Vitassuk meg! Szerver készítés 2014/2015-ben. Minek kell ma megfelelni?

Started by Logan, 2014-12-22, 01:13:50

Sziasztok!

Megpróbálom pontokba szedni hogy mire kell felkészülnie annak aki 2014-ben szervert akar csinálni.
Kérlek titeket mindenképp javítsatok ki ha ez nem így van!
(mivel az én véleményem nem egyezhet mindenkiével).

Nem olyan könnyű mint régen...


Kevés a játékos, régen több ezer rajongója volt a játéknak de szerintem ma már egyre jobban
fogyatkozni látszik a játékos társadalom.
Gondolom okait nem kell részletezni, erősödő PC konfigurációk, sokkal jobb játékok stb...
Megkockáztatom megbecsülni de szerintem csoda ha van 1 000 ember aki valamilyen módon a
magyar metines közösséghez köthető.

Az az átkozott konkurencia...


Hát igen a fentiekből adódóan a szerverkínálat viszonylag nagy, viszont erre kevés játékos jut
van egy-két szerver ahol iszonyat sokan játszanak, van ahol csak 1-10-en, szétszórattunk ez a
baj...

Ne várj nagyon bevételt...


Saját tapasztalat, a játékosok nem szeretnek fizetni a játékért...
Igaz eddig egyetlen hosszú életű free to play szervert nem láttam, de szerintem a játékosoknak
megvan sajnos az oka hogy miért nem viszonozzák az ST-k munkáit, a játékosok mindig a legjobbat
keresik, azt ami ingyenes vagy nem ingyenes de jól ellehet lenni rajta úgy hogy nem veszel soha SÉ-t
vagy látnak jövőt a szerverben és nem 1-2 nap és bezár az egész...


Soha ne hosztolj otthonról!!!


Sajnos én a saját káromon tanultam meg az aranyszabályt, az otthoni PC/Internetkapcsolat hiába
írják egyesek itt a fórumon hogy jó, nyugodtan használd simán lesz 100+ player rajta "nudli"...
Mi történik ha otthonról próbálsz hosztolni?
Weboldal túlterhelődés, loginbug, lagg hegyek...

Sajnos a telekommunikációs cégek nem szeretik azt ha valaki otthonról próbál meg szervert futtatni
úgyhogy kénytelen leszel VPS-t bérelni evvel érkezünk a következő sarkalatos pontra.

Ha nincs havi 10-15 ezer Forintod akkor ne is gondolkodj szerverről!


Igen a fentiekből adódik az hogy ha nem lehet otthonról hosztolni akkor honnan?
A VPS jó megoldás (én a szerverem.net-nél béreltem), oké laggmentes de nem olcsó ez egy
átlag magyar zsebnek...

Ildomomos a legnagyobb csomagot megrendelni mert a több jobb mint a kevesebb :)

Soha ne publikálj szervert terhelés teszt nélkül!


Legyen gondod rá hogy a bérelt VPS havából legalább 10-15 napot tölts beüzemeléssel teszteléssel
hidd el megéri mert nem érhet olyan csalódás hogy amikor közzéteszed előbukkanna egy olyan hiba
amit te egyedül nem vettél volna észre...
Hírdesd meg a szerveredet BETA-ként és lehetőleg legyen minden funkció kiprbóbálható (ingyen SÉ
ezidőre stb...).
Sok szem többet lát ugye? :)

A fenn említett teszt csak addig tartson amíg üzembiztos minden!


Nem javallott sokáig tesztidőszakban tartani egy szervert mert a sok teszter előbb utóbb ráun
az egészre, főleg nem szabad bénázni ezidő alatt tehát sokat reboot-olni, offolni a szervert nem
javasolt mert ezek a tesztelők "le fogják írni magukban" a szeródat minden utolsó annak...

Törekedj a lehető legnagyobb egyértelműségre!


