Az ügyesség a ninja karaktereknek a legfontosabb, nagy mértékben növeli a képességek erejét. Emellett minden kasztnak kitérést* ad (90 ügy = 30% kitérés). Ez a kitérés nem egyenlő a kitérés kő hatásával (ahol MISS-el az ellenfél). A 30%-os kitérés azt jelenti, hogy minden (szörnyek és más játékosok képességei is) 30%-kal kisebbet sebeznek.
Kaszt | Képesség ereje | Kitérés | TP | MP | Védelem | Mágia védelem | Harcos | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli? | Sura | Kis mértékbe növeli | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli? | Nindzsa | Növeli | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli? | Sámán | Kis mértékben növeli | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli? |
Felszerelési tárgyak, melyeknek alap bónusza:
Fa fülbevaló (+10)
Jáde fülbevaló (+12)
Kristály fülbevaló (+14)
Jáde nyaklánc (+4)
Bónuszként a következő felszerelési tárgyakba kerülhet:
(bónuszként lehetséges értékek: 2, 4, 6, 8, 12)
Pajzsok
Fegyverek
Új karakter indulásakor kezdő ügyesség:
Harcos: 3
Sura: 3
Ninja: 6
Sámán: 3
Egyéb:
A Vörösszárnyú keszeg grillezve +10 ügy 10 percre.
Lovon ülve a karakterlapon lévő ügyesség megváltozhat. Kezdő ló esetén 35, haladó lónál 53, illetve profi lónál 71 lesz. Ha az alap ügy túllépi ezeket az értékeket, akkor a ló nincs hatással az ügy-re.
[*] Az ügyesség adta kitérés nem lineárisan növekszik. 45 pontos ügyesség 20% kitérést ad, míg a 90 ügy eléréséig fennmaradó szintén 45 pont 10%-ot. Ez jól látható ezen a grafikonon:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmetin2wiki.info%2Fimages%2F2%2F2c%2FUgy-kit.gif&hash=6e046f480199c0ac2c134508b0bbe8d466a58959)
Innen vett anyag: http://metin2wiki.info/index.php/ÜGY
[*]