu***2,Her**2........"Nyitotta éppen"

Nos nekem például 2 éve készül a szerverem,sajnos napi 12 óra meló után nem nagyon van már energiám.
De nem adom fel.
Ami régen volt körülbelül 2008-2013 -as metinéveket szeretném vissza idézni.
Sokat segítettek itt a fórumon a legendák illetve a veteránok,az ilyen fórum témákkal.
Ami a képeken is látható próbálom megoldani saját kódolással illetve elképzeléssel + textúrával.
Pár kép:
[spoiler]


Mint látható a képpen is még nincs készen... (Lásd a karakter,Leltár,Barátok,Opciók gombokat)
[/spoiler]
További kellemes napot/estét !
Üdvözlettel Dawis.

Idézetet írta: 007Dawis Dátum 2017-06-13, 18:05:30
Volt hogy a klienst megbontottam esetleges hibát jelentettem és SÉ-t kaptam érte.Ami a többi játékossal szemben eléggé nagy ge***** volt.
Esetleg megkérhetlek, hogy ezt kicsit részletezed? Ha valaki talál egy hibát, és becsületes, nem pedig elsunnyogja meg kihasználja, akkor miért "igazságtalan" a jutalmazása?




Idézetet írta: 007Dawis Dátum 2017-06-13, 18:05:30
Ami régen volt körülbelül 2008-2013 -as metinéveket szeretném vissza idézni.
Ezzel kapcsolatban még annyit, de ezt nem neked üzenem személyesen, hanem általánosítva, hogy nem értem azokat, akik a régi időket akarják "felidézni", egy olyan klienssel ami lassan köszönőviszonyban sincs a metinnel. Szerintem egy nosztaligásabb szerver ott kezdődik,
hogy valami egyszerű dizájnt használunk, ami lehetőleg az alapból indul ki, nem pedig egy már-már sci-fi-s megjelenés. Már csak egy űrhajó hiányzik... :D

Na de ezt félretéve sok sikert a munkádhoz, én is több éve dolgozok a szerveremen, ahogy időm meg energiám engedi. Egyszer majdcsak a végére érek. :D
"Tisztelet a kivételnek! Mindig tisztelet a kivételnek!"
"KezdÅ' vagyok, ne nézz le... (:"


2017-06-16, 08:15:06 #49 Utolsó szerkesztés: 2017-06-16, 10:08:44 Szerző: fabtam11
[spoiler=lőn*]már én se tom mit akarunk[/spoiler]
Mountok terén volt itt már unikornis, raptor, párduc, tigris, oroszlán, fehértigris,óriáscsirke, mamut, sárkány, sárkánygyík, páncélos sárkánygyík, vadkan, óriáspók, yeti, bicikli, repülő óriásbanán, génmutált óriásnyúl, farkas, velóciraptor, versenyautó, seprű, rakéta, zombi ló, páncélos ló, páncélos zombi ló és még pár egyéb mount...traktor még nem volt?
Attól még hogy van kb 150-200mount még mindig ugyan olyan az alap lóküldi és a 30.lószintet már azért tovább lehetett volna húzni és ha mondjuk 250-ig mehetne az is, akkor már jogos lenne az előző posztban említett űrhajó bevágása egy ilyen csillagászati barmolmányhoz.


2016/17-re irányítva a dolgokat:
a) végre véget ér a metin 2018-ra
b) 2018-ban új szerók nyitnak és vagy korrupt vagy ultrasés vagy még az előző sablonszervereknél is rosszabb felhozatalt kínálnak majd.
c) az egészet már úgy elunjuk, hogy berakunk egy újabb hülye rendszert, ami helyettesíti az összes GF-től csórt új rendszert