Sajnos (vagy nem sajnos) elég sok túl fiatal (gondolok a tíz év körüliekre) vagy alacsony intelligencia
hányaddal rendelkezőbe fogsz botlani.
Készülj fel előre rájuk!
A weboldaladon és a szerver bemutatásodban minden a lehető leg egyértelműbben legyen leírva.
Főleg a kliens tartozékainak belinkelésére adnék egy hasznos tippet.
A link kattintásakor egyből jelenjen meg a fájl letöltése ablak
, hasznos így megadni a letöltőlinkeket
mert különben sok olyan kérdést fogsz kapni vagy panaszt hogy hogy a fenében kell ezt meg azt letölteni
stb...

Csapat nélkül ne kezdj bele semmibe!


A GM-eket érdemes jól megválogatni, lehetőleg idősebb legyen, legyen tapasztalt, jómodrú.
Mert ugye egyik játékos sem akarna egy "vérbeli bunkóval" kommunikálni...
Nem javaslom nektek azt hogy veretes nagy betűkkel hírdessetek TGF-t mert sok időt fog elvenni
tőled az hogy a játékban olyan PM-eket fogsz kapni hogy "A TGF-el kapcsolatban érdeklődnék" stb...

Védekezz!


Sajnos nekem abba tört bele részben a bicskám hogy lőtték a szerveremet, tehát folyton leállították
valami külső módszerrel (gondolom DDOS). Érdemes az összes fórumon fellelhető "védelmi rendszert"
beiktatni ha nem akarsz felsülni a játékosok előtt.

Továbbá lehetőleg legyen levédve a kliensed a PY injectorok elől, mert sajna elég sok a hacker...
Főként a multihack és a Switchbot különböző fajtái jelentik a legnagyobb vészt egy levédetlen szerverre
de vannak ugye a kick hackek stb...

Patcher nélkül sehova!


Mindenképp üzemelj be egy jól működő CRC patchert (ne torrent alapút) lehetőleg ultraweb-es tárhelyet
használj hozzá, továbbá írasd ki hívásba a kliensek verziószámát hogy kiszűrd a más klienssel játszókat.

Ininetes tárhelyet a weboldalnak!


Egyszerű az oka, nehéz túlterhelni :)

Az első napon múlik minden!


Ne bénázz, ne legyen sok reboot, és lehetőleg ne legyen loginbug (VPS és terhelés teszttel küszöbölhető ki)
ha az első napon leégsz akkor a játékosok tucatjával fognak más szerverre "költözni"...

Válaszolj minden kérdésre!


Nehéz de próbálj meg minden kérdésre választ adni ST-ként, mert ha nem teszed akkor meglesz rólad a
véleményük, amit nem fogsz zsebretenni az biztos...

Alkoss olyat amit még nem láttak soha!


Érdemes valami olyat "kutyulni" ami nem hasonlít a többihez!
Na de ne szárnyalj addig hogy a játékos ne a Metin2-ben érezze magát!
Tehát ne pumpáld tele a játékot ilyen CTRL+C CTRL+V fegyverekkel, vértekkel.
Szerintem gusztustalanok, és a Sebzésük/Védelmük/Szintjük sok fejfájást okoz
amíg szerver és kliens oldalon hibamentesen belövöd...
Változtass a fejlődésen csinálj teljesen új mapot, küldetéseket, kliens kinézetet!
Hidd el lesz akinek tetszeni fog!

Hallgass a játékosokra!


Ha valamelyik mob/boss túl erős mindenképp gyengíts rajtuk!
Továbbá javítsd esetleges hibáit (droppolás).

A szerver hírdetése...


Elértünk a legfontosabbhoz, enélkül elvérzel ha ezt elszúrod!
Lehetőleg Facebook-on és itt hírdesd a szerveredet, megkapó leírással
a leg lényegretörőbben, nem árt ha bemutatóvideód van sőt ez a legfontosabb!

Lehetőleg 1-2 percben foglald össze videón vagy szövegben a lényeget!

Foglald le a játékosokat!


Ne hagyd magára a szervert hogy "jajj hát itt nem kell tennem semmit majd tejelni
fog beavatkozás nélkül".
Ez nem így van, emelni kell a szinten új küldetéseket, kell csinálni, továbbá jó eventeket
mert különben ismét az lesz a probléma hogy unalmas lesz a sok PVP és nem lesz miért
küzdeni.

Ne adj helyet reklámnak!


