[HOW-TO]Kliens Szerkesztés

Indította Dynamo1997, 2013-03-23, 11:17:04

2013-03-23, 11:17:04 Utolsó szerkesztés: 2013-03-23, 13:34:43 Szerző: Dynamo1997
Üdvözlök minden lelkes Kliens Készítőt.




a kliensünkben találunk sok mindent.:

#########
Kezdem a Run Time erroral
A run time a kliensben lényegében a granny memóriájának a kisülése...
1,2 gb nél már beállhat a runtime....vagy nagyobb fájlok esetén...vagy a modell en rosz a tag
De persze még sok dolgogtól is lehet
De azt a syserr szépen jelzi...
Link:  http://bayfiles.com/file/LDhb/7vv02k/GrannyConverter_ricky92.exe
A folyamat:
Meg nyitod a modellt améknél a tag nem 8000010 és ráhuzod az exe-re és tádá
Vagy 00000044: 15 10 ezzel a fájlt fel difeled [Diff ért köszönet Morpheusnak]
http://www.mediafire.com/?r7v4fej5up53d7q#! és ez bele a főkönyvtárba
### Mappák,egyébb:
általában :
-BGM-Mapok zenéi
-lib
-mark
-miles
-pack
-(vagy még egyébb dolgok.)
-sok dll-ami a játékot befolyásolják
-általábban 1 db metin2.bin-fájl-Ez a játék szive
-egy config.exe(ha ez nincs nem nagybaj,csak akkor mindig fapadosan kell beállítani).
-és még tényleg pár fontos fájl.

###BGM

Az ebben található Mp3 formátumú fájlokat a játékban is tudjátok halgatni
szóval ha ebbe beraktok egy számot ami Mp3 formátumú azt a játékban kitudjátok választani
és tudjátok halgatni.


###LIB,MARK,MILES

Ezek sok dolgot befolyásolnak....[Nem ajánlom piszkálni]

###PACK

na.. ez a játék megtestesítője.(nem a lelke)
ebben találtok sok-sok eix,epk fájlt(max ha olyan klienst szedtél le ahol más a neve pl: mos,som)
az epk fájlok szoktak általábban a nagyobbak lenni kivéve 1-2-nél pl a Psyco itt az eix szokott a nagyobb lenni
az epk és eix fájlok egyaránt kellenek!!!

###nos szedjük le az FR csomagolót.

### azért még azt ide írnám hogy melyik fájlok miket tartalmaznak:

-index-Ebbe szoktuk a patch fájlokat belerakni...De ez határoza meg hogy mékfájlból néze a cucokat.
-Indoor és variációi-Mapokhoz tartozik
-outdorr-Ezek a mapok [De persze másnéven is lehet]
-Patch fájlok-Ezek különböző dolgokat tartalmaznak...
-Textureset-A mapok texturáját tárolja hogy méket használja
-Sound1-2-Ezek különböző hangokat tartalmaznak
-Effect-Csillogás,mobok effektjét és különböző hasznos dolgokat tartalmaz
-Etc-Kliens dizájn-t[Minimap,játékbeli tálca...stb]
-Guild-Céhek hez tartozó dolgokat tartalmaza.
-Icon-Ezek a vértek,fegyverek,hajak és egyéb iconokat tartalmaz
-Item-Fegyverek
-Locale_xy-Item_proto,Mob_proto,GM effect,GM logo,és egyébb fontosabb fájlokat
-Monster-2- Ez a mobokat tartalmza
-Npc-Mountok,Npc-k és egyéb dolgokat tartalmaz
-Pc,PC2-Vértek minden kasztra
-Property-Modellek prb fájljait tartalmaza [A Prb ben van megadva honnan néze a modell-t...stb]
-Root-A játék egyik legfontosabb része...Mire elmondnám mivan benne ez regény lenne
-Season fájlok-Ez egyébb frissitéseket tartalmaznak
-Terrain-A hegyek,föld kinézetét [texturáját]tartalmaza.
-Tree-A fákat,növényeket tartalmazza
-uiloading-Betöltő képeket tartalmazza
-uiscript-Minimap,taskbar[Tálca]pozicióját és egyéb dolgokat tartalmaz
-Zone-Objecteket tartalmaz:Házak,fák és egyébb tárgyat tartalmaz
#######

