Sziasztok, első sorban elnézést kérek a sok téma nyitásomért de kérdeznem kell ismét. :D
Beraktam 1 NPC-t, ami bevisz egy megadott dungeon-ba. ( d_join stb.. )
A runnak a feladatait egy másik NPC által lehet elinditani, és egy szóval az a kérdésem va nhogy
az egyik quest-ben meghatároztam 1 változó értéket, azt a másik questben kitudom olvasni?
pl:
pc.setqf("runonvagyok",0) // Ez ugye az első questben szerepel ami bevsiz a runra
A másik quest-ben
pc.getqf("runonvagyok")
Így van...
Ez így helyes?
Mert teszteltem és nem akar jó lenni a dolog
Ezer éve nem használtam LUA-t, de azt hiszem a pc.getf-el tudod lekérdezni másik quest-ből a változó értékét.
pc.getf(quest_neve, változó_neve)
aha értem és
pc.setqf
pc.setf
Itt akkor gondolom az utolsót kell használni ugye?
Egyébként mi a különbség a kettő között?
pc.setf-et tudod arra használni hogy egyik questből egy másik questben található változó értékét módosítsd, setqf-el pedig csak abban a questben található változót tudod módosítani ahol maga a setqf-van. Remélem érthető.
Tehát beállíthatod te setqf-el is a változódat, viszont a másik questből csak getf-el tudod elérni.
Valamint javítsatok ki ha tévednék, nagyon rég nem foglalkoztam már ezzel.
értem köszi, és ezek a változók karakter cserénél nullázódnak vagy megmaradnak szerinted?
Természetesen megmaradnak. :D setqf-el vagy setf-el tudod visszaállítani.
Visszaállítani? :D Ezt hogy érted?
when NPCID.chat."Példa" begin
say_title("Példa:")
say("Igen - igen, te beléphetsz!")
pc.setqf("start", 1")
end
if pc.getqf("start") == 1 then
say_title("Példa:")
say("Te már beléptél, innen még tovább léphetsz!")
Ha a "Változó" 1, akkor teljesül a folyamat (funkció).
Ha így adod meg:
if pc.getqf("start") == 0 then
say_title("Példa:")
say("Nem-nem-nem-nem!")
Itt a "Változó" 0, tehát nem teljesül a folyamat.
Ezek karakter cserénél, random ledobásnál, kliensből való kilépésnél is megmaradnak.
Köszi zárok, ment + nektek. :)