Szűrd vagy szűresd a facebook-os csoportodat/oldaladat/fórumodat, mivel igen sokan
csak azért jönnek az oldaladra hogy saját szerverüket reklámozzák hozzászólásban vagy
posztban (mindkettő egyaránt rossz és idegesítő) szabadulj meg tőlük
amint csak lehet
vagy úgy állítsd be az oldalt hogy más ne írhasson oda csak te!

Szedd csokorba az ismert kliens hibákat és javítási módszereiket!


Az a tipikus LOG ablak például hogy a "Te videókártyád nem támogatja a 3D megjelenítést!"
vagy nem indul a kliens (Windows 8 csodái...) a patch nem indul el (ékezetes betű) lehetőleg
írd ki nekik valahova hogy ezt hogyan  tudják "házilag segítség nélkül" kiküszöbölni.

Tedd fel a kliensedet több tárhelyre!


Gondolok itt a következőkre (ezek a legjobbak):
Google Drive
MeGa (Csak 1 GB alatti klienst tölts fel ide!!!)
Dropbox
Depositfiles (Legvégsőbb esetre!)

Csinálj önkitömörítő SFX archívumot WinRAR-al a kliensnek


Szerintem az a legkényelmesebb ha a játékos kattint kettőt és máris a C:/Program Files/ -ba települ a kliens.
És kirak egy ikont neki az asztalra :)

Ne legyen tiszavirág életű a szervered


Ha már letudtál 1 hónapot úgy hogy volt/van legalább 50-100 online játékosod akkor tervezhetsz hosszútávra amúgy nem...
Ha az első 10-15 napban nem sikerülne az hogy legalább 50-100 játékos legyen mindig a szeródon zárj be vagy csinálj olyat amire felkapják a fejüket a kiábrándult játékosok!
Megéri jól dolgozni mert a játékos is szívesen tölt SÉ-t egy megbízható nem 1-2 napos szerverre!


Végösszegzés


Ne vágj bele a szerverkészítésbe ha:

-Nincs pénzed egyáltalán
-Nem tudsz olyat alkotni amivel legalább olyan szintűt vagy jobbat kínálsz mint a többiek
-Nincs türelmed a játékosokhoz
-Nincs elég időd a szerver üzemeltetésével foglalkozni
(A szerver elkészítésére minimum 2-3 hónap kell ha egyedül dolgozol.)
-Nincs elég tapasztalatod a VPS beüzemeléséhez, a szerver megteremtéséhez
-Nem vagy képes levédeni hackek ellen a klienst/szervert
-Nincs benned elég kitartás a folytatáshoz/célok eléréséhez
-Nincsenek segítőtársaid akik figyelnek a játékosokra amikor épp nem érsz rá

Köszönöm hogy elolvastad, várom a ti véleményeteket/tapasztalataitokat is!!!
A legbölcsebb az ha valamennyit megfogadsz a tanácsokból mert jobb más kárából
tanulni ugye? :)
[Tudom Roxanne írt már ehhez hasonlót, olvassátok el azt is mindenképp de én inkább
műszaki oldalról akartam megközelíteni az egészet!]

A második része taglalásomnak ugyanebben a témában ezen a linken érhető el:

(Pimasz szerverhirdetőkről, csalókról, kicsit inkább játékosok szemszögéből próbálom elemezni a jelenlegi katyvaszt ami a jelen pillanatban uralkodik az Internetes (inkább facebookos) metin2 közösségekben):
http://metin2hungary.net/index.php/topic,186798.msg1006573.html#msg1006573



Gratulálok! Tömör és tökéletes helyzet elemzés volt!

Bárcsak az mostani 12 éves szervertulajdonosok többsége és, akik ezen gondolkodnak megfogadnák ezt... jól összeszedett. :)


*megosztott fiók, ketten használjuk

"Hallgass a játékosokra!


