[How-To] Új karakter kezdő pozíciójának megváltoztatása

Indította ATAG, 2012-05-04, 14:19:46

2012-05-04, 14:19:46 Utolsó szerkesztés: 2013-03-01, 09:37:09 Szerző: ATAG
Ez a leírás XVI32-re készült!

Nyissuk meg HEX editorral a game fájlt, keressünk a következő HEX stringre: 18 04 07 00
Hogy mi ez az érték? Ha XVI32-ben tools->decode numberre kattintunk, a következőt látjuk:
Idéz18 04 07 00 as longint: 459800
ami nem más, mint piros map1-en a kezdő pozició x koordinátája.
A következő 4 byte pedig értelemszerűen az y (2C 8E 0E 00 as longint: 953900)
aztán sárga x, y, majd kék x, y

update: A TÉNYLEGES koordinátát pl a /state paranccsal kérhetjük le (az adott ponton), mert amit minimapon ír (relatív koordináta) az nem felel meg ide!

Tehát ezeket az értékeket kell megváltoztatni. Hogyan?

Vegyük példának a piros map1 koordinátákat, írjuk át erre: 4891 9554
Megkeressük az eredeti x koordinátát (08 04 07 00)
Tools->encode number
Bal oldalra beírjuk az új x koordinátát (489100), jobb oldalon az "overwrite at current address"-t válasszuk ki a képen látható módon:

és katt az OK gombra.

Ugyanígy járunk el az y koordináta esetén: beírjuk "encode number" ablakba az új y koordinátát (955400) és OK.

A Másik 2 map esetén is ugyanez a teendő...

Az eredeti koordináták HEX-ben:

piros: 18 04 07 00, 2C 8E 0E 00
sárga: 66 CB 00 00, C8 8A 02 00
kék: 74 9B 0E 00, E0 E4 03 00

Remélem érthető a dolog :)


UI: eredeti ötlet by gabss

UPDATE:

Ha a kezdő mapot IS meg szeretnénk változtatni, ezt a hex stringet kell keresni:
Idéz01 00 00 00 15 00 00 00 29 00 00 00
Ez a piros, sárga, kék map1 indexe (ezt is decode numberrel láthatjuk). Értelemszerűen át kell írni a számokat az új map indexekre, ugyanazzal a technikával mint a koordinátákat.