A Haladás érdekében - Kliens & Szerver leírások

Indította Nortex, 2012-07-20, 09:49:39

2012-07-20, 09:49:39 Utolsó szerkesztés: 2013-04-10, 17:33:45 Szerző: Azulon
Sziasztok!
Mint ti is észrevehettétek, elszaporodtak a Fórumon az értelmetlenebbnél értelmenetlenebb kérdések.
És így senki se tud haladni. Sem mi, a haladó fokozat, se ti a kezdők, a profikról nem is beszélve.
Ezért most itt egykis összegzés.










A kliens részei

pack(mappa) - Ez a kliensnek a lelke, ebben kell módosítani majdnem mindent
BGM(mappa) - Ez a mappa tartalmazza a zenéket, ide sajátot is tehetsz be
screenshot(mappa) - Ebben a mappában tárolódnak azok a képek melyeket a 'Prt Sc' azaz Print Screen gombal készítesz.
upload(mappa) - Ez a mappa tárolja a céh logókat
lib(mappa) - Itt ne nyulkálj, ha csak nemtudod mire való
mark(mappa) - Ez is a céh logókat tartalmazza, azonban egy .tga fájlban
miles(mappa) - Ebben a mappában a kliensel eggyütt induló rendszerfájlok vannak
temp(mappa) - A kliens itt tárolja az ideiglenes fájlokat. (?)




A Pack mappa tartalma

Index(fájl) - Ennek a fájlnak a segítségével tudja értelmezni a kliens hogy mit használjon fel a pack mappából, egyszóval ha egy új .eix / .epk fájlt nem írsz bele akkor a kliens nem fogja használni, ezáltál amit abban tárolsz nem kerül megjelenítésre.
BGM.eix / .epk - További hangok
Effect.eix / .epk - Értelem szerűen az effekteket tárolja
ETC.eix / .epk - Többek között ez tárolja a kliens kinézetét
icon.eix / .epk - Ez tárolja az ikonokat, melyeket a leltáradban látsz
indoor****/ outdoor****.eix / .epk - Az indoor, és az outdoor kezdetű fájlok általában mapokat tárolnak
item.eix / .epk - Ebben találhatóak a tárgyak modellei, és textúrái - Nem minden esetben -
locale_**.eix / .epk - A locale uán általában a kliens nyelvének rövidítése van, magyarnál _hu németnél _de lengyelnél _pl és így tovább. Ez tárolja az item / mob _protot a bejelentkező, karakterválasztó képet továbbiakban a GM jelet, az item_list.txt-t - Ez az új tárgyak berakásánál fontos -, locale_game.txt-t melyben megtalálhatóak a bónuszok nevei, és további feliratok a kliensben, eben találjuk a dizájnhoz tartozó többi fájlt (locale/**/ui/)
patch**.eix / .epk A 'patch' kezdetű fájlok mindig valami újítást tartalmaznak, valami olyat amit alapból nem találunk meg a kliensben
pc / pc2.eix / .epk
-PC:
     - Harcos férfi
     - Nindzsa nő
     - Sura férfi
     - Sámán nő
pc2:
     - Harcos nő
     - Nindzsa férfi
     - Sura nő
     - Sámán férfi
skillek, combo, lóról ütés, effektek egyszóval minden ami a karakterhez kapcsolódik
root.eix / .epk - Itt tárolódik a szerver adatai ahova a kliens csatlakozik (serverinfo.py), ez is egy fontos része a kliensnek, és nem az utóbbi miatt, hanem azért mert itt található az atlasinfo, és ha valami új modult építesz be a kliensedbe akkor 90% hogy ide is kell beraknod .py (python) fájlokat
season*.eix / .epk - A season kezdetű fájlok is mapokat tárolnak
Sound.eix / .epk - Ez is hangokat tartalmaz (ütés, skillek, érzelmek stb.)
Terrain.eix / .epk - Ez a fájl a mapok környezetét tárolja (?)
Tree.eix / .epk - Ez a fákat tárolja (?)
uiloading.eix / .epk -  Ez a betöltőképeket tárolja.
uiscript.eix / .epk - Ez is fontos fájl, ebben lehet például az ingame Itemshop ablak méretét állítani, ebben is .py fájlok vannak.
Zone.eix / .epk - Ebben találhatóak a házak, épületek modellei, textúrái.








Mivel mostanság mindenki 2010-es szerverfájlokat használ ezért inkább ezekhez írnék.

Indítás(általában):

cd /home/game/
sh start.sh

Leállítás(általában):

cd /home/game/
sh close.sh

Újraindítás(Reboot):
FreeMetin2 Szerverfájlok:

shutdown -r now

Franzi, egyéb szerverfájlok:

reboot





Eligazodás a szerverfájlunkon (SFTP)

Mapok:
/home/game/share/locale/germany/map
Questek:
/home/game/quest
Syserr:

/home/game/channel1
/home/game/channel2
/home/game/game99

Game Fájl:

/home/game/share/