[RELEASE]Map berakása(szerver,kliens) 2008/2010/11 UPDATED

Indította mrichard95, 2012-02-17, 15:33:16

2012-02-17, 15:33:16 Utolsó szerkesztés: 2012-02-18, 12:23:44 Szerző: mrichard95
Sziasztok. Leírom nektek, hogyan tudtok berakni mapokat a szerveretekbe. Nagyon egyszerű a dolog, kb. 10 percet vesz igénybe.

Na de lássunk hozzá. Először is letöltjük a berakni kívánt mapot, kicsomagoljuk egy tetszőleges helyre. Általában fel van osztva a kliens és szerver részre. Ha nincs, nem kell megijedjünk akkor sem :)
Ha kicsomagoltuk, kezdjük először a szerver részével. A szerver mappában találjuk a map nevét.
pl. metin2_map_devilscatacomb

Ezt töltsük fel SFTP-n keresztül, azaz a FileZilla program segítségével a következő helyre:

2008-as szerver fájloknál: /usr/rain/channel/share_data/locale/hongkong/map
2010/11-es szerver fájloknál: /home/game/share/locale/germany/map

Ha feltöltöttük, kattintsunk a mappa nevére jobb egérgombbal, válasszuk ki az Engedélyek-et, vagy az Attributomok-ot. Látunk ott egy számot, általában 644-et ír, ezt írjuk át 777-re. Ha ezzel megvagyunk, töltsük le a map mappán belül található index fájlt. Nyissuk meg egy szövegszerkesztővel(Notepad++ -ot ajánlom), és tekerjünk az aljára. Kimásoljuk az utolsó sort, ami nálam: 206 metin2_map_dd, alá új sorba bemásoljuk. Hogy mit is jelent az a 206? Ez a map indexe, a szerver ez alapján azonosítja a mapot.
Na de folytassuk. A 206-ot írjuk át egy tetszőleges számra, ajánlatos eggyel növelni.
Tehát az új sor így fog kinézni: 207 metin2_map_devilscatacomb

Ha ezzel megvagyunk, töltsük vissza az index fájlt. Most töltsük le a /usr/home/game mappán belül található channel1,channel2, game99 mappákban található CONFIG fájlokat. Ügyeljünk, hogy ne írjuk felül a másikkal.
Ha megnyitottuk a CONFIG fájlt, találok benne egy ilyen részt: MAP_ALLOW: 1 2 3 4.... stb...
Menjük a sor legvégére, nyomjunk egy SPACE-t, és írjuk bele a mapunk indexét. Én esetemben 207.
Ezt csináljuk meg az összes CONFIG fájllal. Ugyanígy kell 2008-as szerverfájl esetén is.
Ha megvagyunk, visszatöltöttük, a szerver része készen is van. Most már REBOOT-olhatunk.

Kliens része:

Általában ha letöltünk egy mapot, a kliens mappában van 2db fájl. pl.: metin2_map_devilscatacomb.eix és .epk
Ezt csak simán másoljuk be a kliens pack mappájába. Pack mappában belül nyissunk meg az Index nevezetű fájlt. Tekerjünk a legaljára, és írjuk be a következőket:

metin2_map_devilscatacomb/   ///A szerveren lévő map mappájának neve
metin2_map_devilscatacomb    /// A kliensben található eix és epk fájlok neve.

Ez készen is van, mentsük el. Most csomagoljuk ki a root.eix és epk fájlokat. Ha megvagyunk, nyissuk meg az atlasinfo.txt fájlt. Tekerjünk az aljára, és írjuk be a következőket:

metin2_map_devilscatacomb   123400   123400   8   8

Az első helyre gondolom, tudjátok mit kell írni. A második és a harmadik a hely a map warp koordinátái. A negyedik és az ötödik a map mérete. Ezt nagyon egyszerűen kitudjuk deríteni. Nyissuk meg a szerver részhez tartozó map mappáján belül található Settings.txt fájlt.

BasePosition: Ez a map warp koordinátái.
MapSize:  A map mérete.
Ez a két információ kellett belőle. Mentsük el a fájlt, csomagoljuk vissza a root fájlokat, lépjünk be a játékba. Így tudunk teleportálni a pályánkra: /warp 1234 1234
A 4db nullát mindig kikell hagyni belőle.