Ez fog nekünk kelleni, hogy kicsomagoljuk az epk,eix fájlokat.(mostantól igy fogom jelezni az epk,eix fájlokat: e**)
Mivel sokan nem vagytok tisztában a használatával(ez a kezdőknek szól)
a mappában van egy: m2.exe,NPC_ex.xml,NPC_pack.xml fájlok vannak
az NPC_ex el kicsomagolod a másikkal be.
van egy Source mappa, ide helyezi a kicsomagolt fájlokat
Az NPC_ex.xml-t megnyitjuk és ahány npc szöveget látunk azt  átírjuk arra amit ki akarunk bontani.
EZT JEGYEZÉTEK MEG: SOSE KEVERJÜK ÖSSZE AZ EPK,EIX FÁJLOKAT!!![Az epk nagyobb az eix től onnan tudhatjuk hogy most mi is van]
nos akkor nyissuk meg a kliensünk mappájában lévő pack mappát:
látunk sok-sok fájlt:
##kezdjük az elsővel

###BGM.e**###

másoljuk be a két e** fájlt a c:\FR\
Az NPC_ex.xml-t megnyitjuk és ahány npc szöveget látunk azt  átírjuk BGM re
társítsuk az NPC_ex.xml fájlt a m2.exéhez,[Tehát az xml-t ráhuzuk az exe re]
és indítsuk el a NPC_ex.xml fájlt
ki ad egy dosos ablakot és ha a végén látni fogsz mikor kicsomagolta egy xml erro blablabla
szöveget
mennyünk a surce mappába
ott látunk egy bgm mappát
nyissuk meg
és ebben látunk pár mp3 formátumú zenét
ezek a karakter választásnál,a loginnál és a kezdő zenét jelentik.
a fájl neveket ne modosítsuk.. csak írjuk felül öket (amire ki akarjuk azokkal írassátok fölül a régieket.)
és már is csomagolhatjuk vissza
most az BGM_pack.xml fájlt társítsuk a m2.exéhez
most indítsuk el a BGM_pack.xml-t
most ha minden igaz ugyan olyan üzenetes dos ablakot kell beadnia mint amivel kicsomagoltuk.
(ez a csomagolo BGM.e** ba csomagolja be a fájlokat)
vissza helyezük a pack mappánkba és letudjuk ellenörizni, hogy a login ablaknál
valóban-e azt a zenét játsza amit beraktunk.

###Effect.e**###

nos nem írom le még egyszer
csomagoljuk ki az effect.e** fájlokat
lépjünk be a c:\fr\source\ymir work\effect mappába
itt látunk több almappát
ehez általábban ha csinosítgatni szeretnénk a szerverünkket(csillogás stb.)
akkor amit letöltöttünk általábban adnak utmutatót hogy hova kell betenni és mitkell vele csinálni.

## lehet töbször elő fog fordulni hogy uj fájlokat raktok be és nem írtok semmit se fölül
## ilyenkor manuálisan kell beírni a Effect_pack.xml fájlba hogy azt is csomagolja be.(jegyzettömbbel megnyitod.)

ha meg vagyunk ezzel is csomagoljuk vissza és tegyük vissza a kliensünkbe.


###ETC.e**###

Csomagoljuk ki és lépjünk be a C:\fr\source\ymir Work mappába
environment: ebben az égen látható dolgok vannak(felhők, hold stb.)
special: ebben a speciállis dolgok:víz,láva,hópehely.
!ui:##ez sok fontosat tartalmaz:  ebben a kliens bizonyos játék felületét adják.
ebben lehet modósítani amit akarsz.
ebben van az élet szint jelsző a skill tálca a kis mapp és még sorolhatnám végig kell öket nézegetni.