d) feladjuk

Ez egy vázlat, csak azért, hogy esetlegesen megszülethessen a frissebb változat.:
"Vitassuk meg! Szerver készítés 2016/2017/2018-ban. Minek kell ma megfelelni?,,
-Senki se fogja fogni a kezed szal kösd fel a gatyád és számíts a legrosszabbra, azaz olyan időket élünk, hogy egy vagy két , talán három max négy fős egy fejlesztői kör, akik ugyebár Forrást-Weboldalt-Metines klienst és metines szervert csinálnak.Az egy személyes hadsereg elvén is működhet, de akkor már nagyon profinak kéne lenni.
-Nem könnyű csapatot találni, nem könnyű csapatban maradni, olyan világban élünk, ahol csoda, ha néha akadnak olyan emberek, akik képesek közös projektben lenni és megbírkózni az egyes problémákkal!
Ne várd, hogy azonnal kapsz 1 fejlesztői csapatot vagy full profi csapattársakat, mert ez még a mesében se történhet meg csak úgy okvetlenül. Ha te valamiben kimagasló vagy, akkor esélyed lehet a csapatokba való bekerülésre, tegyük fel 3dsmaxba zseniálisan modellezel vagy photoshopba v gimpbe olyan képeket csinálsz, hogy arra már mások tuti felfigyelnek;dettó a játék ismeretével jön az is, hogy nagyon kevesen írtak jó történeteket a játékról, szóval a metin ichlette történetialapokra is nyitottak lehetnek az egyes szerverek vagy fórumok(?) Vagy szimplán ugye ha nem vagy jó a fentebb írt dolgokban, akkor a nyelvtudásod ésvagy a kreativitásod is előrelendíthet bizonyos dolgokat, hisz a játéknak ugye van magyarosítható / lefordítható része, vannak ezen felül olyan elemei, amikről csak néhány "filozófiai vagy fórumos felvetésben lehet csak értekezni".(értsd mi a fenének van ez meg az a játékban, te hogy használnád fel őket...Mi lenne, ha tegyük fel a játékmenetben másképp szerepelne az adott dolog...stb) További jó pont a csapatba való tartozáshoz vagy bekerüléshez.: Ha te magad próbálod összeszoktatni az adott témában jártas fejlesztőket, ami nem azonnal történik meg, de előbb v utóbb sikerülhet akárcsak egy kis projekt erejéig v probléma megoldásáig egy 'csapatot' megalkotni. ~értsd a metines témán v projekteken belül, mert amúgy más esetben elég hülyén hangzik~Továbbá ha még ez se lenne az igazi és nem vagy csapatjátékos, de szeretnél moderálni és megfigyelni egy közösséget, akkor fórumos moderátorként és adminként v facebookos modként is kipróbálhatod magad.

-Elsődleges tényező, hogy tanuljunk a mások hibájából és mindig csináljunk biztonságimentést a kész és működőképes változatunkról, hogy aztán ne kelljen előlről kezdenünk a különböző módosításokat.
-A szerverkészítés alapvető szükséglete a tudás, a tapasztalat és az adott környezet ismerete, tehát ha te vagy annyira őrült, hogy a wowot vagy a pokemont akarod belebuildelni a metinbe, akkor tudd, hogy nagy fába vágod a fejszédet és értened kéne ahhoz, hogy hogy is kéne modellt rippelni, aztán a megfelelő módon átültetni a metines játékmotorra.

