[HowTO]Haj/Frizura berakás

Indította Pisti95, 2013-08-07, 17:22:44

2013-08-07, 17:22:44 Utolsó szerkesztés: 2013-08-09, 10:29:32 Szerző: Pisti95
Sziasztok! :)

Mivel nincs haj/frizura leírás itt fórumon, akkor kezdeném is.
Biztonsági mentést csináljatok mindenről!!!

Kliens oldal:

Letöltünk hajakhoz modelleket, textúrákat, ha szerencsénk van akkor képet is kapunk hozzájuk.
Ha nincs, akkor képet csinálsz, ha betetted a hajakat ingame-be, kivágod, átméretezed képszerkesztővel.

Először is kezdjük ezekkel a képekkel.
icon.eix/epk kibontás, icon/hair mappába bejövünk.

Itt láthatjuk azokat a képeket, amikor leltárban rátesszük a kurzort az adott hajra és megmutatja, hogy fog kinézni a frizura. Mindig dds kiterjesztésű ez a képfájl.

Ha nem láttok mellette .sub kiterjesztésű fájlokat (letöltött fájlok között), akkor azt meg kell írogatni.

.Sub kiterjesztésű fájlok kreálása (ha nincs új hajakhoz):

Egy alap így néz ki:

title subImage
version 2.0
image "74017.dds"
left 0
top 0
right 96
bottom 96


Nos, láthatjátok, hogy van írva...általában a méretezésen (left, top, right, bottom) nem kell állítgatni, mert egyforma mérettel szoktak rendelkezni a képek.

Itt az image részen kell átírni jelen esetben a 74017.dds-t a másik haj ikonjára/képfájljára. pl.: 76000.dds
Figyeljetek arra, hogy új .sub kiterjesztésű fájlokat hozzatok létre, ne a jelenlévőket módosítsátok...


Bemásoljátok a .dds és a .sub kiterjesztésű fájlokat az icon/hair mappába, xml-t beírjátok, visszacsomagoljátok.

---------------------------------
---------------

Jönnek a modellek: Pc/pc2.eix/epk kibontod

Ha külön vannak rakosgatva a modellek és textúrák kasztonként és pc/pc2 mappánként megint könnyebb dolgunk van.

Ha nincsenek külön rakosgatva, akkor granny-vel megnyitjuk a modell-t, és a texture list fülre kattintva megnézzük, honnan nézi a textúráját.

pc és pc2 --> kaszt mappa --> hair mappába tesszük a modelleket és textúrákat, ha ide mutat a texture list-je.

XML-eket beírod és visszacsomagolod.
---------------------------------
----------------

Root.eix/epk-t kibontod.

Jönnek az kaszt.msm fájlok

Na ebbe szoktak sokan belebonyolódni, pedig szerintem ez is könnyű rész.

Nos tudod a modell nevét, textúráját, akkor be tudod írni azt is, hogy melyik kasztnál van, és azt a kaszt.msm fájlt nyitod meg. Az első felében vannak a hajak, második felében a vértek hozzárendelése.

Most egy példát mutatok:

Group HairData20
{
HairIndex 1013
Model "hair/hair_7_1.gr2"
SourceSkin "hair/hair_7_1.dds"
TargetSkin "hair/hair_7_1.dds"
}


Group HairData: jelen esetünkben (20), de mindig egyel többet kell írni, mint ami a fentiben van (20 után 21, 22, 23 stb.)

HairIndex: ez megy a value3 értékbe, mint a vérteknél a shapeindex. Ezeket is lehet folyamatosan írni növekvő sorrendben.
pl.: 1013 a jelenlegi a többit pedig 1014, 1015 stb. Könnyebb lesz majd questbe is beírni majd.

Model: "hair/modellneve.gr2" ...modellneve: ide a haj model nevét írod nyílván. hair/ fontos hogy ott legyen ha kaszt mappa/hair mappába tetted.

SourceSkin: "hair/texturaneve.dds" ...texturaneve: ide a haj textúráját írod. hair/ itt is fontos

TargetSkin: "hair/texturaneve.dds" ...texturaneve: ide is azt mint a SourceSkin-hez.


Ha ezzel megvagy, akkor elmentheted.
---------------------------------

locale_xy.eix/epk-t kibontod


item_proto:
Ha item_proto-t is tartalmazott a hajak letöltése akkor nem nagy dolgunk van, mint a value3-akat legyeztetni a kaszt.msm fájlunkban lévő HairIndex-el.