#########

Textura helyének szerkesztése:
Link:http://bayfiles.com/file/LDzN/KCGKzp/Metin2_Texture_Changer.exe
1.Metin2 Texture Changer-t
2.Kiválasztjuk a modellt [Load gomb]
3.Látunk ott egy számot az azt mutatja hogy mék texturát fogja szerkeszteni
4.Neuer Texturpfad helyére a textura helyét le írjuk pl: D:\ymir work\zone\ízéé\ízéé.tga

###locale_hu###

csomagoljuk ki source\locale\hu mappába lépjünk.
ebben:
-a hátterek(login, select)
-"magyarosítás"
-gm jel
-item-mob proto
-és még sorolhatnám.
-item list

###na kezdjünk bele:

effect-> gm jel
icon-> ebben semmi extra ezt nem érdemes birizgálni
map-> ezt sem szokták modosítani
amit viszont itt modosítani szoktak az
az az item-mob proto,item list ,(locale_game-interface-->az optok szövegek minden itt vanbenne,vagy magyarul vagy angolul vagy németül..)
( OK
LOGIN_SELECT_TITLE ha a locale_interface-ben erre rákerestek a szerver választó menüben lévő felső írásba szoktátok látni hogy :kliens By:hakoroki,Szervert Választ stb=))
(a locale_game -> ebben szokott lenni a rang példálul...(lovagias))
[HA egyedi dumákat akartok bele akkor viszont sokat kell dolgozni=)]
ha meg tudjátok nézni a dds fájlokat meg a tga fájlokat, akkor látjátok mik vannak bennük.

###nos most már jön a durvább rész.

### az item-mob proto erre sura6002 bontóját ajánlom Link:http://data.hu/get/4747545/sura6002.rar

hu\ui mappa:

a .SUB fájlokban a kép méretet találod meg.. általában 1024x768 as méretet használjatok!!!!
a .py fájlok a bizonyos  ablak elrendezésért felelnek.
például ha elcsuszik a játékban az alsó "tálca" például a a képernyő közepére felcsuszik akkor
meg kell nyitnunk a taskbar.py :
meg kell keresni ezt a sort:

Idéz## Board
      {
         "name" : "Base_Board_01",
         "type" : "expanded_image",

         "x" : 263,####### ez pedig az x ez normálisan megy ha nőveled jobbra, ha csökkented, akkor balra
         "y" : -10,######ez az y kordináta ha minuszba van akkor felfele,ha +ba akkor lefele megy.. általábban 0  szokott ez lenni.

         "rect" : (0.0, 0.0, float(SCREEN_WIDTH - 263 - 256) / 256.0, 0.0),

         "image" : "d:/ymir work/ui/pattern/TaskBar_Base.tga"
      },

### és általábban ha lecsúsznak akkor csak a koordinátákat kell át írni és máris a heylre megy.


remélem többinél nem kell ugyan igy elmagyaráznom
lényeg:
ha valami elcsuszik akkor a bizonyos ablak fázis nevét keresétek meg itt és nézzétek meg a koordinátákat.

Magyar ,,Kliens Üzenetek"

Ahol ezeket tudod módosítani, az a kliensed/locale/de mappa
Ebben van egy olyan fájl, hogy locale_game fájl
Hogy ezekben miket tudsz módosítani?

pl.:

-Birodalmak neve
-Rangok átnevezése
stb.

Nézzétek át!

