Sziasztok!
Hát, rendes mapszerkesztő programot még nem sikerült találnom, viszont minden egyes fájlt lehet külön-külön is szerkeszteni. Így egy kicsit időigényesebb, de hasonló végeredményt lehet elérni. Ha pedig meglévő mapokon akarsz apróbb módosításokat végezni, akkor pedig tökéletes.
Kezdjük a szerveroldallal, az a könnyebbik.
Egy map szerveroldala általában ennyi fájlból áll:
boss.txt
npc.txt
regen.txt
server_attr
Setting.txt
stone.txt
Town.txt
boss.txt:
Szerintem egyértelmű, a bossokat adhatod meg benne, általában m előtaggal, tehát mintha csak egy npc-t raknál le. Érdemes neki legalább 100-100 kitérést adni. Tehát:
m 428 993 100 100 0 0 600s 100 1 151
Idézés típusa
Koordináta X
Koordináta Y
Max kitérés X
Max kitérés Y
Respawn idő
ID
npc.txt:
Az NPC-k elhelyezkedése az előző példa alapján. Itt nem célszerű kitérést adni nekik.
regen.txt:
Mob groupok elhelyezkedése, ezt már m helyett r paranccsal rakjuk le, és a group_group.txt-ben szereplő ID-t írjuk bele.
Settings.txt:
Leginkább ez a része érdekel ebből minket:
MapSize 4 5
BasePosition 409600 896000
A mapsize a map méretei, pontosan akkora server_attr-t kell raknunk alá, a baseposition pedig a warpkoordináták.
server_attr:
Itt (http://www.megaupload.com/?d=S2PM2V2K) tudtok letölteni server_attr-t szinte az összes mennyiségben. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy apró papírlapot, amire ráépíted a mapot a kliensoldalon. Persze lehetnek plussz funkciói, de egy teljesen egyszerű server_attr-el, mint ezek, is meg lehet csinálni szinte mindent.
stone.txt:
A metinek és bányásznivalók elhelyezkedése. Metineket m, bányásznivalókat r paranccsal adjuk meg. Mindig adjunk neki 100-200 kitérést.
Town.txt:
Annak a pontnak a sima koordinátái (nem a hosszú, hanem a kicsi, amit /go parancsnál is használsz), ahol a "várost" akarod kijelölni, ahol újraéledhet a karakter.
Ha ezek megvannak írva megfelelően, a map mappáját helyed el a /home/game/share/locale/germany/map vagy a /usr/rain/share_data/locale/hongkong/map mappába, adj neki 777-es jogot, és írd bele az indexbe. Ha ez megvolt, az indexben adott számát írd be vagy a ch-k configjába, vagy a game99 configjába.
Mostmár csak egy restart kell. Ezzel ki is végeztük a szerveroldalt.
Kliensoldal:
Előszöris, itt (http://data.hu/get/4559415/Maps_Erstellen__Mapediting_Dateien.rar) van 2 üres map, amikre lehet építeni, Babycake-től.
Valószínűleg erre a víz/terepszerkesztőre is szükségünk lesz: Klikk (http://www.megaupload.com/?d=CFCJ2N00)
A mapok kliensoldal részekre van osztva, ezeket 000000, 000001 és egyéb neveket látjátok benne.
Az alapmappában általában egy mapproperty.txt és egy setting.txt fájlt találtok.
A setting.txt-nek meg kell egyeznie a szerveroldali Setting.txt fájllal, annyi különbséggel, hogy itt már ez a 2 sor is sokat számít:
TextureSet textureset\metin2_A1.txt
Environment A1.msenv
Itt adhatjuk meg, hogy milyen textúra legyen a mapon, az environment pedig az ég lesz.
A mapproperty.txt-ben többnyire ez áll:
ScriptType MapProperty
MapType "Outdoor"
Most menjünk bele a mappákba. Ezeket a fájlokat találjuk ott:
areaambiencedata.txt
areadata.txt
attr.atr
height.raw
minimap.dds
shadowmap.dds
shadowmap.raw
tile.raw
water.wtr
areaambiencedata.txt:
Igazából nem tudom mire jó, mivel idáig még csak olyannal találkoztam, amiben az objectcount 0 volt. Szerintem igazából tökmindegy, hogy van-e vagy sem.
areadata.txt:
Az objektumok elhelyezkedését lehet benne megadni. Nem írom le hogy kell, idővel rájön mindenki :)
attr.atr:
Ehhez már szükség lesz a kis editorunkra. Nyissuk meg vele.
Itt tudjuk szerkeszteni, hogy hova ne lehessen menni, melyik legyen védett zóna, melyik helyre lehessen menni, stb, stb.
height.raw:
Ezt már photoshoppal nyissuk meg. Itt a magasságot, domborzatot tudjuk szerkeszteni az alfa csatornán. De csak óvatosan, mert nagyon kicsi színváltozás is hatalmas magasságeltérést tud okozni.
minimap.dds:
Itt tudjuk a kistérképet megszerkeszteni photoshoppal.
shadowmap.dds és shadowmap.raw:
Itt az objektumok árnyékát rajzolhatjuk be szintén photoshoppal.
tile.raw:
Itt a textúraváltozásokat adhatjuk meg fekete színskálán. Kicsit nehézkes megtanulni szerkeszteni. Ezt is photoshoppal nyissuk meg.
water.wtr:
Ehhez is az editorunkat használjuk. Itt azt adhatjuk meg, hol legyen a mapon víz.
Ha készen vagy, csomagold be a season1/2-be, vagy egy külön outdoorfájlba, amit bele is írsz utána az indexbe.
Ha ezzel is kész vagyunk, keressük meg a root.e**-ban vagy kliens alapmappájában az atlasinfo.txt-t, és adjuk meg benne a kliensben lévő map mappájának a nevét, warpkoordinátát, méreteit. Tabokkal válasszuk el őket.
Leírás 100% DeathBat, nemmásolni! :D