A Metin2 mögötti géniuszi szikra

Started by fabtam11, 2017-12-27, 12:36:16

2017-12-27, 12:36:16 Last Edit: 2018-08-05, 17:56:09 by fabtam11
[spoiler=Spoilereket tartalmazhat!]
Erősen elvont és vázlatos lehet ez a téma, de bárki bármikor hozzászólhat!

Üdvözletem fórumozó!

A játékban egyes elemek úgy tűnhetnek mintha egy keleti mondavilágból rippelték volna.
Vannak a harcosok (klasszikus hülye hajú, erős figura) vannak a nindzsák(dettó klasszikus ninjaa figura+dettó hülye hajú) akkor vannak még a surák (tipikus negatív-pozitív balansz karakter, aki kb az antisupportnak felel meg) és vannak a buff/support sámánok (tipikus spirituális figurák) + ha a wolfmant hozzátesszük, akkor a történet dekadenciájához hozzáépül egy furry/lycanoid alak is. (ez utóbbi szerintem felesleges, de hát nem tehetek a nyugati civilizáció retardált elképzeléseiről ha a GF el akarta sodrófázni, akkó itt vót az ideje)

Az alaptörténet az istenek konfliktusával indul, a vörös sárkányistent megöli a kék sárkányisten (elvleg az alvilág ura adta a parancsot) ...és a sárga sárkányisten ezt a gyilkosságot a kék barlangba zárásával zárja.
Jelenleg a sárga("ARANY") sárkányisten uralkodik, a kék sárkányistent valószínűleg megszöktették és lecserélték egy "Beran-Setaou" cimkével ellátott kínai jégsárkányra.Beran-Setaou elméletileg a "Sotét sárkánnyal" vagy az alvilág urának nevezett entitással további terveket szövöget a metin2 univerzumában...

Ha más karaktert is belevonnánk akkor is eltorzulna a játék mondanivalója.
A "jó és a rossz" létezik ebben a világban, hisz birodalmakra és kasztokra oszlott a történet szereplőinek sora!
Ez a jó-rossz, háborús-békés ,már-már szappanoperára hajtó alap egyszerűen szórakoztatóan hathat azon szemlélőknek, akik ismerik a kínai mondavilágot vagy már láttak egy-két olyan sorozatot, amiben valami hasonló cselekmény ment végbe. (uralkodók szövetkeznek egymás ellen, uralkodók ölik meg egymást, szolgák próbálják megmenteni az országukat vagy éppen egymást...stb) sok lehetőség rejlik ebben az egészben.

A metinkövek vonatkozása.
Elvileg ezek a meteoritszerű/// "mobnak" nem nevezhető dolgok csak úgy hemzsegnek, ha az ember szerverén jól van beállítva a stone.txt-s pozíciójuk!
Alapvetően negatív elemnek kéne neveznünk, mert sok fejtörést és zavart okoz a történetben és a játékban is.Nem csak a farmolása és a "bányászása" az igazi macera, hanem hogy elvileg ezek miatt váltak a városlakók, állatok és egyéb entitások gigantikus szörnyekké, furcsa bestiákká...ja meg szerintem ezek miatt a kövekmiatt lett olyan erős a gravitáció, hogy egyszerűen ugrálni se tudnak a karakterek.Egyszerűen ezek a dolgok afféle tower-nek nevezhetők, hisz mobokat és védőket spawnolnak, akik a kövüket védelmezik.

A metines bossok mobok egyéb lények.
A keleti mondavilágból ismert kilencfarkú róka, sárgatigrisszellem, hatalmas entfák, fura szekták és papok, fura démonok...na mindnek megvan a pozitív és negatív jellege, lehet utálni meg szeretni őket, hisz mindnek van valami szép és csúnya külleme, de a tartalmuk a lényeg. A mobokat vezető vezéreknek van normál és elit vagy "szellem" változata is, ami megint egy újabb remek rangozás, hisz ugyanaz a külső és a támadás, de az alany akitől az ütést kapjuk erősebb.Ez a fokozás nincs nagyon elnagyolva, hisz nincs vagy 20-30 fajta.Szimplán csak 1-2talán 3 újabb verzió van.

A metines logika avagy +9 a max~ A kileces egy kínai szerencseszám, a játékban ennél tovább már felesleges lenne haladni, hisz tíz item_id-t foglal egy +0-tól+9-ig húzható tárgy.

