Szavazás
Kérdés:
Olvasnátok még további tutorialokat tőlem?
Opció 1: Igen
Opció 2: Nem
Opció 3: Tartózkodom
Sziasztok!
A múltkori témám (http://metin2hungary.net/index.php/topic,182928.0.html)mal kapcsolatban, mely az objektumok kliensben való elhelyezéséről szólt, többen érdeklődtetek a World Editor használata iránt, melyről nem írtam részletes használati útmutatást, úgyhogy talán épp itt az ideje.
Ez a program a forráskódokkal együtt került ki, az Ymir saját szoftvere, amellyel az eredeti pályák is készültek, így sokkal érdemesebb ezzel dolgozni, mint a többi felhasználó által készített programokkal. Mivel ennek is a forráskódja az svn szerverükről került ki, több hiba is van benne, és bizonyos dolgokat elég nehéz vele megvalósítani; azonban akinek megvannak hozzá a fájlok, kellő C++-tudással megpróbálhat javítani rajtuk.
A WorldEditor letöltését és angol megbeszélőtémáját a következő linken találjátok: klikk (http://metin2dev.org/board/topic/64-worldeditor/)
Publikáltak azóta a WE-ról újabb verziókat is, de nem merem egyiket sem ajánlani, amíg nem teszteltem le őket kellőképpen. Aki kíváncsi rájuk, kis kutakodás után megtalálhatja.
Nos, mint azt már korábban is említettem, a WE működésre bírásához a klienst ki kell csomagolni, és a ymir work könyvtárban található mappákat át kell helyezned a saját géped D:\ymir work könyvtárába, a property mappát pedig a WE gyökérkönyvtárába. Enélkül nem fog működni a dolog. Amennyiben nincs D: partíciód, az esetben érdemes csinálni egyet, vagy ideiglenesen pendrive-val helyettesíteni.
Kezdhetjük? Hosszú lesz.
Domborzat
Akár betölthetünk egy meglévő pályát is szerkesztésre, de szerintem csináljunk egy újat. Rögtön láthatjuk is a new gombot, kattintsunk hát rá:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FsuRKf.png&hash=605bab835c9f183409a3fd5c305dd9d2b0c8e700)
Az én pályám neve sy2_wedding lesz, ugyanis egy esküvői pályát rakok össze ezúttal. Alatta a méretet lehet megadni, hogy hányszor hány (x,y) area legyen a pályánk területe. Egy area 256 egység, úgyhogy vigyázzunk a méretekkel. A map1-ek pl. 4x5 area területűek, de szerintem egy kezdő maphez 1x1 is elég lesz, én is azt választom ezúttal.
Miután kimentettük, találkozhatunk is az első hibával.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2F140708%2F6814398452_www.kepfeltoltes.hu_.png&hash=03e78bfd04e8597c31da51e79225957949a81d18)
Bár nem tudom, mennyire tekinthető ez hibának, hiszen a WE-ban is lehet definiálni a textúrát és a környezetet, de én jobban szeretem kézzel megírni, és legfeljebb utólag változtatni rajta.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FB5gPb.png&hash=e047d315273f7ce668eeb9fb5ed1e01773707e50)
Létrehozás után ismét be kell tölteni a pályát a load gombbal, és egy lapos, zöld síkságot fogunk látni. Mielőtt bármihez hozzákezdenénk, érdemes beállítani, hogy mit szeretnénk látni egyáltalán. Számtalan opció van, én leggyakrabban ezeket használom:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FREgRe.png&hash=02e24a0d952b094442ed2b0c7edbb90c4d22d7d5)
Miután beállítottam, mivel a zöld színt nem igazán szeretem, átváltok a domborzat lapra (első V), rákattintok az egyik texture brushra, és beszínezem a területet valami barátságosabbra (nem feltétlen kell a végleges textúrát használni, menet közben még bármikor cserélhető). A scale beállítás segítségével változtathatunk az ecset méretén, illetve fölötte választhatunk kör és négyzet alakú ecset között is.
