[Fixing]Random CH-leállások

Indította Okézzátokmárlearegemvaze, 2011-12-25, 18:54:48

Sziasztok!

Nemrégiben a SaveYourselfen elég sokáig küzdöttünk random CH-leállásokkal.. A probléma keresés közben elég sok emberrel találkoztam még, akinek a szerverén ugyanez a probléma van, úgyhogy úgy gondolom leírom a lehetséges megoldásokat, legalább másoknak ne kelljen ennyit szenvedni vele :)
Megjegyzés: ezeknek a módszereknek a nagyrésze 2010-es szerverfájloknál működőképes.

Ha Franzi szerverfájlt használsz:
Keresd meg a metin2_map_n_flame_02 indexét, és töröld ki a configokból. Ha használni akarod, cseréld ki az attr-t és válts koordinátát, mert valszeg vagy összeér az attr-je egy másik mappal, vagy alapból rossz. Nálunk ez volt a baj.

Ha más szerverfájlt használsz, vagy a probléma továbbra sem oldható meg:
Cseréld le a game fájlt. Ha utána nincs leállás, de vissza akarsz térni az előzőre, itt van néhány javító dif a leggyakoribb game fájlokhoz:

Game2010:
000A4B5E: 3D FF
000A4B5F: 70 FF
000A4B60: 52 FF
000A4B61: 4E 7F



Game rev2089:
000A5D62: 7E EB

Game1675:
000A4B62: 7E EB

Game rev2019:
00A5E32: 7E EB

Ha ez sem oldaná meg a problémát, BSI összefoglalt még néhány lehetséges hibalehetőséget, ezeket is érdemes átnézni:

Idézetet írta: Elder Dátum 2011-12-22, 23:40:43
Üdv, helló, sziasztok!

Ezen a problémán mi már túl vagyunk, hála az égnek, de nekünk is okozott egy pár álmatlan éjszakát.

Azt, hogy a  Daroos rendszert teljesen leállás mentessé tegyük, durván 2-3 hónapunkba tellett. Ebbe benne volt azt is, hogy 2006-ból vittünk át minden adatot 100%-osan. (Tehát nem kellett névváltoztató, meg egyebek..)

Mindenre már nem nagyon emlékszem, de azért felsorolom, mi mikbe ütköztünk.

1. Hibás group és a group_group.txt-k,  mint már fent említette valaki, karakterformáju mobok voltak, amit ha valaki megütött, leállt a futás.

2. Droppolással is volt baj, speciál a fájlok olyan tárgyakra hivatkoztak, amik nem voltak adatbázisban.

3. Hibás questek, elég egy rosszul megírt menüpont, avagy egy elcseszett fordítás, és ha a játékos kattint, szál az egész.

4. Rossz map meghatározások, adott esetben a 2 pálya egymásba ért szerveroldalon, és ha logolt a játékos borult minden.

5. Szarrá diffel gamefile, avagy elkaksizott exp szerkeztés. Jómagam jártam így, hogy babráltam a gamefilet, egy kicsit túlzásba vittem a kikapcsolt funkciók számát. És ha egy ilyen funkciót indítanának a gamefile-ban, és nincs mit, leáll a szerkér.
Nálunk ez abban merült ki, hogy ha rá pm-eltél egy olyan játékosra, aki nem online, visszajelzésként nem a "XY nem online" üzenet jött vissza, hanem ment a gamefile a holdra...

6. Apitoolon kívül is van 1000 meg 1000 lehetőség, hogy manuálisan állíts le szervereket, főleg kliens módosításokkal.
Kliens téren is rendbe kell tenni mindent.

7. Mapok rossz regen-jei, ha valaki belépett a mapra KO.

8. Szorzók időtartalma, ha az indított szorzó időtartalma lejár, automatikusan visszatenné 0%-ra, ekkor is leáll. Legalább is nálunk leállt.

+ Ezekhez jönnek még azok a hibák, amiket rögzít a syserror, meg a syslog.

#Egy megjegyzés, mert látom ír itt mindenki mindenfélét, ha elindul a játék, és fut, majd valamiért leáll, a játékban kell keresni a hibát, nem a libekben meg a kernelben.


Oprendszer:BSD 7.1


Így gyorsan ennyi jutott eszembe.


Sok sikert!

#M2E-BSI




Remélem, segítettem :)