Sziasztok.
Most megmutatom/leirom, hogy hogyan tehetünk be "új" vérteket szerverbe és kliensbe 1aránt.
Próbaként le töltjük ezt a ninja fiú vértet.: https://rapidshare.com/files/2713621435/assassin.rar
Találunk benne ilyen fájlokat:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2Fthumb%2F120814%2F233232_www.kepfeltoltes.hu_.jpg&hash=0a4f0ba7508e6e0852898468fb89da34872a99ea) (http://kepfeltoltes.hu/view/120814/233232_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
.gr2 kiterjesztésű fájl az maga a modell volna.
.dds kiterjesztésű fájl pedig a texturája lenne (vért szinezése)
Meg nyitjuk a .gr2 fájlt, ami esetünkben az assassin_uni_2 .
Ez a program szükséges hozzá. : https://rapidshare.com/files/2932156046/gr2_viewer.zip
Ez a kép fogad minket. : (https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2Fthumb%2F120814%2Fddfgdf_www.kepfeltoltes.hu_.jpg&hash=12f1a3f3350522696ff81c13115a93963080d32a) (http://kepfeltoltes.hu/view/120814/ddfgdf_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
Rá kattintunk a texture listre : és itt meg tudjuk nézni, hogy hová kell raknunk az Assasin mappa tartalmát.
(ez minden modellnél igy van nem csak az Assasin mappa tartalmánál)
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2Fthumb%2F120814%2F5270718812_www.kepfeltoltes.hu_.jpg&hash=d838618e26f25b443c9b1f75fd2403cefb6449f6) (http://kepfeltoltes.hu/view/120814/5270718812_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
A bekeretezett rész mutatja, hogy hová kell raknunk a fájlokat.
(face.dds-t ne is keressünk, mert az már alapból benne van a pc2 fájunkban...vagy éppen a sura bal keze.)
"D:\ymir work\pc2\assasin\ (általában 1helyre kell rakni az összes fájlt)
"D:\ymir work előtag annyit tesz, hogy a kliensünk mappáján belül kell keresgélnünk az utána lévő fájlt (most nekünk a pc2 volna az)
.eix és .epk kiterjesztéssel, kivéve ha nincs megváltoztatva, de ebbe most ne menjünk bele.
Tehát meg keressük a kliensünkön belül a kért eix. epk kiterjesztésű fájlt, vagyis a pc2.eix és pc2.epk nevezetűt. (általában a pack mappában találjuk meg)
Majd ki bontjuk.
Itt 1 egyszerű program hozzá. : https://rapidshare.com/files/3916398/Fileextrator.rar
Használata.: Katt 2szer a fileextractor-ra---ird be a nevát a kicsomagolandó fájlnak kiterjesztés nélkül.
Esetünkbe pc2 és katt a kicsomagolásra. Becsomagolásnál ugyan ez csak a becsomagol-ra katt.
Jah és ha végzett a ki/be csomagolásnál ne felejtsünk el 1 enter-t nyomni.
Ha ügyesek voltunk akkor ez a látvány fogad minket a fileextractor mappájában.
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkepfeltoltes.hu%2Fthumb%2F120814%2F9829384741_www.kepfeltoltes.hu_.jpg&hash=793a5cfbe930e4b227778671cf37216e5a9fb340) (http://kepfeltoltes.hu/view/120814/9829384741_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
Meg nyitjuk a sorcue mappát, azon belül azt amit irt a textura elérési útvonalában.
(source/ymir work/pc2/assasin)
Amit az elején letöltöttünk fájlt azt meg nyitjuk és az assasin mappa tartalmát be másoljuk abba az assasin mappába amit az előbb megkerestünk.
Pontosabban csak a 2vel végződöeket mert a granny wiewer csak azokat mutatja.
(ha esetleg felül akarná irni a dolgokat, akkor ez a vért már bent van a kliensünkben, de ha nektek esetleg nem látszódna a játékba akkor arra is megtaláljátok a választ, hogy hogyan javitsátok ki)
Nos ha valamit be rakunk 1 kibontott fájlba azt meg is kell mondani neki különben nem csomagolja vissza.
Vissza megyünk a fileextrator mappánkba és megnyitjuk notepad-dal a pc2.pack fájlt.
Megszámoljuk, hogy hány db fájlt raktunk bele, (6db) és annyi sort ki másolunk belőle és be illesztjük az aljára.
