Metin2 Hungarian Forum

Metin2 => Privát szerverek => Szerver készítés => A témát indította: [VIP]Disco Dátum 2011-12-28, 02:23:15

Cím: [LowTut]Modellek, Textúrák cseréje
Írta: [VIP]Disco Dátum 2011-12-28, 02:23:15
(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fk5lipseyvdg2x09zeq5j.png&hash=595278d0c0cf3c021bb9a87195cf97f19479e069)


Modellek kicserélése, textúrák váltása...


Szükséges letöltések:

Modell megtekintéséhez: Granny viewer,
DDS Fájlok megnyitása: Adobe Photoshop, illetve megfelelő DDS pluginnal. DDS Plugin letöltése: http://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop



Szerintem mindenki tudja mit jelent a modell illetve a textúra szó, ezt nem kell különösebben részleteznem.


Első lépésben csomagoljuk mi mondjuk kliensünk NPC.eix, NPC.epk fájlait. Miután kicsomagoltuk menjünk el eddig a kicsomagolt fájloknál:
ymir work\npc. Itt láthatunk sok-sok mappát az NPC-k angol neveivel. Én mondjuk a kovácsot szemeltem ki, Angol nevén blacksmith.
Keressük meg ezt a mappát, és lépjünk bele.

(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2F1bb96r0lhi734b08bubo.png&hash=d29f008827af4cce28c37efffd270b5aa505d912)


Itt láthatunk DDS, illetve GR2 fájlokat. blacksmith.gr2 tartalmazza a kovács modelljét.

Nézzük is meg: (https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fzyxcid8r8dwg0zs8mkjb.png&hash=9ad5df6efcdc2ea65d2e3e866d2f97d2d70c37c1)


Nézzük meg a textúráját is. blacksmith.dds néven található ugyanitt.

(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fczovbjeli361luxwvkm1.png&hash=929abfbc2fe0b8928b74c925b0efc4d1ff2f809c)

Mint látható tökéletesen meg tudjuk nézni a DDS kiterjesztésű fájlt.

Most keressünk egy nekünk tetsző modellt, amire le szeretnénk cserélni a kovácsot.Én egy hóembert választottam, mert már úgyis téli szezon van.

Nézzük meg a hóemberünk GR2 modelljét:

(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fwuoy18ohl928ax5n6rxv.png&hash=2bda5a153d9ef8302879a75e88b2d75fcdd7f5d8)

Ehhez a hóemberhez nem DDS kiterjesztésű textúra van, hanem BMP, illetve JPG fájlok. Ezeket egy sima mezei képnézegető programmal is meg tudjuk tekinteni:

(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fxapynpcprli3tixuhsa7.png&hash=0c2cdacd590ca69e1a6387b85d23d3f95bbfce06)



Nost, akkor kezdjük is meg a modellcserét. Ennek a hóembernek jelenleg ez a neve: snowman_big.gr2

Mint tudjuk a GR2 a modellt jelöli. Nevezzük át: blacksmith.gr2-re. Írjuk felül a blacksmith mappában.

Most nyissuk meg újra Granny viewerben, és nézzük meg, hogy a textúra hova mutat. Texture List fülre kattintsunk a Granny Viewerben. Ennek a hóembernek a textúrái:
D:\ymir work\npc2\snowman\rot.bmp ( holz.jpg, karotte.jpg, schwarz.bmp )

Mint látjuk NPC2-be kell csomagolni a textúrát.

Csomagoljuk az NPC2.eix/epk fájlokat a megszokott módon. Menjünk el ide a kicsomagolt fájloknál:

\ymir work\npc2. Itt hozzunk létre egy snowman nevű mappát, és rakjuk bele mind a 4 képet. holz.jpg, karotte.jpg, schwarz.bmp, schnee.jpg


Most menjünk vissza oda ahol csomagoltuk. Nyissuk meg Notepad++-al a pack.xml fájlunkat.Írjuk hozzá ezeknek a fájloknak az elérési útvonalait is, hogy képes legyen becsomagolni.



<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/holz.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\holz.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/karotte.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\karotte.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/schnee.jpg" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\schnee.jpg]]></File>
<File archivedPath="d:/ymir work/npc2/snowman/schwarz.bmp" type="0"><![CDATA[Source\ymir work\npc2\snowman\schwarz.bmp]]></File>


Most mentsük el. Húzzok rá a pack.xml-t az m2.exe-re, ezzel megkezdődik a becsomagolás.

Miután elkészült a csomagolás, nevezzük át a 2 fájlt npc2.eix/epk-ra, ( AMENNYIBEN VÁLTOZOTT A NEVE )

Írjuk felül a kliensünk pack mappájában és kész.

Az elsőnél amikor csak a modellt cseréltük, akkor nem kell semmit hozzáírni az XML-hez, mert csak CSERE volt nem raktunk hozzá újat.Egyszóval azt csak simán csomagoljuk be.

(https://board.ddmt2.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kephost.com%2Fimages4%2F2011%2F11%2F3%2Fa719vsp2lsxmwhqszibx.png&hash=bec70c9447345a56ddff8f084cf08814b9c0934c)
EhPortal 1.39 © 2025, WebDev