Metin2 Hungarian Forum

Metin2 => Szerver készítés => Privát szerverek => Segítség => A témát indította: trodhenta Dátum 2019-08-01, 16:26:59

Cím: Változók
Írta: trodhenta Dátum 2019-08-01, 16:26:59
Sziasztok, első sorban elnézést kérek a sok téma nyitásomért de kérdeznem kell ismét. :D

Beraktam 1 NPC-t, ami bevisz egy megadott dungeon-ba. ( d_join stb.. )

A runnak a feladatait egy másik NPC által lehet elinditani, és egy szóval az a kérdésem va nhogy

az egyik quest-ben meghatároztam 1 változó értéket, azt a másik questben kitudom olvasni?


pl:

pc.setqf("runonvagyok",0) // Ez ugye az első questben szerepel ami bevsiz a runra


A másik quest-ben

pc.getqf("runonvagyok")

Így van...

Ez így helyes?


Mert teszteltem és nem akar jó lenni a dolog


Cím: Re:Változók
Írta: szabcsi2222 Dátum 2019-08-01, 17:08:23
Ezer éve nem használtam LUA-t, de azt hiszem a pc.getf-el tudod lekérdezni másik quest-ből a változó értékét.

pc.getf(quest_neve, változó_neve)
Cím: Re:Változók
Írta: trodhenta Dátum 2019-08-01, 17:15:10
aha értem és

pc.setqf
pc.setf


Itt akkor gondolom az utolsót kell használni ugye?
Egyébként mi a különbség a kettő között?
Cím: Re:Változók
Írta: szabcsi2222 Dátum 2019-08-01, 17:19:15
pc.setf-et tudod arra használni hogy egyik questből egy másik questben található változó értékét módosítsd, setqf-el pedig csak abban a questben található változót tudod módosítani ahol maga a setqf-van. Remélem érthető.

Tehát beállíthatod te setqf-el is a változódat, viszont a másik questből csak getf-el tudod elérni.

Valamint javítsatok ki ha tévednék, nagyon rég nem foglalkoztam már ezzel.
Cím: Re:Változók
Írta: trodhenta Dátum 2019-08-01, 17:27:47
értem köszi, és ezek a változók karakter cserénél nullázódnak vagy megmaradnak szerinted?
Cím: Re:Változók
Írta: szabcsi2222 Dátum 2019-08-01, 17:33:01
Természetesen megmaradnak. :D setqf-el vagy setf-el tudod visszaállítani.
Cím: Re:Változók
Írta: trodhenta Dátum 2019-08-01, 17:34:23
Visszaállítani? :D Ezt hogy érted?
Cím: Re:Változók
Írta: Chookez Dátum 2019-08-01, 20:12:38
when NPCID.chat."Példa" begin
say_title("Példa:")
say("Igen - igen, te beléphetsz!")
pc.setqf("start", 1")
end


if pc.getqf("start") == 1 then
say_title("Példa:")
say("Te már beléptél, innen még tovább léphetsz!")


Ha a "Változó" 1, akkor teljesül a folyamat (funkció).
Ha így adod meg:
if pc.getqf("start") == 0 then
say_title("Példa:")
say("Nem-nem-nem-nem!")


Itt a "Változó" 0, tehát nem teljesül a folyamat.
Ezek karakter cserénél, random ledobásnál, kliensből való kilépésnél is megmaradnak.
Cím: Re:Változók
Írta: trodhenta Dátum 2019-08-01, 20:33:09
Köszi zárok, ment + nektek.  :)
EhPortal 1.39 © 2025, WebDev