A játék további vonatkozásai.
Most magyaráznám, hogy a metin2 rasszista, de ez nem igaz.A nindzsák  és a harcosok a keleti világból, a surák valahonnét nyugatabbról eredhetnek, a wolfman az isten tudja honnan (talán ezek valamiféle mutált északi törzs)...but wait mi van a kováccsal? Ő az egész játékban egy amolyan "bűnbak" szerepet tölt be.Nem amiatt, mert fekete bőrszíne van vagy mert megsemmisítheti a játékban a cuccokat...szimplán ő csak segíteni akar azt maszekba lenyúlja a cuccaidat ha nem teccel neki. "\_('')_/" Ymir Work logic pls
kieg.: igen hosszan taglalnám, hogy a ymir work rasszista meg ilyenek de ez hülyeség!, Ha nem adtak volna egy ilyen fontos oroszrulettes npcszerepet a játékba egy ilyen karakternek, akkor már rasszistának nevezhetnénk a játékot.

A játék bizonyos városainak lényege...
Egyes területeken megeshet, hogy több metinkőzápor vagy vandálkodó mob miatt újraépítettek pár házat,épületet vagy komplett várost is.Dettó szobrok és egyéb emlékművek is.
Most az, hogy csak chunjo rendelkezik jelentősebb várfalakkal az egy relatíve fogós dolog.
Shinsoo-nak is van pár várfala, de nem annyi!Jinno pedig annyira háborús katonatáborrá lett már, hogy nincs értelme falakat emelni, hisz a városlakók egyes esetekben maguk töltik be a várfalak szerepét.

A karakterek nem pislognak...jó akkor ennek a magyarázata egyszerű.Igazából ebben az univerzumban mindenki egy virtuális akciófigura szintjén létezik...nincs se szél, se por, se pollen... minden festve van és csak a metinkövek képesek relatíve törni.Innen jön az, hogy fölösleges pislognia a karaktereknek!

A kaszás vonatkozása...ismeretlen figura, aki kb olyan misztikus hogy tuti csak marslakó vagy egy alvilági erő lehet. Nya szimplán csak egy alvilági kapuőr szerepét tölti be ebben az univerzumban.
Utána jött a Zombi kaszás és aztán Azrael alakja...Eztán nincs nagy vonatkozása, ő csak egy afféle fegyveréről elnevezett boss, lehet a halál és a másvilág lénye, de akkor is csak egy kilenc emeletes panel legtetején dekkol a nap 24 órájában.

A metin2 sárkányairól annyit kéne mondani, hogy misztikus lények.Nem hemzsegnek egyik fa tetején vagy nem állnak sorokban a villanypóznákon, de értitek mire utalok ezzel.Egyszerűen a natgeo-s ritka fehércápa szintjén tolják az ipart a játék történetében.

A Danaka/tanaka kalózok vonatkozása: ők a rohangáló, néha megálló ingyenes aranybányák, akiket csak le kell ütni, hogy egy jókora adagnyi zsetont dobjanak. Vélhetőleg vagy a kovácstól vagy a raktárostól lophattak egyszer, de megeshet hogy valahol a semmi közepén van egy D/Tanaka flotta is állomásozik és csak arra vár, hogy lecsaphasson a birodalmak lakóinak pénzére.

A Brutális Kapitány... Kampókéz vélhetően eredetileg összejöhetett a tanaka/Danaka kalózokkal egyszer-kétszer, de valahogy a map2-es feketeszél csapatainak oldalán kötött ki az öreg.

A játék sura NPCi-ről: emezek a játék híres alakjaiként léteznek, hisz saját nevük és funkcióik vannak. Jó, lehet dettó egy hülye kovácsolásnál vagy pár haszontalan eventnél szerepelnek, de ők ennek a világnak az egyes "sztáralakjai".

[/spoiler]

2017-12-30, 21:20:56 #1 Last Edit: 2017-12-30, 21:55:49 by Devil1
Szia.
Látom hogy senki nem szól hozzá szóval akkor majd én.