Az alja alatt azt értem, hogy a hosszú sorok alá nem ez a 2 sor alá. :
</Action>
</Buildfile>
A másolandó fájloknak igy kell kezdődnie. :
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/
Én ezt a 6-ot választottam ki :
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_0-1_novice_green_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_0-1_novice_green_a.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_1-1_tanma_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_1-1_tanma_a.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_1-2_geukseom_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_1-2_geukseom_a.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_1-3_dahong_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_1-3_dahong_a.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_2-1_biyeong_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_2-1_biyeong_a.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_2-2_yeongrin_a.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_2-2_yeongrin_a.dds]]></File>
Nah most a <File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ után és a type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ után lévő fájlok nevét átirjuk azokra amit beraktunk.
Igy kell ki néznie :
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/assassin_uni_2.gr2" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\assassin_uni_2.gr2]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ninjambody2.dds" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ninjambody2.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ninjamgambe2.dds" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ninjamgambe2.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ninjammani2.dds" type="1"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ninjammani2.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ninjamspalle2.dds" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ninjamspalle2.dds]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/pc2/assassin/ninjamstivali2.dds" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\pc2\assassin\ninjamstivali2.dds]]></File>
Ne feledkezzünk meg a kiterjesztésekről sem. Tehát ami után .gr2 van az után azt is kell irni.
Ami után pedig .dds van ahhoz is azt kell irni.
Be tömöritjük. (ez bele telik 1 kis időbe nem kell meg ijedni)
Ha nem teszi akkor valami gebasz van, ellenőrizd le hogy nem e irtál e valamit rosszul,elég ha 1 betűt elirsz és nem csomagolja be.
Ha nincs kedvünk irogatni akkor használhatunk XML kreátort is.:
https://rapidshare.com/files/1767580154/XML_kreator_By_Tremon.rar
Használatára nem térek ki, magyarul irja, hogy mit kell csinálni. Ha mégsem vágod mit kell, akkor használd a keresőt vagy a googlét :D
Nos ezeket a fájlokat akár vissza is rakhatjuk a kliensünkbe ha sikeresen becsomagoltuk (onnan ahonnan kivettük [és ajánlatos biztonsági mentést is csinálni a felül irandó fájlról]....és felül irjuk.)
Most szükségünk lesz az ikonra is : https://rapidshare.com/files/2490321598/ikon.rar
Meg keressük a kliensünkben az icon.eix icon.epk fájlokat és azokat is ki bontjuk úgy ahogyan az imént a pc2 fájlokat.. (a fileextrator mappából ajánlatos ki törölni azokat a fájlokat amiket bele raktunk/kreált magának. Tehát csak a fileextrator és az m2 legyen benne aztán rakjuk be az icon fájlokat)
(Ha már létezik ilyen ikon akkor valószinű, hogy bent van ez a vért a kliensünkben, de azért megnézhetjük, 1 programmal ami .dds plugint is tartalmaz.
Én adobe CS5 extented-et használok, amihez letöltöttem 1 dds plugint.
Ha meg nézted én nem ugyan az a kép szerepel rajta, akkor átnevezed a le töltött ikont és a továbbiakban azokkal az adatokkal dolgozol amire átnevezted.)
Source/icon/item--ide berakjuuk az ikonunkat, aztán beirjuk az icon.pack XML-be.
Én ezt választottam ki :
<File archivedPath="icon/item/07470.tga" type="1"><![CDATA[Source\icon\item\07470.tga]]></File>
igy kell ki nézzen :
<File archivedPath="icon/item/11540.tga" type="1"><![CDATA[Source\icon\item\11540.tga]]></File>
Be csomagoljuk....Ha kész van ezt is vissza rakhatjuk a kliensünkbe.
Következő feladat: Megmondjuk a kliensünknek/szerverünknek, hogy van 1 új iconunk.
(meg irjuk az elérési útját)
Kliensünkben meg keressük a locale_hu.eix locale_hu.epk fájlokat a pack mappából ha lehet.
(ez a fájl más nevet is viselhet pl.: locale_de.eix vagy locale_it.eix kinek milyen kliense van)
Ki bontjuk. Meg keressük benne az item_list nevezetű fájlt.
Meg nyitjuk notepad-dal.
Keresünk 1 fájlt ami ARMOR-al kezdődik (vagyis a számok után lesz az ARMOR)
Másolás stb..
De előtte le ellenőrizzük, hogy az adatbázisunkban (Navicat) nem e szerepel már ez az ID.
Hát nálam már van ilyen ID ezért én mást irok majd be.
Igy kell kinézzen:
11540 ARMOR icon/item/11540.tga
Következő lépés:
Meg csináljuk, hogy látszódjon is a vértünk.
Kliensünkben a root.eix root.epk fájlokat megkeressük és ki bontjuk.