Ha szeretnéd a pályát szabadon pásztázni az egereddel, azt a görgő lenyomása közben tudod megtenni, míg a forgatáshoz nyomva kell tartanod a Ctrl gombot a billentyűzeten, és úgy mozgatni az egeret.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FyqVxf.png&hash=580aa384b918194e3fa3ef50067dd2a8e892e58b)
A pályákat általában a szélükkel kezdem. Valahogy meg kell oldani, hogy a játékos ne lássa, ahogy egyszer csak elfogy a pálya. Ezt meg lehet oldani egy hatalmas fallal, rengeteg vízzel, vagy lankás hegyekkel is, én pedig utóbbit választottam. Kattintsunk a height brush-on belül az up-ra. Itt már a strenght érték is számít, ami az ecsetünk erősségét változtatja.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FafVVc.png&hash=c3c925cb0da39fd8b09d1290e5fb45f2fa54a9be)
A noise brush segítségével hozzáadhatunk a hegyekhez némi élethű hullámosítást is, amivel a későbbi textúra sokkal sziklásabb hatást kap.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FTU2re.jpg&hash=cd0ca736d0ea2f94cdc6fe636d1945b7f8ac7bdb)
Ja, és a sűrű mentést se felejtsük el, néha megadhatja magát a program, vagy akár még a számítógépünk is. Ctrl+S! És igen, ilyen hülye kiírást kapunk, ha sikerült:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Fapehd.png&hash=1631d75c416333e9bd47d6bcb0664d760e1c5093)
Folytassuk a vízzel. Húzzuk fel a panelt, és a textúrák alatt megtaláljuk a water brush-t. Gondosan állítsuk be a magasságot, és megjegyezni sem árt, mert a későbbiekben már nem lesz olyan könnyű eltalálni. Vagy ha ilyen kis egyszerű pályát gyártunk, akár az egészet be lehet vele fedni rögtön, mint ahogy én tettem:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FE2Qsb.jpg&hash=0ce31217ce9481f7ca47ed2b566f4141e0907c6c)
Ezután az up brush-sal kiemelek egy darab földet a vízből:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Frudqd.jpg&hash=73e5340c4c34621879c1769c1d98d220d06fdea4)
Majd kiegyenesítem a plateau (fennsík) brush-sal. Erről egyébként még azt érdemes megjegyezni, hogy majd később az objektumok lerakásakor, a WE nagyon nem kedveli, ha valamit egyenetlen talajra pakolunk. Hiába állítod be normálisan a magasságot, vagy jóval magasabbra, vagy jóval alacsonyabbra fogja rakni in-game. Ilyenkor érdemes lesimítanunk az alatta lévő területet.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FfzjUg.jpg&hash=44883b94a6ac058c35d3a2c41d690edc41bb46d5)
A smooth brush-sal elsimíthatjuk az éleket, hogy realisztikusabb legyen:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F8K4rd.jpg&hash=ec3603764b16b73cbade8f78764eeb2166359731)
És most jön a millió dolláros kérdés. Azok után, hogy ennyifelé forgattam a pályát, merre vannak az égtájak? Nos, koreai barátaink erre is gondoltak. Ha a beállításoknál bejelöljük a compass output-ot, a kurzorunk mellé egy kis iránytűt is kapunk. Az N, azaz north jelöli északot.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F6NW7h.jpg&hash=fb527edbfc7a88e0db5465dccc4e29366c099108)
Ha az alap formákkal megvagyunk (nem baj, ha még nem tökéletes), akár el is kezdhetjük a textúrázást (ami valószínűleg még szintén nem lesz végleges):
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F3p2ch.jpg&hash=e2708e24a7931d9f7bf821d2da6aec888dfeba15)
Sokkal élethűbbnek tudnak látszani a formáink, ha nem csak egyfajta textúrát alkalmazunk rajta, hanem átmenetet képezünk a hasonló textúrák között:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FMgnhh.png&hash=e01d87078d44850ec8fdb03f4f4dad61a2cb92be)
Aztán lehet, hogy az alkotásunk elsőre ilyen kis béna valaminek fog tűnni, de nem kell megijedni, ezután már csak szebb lehet.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Fpj4Ob.jpg&hash=f195cf5fddab8770156650711f07c91578b80d38)
Ha meggondoljuk magunkat a formákkal kapcsolatban, nem kell kétségbeesni, még akkor sem, ha sok lépéssel hamarabb volt, és a ctrl+z már nem jön be. Ez olyan mint a gyurma, bármikor újra lehet formázni az elrontott részeket. Pl. az én pályám úgy nézett így ki, mint egy ping-pong ütő, ezért a kiemelkedő utat lesüllyesztettem, és kicseréltem egy hídra:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Fn8Jqf.jpg&hash=3107e95705b64f73bc1bf8b60c70019db522218f)
Objektumok
Igen, jön az objektumok lerakása. A 2. V jelölésű gomb az objektumok lapja. Itt látjuk a property tartalmát felsorolva, és bőven válogathatunk a meglévő objektumok közül. Dönthetjük (x,y), forgathatjuk (z) őket, állíthatjuk a magasságukat (height bias), de vigyázzunk, mert az átméretezés (scale) csak akkor működik, ha az indítófájlunkban is aktiváltuk.
