[Teszt]Item creatorok összevetése

Indította Okézzátokmárlearegemvaze, 2012-05-21, 11:31:06

Nos, mindössze 3 népszerűbb tárgy kreátorról tudok, gondoltam, letesztelem őket, hogy ténylegesen mennyire jók. Hogy mire jutottam? Ha végigolvasod a témát, rájössz.


Legyen a teszt alany egy fegyver, aminek ezek lesznek az értékei:
Típus: kard
ID: 300-tól 309-ig
Szinthatár: 95
Legkisebb mágikus támadóérték: 150
Legnagyobb mágikus támadóérték: 180
Legkisebb támadóérték: 250
Legnagyobb támadóérték: 353
Belehelyezhető kövek száma: 3
Vétel/eladás ára: 0 yang
Bónusz: max TP 500 + szintenként 100

Kezdjük a tesztet ZeroCool item kreátorával:

Az első, ami rögtön feltűnt, hogy a ctrl+A billentyűkombináció nem használható. Mindenesetre ez egyetlen tárgynál annyira nem zavaró.

Az első ami feltűnt, hogy a vételár és leadási ár szintenként nő. Ez egy jó dolog, viszont ha mindenképp 0-t akarunk neki, akkor már hátrány.


A második, ami feltűnt, a flag:

Ez fegyverek esetében 1 szokott lenni, ehelyett itt 4 van megadva.

A harmadik, ami feltűnt, a sebzés kiszámítása.
Nézzétek csak meg jobban a value5-öt:

Ennek köze nincs ahhoz a sebzéshez, amit én ennek a kardnak szerettem volna. Ez valami sokkal nagyobb brutális akármi.

Szerintem egy ilyen item creatornál a legfontosabb, hogy a sebzést helyesen számítsa ki, hiszen talán az a legnehezebb az egészben. Ezen a téren ZeroCool item kreátora csúnyán felsült. Viszont minden mást rendben találtam.


Folytassuk a tesztet .Howan/Franzi item creatorával:


Itt is már első ránézésre több dolog is furcsa.
Pl. nem kérdez rá arra, hogy a bónusz szintenként mennyit nőjön, hány kő legyen rakható a tárgyba, lehessen-e vele kereskedni, ráadásul amikor bejelöljük, hogy +9-ig generálja a tárgyat, akkor kihoz még 2 mezőt a normál és mágikus támadásnak, ami elsőre összezavaró tud lenni. Mint rájöttem, arra kérdez rá, hogy szintenként mennyivel nőjön a támadás.
Az egyszerűség kedvéért a fegyvernek megadott adatok legyenek csak a +0-nak az adatai.


Rögtön a szemünkbe ötlik, hogy a 300-as ID-nkből hirtelen 3000 lett:


És az is, hogy a fegyverünk szintje nem lesz értelmezve, mivel a limitetype0 nem 1-re, hanem 0-ra van állítva:


Nos, a sebzés első ránézésre jól lett kiszámolva, viszont a szintenként hozzáadandót már +0-hoz is hozzáadta, amit nem kéne neki. Így a hozzáadandót a +0 fegyver értékéből le kell vonnunk, amikor megadjuk neki a kiindulási értéket.


Az átalakítási ID is egy 0-val több lett, így már 2 helyen is ki kell javítanunk:


Követ pedig csak 1-et tudunk belerakni:


Összegzésül, ha lusták vagyunk sebzéseket számolni, akkor arra talán jó, de másra nem ajánlanám.


Végezetül jöjjön Nixodas item creatora:



Első ránézésre többnyire stimmelnek a dolgok, de a ctrl+A billentyűkombináció itt sem megy, és a "+DMG(upgrade)" opció kissé összezavaró.

Mint kiderült, ez a value5 értéke akart lenni, de szerintem a kép magáért beszél, sebzésszámítás téren ez a tárgy kreátor is felsült:

(+0-+9-ig ugyanaz a sebzés van megadva)

A flag itt is el van szúrva:


És persze itt sincs megadva, hogy mire tudjuk fejleszteni:




Ezek után szerintem mindenki vonja le magának a tanulságot. Ha rám hallgattok, a jegyzettömböt szeditek elő, és meglévő tárgyak adatai alapján megírjátok az újét, esetleg még Howanéval lehetne sebzést számolgatni, másra szerintem nem célszerű őket használni.

A kapott XML-eket megtaláljátok a letöltésben.

Köszöntem a figyelmet! :)

DeathBat