Karakterek: Játék kezdete óta nem újítottak így hát valakinek nem olyan kidolgozott.
De a vonatkoztatásuk pont el lett találva. (Igen a farkas embert nem nagyon tudom még én se sehova rakni, de ez lehet azért is mert még azzal nem játszottam )

Történet: Őszintén nem ismerem ezt a "sárkányos" verziót. Én eddig csak ezt olvastam.
[spoiler]A Metin2 egy kitalált távol-keleti világban játszódik, mely a történet szerint eredetileg egyetlen birodalom volt. A ,,metinkőnek" nevezett meteorit becsapódása miatt a növény- és állatvilág agresszívvá vált, majd a káosz három részre szakította a birodalmat – az egyik utódja nyugaton, a másik keleten, a harmadik pedig délen található. A köztük és az északon fekvő helyek semleges, kipusztult helyek. A játékos választ a birodalmak közül, célja pedig a vadállatok lecsillapítása és a meteorit darabjainak elpusztítása.[/spoiler]Ja meg ezt
[spoiler]Már régóta uralkodik a Sárkány Isten lehelete a Shinsoo, Chunjo és Jinno birodalom fölött. De ez a lenyűgöző mágikus világ szörnyű fenyegetéssel néz szembe: a Metinkövek becsapódása nem csak a kontinensen hagyott mély sebeket, hanem káoszt és romlást hozott az országra és lakóira is. A birodalmak között háború tört ki, a vadállatok gonosz bestiákká váltak és a holtak vérszomjas lényekként támadtak fel. Állj ki a Sárkányisten szövetségeseként a Metinkövek sötét befolyása ellen. Gyűjtsd össze az erődet és emeld fel a fegyveredet, hogy megvédd a birodalmadat egy félelemmel, szenvedéssel és romlással teli jövőtől![/spoiler]
Egy a lényeg szerintem a történet nincs összeszedve és csak vázlatos mintha csak azért lenne ilyen hogy valaki a privát szerveréhez jó kis saját történettel álljon elő  :D

Metinkövek ezeket szerintem csak tartalom/történet gyarapításnak rakták.
De ezt nagyon eltalálták szerintem mert egy kicsit boss-ok meg kicsit kincses ládák.

Városok Szerintem itt több fajta épület kellene (bár lehet ezt azért mondom mert Word Editorban mindig keveselltem épületek számát  ;D )

Karakterek nem pislognak ehhez annyit mondnék hogy mikor készültek akkor ilyen fajta dolgokra nem szántak időt. (Bár lehet ebből is látszik hogy Ymir szánhatna egy kis időt a 3d-s részek felújítására )

Nos bocsi hogy most csak ezekhez pontokhoz szóltam csak hozzá, többihez majd.
Viszont láttam hogy más topikban írtátok hogy lassan vége a metin2-nek (Már jó pár éve temetik az emberek metin, de szerintem ez még mesze van remélem is de vissza a tárgyra metinben sok kiaknázatlan lehetőség van és meg annyi fejlesztésre váró pont de míg emberek ismerik és szeretik ezt a világot addig fog fejlődni mint például ez a fórum is fejleszti a játékot és világ más pontjain is játék határát feszegetik és lépik át)[spoiler]https://www.youtube.com/watch?v=Q84w2FU-E9M
https://www.youtube.com/watch?v=ZvmH6HsLw_M [/spoiler]

Megjegyzés.: Elnézést ha nem volt nagyon össze szedve a írásom. És hogy nincs nagyon ki bontva meg hogy nem tértem ki annyi dologra mint te.

2017-12-30, 23:45:52 #2 Last Edit: 2018-08-14, 05:59:14 by [BA]THymea
Első háesz:
Ötös alá, tetszik a nézőpontod, várom a folytatást;

Szerintem a metin2 hosszú életének egyik nagy titka, hogy más hasonló játékokkal ellentétben nem követeli meg hogy folyton a gép előtt ülj. Sok játéknak az a legnagyobb hibája, hogy amit felépítesz nappal azt valaki éjjel míg alszol lerombolja. Ezeket a stratégiai "játékokat" sokan abba hagyják mert nincs rá annyi idejük vagy pénzük, hogy eredményesen tudjanak játszani, szórakozni. Ezekkel ellentétben a metin2ben akkor történik valami, ha online vagy. Sőt, ha levernek felkelsz és ugyanott folytatod. Ezek nagy előnyök. Ezek teszik életképessé még sokáig a metin2-t. Persze a folyamatos változás, fejlesztések, újítások mind, mind hozzá tartoznak, hogy fent maradjon a játék. Sajnos a sok Kis Pistik által készített 1-2 hetes szerverek sokat rontottak és rontanak a helyzeten. Rendes esetben ahány szerver annyiféle kéne, hogy legyen mert mindenki más irányba próbál fejleszteni. Ennek ellent mond a VZ amiből tucatszámra készültek szerverek szinte változtatás nélkül. Egy szerverben legyenek egyedi dolgok, megoldások ez a siker egyik alapja. Aki erre képtelen az ne készítsen szervert!

