Metin2 Hungarian Forum

Metin2 => Szerver készítés => Privát szerverek => Segítség => A témát indította: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 15:05:23

Cím: mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 15:05:23
Sziasztok épületnek megcsinálom az mdatr-t jó is meg minden,annyi a baj hogy nem oda kerül ahova kellene max ba jó helyen mutatja ingame nem,mitől lehet?
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 16:11:36
Szia

nem lehet, hogy a pivot point van rossz helyen ?
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 16:19:12
Épület modellnél is kell használni?: azt tudom hogy fegyvernél kell de épületnél is?
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 16:21:58
Persze, minden modellhez kell, ha több elemből áll akkor is
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 16:23:14
Tudnál példát mutatni? mert élületnél foglalmam sincs hogy hogy is kéne naggyábol állnia a dolognak
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 16:28:41
az első kép a végleges pivot
https://imgur.com/a/ZxJoylK

a másodikon az elemek
https://imgur.com/a/dQhwb7J

jellemzően ha sok az elem csoportba foglalom (group menu)
ez nem kapcsolja össze az elemeket csak összefogja egy objektumnak
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 16:33:27
Magyarán allign to word nemde?
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 16:34:58
magyarán igen, az a 0,0 pontba igazítja a cuccot :)
de nézd végig, hogy helyes igazítson

Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 16:37:22

ja igen, és nézd, hogy a pivot nyilak és a koordi nyilak azonos szinűek legyenek (egyszerűen fogalmazva)
koordináta a vékony nyíl, pivot a vastagabb
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 16:40:35
Elméletileg az objecten jó helyen van de ingame mégis máshova kerül.Most jelenleg igy néz ki probaként leraktam 3 planet de így se jó.
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 16:46:28
Neked nem a modell van rossz helyen hanem a collision ?

katt a collisionra és vidd a pivotot a legaljára, hogy a 'földön' legyen (pontosan)
ha pl magasabban van hiába van ott alatta átfér a játékos, azt határozza meg a pivot, hol a null pontja az objektumnak



Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 16:54:16

így talán érthetőbb

https://imgur.com/a/RyX8ZKF

így a földön van a collision
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 18:26:24
Úgy is probáltam,nem az a baj hogy át megyek alatta hanem arréb kerül mintr kerülnie kellene
Cím: Re:mdatr
Írta: D4RR3 Dátum 2018-10-27, 18:49:07
Ne változtasd meg a Plane (collision) pivot részét illetve a méretét se növeld pl. 200%-ra, mert exportáláskor a tool vissza állítja 100%-ra és változni fog a pozíciója.
Tehát széthúzás helyett csak a Paraméterek (https://i.imgur.com/avCBbA9.png)nél változtasd a hosszúságot és szélességet.

Ezeket a módosításokat kerüld, mert a tool nem kezeli:
(https://i.imgur.com/AQVVIxO.png)

Végezetül jobb kipróbálni, miután exportáltad az .mdatr fájlt importáld is be, hogy megbizonyosodj a pozíciójáról.
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 18:57:23
Mindig be importáltam és a helyén volt bár ténylegesen használtam a szét húzás opciót lehet az lesz a bibi
Cím: Re:mdatr
Írta: D4RR3 Dátum 2018-10-27, 19:10:38
Egy kis demonstráció a dologról:

[spoiler=Pivot szerkesztése]
0 értéken a pivot 3ds max-ban:
(https://i.imgur.com/84joZRT.png)

Vissza importálva:
(https://i.imgur.com/e6Sd95A.png)
[/spoiler]

[spoiler=Széthúzás]
200%-ra növelve az értéke 3ds max-ban:
(https://i.imgur.com/wC3Raaq.png)

Vissza importálva:
(https://i.imgur.com/HShYJEn.png)
[/spoiler]
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 19:18:14
és hogy forgassam a planet ha nem ajánlott használni a forgatást?(rotate)
Cím: Re:mdatr
Írta: D4RR3 Dátum 2018-10-27, 19:22:23
Idézetet írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 19:18:14
és hogy forgassam a planet ha nem ajánlott használni a forgatást?(rotate)

Abba az irányba hozod létre, ahová szeretnéd forgatni

Lehetőséged van több szögben nézni a dolgokat:
(https://i.imgur.com/oc5heJI.png)

UI: A Rotate-el nincs gond, azt használhatod de a széthúzást ne
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 20:11:17
Még mindig arréb droppolja a mdatr-t beimportáltam az mdatr fájlt is és a helyén van..szóval nem értem
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 20:25:54
Egy ötlet

az object listában keress olyat , hogy root vagy dummy, az eltolhatja esetleg
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 20:27:10
Nincs :)

Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 20:34:24

próbaként kiprobáltam egy alap boxxal mi a helyízet.raktam rá mdatrt és azzal is ugyan az a szar helyzet van.
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 20:34:45
Nem a collisionnal van a gond, akkor max átmész rajta, az épületben van valami elmászva
mivel egy objektum , hát passz
bár ha nem akarsz bemenni az épületbe, felesleges a collision

miféle exportert használsz ?
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 20:37:27
Ezt a régit mivel nem tudok róla collisionhoz.
https://www.elitepvpers.com/forum/metin2-pserver-guides-strategies/1951042-release-m2-collision-helper-3ds-max.html (https://www.elitepvpers.com/forum/metin2-pserver-guides-strategies/1951042-release-m2-collision-helper-3ds-max.html)
A gr2 höz pedig az ebbent található exportert.
https://drive.google.com/drive/folders/0B06Va5N6-5BeMGtqRlpacXhsYTQ (https://drive.google.com/drive/folders/0B06Va5N6-5BeMGtqRlpacXhsYTQ)
Cím: Re:mdatr
Írta: GoodFace Dátum 2018-10-27, 20:41:24
Én az iAce féle exportert használom
2013 al teljesen jól működik

https://mega.nz/#!r5dk0aIK!Thtj0hMnjww8T5ty2dePqGIguyTzaR3qdqgTxb6qZPU

benne van az mde exporter, m2 helper, gr2 exporter többféle beállítással


Üzenet összefésülés: 2018-10-27, 20:44:08

https://drive.google.com/open?id=1BFDRh-DLj7sDJMvit6W-ELKmICiTj7E0

mega szórakozik...
Cím: Re:mdatr
Írta: TTMaster112 Dátum 2018-10-27, 20:49:55
Megnéztem a collision,és a gr2 exporterje ugyan az még méretben is sajnos itt más lessz a gond.De holnap megnézem más maxxal más kliensel lehet kliens probléma.
Cím: Re:mdatr
Írta: - Chevrolet - Dátum 2018-10-28, 02:03:54
Amúgy lehet nagy f@szságot írok, meg nem is igazán értem, hogy miről van szó, de hátha segít valamit

Nekem az M2M-es modellekkel voltak olyan problémáim amikor átraktam 40k kliensbe, hogy nem tudtam átmenni pl a kapu alatt és maxben (asszem) csináltam egy teljesen lapos mdatr-t és most jön a varázslat, csak annyi volt a lényeg, hogy volt a modell.gr2 és az mdatr-t bemásoltam mellé és elneveztem modellneve.mdatr-nek, aztán ugye átjárható lett az egész a lapossága miatt, ezért world editorben oldottam meg, hogy ne lehessen átmenni bizonyos részein
EhPortal 1.39 © 2025, WebDev