Fejlesztőként tehát elengedhetetlen lehet:
-Magabiztosság ésvagy más fejlesztők munkájának megbecsülése és támogatása o.O
-Türelem és minimális szabadidő, ha már ezzel foglalkoznál
-Kultúrált stílus, normális viselkedés és persze a mások emberszámba vétele
-Előny, hogyha nem próbálsz sehol se trollkodni és más érzelmeibe gázolni vagy megsérteni.
-A becsületesség és a szavának betartása, a korrupció messziről történő elkerülése.
-Ép agysejtek és ép idegek, ha kikészülve ültél ide akkor gondold már át, hogy felhúzod-e magad vagy előtte lenyugszol vagy telespammelsz mindent az őrültségeiddel vagy megkockáztatod, hogy nem bannolod ki magad!
-Megfelelő értelmi szint, érett gondolkodás, problémamegoldó képesség, esetlegesen a játék tényleges ismerete ~ pl energia panel, inventory(leltár), safebox(raktár) egyéb szakszavak ismerete.
-Minimum egy, max több extra nyelv ismerete, legalább annyira, hogy még értsék h mi a fenéért nyitsz témákat a kérdéseiddel+ Tegyük fel az angol vagy a német nyelv épp idális lehet még a szervered promóciós hírdetésére, ha nagyobb közönségnek szeretnéd meghírdetni a játékot.
-A Forrás használata, alapszinten a 9.2-es forrásos vdi birtoklása és használata
-A Visual Studio 2008/2013-mas verziójának ismerete minimum kezdő/haladó szinten
-A Spectra kliens 2.0 vagy saját génmanipulált 40k-s forrás alapú + forrással rendelkező alap(SRC és SLN) használata
-egy m2h-s vagy m2deves v türkmmo-s account birtoklása, hogy legyen mivel eljutni a kontentekért, amivel majd  minimális szinten javítjuk, túltunkolva viszont elrontjuk a szerónkat.
-Tanulási készség vagy alapvetően az a gondolatmenet, hogy ma is tanulok valami újat.
-python programozás kezdő/haladó szinten, bár inkább haladót kéne írjak, de majd korrigál valaki.
-lua programozás~ questeknél tuti h ismerni kell
-c++ - a játék egyes elemei SRC SLN és hát a többi "segédprogram" pl DumpProto és MSATool esetén szintén hasznos lehet.
-WorldEditor ismerete és kezelése ~ haladó szinten
-Paint.net 3.5 v afeletti képszerkesztő program ismerete.
-Photoshop vagy Gimp vagy egyéb képszerkesztő programok ismerete haladó szinten(képszerkesztés+pluginok telepítéséig menően értem)
-Notepad++  ismerete,  háát kezdő és haladó szint is épp ideális, de ez változó.
-A 3ds maxos v 3ds mayás v blenderes programok környezetének ismerete azon céllal, hogy majd a rippelt modelleket v a meglevő objektumokat eltudd helyezni és szerkeszteni is tudd.
-A windows/linux/freebsd ismerete nem árthat, ha azt vesszük, hogy osX-en is elvleg lehet fejleszteni az se rossz tényező...bár inkább a windows Xp /vista/7/8/10-es op rendszerek használatát kéne tudni azelőtt, hogy te metines fejlesztővé akarnál válni vagy ilyesmi...
-Továbbá elengedhetetlen a mysql adatbáziskezelés ismerete kezdő-haladó szinten,
-A webfejlesztés /ésvagy/ a Php programozás ismerete ~ ja a weboldallal szépen összefügg emez
-Bizonyos közösségi médiák ismerete se hátrány, + ha pl értesz ahhoz, hogy hogy kell egy szerónak egy facebook oldalt elkészíteni, managelni, meghírdetni és nem álhírekkel vagy saját hülyeségedből fakadóan megosztott Magyar v angol celebes baromságokkal telespammelni, akkor épp itt az ideje, hogy belekezdj valamibe...A szöveg csak illusztráció, én nem szabom meg mások hülyeségének és  baromságainak a gátat, ha ők valami agyhalott valóságsó nevenincs hülye sztárjával akarják kiplakátolni a metines oldalukat, hát tegyék nem az én saram "\_('')_/"
-Az SMF fórumok ismerete, kezdő-haladó szinten nem árthat,
-A céljaid és a célod felé vezető út ismerete.
-A játék védelmeinek és hibáinak ismerete szintén elengedhetetlen, ha tudod, hogy mire akarsz levédést v hibajavítást, akkor nagyobb eséllyel sikerülht stabil alapot alkotnod.
-Továbbá nem árthat ismerni a játékmenetet és az adott korok metines fejlesztéseit sem.
-És a hab a tortán: tudd mik a határaid és tudd, hogyha telepakolsz valamit egy csomó új-új-új dologgal, akkor annak előbb vagy utóbb olyan hatása lehet, hogy a régi élményt megtiporhatod vele.

Tanácsok:
Légy tisztában azzal, hogy mi hiányzik és mit kéne javítanod és törekedj arra, hogy vagy megpróbáld megoldani vagy megpróbáld nem elfelejteni, mert akk nagyobb esélyed van arra, hogy esetlegesen megkeresd a hibád megoldását.
Légy tisztában a játékosok tűrőképességével és ne halmozz fegyverhegyeket meg mobhegyeket, a régi mobok is jók, a régi eventek is jók, csak nem az év 365 napjának összes órájában. Ha halloween van akk essen csak sütőtök, ha december van akk essen csak miklós zokni; ha húsvét van, ja csak akkor essenek hímes tojások, mert amúgy elég bizar és keserédes lesz a játékmenet.Lehet, hogy a közönséged még a szemetet is beveszi, de legyél már igényes és ne halmozd az élvezeteket az unalomig!
Ha a játékosok túl sok contentet kapnak előbb v utóbb elunják a dolgot, célszerű bizonyos alkalmakkor nem azonnal rájukborítani az összes updatet, mert előbb talán megkéne szoknijuk, hogy hova is kerültek vagy pontosan azt, hogy milyen mountjuk ésvagy petjük van.Erős hasonlat jön: Te se örülnél, ha két teli zsákbamacskával arconvágnának és mikor felállnál kapnád máris a többit is.
A fejlesztések időbe kerülnek, a fejlődés időbe kerül, ezt tartsd tiszteletben, ne csinál egyik napról pvm  a másikra pvp szerót ugyanabból , mert akk a játékosaid tuti elhagyják a szeród.
Lehet nagyszerű az a cifra effekt meg minden, de azért egy adott mennyiségű karakternél már a gépeken is érződik, hogy a tárgyakon lévő effektek erősen megterhelhetik a régebbi gépeket.
Továbbá a +7-8-9-es tárgyak kiváltásgot képviseltek régen, adj már meg nekik annyi méltóságot, hogy legalább kihúzhassák már azt a fránya szerzetes lemezvért +7-et is.
Olvasd figyelmesen a fórumot és legyen saját véleményed is, viszont légy tekintettel mások véleményére és ötleteire is, mert ugye mindenkinek mások az elképzelései és a tervei és mindenki máshogy akar jobb metint csinálni, mégis egy közösség fejlesztőinek néha együtt kell működniük azért, hogy valami jót alkothassanak akár kis projektről, akár nagyobb dologról van szó!