Szia, remélem, kicsit feltámasztom a témát és nem késő hozzá szólni.

Nos, akkor, mint eddig pontokba szedve.

Városok: Igazad van, elvileg háború zajlik a világban akkor miért nincs körbe kerítve a városfalakkal, heggyel, folyóval. (Erre egy magyarázatot láttok, város őr védelmi pénzt fizet környéken lévő mobok-nak)

Sztáralakok a játékban: Szerintem ez hülyén lett kitalálva (És itt is látszik mit kéne fejleszteni). Itt lenne az jó, ha minden NPC nevéhez kerülne egy rendes név (pl.: Míra a vegyeskereskedő Vagyis próbáljuk valóban elnevezni a NPC hogy életszerű  legyen). Ymir pont a Surák-at jelölte ki ,,különleges" NPC-nek mikor bármelyik másik kasztból is lehetne ,,különleges" NPC (pl.: Sámán lenne az Alvilág őre hisz spirituális kaszt)

,,Rasszizmus" játékban, avagy kovács: Ymir szerintem itt máshogy is tehetett volna, hogy ne adjon ilyen szerepet ennek a NPC-nek, úgy hogy a kovács kapja meg az Áldás tekercs funkcióját, vagyis nem töri végleg a tárgyad, hanem levesz egy szintet. (itt jön az, hogy lehet, könnyebb lenne a játék vagy, hogy egyel, kevesebb tárgy lenne az item shopban)

És most néhány általam felvettet dolog:

Interakció : Az jó hogy tudunk bányászni,horgászni,táncolni,érzéseket kifejezni de hol vannak az olyan interakciók hogy rétközepén ténylegesen leülnek a karakterek. Hol van az, hogy asztalhoz ülnek és esznek (Ha már vannak a városokban szakácsok.) Én ezeket hiányolom (meg mondjuk az is gáz, hogy csak érzelem maszkkal tudjuk kifejezni az érzéseinket) Bocsánat, ha túlságosan elszálltam volna ezzel a témával, de hiányolok néhány dolgot.

Horgászat- Bányászás: Nos, szerintem ezek jól lettek valahol elképzelve, de nem lettek befejezve. Hogy mire gondolok? 30 szinten hozzád vágják a skillit. Elmész, boltba megveszed a csákányt – horgászbotot és kezdhetsz. Halból vagy nyitsz valamit vagy grillezed. Érceket meg kohózod és belerakod a tárgyaidba. Újra gondolva szerintem úgy kellene, hogy 30-tól (vagy onnan ahonnan gondolod) Kapsz egy küldetés sorozatott az aktuális Szakma mesterétől (Horgász vagy Deokbae) és először a tárgyat majd a skillt kapod. És ha már ők fejlesztik az ép aktuális szakma tárgyát (csákány, horgászbot) csak is vizsgákkal lehetne (több küldetéssel) fejleszteni. És ezekből épülne ki több szakma (pl.: Kovács, Biológus) és ezek valamilyen speciális bonuszt adnának már. (Vannak már elképzeléseim ehhez, de hát más valami jobbat tudna ebből kihozni.)

Üdvözlő képernyő (Bejelentkezési kép): Szerintem ez is lehetne valamilyen szinten élettel teli úgy, hogy mozognak. (pl.: Valamilyen kertet vagy valamelyik kultikus játék helyszín/Boss lenne) itt én egy. Gif formátumú képre gondoltam. (Ez érdekelne is, hogy kivitelezhető lenne? ÉS hogy kinek mi a véleménye róla)
Most ennyi jutott hirtelen az eszembe, és még egy kérdés.
Sok másik MMO létezik, miért nem veszünk át belőlük ötleteteket és mért másoljuk folyamatosan a GF-et? Mikor legtöbb fejlesztésükre ráférne a tovább fejlesztés vagy újra gondolás vagy pedig teljesen fölösleges. (GF-re gondolok)

Köszönöm fabtam hogy kinyitottad a témát.