Remélem érthető volt, kicsit regény szerűre sikerült, de hát hogy a kezdők is megértsék :)
Ha segítettem, karma -  :) MOD ha lehetőség adódik rá, legyen kiemelt a téma, köszönöm.



Sziasztok. Most leírom nektek, hogyan tudtok berakni új vérteket kliensbe.
Nagyon egyszerű dolog, nem sok időt vesz igénybe.

Töltsük le azokat a vérteket, amiket beszeretnénk rakni.
Általában külön mappákban vannak a fájlok a jobb áttekinthetőség érdekében.
Ha nincs így, akkor sem kell megijednünk. Csomagoljuk ki a letöltött archívumot egy tetszőleges helyre.
Kliensünkből ezekre a fájlokra lesz szükség: icon,locale_de/hu,PC,PC2,root.
Ha nincs bontónk, innen letölthetünk le egyet: http://metin2hungary.net/index.php?topic=117461.msg662169#msg662169
Használatára most nem térnék ki. Bontsuk ki az összes fájlt. Kezdjük rögtön a modellekkel, amit a PC, PC2 fájlokba fogunk bemásolni.
Ha külön mappákra vannak osztva a fájlok, egyszerűen másoljuk be. Ha nincs, nyissuk meg Granny Viewerrel, menjünk a texture fülre, és nézzük meg az elérési utat.
Majd másoljuk be a fájlokat a megadott elérési úton.
Ha nem akarjuk egyesével beírni az XML-be: http://metin2hungary.net/index.php?topic=119889.msg670808#msg670808

Ha ezzel megvagyunk, a PC, PC2 fájlokkal végeztünk is. Csomagoljuk vissza, írjuk felül a kliensben.
Most menjünk a root mappába, itt ezekre a fájlokra lesz szükségünk:

assassin_m.msm
assassin_w.msm
shaman_m.msm
shaman_w.msm
sura_m.msm
sura_w.msm
warrior_m.msm
warrior_w.msm



Itt annyi a dolgunk, hogy letekerünk az aljára(az összesnél), majd nyomunk egy entert, és beírjuk ezt:

Group ShapeData47
   {   
      ShapeIndex         46         
      Model            "assassin_lord.GR2"
      SourceSkin         "assassin_queen01.dds"
      TargetSkin         "assassin_huangjin.dds"
   }
   

Én úgy szoktam csinálni, hogy kimásolom az előtte lévőt és beillesztem. Ha ezzel megvagyunk, a ShapeData-t és a ShapeIndexet növeljük eggyel.
Tehát így fog kinézni:

Group ShapeData48
   {   
      ShapeIndex         47         
      Model            "assassin_lord.GR2"
      SourceSkin         "assassin_queen01.dds"
      TargetSkin         "assassin_huangjin.dds"
   }
   
   
A Model részhez a gr2 modell nevét kell írnunk. pl.:

Model            "assassin_ujvert.GR2"

SourceSkin-hez a vért alap textúráját kell írnunk. Ha feka vértnek csinálunk textúrát, akkor így csináljuk meg:

Group ShapeData48
   {   
      ShapeIndex         47         
      Model            "assassin_4-1.GR2"
      SourceSkin         "assassin_4-1.DDS"
      TargetSkin         "amit csináltunk textúrát.dds"
   }

Ezt csináljuk meg az összes vértnél.


Ha pedig új modellt rakunk be, akkor így nézzen ki:

Group ShapeData48
   {   
      ShapeIndex         47         
      Model            "modell neve.GR2"
      SourceSkin         "textúra neve.DDS"
      TargetSkin         "textúra neve.dds"
   }
   
Ha darabokra van szedve a textúra, akkor így nézzen ki:

Group ShapeData48
   {   
      ShapeIndex         47         
      Model            "modell neve.GR2"
   }


Ha ezzel megvagyunk, jegyezzük meg a ShapeIndexet, én esetemben 47.
Ezzel a root fájlal készen is vagyunk, csomagoljuk vissza, írjuk felül a kliensben.
Csomagoljuk az item_proto fájlt, nyissuk meg szövegszerkesztővel.
Írjuk a végére a következőket:


