Ez a leírás XVI32 (http://www.chmaas.handshake.de/delphi/freeware/xvi32/xvi32.htm#download)-re készült!
Nyissuk meg HEX editorral a game fájlt, keressünk a következő HEX stringre:
18 04 07 00
Hogy mi ez az érték? Ha XVI32-ben tools->decode numberre kattintunk, a következőt látjuk:
Idéz18 04 07 00 as longint: 459800
ami nem más, mint piros map1-en a kezdő pozició x koordinátája.
A következő 4 byte pedig értelemszerűen az y (2C 8E 0E 00 as longint: 953900)
aztán sárga x, y, majd kék x, y
update: A TÉNYLEGES koordinátát pl a /state paranccsal kérhetjük le (az adott ponton), mert amit minimapon ír (relatív koordináta) az nem felel meg ide!
Tehát ezeket az értékeket kell megváltoztatni. Hogyan?
Vegyük példának a piros map1 koordinátákat, írjuk át erre: 4891 9554
Megkeressük az eredeti x koordinátát (08 04 07 00)
Tools->encode number
Bal oldalra beírjuk az új x koordinátát (489100), jobb oldalon az "overwrite at current address"-t válasszuk ki a képen látható módon:
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fnoob.hu%2F2012%2F05%2F04%2Fkoordi.png&hash=fb18da7ac1cf0b1d62be1ff271fcbbb3b52888eb) (http://noob.hu/2012/05/04/koordi.png)
és katt az OK gombra.
Ugyanígy járunk el az y koordináta esetén: beírjuk "encode number" ablakba az új y koordinátát (955400) és OK.
A Másik 2 map esetén is ugyanez a teendő...
Az eredeti koordináták HEX-ben:
piros: 18 04 07 00, 2C 8E 0E 00
sárga: 66 CB 00 00, C8 8A 02 00
kék: 74 9B 0E 00, E0 E4 03 00
Remélem érthető a dolog :)
UI: eredeti ötlet by gabss (http://www.inforge.net/community/metin2-howto-addon-server-privati/121012-%5Bguida%5D-piccole-modifiche-al-game.html)
UPDATE:
Ha a kezdő mapot IS meg szeretnénk változtatni, ezt a hex stringet kell keresni:
Idéz01 00 00 00 15 00 00 00 29 00 00 00
Ez a piros, sárga, kék map1 indexe (ezt is decode numberrel láthatjuk). Értelemszerűen át kell írni a számokat az új map indexekre, ugyanazzal a technikával mint a koordinátákat.