~dunsztom sincs, hogy mért írtam, majd vki pm-ben leírhatná nekem a dolog kapcsán alkotott véleményét.

Kedves fórumozók!

2018-at írunk. A játékos közönség kihaló félben van.

Az én meglátásom szerint az alábbi okok miatt van:

1. Utánozás, majom szokás

Amire itt gondolok az az, hogy amint lehetőség nyílt arra, hogy játékszervereket készítsünk, senki nem mert nagyot álmodni. Mindenki a GF-et vette iránymutatásnak, és csak annyit ért el, hogy megkönnyítette a játékosok dolgát, majd mindenki ezt az útvonalat követve elkezdte utánozni a másikat. HF láda event, 6szög láda event, tanaka event, metinkő event, horgász, pvp eventtel találkozok minden egyes újonnan/ már régen futó szerveren. Miért van az, hogy 2018-ban, az emberek még csak odáig jutottak el, hogy egymást utánozzák? Nincs senkinek egy önálló ötlete? Forrásfájl adott, a játékot alapjaiban meglehetne változtatni.

2. Túlságosan szűk látókör

Mindenki azon gondolkozik, hogy az adott játékot hogyan lehetne tovább fejleszteni. Azonban ez már eleve egy nagy hiba. Ha van egy játékszerverem, azt az általam elgondolt irányba, azaz egy teljesen másik irányban szeretném nem csak tovább fejleszteni, hanem olyan szinten átalakítani, amelyet még a világ nem látott. Nézzetek animét... ajánlom a DanMachi-t. Ez egy olyan anime, amely szerintem egy tökéles alap egy új irányzéknak. Mindenki rá van állva a felszerelésekre, hogy minél nagyobb támadó értéket, védelmet, meg egyebeket adjanak. Ezek után következnek a mountok, és a petek. Szerintem ezek már nagyon unalmasak. Az optolás is unalmas. Elkezdek egy új szerveren játszani, és azért hagyom abba, mert optolhatok be mindent előröl. Miért nem tudjuk ezt az egészet elfelejteni? Vértek, fegyverek és stb helyett lehetne mondjuk a karaktereink stat pontjai az új irányzék. Szintenként nem 3, hanem akár 10 stat pontot is kaphatnánk. Nem 90, hanem 1500 lenne a max stat pont. Az összes skill %-os arányban sebezne, adna buffot. A vértek csak dizájnok lennének. Azt hordhatnánk amelyik csak tetszik, hiszen nem adnak semmi extrát.

Tehát a követelmény 2018-ban:
Merj nagyot álmodni,
járj nyitott szemmel,
nézz animét, amelyre sokan lehet azt mondjátok, hogy mese, de nem az. Sok ötletet lehet belőlük meríteni. Akár egy történetet is össze hozhattok belőlük játékszerveretekre. Hiszen lehet valakit pont a történet fog megfogni, és amiatt fog rengeteg időt rajta tölteni.
Ne majmold a többieket. Találj ki saját eventeket, játékstílust.
Ne legyen bonyolúlt
Nem árt, ha publikálás előtt készítesz egy bemutató videót. Ez az egyik legfontosabb része, hiszen már ezzel sok játékosnak felkeltheted a figyelmét.

Röviden, tömören ennyit szerettem volna. Lehet jobban hasonlít ez az egész egy úgymond szidásra, de remélem lesznek akik egyetértenek velem, és még inkább remélem, hogy mostantól, ha metinezni támad kedvem, akkor nem sok ugyan olyan szerver közül válogathatok majd, amelyeknek csak a neve eltérő, hanem saját, egyedi ötletekkel, és azok megvalósításával fognak majd kitűnni szerverek az átlagok közül.

Köszönöm szépen, ha elolvastad! :)