Ha valamelyik mob/boss túl erős mindenképp gyengíts rajtuk!
Továbbá javítsd esetleges hibáit (droppolás)."

ez nem minden esetben jó meglátás!
néha sőt az esetek többségében nem szabad a játékosokra hallgatni.
főleg ha 10 embernek valami nem tetszik de a másik 10 nek igen...
mindig hallgass a saját megérzésedre,vagy sikerül vagy nem.

sajnos a rengeteg "pistike" szerver miatt már a játék élmény tovaszállt. arra kellene törekedni mindenkinek,hogy aki nem ért hozzá az hagyja a pi**ába!
sajnos ez a hostingok hibája mert nem kérnek se személyit se más iratot csak a pénzt látják mindenkiben :(


Quote from: Angels24 on 2014-12-24, 13:26:19
sajnos a rengeteg "pistike" szerver miatt már a játék élmény tovaszállt. arra kellene törekedni mindenkinek,hogy aki nem ért hozzá az hagyja a pi**ába!
sajnos ez a hostingok hibája mert nem kérnek se személyit se más iratot csak a pénzt látják mindenkiben :(
Na azért most nehogy már elvárd a hostingoktól, hogy mondjanak le a bevételük egy részéről, hogy kevesebb szar szerver legyen, és ezért a maradék szervernek több bevétele lehessen...

C++ programmer at Gameloft

Most próbálok ki egy szervert a bizonyos 'VisualWorld2'-t Benne van a magyar szerverek bemutatásában ki lehet próbálni. Valamikor egy admin kiírta, hogy örüljünk, hogy ők foglalkoznak velünk. Egyszerre eszembe jutott ez a téma, szóval egy képet is csináltam gyorsan. Röviden annyi volt az előzménye, hogy kiírták, hogy bújócska event lesz. Erre egy játékos felszólalt, hogy mi az, hogy bújócska, tán 10 évesek-e az adminok. Erre írták viszont ezt a gyönyörű mondatot. Azt gondoltam, hogy már nem lehet lejjebb menni.. De ez.. Lepadlózott.  :-\

http://kepfeltoltes.hu/view/141226/Desktop_2014-12-26-_15-10-43-536_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rengeteg VPS van már ami elég jól ddos védett hálózattal rendelkezik,meg mellesleg csak ddosolni tud minden ember,többihez már nem nagyon értenek.
Szerintem fontos a weboldal is,lásd fnatic2(Normális weboldal ,egyedivel. De olyan beviteli mezők vannak amitől összeomlik a mysql). Nyitáskor nem érdemes pontos időt adni,csak úgy távlatosan mondani nekik,hogy "Jövőhét környékén" stb...
Ha elszúrod a nyitást (runtime stb..) onnantól kezdve már nem sok esélyed van :)

Visszatérve a játékosok kívánságaihoz. Én úgy gondolom, hogy a szerverkészítők is valamilyen szinten játékosok, szóval játékos fejjel kellene gondolkodni 1-1 szerver létrehozásánál. Nem arra törekedni, ki tud több publikált dolgot belenyomni a kliensbe, szerverbe. Ezek miatt születnek kliens oldalon a runtime hibák.

A legtöbb hiba a szerverkészítőknél, hogy túl nagy mércet állítanak maguk elé, és ezt nem tudják megugrani. Ezzel időt, és a csapatot foglalja le, holott dolgozhatnának máshol is.

A harmadik ok pedig az, hogy a szerverkészítők, ott szúrják el, hogy olyan GM-eket vesznek fel, akik ahogy fogalmaztál Wixike, inteligenciájuk csökkent. Odáig jutnak el, hogy "Bújocska event". Lehet azért mert idősebb vagyok, de elején sem láttam értelmét ennek az event-nek. Sokkal jobb lenne, ha olyan eventeket alkotnának a fejlesztők, ami még nem volt a metin2 történelmébe. Sok olyan alkalom adódik az évben ami ezt a célt kiszolgálhatja.
Ha már olyan szerverfájlt használtok, amiben sok minden benne van, akkor legalább formáljátok a te/ti képetekre, hogy ne sablonos legyen. Gondolok itt a VZ sf-re, amiben az OX kérdéseket eszük ágában sincs kivenni, és kicserélni másra. Ne is csodálkozzanak, ha játékosok ráunnak erre is.

Ennyit szerettem volna leírni, remélem egyre többen tisztábban látnak majd. :)

QuoteHallgass a játékosokra!