### ebben ennyi volt a lényeg..

### A ROOT.e** ###

amint meg nyitottuk a source mappába csomagolta ki.
itt sok fontos beállítást láthatunk:
-szin beállítás
-szerver ip,név
-ablak név
és még sok érdekes dolog

van benne egy item-mob 936_proto vagy ilyesmi.
van 8db msm fájl.
-ez a karakter választásnál a kinézetett adja meg..
-van még pár txt
és van nagyon sok .Py fájl.
akkor hát fogjunk hozzá
## most mondom: nem mindegyiket kell szerkezteni. amiket leírok csak azokat szerkesszétek,mivel ha valamit "elrontunk"
akkor nem fog elindulni a kliens, hibát fog kiírni,és a syserr ben láthatjuk a hiba okát.
-colorinfo.py:
a szín beállítás

-locale.py:
keressük meg ezt a sort:
"
mport app
import constInfo

MAP_TREE2 = "MAP_TREE2"

APP_TITLE = "Heaven2"### ez itt az ablak tetején lévő név,és a tálcán mutatott név.

BLEND_POTION_NO_TIME = "BLEND_POTION_NO_TIME"
BLEND_POTION_NO_INFO = "BLEND_POTION_NO_INFO"
"
musicinfo.py:
zene beállítása..
első pár sorban vannak a fájl nevek..(BGM.e** ban lévő zene nevekre vonatkozik.)

és az egyik legfontosabb:

serverinfo.py:

"
import os
import app
import locale
import debugInfo

CHINA_PORT = 50000

def BuildServerList(orderList):
   retMarkAddrDict = {}
   retAuthAddrDict = {}
   retRegion0 = {}

   ridx = 1
   for region, auth, mark, channels in orderList:
      cidx = 1
      channelDict = {}
      for channel in channels:
         key = ridx * 10 + cidx
         channel["key"] = key
         channelDict[cidx] = channel
         cidx += 1

      region["channel"] = channelDict

      retRegion0[ridx] = region
      retAuthAddrDict[ridx] = auth
      retMarkAddrDict[ridx*10] = mark
      ridx += 1

   return retRegion0, retAuthAddrDict, retMarkAddrDict

app.ServerName = None


if locale.IsEUROPE():
   info = {
      'MARKADDR': {
      10: {
         'tcp_port': 13000, 'ip': 'szerver ip(ha hamachis akkor 100ra végződöen)', 'symbol_path': '10', 'mark': '10.tga'
         }
      },
      'GAMEADDR': {
         0: {
            1: {
               'name': 'Heaven2', #szerver név
               'channel':        #CH-k
            {
               1: {
               'state': '...', 'name': 'CH1   ', 'key': 11, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13000, 'udp_port': 13000
               }, 2: {
               'state': '...', 'name': 'CH2   ', 'key': 12, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13001, 'udp_port': 13001
               }, 3: {
               'state': '...', 'name': 'CH3   ', 'key': 13, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13002, 'udp_port': 13002
               }, 4: {
               'state': '...', 'name': 'CH4   ', 'key': 14, 'ip': 'szerver ip', 'tcp_port': 13003, 'udp_port': 13003
               }
            }
         },
      } }, 'NAME': { 0: 'GERMANY' }, 'AUTHADDR': { 0: {
      1: {
         'ip': 'szerver ip', 'port': 11002 #Be lépési port
         }
      } }
   }

   STATE_NONE = "..."

   STATE_DICT = {
      0 : "...",
      1 : "NORMAL",
      2 : "BUSY",
      3 : "FULL"
   }

   REGION_NAME_DICT = info["NAME"]
   REGION_AUTH_SERVER_DICT = info["AUTHADDR"]
   REGION_DICT = info["GAMEADDR"]
   MARKADDR_DICT = info["MARKADDR"]
"
szerver ip pl ha hamachis akkor 5.7.66.123-->  5.7.66.100 igy..

#########
Chat, stb. színének átírása: (Betű szín)

-Kibontotd a root.eix fájlt, a pack mappából, és találsz benne egy olyat, hogy colorinfo.py
-Megnyitod, felmész erre az oldalra: http://www.tayloredmktg.com/rgb/
-Amit gondolsz színt, megkeresed az RGB kódját, és átírod a colorinfo.py-ben.
-Mented, majd visszacsomagolod.