Azt a kódot érdemes adni a hajaknál, amit az icon/hair mappában láttunk.
pl.: Item vnum="70413"

pl:

<Item vnum="74013" name="Frisur" gb2312name="Harcos Afro haj(F)" type="18" subtype="0" weight="0" size="1" antiflag="57" flag="8192" wearflag="0" immuneflag="0" gold="0" buy_price="0" limittype0="0" limitvalue0="0" limittype1="0" limitvalue1="0" applytype0="0" applyvalue0="0" applytype1="0" applyvalue1="0" applytype2="0" applyvalue2="0" value0="0" value1="0" value2="0" value3="1013" value4="0" value5="0" socket0="0" socket1="0" socket2="0" socket3="0" socket4="0" socket5="0" refine_vnum="0" refine_set="0" magic_pct="0" specular="0" socket_pct="0" />


Antiflag: Itt megadhatjuk, hogy melyik karakter viselheti...(persze, figyeljünk a modell társításokra)
52 = Harcos
56 = Ninja
44 = Sura
28 = Sámán

Type: ez a quest részénél fontos, hogy fel tudja venni a hajat a leltárban való ráklikkeléssel.
Hajaknál: type="18"



item_list.txt:

74013 ETC icon/item/73001.tga

Hajkódja [TAB] ETC (tárgy ugye) [TAB] icon/item/HajIkonKódja.tga

Haj ikon kódok:
Idéz
73001.tga = harcos ikon

73501.tga = sura ikon

73751.tga = sámán ikon

73251.tga = ninja ikon


Itemdesc.txt:
Mikor odatesszük a kurzort a hajra, kiadja a képet...itt tudjuk módosítani mit írjon ki a kép alá.

pl.:

74013 Harcos Afro haj(F) (+20% Harcos elleni erő)


Hajkódja [TAB] Szöveg [TAB] Szöveg


Kliens rész így letudva!
----------------------------------
-------------------

Szerver oldal:

query:
Itt is be kell írnünk a value3 értéket, ahogy item_proto-ban csináltad. Ha lusta vagy item_proto xml to sql converter-rel átkonvertálod a kliens item_proto.xml-t, szerver item_proto.sql-ellé.


Quest:
1, hair.quest-ként van a a neve a legtöbb szerver quest tárában...

Megnyitjátok a hair.quest-et, érdemes notepad++-al, és a "Nyelv" fülön átváltani Lua nyelvre.
pl.:

hair_list [74013] = {1013, apply.ATTBONUS_WARRIOR, 20, 2592000}


Bónusszal a példa bemutatása:
hair_list [hajkódja] = {value3 értéke, BÓNUSZNEVE, ÉRTÉKE, IDEJE}

Bónusz nélkül:
hair_list [hajkódja] = {value3 értéke}

Lehet furcsának tűnik, de 1 kaszton belüli pl.: harcos férfi/nő value3 megegyezhet, mivel warrior_m.msm és warrior_w.msm két különböző tartomány...nem kell megijedni. :)
Ugyan így a többi karakteré is lehet, nem ütközik.


2, Ha beírtad a questeket, akkor jöhet a használat (.use) (Ha tudsz quest-et írni előnyben vagy)

Lejjebb görgetve láttok olyat, hogy kód.use or
Itt ugye ha ráklikkelsz a hajra, akkor használatban lesz, és rákerül a modell a karakterre...de ha nem adunk a questen keresztül parancsot a tárgynak, akkor nem tudja használatba venni.

pl.:

when  74001.use or
  74002.use or
  74003.use or
  74004.use or
  74005.use or
  74006.use or
  74007.use or
  74008.use or
  74009.use or
  74010.use or
  74011.use or
  74012.use or
  75001.use or
  75002.use or
  75003.use or
  75004.use or
  75005.use or
  75006.use or
  75007.use or
  75008.use or
  75009.use or
  75010.use or
  75011.use or
  75012.use with pc.get_job()==0 begin


pc.get_job() == 0  --- Harcos (férfi/nő egyaránt)
pc.get_job() == 1  --- Ninja -''-
pc.get_job() == 2  --- Sura -''-
pc.get_job() == 3  --- Sámán -''-

Kiegészítitek azokkal a hajID-kkel/kódokkal, amelyek adott kaszthoz tartoznak.
Remélem érthető.
-------------------------------------------
-----------------------

Gyakori kérdések:
- Miért nem működik?
- 1, Mindig 1-el növekedjen a haj id-je/value3/hairdata-ja.

- 2, textúrák elérési útjára figyelj

- 3, value3 egyezzen mindenhol/ ne legyen használatban

- 4, HairData csak maximum 24 lehet
így:    
keresés:

HairDataCount 24

írd át többre. pl.: 40


- Nem megy, mit csináljak?
- 1, Próbálkozz többször a téma elolvasásával, és berakással.

- Minden jó, mégsem látszik, mit csináljak?
- 1, uitooltip.py-ban bővíteni kell a hajak ID-jét.