Ha valamelyik mob/boss túl erős mindenképp gyengíts rajtuk!
Továbbá javítsd esetleges hibáit (droppolás).

Szerintem ez így nem teljesen jó. A játékosok úgyis mindig gyengítést kérnek, mindig. Egy nagyon minimális szintig lehet rájuk hallgatni, de hamar elszaladhat a ló. Inkább nyitás előtt kell belőni úgy a mobokat, hogy tudjátok hogy ne legyen lehetetlen leverni, de ne is legyen könnyű. Ha valamit gyengítetek akkor azok a playerek biztos elégedetlenkedni fognak akik akkor verték le amikor még erősebb volt. Szóval ezzel vigyázni kell, ördögi kör  :)

Itt előbb szóba került a VZ. Szerintem a készítője élete legrosszabb döntése volt publikálni, mert nemhogy haladt a magyar metines világ, inkább csak hanyatlott a sok VZ sablontól.

Mindenki metin szervert akar nyitni, de a tanulás, munka részét sutba vágják, mert a 'mai fiatalokra' az "adj uram isten, de azonnal!" gondolkodás mód a jellemző!
//Na 18 évesen itt prédikál!// Amúgy jó és tanulságos téma, illetve olvasmány köszönöm Wixikee! De a játékosokra tényleg nem szabad, !!!ANNYIT!!! adni, mert persze mégse lehet őket magasról ürülékkel borítani ;)
"Yolo! Avagy Carpe Diem hülyéknek. Vágy amit akartok."

QuoteItt előbb szóba került a VZ. Szerintem a készítője élete legrosszabb döntése volt publikálni, mert nemhogy haladt a magyar metines világ, inkább csak hanyatlott a sok VZ sablontól.

Így van, mindent ezzel nyitnak... ott van pl.: As**ria, Ne**ream, Pro**gich, Sta**live La**aris soroljam még? (Direkt csillagoztam ki) :DDD Bár azok a szerverek, amik Pyksa domainjai alatt vannak .morpg.hu mind VZ-vel nyíltak 1 hónapig volt rájuk kereslet most futnak 60 játékossal vagy már annyival sem, nem követem őket már inkább de Hencsi és a többiek jól szedegetik össze magukat velük.


*megosztott fiók, ketten használjuk

Mindig ez van Anonimiti :)
Minden hónapban új szerver aztán van rajt 120 player,mindenki tölti a SÉ-t mint a majom megszedik magukat 50-60 ezer forinttal aztán bezárnak,rá 2 hétre újra behirdetik szerverüket,hogy új szerver nyílik. Lásd a festő srácot,az a Léhi Gyulát(már 7. szervere nyílik )

Lásd Zolikát aka PaPa-t a Promagich2 tulaját. Elkezdte a Promagich2 S2-t, semmi nem lett belőle, utána elkezdte az Age of Magichet, az se indult el, aztán megtalált egy volt híres pvp szervert ( Fnatic2 ) és indított ( próbált volna ;) ) egy copyt róla hogy majd jól befut vele. Aztán nem érintett minket jól a copy dolog, így nem sikerült elindítania :):)

Zolika (papa) és a többi "okos", aki azt hiszi már nagy szerverkészítő mert az egyik szervere véletlen "befutott" (már amennyire befutás, hogy ellepik a 10 évesek, kifarmolnak 10 ezer darab fejlesztőt és elcserélik/ellopják a cserével/ más kariját)
Mind keresett belőle 20 ezer forintot és azt hiszik már nagyok, pedig közük sincs a "nagy" szóhoz.

Megmondjam mi a nagy? a Next. Miért nagy? Mert még a perrel a nyakukon is tudnak alkotni, és kénytelenek lecserélni kb mindent, de megoldják. Persze van ott bevétel, amiből ezeket finanszírozzák, de ők legalább nem zárnak be gyorsan hanem cselekednek.
És ki lesz még ilyen nagy szerver? A CerberusWorld! Lehet csak ígérgetés, és nem lesz jó, de engem meggyőztek. Alig adtak információt, mégis egyszerűen látszik, hogy nem amatőrök és nem 10 évesek. A régi "nagy" szerverek amin már minden metines megfordult (EWMT2, PUMT2, SOMT2 stb...) már egy sz*r lett, vagy bezárt (pl SOMT2)
Én adok egy lehetőséget a CerberusWorld-nek, a Next-nek pedig sok sikert a továbbiakhoz. :)

Hát Hardwell nem tudom, amióta nem vagyok náluk semmit se tudnak felmutatni...