Ha több egymáshoz illeszkedő objektumot próbálunk összepattintani, hasznos lehet a snap-et aktiválni, és minél kisebb értékre állítani.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FCgejb.jpg&hash=50328372323d33106580bb82ff9d1de7a6d1cec4)
Előfordulhat, hogy találunk egy objektumot, ami baromira passzol a környezetéhez, csak épp nem találunk olyan textúrát, aminek a színe hasonlítana rá. Nem kell megijedni, utólag is át lehet textúrázni a pályát.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FJPhbh.jpg&hash=fbdd44aea0366bcbb82721bb82923d280600b4fb)
Ne felejtsük el, hogy nem csak házakat, hanem effekteket és fákat is elhelyezhetünk a pályánkon.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FI7Yce.jpg&hash=1e12eb5e2c112c6e16ed5baffa53581b45eb62eb)
Szinte biztos, hogy utólag még korrigálásra szorul a domborzatunk és a textúraelhelyezésünk is. Ez csak akkor derül ki, amikor elhelyezzük az objektumokat.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F8Dj9e.jpg&hash=d1e5af3abfbff2c23f02d76775d4dc39eba6d75c)
A túl üresnek tűnő részeket - még ha a játékos nem is mehet majd oda - érdemes legalább a látvány kedvéért kicsit kidíszíteni.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FdExcg.jpg&hash=7a8f11713aa0ba15ecf2a104f86bcfb6cdc6b3a4)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F2hAzd.jpg&hash=084fe0507f42484e30ef6ad521d99c628ba6fdb7)
A maximális élmény kedvéért hangokat sem árt elhelyezni a pályán. Alapból a warp kapuk és vízesések rendelkeznek hangokkal, melyeknek az objektumra való dupla klikkel beállíthatjuk azt a távolságát is, amelyen belül még hallhatóvá válik, majd ezt a WE láthatóan jelöli is nekünk.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F2A2Gg.jpg&hash=9c2ebb185d5a9f83b7e95d16020920f571280309)
A lámpákról se szabad elfeledkezni, nekik is adhatunk egy kis fényeffektet.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FKFSkg.jpg&hash=cd7c012ee29ce33b69bf007b35a568be115e7a82)
Utolsó simítások
Ha úgy érezzük, készen vagyunk, váltsunk az A (attributes) lapra. Itt beállíthatjuk szintén ecsetek segítségével a járhatatlan és járható területeket, a vizes és a PVP-védett területeket is. Egyidejűleg több is alkalmazható, viszont a csúszkát folyamatosan mozgatni kell, mert minden tulajdonságot csak egy számnál jelenít meg.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FVhSsh.jpg&hash=1418d25a80ad83b481657f49909ef3dae8d6cc24)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FJZ6te.jpg&hash=1e22667e4892c3a899e0be4e185ec76d2c231aaa)
Ha készen vagyunk, zoomoljunk ki amennyire csak lehet, és nyomjuk meg az Insert gombot a billentyűzetünkön. Ez elkészíti a számunkra látható területekről a shadow- és minimapet, majd a főoldalon az atlaszt is kimenthetjük.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FKihMf.png&hash=08b7306f871a686d5468dd454c0d69b7f1b30246)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2F140708%2Fsy2_wedding_MAI_atlas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg&hash=627de626b28b64e902f48edeed1e47b294109cad)
Most pedig nézzük meg in-game, hogy tényleg jól sikerült-e az alkotás.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2F5GNnh.jpg&hash=d88190d3fe18e02c54692917c568a66e9629e7f5)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FJLnwf.jpg&hash=a77c51521916d870fcd3448f3fd1927146e9df78)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FQKLvf.jpg&hash=c91dc35e4a58cf7c78a5fc35d0f1cdd3c4f27764)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FdW9Qe.jpg&hash=56dc7461343c65bdcb9e9ac21221ba9d18fff813)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Flw73g.jpg&hash=7d02f1dc97a78691ebbbb930a68583233dbdf40d)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2Fhdxth.jpg&hash=857e29cdfab3936cdb2d85d112bbe6a887149321)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.epvpimg.com%2FvG8pg.jpg&hash=3d33539fad117a054b25315480f792e5055c1e5c)
Azért annyira nem lett rossz. Vagy mégis? :(
Viszont azt se felejtsük el, hogy a WE-ban effekteket és environment mapeket is készíthetünk. De erről majd máskor, egy másik témában. Remélem, azért van, akinek hasznára válik ez a téma ;) Sok sikert.
Üdvözlettel,
Roxanne