#########

"Zoom" növelése

Kibontjátok a root.eix/epk-t és megkeresitek azt a fájlt, hogy constinfo.py
Megnyitjátok Notepad++-al, és megkeresitek azt a sort, hogy
CAMERA_MAX_DISTANCE_SHORT = 2500.0
CAMERA_MAX_DISTANCE_LONG = 3500.0
Ezt átírjátok erre:
CAMERA_MAX_DISTANCE_SHORT = 16000.0
CAMERA_MAX_DISTANCE_LONG = 32000.0

Elmentitek, visszacsomagoljátok a root.eix-et, és nagyobb lesz a zoom.

#########
Kis térkép letiltás Morpheusnak lehet köszöni :D
1. Kicsomagoljuk a root.eix/epk-t

2. Megnyitjuk az uiminimap.py-t

3. Rákeresünk erre:
CANNOT_SEE_INFO_MAP_DICT = {


4. Ez alá beírhatjuk a mapunkat, így:
"metin2_map_xy" : FALSE,

És valahogy így fog kinézni:
CANNOT_SEE_INFO_MAP_DICT = {
"metin2_map_monkeydungeon" : FALSE,
"metin2_map_monkeydungeon_02" : FALSE,
"metin2_map_monkeydungeon_03" : FALSE,
"metin2_map_devilsCatacomb" : FALSE,
                "metin2_map_xy" : FALSE,

a rootot is vissza csomagoljuk és kész
#########

Kliens levédés
1. Kibontod az összes fájlt.
2. Letöltöd ezt: http://www.hhdsoftware.com/Download/free-hex-editor-neo.exe
3. Hex editorban rákeresel az LZ keyre(ąž°oic˜›(y v. hexben: B9 9E B0 02 6F 69 81 05 63 98 9B 28 79 18 1A 00)
4. Átírod amire akarod.(16 os számrendszer:A=10;B=11;C=12;D=13;E=14;F=15)
5. Vissza csomagolod a fájlokat.
6. Az indítóban is átírod ugyan így az LZ key-t, arra amire a csomagolóban írtad.
7. És utána asprotect-el levéded az exét, hogy ne lehessen kiolvasni az lzo kulcsot futás közben Mosolyog

_______________________________ _______________________________ ______________________

Biztosan észre vettétek, hogy vannak kliensek amikben a kiterjesztések nem az alapok (az az nem eix és epk, hanem mondjuk lol és rol)

Hogy a kliensünket megtudjuk ilyenre csinálni 2 dologra van szükségünk 1. -> levédetlen indítóra, nos ilyen nem nehéz beszerezni, nem részletezem honnan szereztek...
2. Hex editor, szerintem a legjobb a hxd akinek nincs hex editora vagy add 1 próbát neki itt van a magyar verzió mh-nexus.de/downloads/HxDSetupHU.zip Seres Dániel fordította nekünk
#1 Az indítónkat megnyitjuk hex editorban
#2 keressünk rá erre a HEX kódra 2E 65 70 6B 00 00 00 00 2E 65 69 78   (na mit dob ki?), ha hex kódban sehogy sem találjátok akkor tessék karakter lánc .epk.....eix
#3 Úgy írjuk át ezeket, hogy az 1. rész az az .epk   ne érjen bele a .eix -be ez annyit jelent, hogy az epk vége és az eix eleje között legyen legalább 1db 00 -ás hex
(eXample: "2E 61 73 65 72 66 00 00 2E 61 73 64 77 65 71 00") az új eix vége után is maradjon 1 00 -ás karakter... de az a legtisztább, ha hagyjátok ugyan így 4 karakteresen és mindenképp van az elejükön 1db . (hex kódban 2E)
Ezután annyi a dolgunk, hogy egyenként átnevezgetjük őket... jól figyeljünk, hogy mindig a kisebb kiterjesztése legyen hátrébb

Vértek,Fegyverek berakása:
http://metin2hungary.net/index.php/topic,140582.msg774804.html#msg774804
http://metin2hungary.net/index.php/topic,145267.msg797241.html#msg797241

KB enyi lenne ...Majd még folytatom

Vége!