Nekünk itt az assassin_m.msm fájl kell.
assassin_m.msm= ninja fiú
assassin_w.msm=ninja lány
shaman_m.msn=sámán fiú
shaman_w.msm=sámán lány
sura_m.msm=sura fiú
sura_w.msm=sura lány
warrior_m.msm=harcos fiú
warrior_w.msm=harcos lány
Ha új modellt rakunk be, akkor így nézzen ki:
Group ShapeData80
{
ShapeIndex 81
Model "modell neve.GR2"
SourceSkin "textúra neve.DDS"
TargetSkin "textúra neve.dds"
}
Ha darabokra van szedve a textúra, akkor így nézzen ki:
Group ShapeData80
{
SpecialPath "d:/ymir Work/pc2/assassin/" (ez a fájlok elérési útja)
ShapeIndex 81
Model "modell neve.GR2"
}
Meg nyitjuk notepad-dal...
Valami ilyesmit látunk benne. :
IdézGroup ShapeData79
{
SpecialPath "d:/ymir Work/pc2/assassin/"
ShapeIndex 315
Model "assassin_lord.GR2"
SourceSkin "assassin_queen01.dds"
TargetSkin "assassin_lord_lod_04.dds"
}
Az alja felé görgetünk és meg keressük az utolsó ehhez hasonló fájlt, majd létrehozzunk 1 újat.
Pontosabban kimásoljuk ezt és átirjuk igy, mivel ennek darabokra van szedve a texturája.: TAB-al választjuk el nem szóközzel.
IdézGroup ShapeData80
{
SpecialPath "d:/ymir work/pc2/assassin/"
ShapeIndex 81
Model "assassin_uni_2.GR2"
}
Group ShapeData79 : ide olyan számot irunk ami még nem szerepel benne (célszerű 1-el növelni)
SpecialPath : ez a fájlok elérési útja
ShapeIndex : ide szintén olyan szám kell ami még nem szerepelt. (célszerű 1-el növelni)
Modell : Ez a.gr2-es fájlnak a neve vagyis a modellünké.
Nem árt átirni nagyobb értékre a ShapeDataCount-ot 200 elég is lesz.
Group HairData18
{
HairIndex 2013
Model "assassin.GR2"
}
}
Group ShapeData
{
PathName "d:/ymir Work/pc2/assassin/"
ShapeDataCount 200
Group ShapeData59
{
SpecialPath "d:/ymir work/pc2/assassin/"
ShapeIndex 70
Model "assassin_uni_2.gr2"
Nekünk most csak ennyi fájlra van szükségünk.
Becsomagoljuk. (mivel szöveges dokumentumba irtunk ezért nem kell irogatni a .pack XML-be.)
Következő lépés.:
Meg csináljuk, hogy le tudjuk hivni a vértünket.
Kliensünkben meg keressük a locale_hu.eix locale_hu.epk fájlt aztán ki bontjuk. (vagy amilyen neked van)
Meg keressük benne az item_proto fájlt, amit ki kell bontanunk.
Itt 1 bontó : https://rapidshare.com/files/1651191749/Item_proto.7z
Miután ki bontottuk megnyitjuk notepad-dal az item_proto_dump nevezetű fájlt.
Meg keresünk 1 vértet...legyen mondjuk a ninja feka vért az biztos szerepel benne.
ID-je : 11499
Meg nyomjuk a Ctr+f kombinációt és beirjuk a keresőbe.
Ki másoljuk azt a sort be illesztjük az aljára és átirjuk a nevét/ID-jét és a value3-at
Value3 hoz azt az értéket irjuk amit megadtunk az .msm fájlba a ShapeIndex-ben vagyis az 81et.
igy néz ki :
<Item vnum="11499" hashName="'ČćÇł+9'" name="Ninja feka+9" type="2" subtype="0" weight="0" size="2" antiflag="52" flag="1" wearflag="1" immuneflag="0" gold="515000" buy_price="515000" limittype0="1" limitvalue0="70" limittype1="0" limitvalue1="0" applytype0="0" applyvalue0="4294967290" applytype1="37" applyvalue1="20" applytype2="0" applyvalue2="0" value0="0" value1="90" value2="0" value3="12" value4="0" value5="27" socket0="65535" socket1="65535" socket2="65535" socket3="65535" socket4="65535" socket5="65535" refine_vnum="44009" refine_set="800" magic_pct="15" specular="100" socket_pct="3" />
Ilyen legyen.:
<Item vnum="11540" hashName="'ČćÇł+9'" name="új vért berakása+9" type="2" subtype="0" weight="0" size="2" antiflag="52" flag="1" wearflag="1" immuneflag="0" gold="515000" buy_price="515000" limittype0="1" limitvalue0="70" limittype1="0" limitvalue1="0" applytype0="0" applyvalue0="4294967290" applytype1="37" applyvalue1="20" applytype2="0" applyvalue2="0" value0="0" value1="90" value2="0" value3="81" value4="0" value5="27" socket0="65535" socket1="65535" socket2="65535" socket3="65535" socket4="65535" socket5="65535" refine_vnum="44009" refine_set="800" magic_pct="15" specular="100" socket_pct="3" />
(ne feledjük továbbra sem, hogy ha már szerepelt az adatbázisunkban ez az ID akkor a kitalált ID-nket irjuk az 11540 helyére)
11540 ugye az ikonunknak a neve. Célszerű a vértnek is azt az ID-t adni, hogy könnyebben eligazodjunk a kliensünkbe.