<Item vnum="Tárgy ID" name="'Tárgy neve" gb2312name="Tárgy neve" type="Ezt nézd meg egy másik vértnél" subtype="Ezt nézd meg egy másik vértnél" weight="Ezt nézd meg egy másik vértnél" size="2" antiflag="Ezt nézd meg egy másik vértnél" flag="1" wearflag="1" immuneflag="0" gold="120000" buy_price="515000" limittype0="1" limitvalue0="Tárgy szintje" limittype1="0" limitvalue1="0" applytype0="0" applyvalue0="0" applytype1="0" applyvalue1="0" applytype2="0" applyvalue2="0" value0="0" value1="0" value2="0" value3="Ide kerül a ShapeIndex(én esetemben 47)" value4="0" value5="0" socket0="0" socket1="64992" socket2="127" socket3="64976" socket4="21631" socket5="4855" refine_vnum="11609" refine_set="0" magic_pct="15" specular="100" socket_pct="3" />


Csomagoljuk vissza, írjuk felül a kliensben, és készen is vagyunk. Szerver részhez ott az ItemCreator :)
   

Sziasztok. A szavazatok alapján leírom, hogyan is kell beraknunk fegyvereket szerver és kliensbe egyaránt.

Kezdeném a klienssel:

Általában amit letöltünk, külön van szedve a kliens és szerver rész, vagy csak a modell, illetve textúra.
Először is bontsuk ki a következő fájlokat: item, locale_de/hu, icon
Másoljuk be a fegyverek modelljét, illetve textúráját az item/weapon mappába. Ha ezzel megvagyunk, csomagoljuk vissza,
és írjuk felül a kliensbe. XML Creator-ról linket a fentiekben leírtam.
Következzen a locale_de/hu.
Itt  az item_list, illetve az item_proto fájlra lesz szükségünk, általában megvan adva egy txt állományban, hogy mit kell bemásolnunk.
Ha ez nincs így, a következőként járjunk el:

Nyissuk meg az item_list.txt állományt, tekerjünk a legaljára, és írjuk be a következőket:

Pl. : 5560(tárgy ID)   WEAPON(tárgy típusa)   icon/item/09590.tga(icon elérési útja)   d:/ymir work/item/weapon/05560.gr2(modell elérési útja)

Ha ezzel megvagyunk, csomagoljuk vissza. FIGYELEM! Nem csak a +0-ás ID-t kell beírni, hanem +9-ig!
Nyissuk meg az item_proto_dump.xml állományt, általában itt is megvan adva egy txt állományban, hogy mit kell bemásolnunk.
Ha ez nincs így, a következőként járjunk el:

Tekerjünk a legaljára, és írjuk be a következőket:

<Item vnum="5560" hashName="'µµ+0'" name="Fegyver+0" type="1" subtype="0" weight="0" size="2" antiflag="32" flag="1" wearflag="16" immuneflag="0" gold="0" buy_price="0" limittype0="1" limitvalue0="0" limittype1="0" limitvalue1="0" applytype0="7" applyvalue0="22" applytype1="0" applyvalue1="0" applytype2="0" applyvalue2="0" value0="0" value1="15" value2="19" value3="13" value4="15" value5="0" socket0="0" socket1="64896" socket2="127" socket3="65008" socket4="21631" socket5="4855" refine_vnum="11" refine_set="1" magic_pct="15" specular="0" socket_pct="1" />

Itt is +9-ig kell beírnunk a fegyvereket. Ha ezzel megvagyunk, csomagoljuk vissza, írjuk felül.
Másoljuk be az Adatbázis konzoljába a fegyvereket, általában ez is meg van adva egy txt állományban.
Ha ez nincs így, töltsük le az Item Creator nevezetű programot, és készítsük el a fegyvereket.
GM karakterrel írjuk be a következőt: /reload
És már hívhatjuk is le a fegyvereket :)   Következőként leírom, Mountok, NPC-k, Mobok behelyezése(kliens,szerver), illetve item/mob_proto-n belüli adatok jelentése(kliens,szerver).

Üdvözlettel ~ mrichard95