Metin2 Hungarian Forum

Metin2 => Szerver készítés => Privát szerverek => Segítség => A témát indította: Distraught Dátum 2017-03-14, 19:01:29

Cím: lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 19:01:29
Sziasztok,
Beraktam pár quest funkciót, de minre ezeket a hibákat kapom:

SYSERR: Mar 14 18:50:39.43464 :: RunState: LUA_ERROR: [string "sefarm"]:8: attempt to concatenate field `get_ip' (a nil value)

vagy

SYSERR: Mar 14 18:45:46.700546 :: RunState: LUA_ERROR: [string "sefarm"]:2: attempt to call field `set_coins' (a nil value)


Sőt, valamiért az alapból bent lévő petrendszer se működik, arra is ugyanezt dobja fel, minden funkcióra (úgy, hogy egyetlen egyszer működött, utána minden módosítás nélkül már ezzel a hibával nem).
Beírtam a fájl végén lévő táblázatba is a funkciókat, be kell olvasnia, de valamiért mint ha mégsem akarná lecompilálni (pedig utóbbikat a pc-be raktam).

Bármi ötlet?
Cím: Re:lua hiba
Írta: Pisti95 Dátum 2017-03-14, 19:10:55
láthatnánk a teljes quest-et?
Cím: Re:lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 19:15:34
quest sefarm begin
state start begin
when 30004.chat."teszt" begin
say("IP: "..pc.get_ip())
end
end
end

Nem a quest a hibás, a funkció, és valamiért a petrendszernél is ugyanez van, pedig az az alap, semmit sem módosítottam benne.
Cím: Re:lua hiba
Írta: Pisti95 Dátum 2017-03-14, 19:33:26
szerintem így kellene:


quest sefarm begin
state start begin
when 30004.chat."teszt" begin
say("IP: "..pc.get_ip().."")
end
end
end
Cím: Re:lua hiba
Írta: Step Dátum 2017-03-14, 19:39:19
Mégis mi értelme van annak a k*rva üres sztringnek írd már le vagy valaki írja le. :|

say("asd ".."")
BULLSHIT az egész értelmetlen, felesleges, ocsmány, le kéne szokni már róla.
Cím: Re:lua hiba
Írta: Pisti95 Dátum 2017-03-14, 19:47:11
Ezt most kinek írtad?  ???
Cím: Re:lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 20:07:06
Pisti, nem a questel van a hiba. Egy üres string a végén nem módosít semmit. Itt a compilálásnál lehet vmi szerintem :/
Cím: Re:lua hiba
Írta: Pisti95 Dátum 2017-03-14, 20:13:05
Ennyinek elégnek kellene lennie:


int pc_get_ip(lua_State* L)
{
lua_pushstring(L, CQuestManager::instance().GetCurrentCharacterPtr()->GetDesc()->GetHostName());
return 1;
}



a fájl végén lévő tömbbe:

{ "get_ip", pc_get_ip },
Cím: Re:lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 20:40:49
a funkció biztosan jó, másnak is működött, itt nem ebben van a hiba, hanem abban, hogy miért nem hajlandó lecompilálni a funkciókat, még azokat sem amiket a pc-hez írok hozzá
Cím: Re:lua hiba
Írta: Step Dátum 2017-03-14, 20:52:47
Pontosan milyen forrást használsz? Esetleg nincs valami warning erre utalóan mert olyan mint ha nem kezelné a metatáblákat a fordítód.
Gondolom error biztos nincs, mert lefordul esetleg valami run-time error még játszhat, de akkor crashelne a game és nagy valószínűséggel lenne game.core.
Cím: Re:lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 21:10:33
Semmi hibát nem jelez a fent írtakon kívül :( Lehet probléma az, hogy stripelve van a game file? Meg az a fura nekem, hogy a pc questfunkciókból csak az utolsó 4-et nem kezeli, amit hozzáadtam. Mint ha azt a pár sort nem akarná beolvasni. Maga a funkció biztosan jó, mert másnak is működött.
Cím: Re:lua hiba
Írta: Pisti95 Dátum 2017-03-14, 21:47:24
Null, null elé tegyél minden új sort a fájl végén lévő tömbbe!
Cím: Re:lua hiba
Írta: Distraught Dátum 2017-03-14, 21:48:35
ott van, na újracompiláltam strip nélkül, már a pc-s funkciók jók, viszont a petes nem

Üzenet összefésülés: 2017-03-15, 09:46:32

megoldottam, átraktam a petfunkciókat az npc-be
EhPortal 1.39 © 2025, WebDev