Vissza csomagoljuk. Aztán bele rakjuk az előzöleg ki bontott locale_hu fájlunkba, (item_proto legyen a neve ne item_proto_hu2) majd felül irjuk.
Aztán ezt is becsomagoljuk, mármint a locale_hu-t.
Vissza is rakhatjuk a kliensünkbe.
Kliensünkkel végeztünk is...most jöhet az adatbázis.
Navicat/player......item_proto-ra jobb klikk----Dump SQL Fiel----le mentjük mondjuk az asztalra.
Meg keressük az asztalra le mentett fájlunkat a neve item_proto.sql lesz.
Meg nyitjuk notepad-dal----Ctr+f Feka ID-jét beirjuk 11499 azt a sort ki másoljuk, majd be illesztjük az aljára, és átirjuk az ID-jét.
Igy néz ki:
INSERT INTO `item_proto` VALUES ('11499', 0xC8E6C7B32B39202020202020202020202020202020202020, 0x5363687761727A77696E64616E7A75672B39202020202020, '2', '0', '0', '2', '52', '1', '1', '', '515000', '515000', '44009', '800', '0', '15', '1', '70', '0', '0', '8', '-6', '37', '20', '0', '0', '0', '90', '0', '12', '0', '27', '-1', '-1', '-1', '-1', '-1', '-1', '100', '3', '0');
Igy kell kinézzen:
INSERT INTO `item_proto` VALUES ('11540', 0xC8E6C7B32B39202020202020202020202020202020202020, 0x5363687761727A77696E64616E7A75672B39202020202020, '2', '0', '0', '2', '52', '1', '1', '', '515000', '515000', '44009', '800', '0', '15', '1', '70', '0', '0', '8', '-6', '37', '20', '0', '0', '0', '90', '0', '81', '0', '27', '-1', '-1', '-1', '-1', '-1', '-1', '100', '3', '0');
Amit átirtunk sort kimásoljuk.....aztán Navicat/player-re jobklikk-----Console (balklikk)
Most meg jelent 1 ablak ami ezzel kezdődik:
mysql>
a > jel után jobb egér és beillesztés, majd enter. Ha kiirta, hogy ok akkor kiléphetünk belőle.
Navicat/item_proto---megnyitjuk meg keressük a létrehozott ID-nket (11540)
És a value3-hoz beirjuk a ShapeIndex számát vagyis az 81-et.
Aztán adhatunk nevet a vértünknek. stb..
Csinálunk 1 reboot-ot vagy játékon belül /reload p
Aztán meg nyomjuk az entert /i 11540 és örülünk :)
Itt az eredmény : (https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2012%2F8%2F15%2Fz3zcr8at5ab6p3prv3fa_tn.jpg&hash=2510af0b65890177adc48a42b69d41a66d67fbb4) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=z3zcr8at5ab6p3prv3fa.jpg)
Előfordulhat az is, hogy nem látszódik a vértünk.
Nálam is volt ilyen hiba.
A hiba oka mégpedig az volt, hogy túl nagy értéket adtam az ID.nek pontosabban 115400-at.
Irjuk át kissebbre (persze olyanra ami nem szerepel az adatbázisunkban)
Vagy.: A Group ShapeData
és a ShapeIndex-ben megadott szám már szerepel 1 másik Group-ban.
A Group ShapeData-ban megadott szám nem lehet nagyobb, mint amit irtunk a ShapeDataCount-hoz.
Ha sok dolgot teszünk be 1szerre akkor miután beirtuk a játékban a /reload p-t
Connection refused hibaüzenetet kaphatunk.
CSináljunk 1 reboot-ot és jó is lesz.
Biztonsági mentést minden fájlról csináljunk amit módositani fogunk, arra az esetre ha valami nem sikerülne.
Az értékek átirásához és más egyebekhez innen meritsetek ötleteket.:
http://metin2hungary.net/index.php/topic,142262.0.html
http://metin2hungary.net/index.php/topic,140582.0.html
http://metin2hungary.net/index.php/topic,143497.0.html
Itt 1 link néhány vérthez : http://www.turkmmo.com/metin2-private-server-kurulumu/2059741-mutesem-zirhlar-%7C-bakmayan-pisman-olur.html