Quote
Nem arra törekedni, ki tud több publikált dolgot belenyomni a kliensbe, szerverbe.
Ott a pont. Igazából ez a legnagyobb hiba...

C++ programmer at Gameloft

Quote from: HardwelL on 2014-12-29, 03:35:28
Zolika (papa) és a többi "okos", aki azt hiszi már nagy szerverkészítő mert az egyik szervere véletlen "befutott" (már amennyire befutás, hogy ellepik a 10 évesek, kifarmolnak 10 ezer darab fejlesztőt és elcserélik/ellopják a cserével/ más kariját)
Mind keresett belőle 20 ezer forintot és azt hiszik már nagyok, pedig közük sincs a "nagy" szóhoz.

Megmondjam mi a nagy? a Next. Miért nagy? Mert még a perrel a nyakukon is tudnak alkotni, és kénytelenek lecserélni kb mindent, de megoldják. Persze van ott bevétel, amiből ezeket finanszírozzák, de ők legalább nem zárnak be gyorsan hanem cselekednek.
És ki lesz még ilyen nagy szerver? A CerberusWorld! Lehet csak ígérgetés, és nem lesz jó, de engem meggyőztek. Alig adtak információt, mégis egyszerűen látszik, hogy nem amatőrök és nem 10 évesek. A régi "nagy" szerverek amin már minden metines megfordult (EWMT2, PUMT2, SOMT2 stb...) már egy sz*r lett, vagy bezárt (pl SOMT2)
Én adok egy lehetőséget a CerberusWorld-nek, a Next-nek pedig sok sikert a továbbiakhoz. :)
CerberusWorld-nél olyan fejlesztőek találhatóak ahol nem sokan mondhatják el,normális grafikussal normális kliensessel és c++-sal,van ott pár olyan ember akit feltudnék sorolni akik hihetetlen nagy eszmét birtokolnak,csak van aki még nem metinezett,szóval friss neki még a tér ,de nagyon jó c++-s  és emellett nagyon jó pythonos is a másik :)

Az egy dolog, ha van profizmusok, az csak egy pozitív jel számukra. De ott van az, hogy a játékosokért tegyenek? A játék szerelméért tegyék amit tesznek?

Ez csak akkor dől el, ha elindulnak, és abból kiderül, hogy mennyi pozitív jelet kapnak.

Pontosan egy szerver nem csak attól lesz jó, hogy milyen technikai háttár áll mögötte, hanem az ott "dolgozók" jelleme is nagyban befolyásolja, mert lehet akármilyen jól megcsinálva, ha a team egy nagy rakás önelégült ...-ből //nem káromkodom  ;D// áll! :D
"Yolo! Avagy Carpe Diem hülyéknek. Vágy amit akartok."

Zoli Ka(Papa) meg Heaven a 2 nagy hacker meg most ég mint a tűz :D
Azt hitték MEtin2 világában ők a nagyhackerek mert rendeltek VPS-t aztán ddosoltak 7-8 szervert,de üzenem nekik fnatic2,landaris2 nem valami nagy szám volt 5 percre egy beviteli mezőt kiiktatni! :)

Quote from: ZEK on 2014-12-29, 15:58:59
Zoli Ka(Papa) meg Heaven a 2 nagy hacker meg most ég mint a tűz :D
Azt hitték MEtin2 világában ők a nagyhackerek mert rendeltek VPS-t aztán ddosoltak 7-8 szervert,de üzenem nekik fnatic2,landaris2 nem valami nagy szám volt 5 percre egy beviteli mezőt kiiktatni! :)

Fnaticet mi ellövöldöztük minden 10. percbe, játékosok berágtak aztán be is zárta :) desert016 szerinted miért nyitott annyi syserres témát? ( A mi szerverünk volt a Fnatic2 2013-ban :) )